Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
http://a.imageshack.us/img839/1688/bauteileschutz.jpg
http://a.imageshack.us/img839/7554/me155.jpgDit heb ik direkt uit het programma van een Zafira 2.0T.
Vraag ff aan je tuner waarom dit niet werkt.
Kan ik er ook nog wat van opsteken.
Als ik jullie zo hoor dat ze te arm lopen dan doet deze kenveld niks of hij neemt
hem te laat pas mee in het programma.Yep.
We hebben het een keer bij een audi S6+ motor getest.
Volgas op de rollenbank gehouden en op een gegeven moment ging die bijregelen. Duurde wel fforigineel gepost door tijgetje57
er waren ook leden hier die waren naar VDB works in Kuinre geweest. Dat was ook wel goed bevallen.En hij heeft een bank en schijnt hem wel goed af te stellen niet dat hij maanden te arm loopt met alle risico’s van dien.
Tunen is leuk maar het kan gauw verkeerd lopen als het niet goed wordt gedaan.
Er zit een kenveld in de ecu genaamd “Lambdabauteileschutz”.
Deze zorgt ervoor wanneer hij echt te arm loopt dat er wat meer benzine wordt ingespoten.
Het is niet optimaal en werkt ook pas nadat hij eerst te arm heeft gelopen maar kapot lopen doet ie niet.Een bedrijf welke goed een dieselauto kan chippen kan nog niet altijd goed een benzine met turbo chippen.
Een diesel chippen is echt wel een stukje makelijkker dan een benzine turbo.
Mijn eigen ervaring zegt dat je naar iemand moet gaan welke gespecialiseerd is in een bepaald merk.
Er komt zoveel uitzoek werk bij bij het maken van programma’s dat 1 bedrijf nooit alle auto’s 100% kan doen.
Dan moet je wel 20 man hele dagen in dienst hebben om software uit te zoeken en auto’s te testen.Bij diesel’s is dat nog niet zo’n heel groot probleem omdat de afstelling hiervan makkelijker is.
En aan de hand van de kenvelden kun je het nodige uitrekenen kwa inspuiting enz.
Maar bij een benzine turbo komt het toch wat meer op afstellen aan.Ik ben al helemaal geen voorstander van die goedkope bedrijven die voor 225 Euro een nieuwe auto chippen.
Door deze bedrijven word er steeds minder tijd besteed aan het fijntunen waardoor er fouten insluipen.Dus geef wat meer uit en ga naar Vmax, EDS, Klasen enz.
Voor een diesel kun je gerust naar andere bedrijven gaan. Nog niet alle bedrijven maar goed.
Ik heb ze zelf in mijn C2.0LET zitten en ben er erg tevreden over.
Ik weet alleen niet wat ze in een standaard C2.0LET doen.
Voor C2.0XE’s met hoge compressie zuigers gebruik ik ze ook.
Sinds ik deze bougies gebruik heb ik geen problemen meer.Maar er zijn zeker ook nog andere goede bougies.
Maar met deze heb ik ervaring en gebruik ze naar volle tevredenheid.Bosch F5DPOR erin.
Ik zweer bij die dingen. Zijn koud genoeg en slaan niet kapot wanneer de motor ff iets te rijk loopt.Post anders ff beide nummers van blauwe en creme.
Ik heb nog ergens een lijst van bosch injectoren.
Zal ff kijken of ik die nog kan vinden.Ojee daar gaan we weer king:
Ben bang dat niemand PRECIES zeker weet wat het verschil tussen blauwe en creme zijn.:vertagZat net je filmpje te bekijken.
Je zegt dat de lambda veranderd tijdens volgas maar is dit bij eenzelfde toerental?
Als ik je filmpje bekijk dan veranderd de lambda naarmate je hoger in toeren komt.
Als dit klopt dan is het puur een afstel kwestie.Loopt de inlaattemp. niet op tijdens een lange run?
Of de koelvloeistoftemp. waardoor de ecu bij gaat regelen?origineel gepost door freek corsa
Net een testrit gedaan, druk is goed, stotter is weg, maar hij trekt minder hard :(De lambda waarde gaat ook steeds armer als ik langer in 1 vol gas houdt in 1 versnelling, dat mag ook niet gebeuren.
Lambda regeling mag alleen bij stationair en deel last, niet bij vol last :hmmz
Brandstofpomp niet voldoende capaciteit ?
Misschien loopt ie wel helemaal niet in de vollast map?
Misschien gasklepschakelaar niet goed afgesteld?PS. Ik zou sowieso de lambda-sensor afsluiten zolang je hem nog niet hebt afgesteld.
Dan loopt ie tenminste op de mappen en regelt ie niks bij.
Wel een leuk projectje:cool:origineel gepost door geert666
F5DPOR is toch voor c20xe bij 8 klepper zitten er toch weer gewone grote bougies in?Vaux extrem :: ngk iridiam (bpr7es) plugs
xe dispak leadsthis holds over 28psi boost!!!!!!!!!!!!!!!!!
HG Mtorsport :: NGK platin
mitshubishi evo ::NGK BPR7ES
Je hebt gelijk!! Zat aan een C2.0XE te denken.
Doe er Bosch F5DPOR er maar in dan heb je nooit gezeik.
Kost wel wat maar dan heb je wat.En wat bedoel je eigenlijk met te arm? Over welke lambda waarde spreken we dan?
Kijk ff of het stikkertje bovenop de chip is los geweest.
Je moet eerst de chip met UV licht wissen voordat je hem opnieuw kan programmeren.
Dus eerst moet het stikkertje voor een gedeelte worden opgelicht voordat je
bij het UV-venster komt.
Kun je er niks aan zien dan is ie orgineel.De lichtere krukassen gebruiken ze ook voor 400Pk C2.0Let motoren.
Dus je hoeft niet zo bang te zijn dat ze breken.Stationaire en deellast zal de lambda hem bijregelen.
Vollast staat nu misschien te rijk maar dat zul je moeten meten.Hang anders tech 1 eraan. Je kunt zien wat de vaste regelwaarde van de lambda is.
Deze staat standaard op 128. Als ie minder dan 128 aangeeft is hij te rijk.
Geeft ie meer dan 128 aan dan is hij te arm.Ps. Volgens mij kloppen de waarden welke stoppelflieger aangeeft. Die 241 van de beige in iedergeval.
origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door stoppelflieger
hmm of heb ik het verkeerd:sleeping
Maar feit is dat de beige meer opbrengst hebben:thumbupOk en wat is het effect als je dan dus creme op 3 bar hebt in een dis motor ?
Ik bedoel de motor loopt prima, maar ik wil niet onnodig brandstof ingespoten hebben zegmaar ( Co te hoog ? )
Bij de motronic van de C2.0LET wordt de map-sensor alleen gebruikt voor de turbodruk regeling.
O.a. de luchtmassameter zorgt voor de gegevens voor de ontsteking en brandstof.
Kijk maar naar een kop van een wegmotor of racemotor.
Daar kom je alleen maar bronze klepgeleiders tegen.Bronze klepgeleiders zijn voornamelijk beter als je hogere toerentallen gaat draaien.
Nou draai je niet zo heel veel toeren met een turbo motor maar als je de boel toch
hebt los liggen dan zou ik hier niet op gaan bezuinigen.
Als de kop al wat kilometers erop heeft zitten dan zul je ook zien dan de geleiders
al aardig meer spelling hebben gekregen.Tuurlijk blijft het een oude motronic en zijn de nieuwere systemen beter.
Bij v-max hebben ze nu een motronic M1.5.5. van een zafira opc op de motor gebouwd.
Hierbij is heb je actieve wide-band lambdasonde mappen en en actieve pingelsensor mappen.Ik heb zelf ook DTA op mijn astra dus ik ben zeker niet tegen standalone systemen.
Nu heb ik wel DTA genomen omdat ik traction control wilde.En zolang je geen problemen hebt dan loopt een goed afgestelde DTA of KMS net zo probleemloos.
Maar zoals ik al zij als je een keer iets vuil in de injector krijgt of je brandstofpomp
pakt een keer lucht dan kan je die pingelsensor in sommige gevallen wel de motor redden.En ik al een keer een C2.0XE gehad waarvan de motronic ff 15Grd. terugregelde wegens pingelen.
En zelfs toen heb ik geen 1 pingel gehoord. En dat was bij weinig toeren waar je normaal het pingelen echt wel kan horen.Ik ben er mee eens dat bij zwaar continu pingelen ook bij een motronic de motot kapot loopt.
Maar ik kan je verzekeren dat de pingelsensor al een hoop C2.0XE en C2.0LET blokken heeft bespaart.
Bij pingelen kan de motronic de ontsteking max. iets van 15 Grd. terugregelen. Das niet weinig.
Je kunt trouwens beter een orgineel ecu gebruiken.
Deze heeft een klopsensor wat altijd een voordeel is.
Geen een van de vrijprogrammeerbare management systemen hebben
een goed werkend klopsensor systeem.Bij kleine problemen zoals bijv. iets vuil in de injector kan
de klopsensor je een hoop geld besparen:vertagSEH zuigers geeft met name meer vermogen onderin.
Dan kopje nog ietsje vlakken.
En een goed chipje.Ik heb je een U2U gestuurd.
Ik heb nog een map van een C2.0XE waarmee je goed kunt starten voordat
je naar de rollenbank gaat. -
AuteurBerichten