Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door jarno29-01
tikken is totaal over geen idee waarom maar het is gewoon nu oke
ringentjes heb ik gebruikt bij het carter maar krijg sterk het vermopeten dat het bij me olie pomp weg komt.
is lastig te zien met huis tuin en keuken krikje ligt niet echt comvertablen onder een auto die loopt.
en een ander probleem is me temperatuur sensor ook ineens de geeft gegeven :mad:.
nou ja zo blijf je op de straat zal ik maar zeggenow en ik heb de klepstoters niet open gehad omdat de motor keurig liep voor het monteren van de nokken ook nergens aanslag in de motor ziet er gewoon super schoon uit.
Lekt hij sinds je de nokkenassen hebt gemonteerd?
Het oliekanaal in de risse nokkenassen lopen door tot aan de nokkenasbout.
Je moet een heel klein beetje loctite of gasafdichtings loctite aan de nokkenasbouten
doen anders loopt er olie langs.
Ben ook een keer druk aan het zoeken geweest. Nokkenaskeerringen vervangen, nieuwe klepdekselrubber enz.
Bleek dus later dat het via de nokkenasbout eruit kwam. Kun je slecht zien omdat het achter
de nokkenastandwiel vandaan komt dus je denkt eerst aan de nokkenaskeerringen.De 280 Grd. nokkenassen van Catcams staan inderdaad niet op hun site.
Rond de 380Pk en 560Nm.
origineel gepost door d.kadett
Ik heb een gedemonteerde kop laten vlakken en de klepzittingen laten inslijpen.De standaard nokkenassen heb ik zelf weer gemonteerd,maar ik kan de nokkenassen alleen laten draaien met een sleutel erop en dit gaat schoksgewijs,omdat er vrij veel spanning door de klepveren wordt opgewekt.Klopt dit of moet ik hem met de hand soepel kunnen laten rondgaan??
Heb nog niet zo veel ervaring met een c20xe helaas…:hmmzDit is goed. Zoals je zelf al zegt komt dat doordat je de kleppen indrukt.:thumbup
Je kunt de snelle nokkenassen welke je bij catcams, risse-motorsport enz. koopt zowel
voor M2.5 en voor M2.8 gebruiken. Ze leveren er namelijk een kogeltje bij.
Dit kogeltje moet je bij de M2.8 gebruiken om het middelste gat van de nokkenas waar normaal
bij de M2.5 het ontstekingshuis in gaat af te doppen.
Het enigste verschil wat er dus tussen de nokkenassen zit is het gaatje voor de
nokkenaspositiesensor welke op de M2.8 zit.
De nokkenassen verschillen niet van lengte voor zover ik weet.
(Kan me ook niet bedenken waarom??. Bij de M2.5 moet ie doorlopen voor montage van ontstekingshuis
en bij de M2.8 moet ie doorlopen voor montage van nokkenaspositiesensor.:hmmz:hmmz).Ik heb al aardig wat C2.0XE’s op de bank gehad met verschillende soorten nokkenassen.
Als je gewoon standaard zuigers wilt houden dan maakt het niet zo heel veel uit welke nokkenassen je pakt.
(Je kunt tenslotte dan niet al te gekke nokkenassen pakken omdat de kleppen dan tegen de zuiger komen.)
De een loopt wat rustiger stationaire dan de ander.
En de ander loopt bovenin in toeren weer wat beter.
Je praat dan over pk verschillen van ongeveer 3 tot 6pk.De catcams nokkenassen lopen allemaal wel goed.
De 267Grd, 274Grd, en de 280Grd. zijn allemaal te gebruiken voor op straat.
De 267Grd. loopt het mooist stationaire maar het scheelt niet zo heel veel met de andere.Ik heb voor een maand terug een M2.5 afgesteld met 280Grd. Catcams nokkenassen.
Deze had verder een 60mm uitlaat met 55mm demper en het oude type SFI-vervanger.
Deze had 180Pk en 224Nm op de krukas.
Verder nog verschillende C2.0XE’s met risse-motorsport 280Grd. nokkenassen uitgevoerd.
Deze zitten allemaal tussen de 175 en 181Pk op de bank.
En met een koppel van tussen de 220 en 229Nm.
Dit wel allemaal met min. uitlaatpijp diameter van 55 mm. En een oude type SFI-vervanger zorgt
ervoor dat je net die extra pk’s bovenin hebt.Ik denk dat je nu wat meer informatie hebt :P :P
Gr,
RudyEen nieuwe bij opel is echt duur.
Ik heb een tijd geleden een paar voor de F20 bak gekocht.
Ik kan het me niet echt goed meer herinneren maar 100 euro ben je volgens mij wel kwijt.Voor de juiste afstelling zou je ze inderdaad moeten uitklokken.
Je kunt dat op de 1ste of 4de cilinder doen.
Je kunt niet standaard aan de streepjes zien of hij wel of niet goed staat.
De positie veranderd door verschillende dingen o.a. door hoever je kop is gevlakt en hoe slap / strak je
de distributieriem span enz.Ook wanneer je ze uitklok op de waarden welke de fabrikant opgeeft wil het nog niet zeggen
dat ze 100% goed staan. Dit moet je op de rollenbank testen. Als je bijvoorbeeld
een ander uitlaatspruitstuk monteer dan kunnen ze ook weer een andere afstelling nodig hebben.Ps. Mooie poelies. Eindelijk een fabrikant die er een gradenverdeling opzet:thumbup:thumbup
Een setje andere nokkenassen en goed afstellen levert tussen de 175 en 180Pk op de rollenbank.
Bel ff Hennie Boomkamp.
Die kan je precies vrijblijvend uitleggen wat je nodig hebt en wat het gaat kosten.
En denk nu niet dat je voor een paar euro klaar bent als je over de 300 Pk
wilt gaan want dan kun je er beter al niet over nadenken.:vertagIk heb EVO400 nokkenassen van Vmax erin zitten.
Deze hebben 9,3mm max.lift en ongeveer 2,0mm in B.d.p.origineel gepost door Andre Botter
Wat voor software staat er in de comp V Max??
Anders weet ik waardoor de wand er uit ligt.Wat is je probleem met V-max?
Ik ben tot nu toe nog niet niemand tegen gekomen met meer verstand van opel motoren dan Markus!
Ik kom er echt niet vaak en ben ook van mening dat hij a-commercieel is waardoor afspraken enz. niet
altijd zo verlopen als het hoort maar 1 ding staat vast dat hij wel degelijk weet wat hij doet.Volgens mij moet je inderdaad wel ander gas erop aansluiten.
Gingen die C2.0XE zuigers niet kapot wanneer je deze in een C2.0NE / SEH plaats?
Volgens mij weet corsaboy hier wat meer van.
18 april 2010 om 18:48 In reactie op: Garret gt28 turbo op c20let, met standaard chip verstandig? #17656715Map-sensor regelt alleen de turbodruk.
Ontstekingstijdstip en brandstofinspuiting doet niks met de informatie van de map-sensor.Waarschijnlijk zal het niet veel uitmaken wanneer je met deze garret turbo gaat rijden.
Enigste wat ik me kan bedenken is dat de luchtmassmeter net iets meer lucht doorkrijgt
waardoor hij in 1 hogere kolom in de vollast map gaat lopen.
Daardoor zou de brandstofverhouding iets anders kunnen zijn dan met een kkk16 turbo.Dus garret erop zetten en met een wide-band lambda-sonde ff Lambda meten.
Geschakelde kan ook zwart / geel zijn als ik me niet vergis.
+12V constant is inderdaad rood. Dit is een vrij dikke.Nop dat is ie niet. Dat is een tempschakelaar die de fan aanstuurd.
Je moet die blauwe bij het thermostaathuis hebben met een stekker met 2 draadjes eraan.Netjes. Ziet er gelikt uitking:
Gisteren aan een auto gesleuteld met het niet goed willen stationaire lopen.
Bijkomend verschijnsel: Wanneer je gas gaf en weer los liet dan ijlde die vanaf 3000 tpm erg na.Wideband lambda-sonde gemonteerd en zag dat hij veels te arm liep. Terwijl ik genoeg aan inspuiting had ingeprogrammeerd.
Dus dit duide op valse lucht. Hierdoor meet de Luchtmassameter het niet waardoor hij veels te arm loopt.
Dus de remreiniger gepakt en gasklep op een vaste positie gehouden zodat hij ongeveer 1500 Toeren draaide.
Toen eerst op gasklep gaan spuiten. Motor ging harder lopen dus betekende dat de gaskleppakking lek was.
Deze vervangen maar nog steeds hetzelfde probleem.
Toen op de inlaatpakking gespoten waardoor hij ook harder ging lopen.
Uiteindelijk bleek dat de inlaatpakking ook lekte doordat niet goed de oude pakking was weggehaald.
Dit losgehaald en goed gemonteerd. Gestart en hij liep weer netjes stationaire en met de juiste lambda-waardes:vertagBedankt, kan ik ff gaan rekenenking:
Verdeelkap en rotor nakijken. Evenals Bougies en Bougiekabels.
Succes!!
Ziet er gaaf uit die motorfietscarburateurs!!
Verwacht er maar niet heel veel koppel van als ze hem verslijpen.
Zoveel inhoud kun je er niet mee halen.
Je kunt ook voor hoge compressie zuigers gaan.
Ik heb er al verschillende gebouwd. Je kunt echt veel koppel eruit krijgen wanneer je de
cilinderkop op de juiste manier bewerkt en de juiste nokkenassen kiest in combinatie met de zuigers.origineel gepost door GerardH
De zuigers en drijfstangen hebben geen invloed op de slag, alleen op de compressie verhouding. De krukas kan excentrisch verslepen worden waardoor je een andere slag kunt krijgen. Hierdoor word de krukas wel zwakker. Voor een 2.3 worden er ook stalen krukassen gemaakt. Of je gaat voor een x22xe..Hoeveel aan extra inhoud kun je hiermee verkrijgen?
Ik heb er nog nooit van gehoord maar kan me er wel iets bij voorstellen.
Alleen lijkt het me kwa kosten niet interessant en ik verwacht dat je er ook niet veel inhoud mee kan halen.
Je zult dan ook speciale drijfstangen moeten maken omdat de boring dan ook anders wordt.
Je kunt beter een X22XE onderblok pakken.Je kunt het beste F5DPOR erin gooien.
Wel duur maar zijn echt goed en geven de minste problemen.Je moet voor de turbo meten en niet erna.
Scheelt meer dan 100 Graden. Ik denk zelfs wel 200 Graden. -
AuteurBerichten