Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
18 september 2011 om 17:51 In reactie op: Vreemde vondst marktplaats: dik inlaatspruitstuk C20XE #17867373
@felix wrote:
als er iemand interesse heeft, voor die prijs mag je de mijne komen halen hoor!!
Heb er 2 liggen.
naar ’t schijnt zijn ze 2mm groter in inlaat, maar volgens mij zijn ze vooral op de DIS motoren geleverd, heb er 2 gehad en hadden beide eentje die eindigde op 197.Bedoel je nu die prijs van 225 Euro?
We rijden ook met orginele bougiekabels.
Had eerst “race” luminition kabels maar deze sloegen door!
Met de orginele nooit problemen.Je kunt een C2.0XE / NE / 2.0SEH max. tot 88mm opboren.
Je krijgt dan dus 2100CC maximaal. Meer krijg je er niet uit met opboren.
Persoonlijk zou ik de cilinderwand wat dikker houden.Mijn broer en ik hebben ook weer sinds 2 jaar met de astra gereden.
Twee weken tot laat in de avond gewerkt om hem klaar te krijgen.
Moest nog een zijkant + dorpel ingelast worden en hij moest gespoten worden.Wel een geslaagde dag. Nog wat problemen met de remmen maar voor de rest ging ie aardig.
Mijn broer heeft een hoge 1:59 gereden en ik een lage 2:01.
De auto is sneller alleen wij moeten nog het nodige aan de auto wennen + afstelling moet
nog verder geoptimaliseerd worden. Achter moeten we sowieso meer camber shimmen.
Natuurlijk begint hij niet bij 1350 toeren :-).
Je koelvloeistoftemperatuur is toch ook geen -45Grd!!
Als je naar de waarden kijk welke ik gepost hebt dan zie je dat hij bij 6,75Grd. 1180 toeren
loopt en bij 60,75 Grd. 940 Toeren. Tussen deze waarde interpoleert de ecu.
Aangezien je koelvloeistoftemp. bij deze buitentemperaturen ongeveer 20 Grd. is dan kun je
uit de waarden herleiden dat hij ongeveer tussen de 1050 en 1090 toeren zal lopen
wanneer je hem nu met een koude motor start.
Toerenteller zal iets afwijken met de werkelijkheid!Storingscode komt door verkeerde checksum in de chip.
Heeft voor de rest geen invloed op de werking van de ecu.Je hebt gelijk dat inderdaad de b.d.p. signaal goed moet zijn.
Maar wanneer de auto voor de rest goed loopt dan is de b.d.p. ook goed.Hall gever in de ontsteking is voor de sequentiele inspuiting.
In normale situatie gebruikt de ecu deze niet voor toerentalsignaal.
(misschien alleen in noodloop?).Wanneer je auto koud is loopt hij wel degelijk harder stationaire.
Deze map programmeer ik namelijk in wanneer ik een C2.0XE afstel met snelle nokkenassen.Ik heb ff programma naar gekeken:
Standaard GY ecu (calibra turbo):
-45 Grd. => 1350 Toeren;
-27,25 Grd. => 1180 Toeren;
6,75 Grd. => 1150 Toeren;
60,75 Grd. en hoger => 940 Toeren;Tussen de waarden interpoleert de ecu.
Ps. Wat je zegt over de slang dicht knijpen van de stat. regelaar is een goede manier om te proberen of de gasklep goed afsluit.
Dus dat is zeker ff het proberen waard.Zoals al beschreven kunnen het meerdere dingen zijn.
De stappenmotor werkt alleen wanneer de gasklepschakelaar in de stationaire stand staat.
Wanneer je maar iets gas hebt en de gasklepschakelaar schakelt naar deellast dan doet de
stationaire regelaar niks meer.
De map in de ecu voor de stat.reg. is koelvloeistoftempafhk. Dus dat betekent dat de
koelvloeistofsensor bepaalt hoe hard hij stat. loopt.
Wanneer deze kapot is zal hij min. koelvloeistoftemp. aangeven en bij deze temperatuur
is de map ingesteld op iets van 1400 toeren (zo uit mijn hoofd).Voor de rest zijn dit de belangrijkste 2 sensoren waardoor hij echt veel harder kan lopen.
Ik zou eerst de gasklepschakelaar doormeten tot aan de ecu stekker.
De gasklepschakelaar’s staan 9 van de 10 keer niet goed afgesteld of ze zijn kapot![rquote=1918148&tid=146740&author=drakos]mee eens, maar voor een hobbyauto waarbij verbruik niet veel uitmaakt is het altijd mooi meegenomen om beetje extra te hebben.
vraag me alleen wat mtech doet :hmmz. zouden die gewoon draadje aan de binnenkant zetten voor 79,- [/rquote]
hoezo beetje extra? Als je deellast rijd (half gas) dan doe je dat omdat je niet harder wilt.
Dus wat heb je eraan als je met deellast rijker gaat rijden.
Uiteindelijk krijg je niet meer maximaal vermogen.
De chip van mtech heeft waarschijnlijk de lambda correctie kenveld op nul staan. Of de subroutine word uitgeschakeld.[rquote=1918148&tid=146740&author=drakos]mee eens, maar voor een hobbyauto waarbij verbruik niet veel uitmaakt is het altijd mooi meegenomen om beetje extra te hebben.
vraag me alleen wat mtech doet :hmmz. zouden die gewoon draadje aan de binnenkant zetten voor 79,- [/rquote]
hoezo beetje extra? Als je deellast rijd (half gas) dan doe je dat omdat je niet harder wilt.
Dus wat heb je eraan als je met deellast rijker gaat rijden.
Uiteindelijk krijg je niet meer maximaal vermogen.
De chip van mtech heeft waarschijnlijk de lambda correctie kenveld op nul staan. Of de subroutine word uitgeschakeld.[rquote=1917830&tid=146740&author=Haasje17]zij maken van een C20XE gewoon een gechipte 20XE.
De 20XE was standaard zonder lambda en kat en had 6 pk meer meen ik.Nu kun je bij de c20xe de lamda weglaten, maar dan gaat die op noodmappen lopen. In dit geval zal dat dus niet het geval zijn en deze niet in noodloop lopen.
Dus wat er staat klopt inderdaad! Aleeen doen zij er nog zo ongeveer 10 pk bovenop.[/rquote]
Ik heb het al meedere malen in dit forum geschreven maar ik zal het nog een keer vertellen:
Wanneer je de lambdasonde los haalt gaat hij niet in noodloop.
Hij gaat puur op de ingeprogrammeerde waarden lopen zonder de correctiefaktor welke je normaal
Zou hebben als je de lambda zou aansluiten.
Je zou pin 20 aan massa kunnen leggen dan krijg je geen foutcodes meer.
Je krijgt zoals mtech verteld niet meer vermogen omdat de lambda niks doet tijdens vollast.
Bij vollast gaat ie op een “vollast map” lopen. Dat zie je ook echt duidelijk wanneer je de laptop er aan hangt.
Het enigste is dat je een rijkere brandstofmengsel onder deellast kan gaan rijden.
Waardoor je deellast met dezelfde gaspedaalstand iets meer vermogen hebt.
Maar waarom zou je dit doen? Hij word alleen maar onzuiniger en het max. Vermogen word uiteindelijk niet hoger!Ik zie het voordeel niet voor een straatauto.
[rquote=1917830&tid=146740&author=Haasje17]zij maken van een C20XE gewoon een gechipte 20XE.
De 20XE was standaard zonder lambda en kat en had 6 pk meer meen ik.Nu kun je bij de c20xe de lamda weglaten, maar dan gaat die op noodmappen lopen. In dit geval zal dat dus niet het geval zijn en deze niet in noodloop lopen.
Dus wat er staat klopt inderdaad! Aleeen doen zij er nog zo ongeveer 10 pk bovenop.[/rquote]
Ik heb het al meedere malen in dit forum geschreven maar ik zal het nog een keer vertellen:
Wanneer je de lambdasonde los haalt gaat hij niet in noodloop.
Hij gaat puur op de ingeprogrammeerde waarden lopen zonder de correctiefaktor welke je normaal
Zou hebben als je de lambda zou aansluiten.
Je zou pin 20 aan massa kunnen leggen dan krijg je geen foutcodes meer.
Je krijgt zoals mtech verteld niet meer vermogen omdat de lambda niks doet tijdens vollast.
Bij vollast gaat ie op een “vollast map” lopen. Dat zie je ook echt duidelijk wanneer je de laptop er aan hangt.
Het enigste is dat je een rijkere brandstofmengsel onder deellast kan gaan rijden.
Waardoor je deellast met dezelfde gaspedaalstand iets meer vermogen hebt.
Maar waarom zou je dit doen? Hij word alleen maar onzuiniger en het max. Vermogen word uiteindelijk niet hoger!Ik zie het voordeel niet voor een straatauto.
[rquote=1910402&tid=145816&author=robert1701][rquote=1907519&tid=145816&author=Mad Max]Je kan alleen maar afslijpen he, niet bijslijpen, dus veel kan je niet die doen met je huidige nokkenas..[/rquote]
Nokkenassen worden ook opgelast alvorens te herslijpen.
Anders heeft het geen zin.
[/rquote]
Nokkenassen worden niet opgelast!
Als je een tekeningetje ziet dan snap je het hoe je meer lift kunt krijgen.Zoals corsaracer zegt: altijd drijfstang en langerkap bij elkaar houden.
Ze zijn op maat geslepen.
Als je het niet meer zeker weet moet je ze weg gooien.
Ga niet gokken of ze bij elkaar horen.
Dat is het kapot lopen van de motor echt niet waard. Orginele drijfstangen kun je met bosjes vinden.X20XEV NR. 652 274
Is bij de mtech chip ook de toerenbegrenzer verhoogt?
Ik heb laatst voor het eerst een chip op maat geschreven voor een delco ecu (c16se).
Misschien dat ik de corsa b gsi ook maar eens moet oppakken en kijken wat ik eruit kan halen op de rollenbank.Is bij de mtech chip ook de toerenbegrenzer verhoogt?
Ik heb laatst voor het eerst een chip op maat geschreven voor een delco ecu (c16se).
Misschien dat ik de corsa b gsi ook maar eens moet oppakken en kijken wat ik eruit kan halen op de rollenbank.Aan de hand van deze informatie denk ik dat de benzine op is :P:P
Drukmeter op de brandstofrail zetten en kijken wat de druk. Ook onder belasting.
Beste ff vacuum slangetje van drukregelaar los gooienTot 200Pk (afhankelijk van het toerental waarbij dit bereikt wordt) is een pijp van 60mm uitwendig genoeg.
Grotere diameters geven over het algemeen koppelverlies.
Ik heb vorig jaar bij een 200PK C2.0XE de 60mm nog iets dicht geknepen met een klep in de uitlaat.
Ik kreeg iets van tussen de 10 en 15 Nm erbij onder de 4000 Tpm. Vanaf 4000 Tpm. was de vermogenskromme exact hetzelfde.Na mijn ervaring kun je het beste Grp. N pakken. Grp. A zou ik pas bij veel hogere vermogens gaan gebruiken.
Je verliest alleen maar met Grp. A bij de C2.0XE’s waarmee de meeste hier op het forum rijden.Kun je een paar foto’s plaatsen?
De lift kun je meten door de totale hoogte min de basiscirkel te nemen.Ik wil niet de slimme jongen uithangen maar dat toerental op de uitdraai klopt niet.
Als ik mijn uitdraaien van C20xe’s bekijk en de jouwe dan is het toerental zo’n 1800 a 2000 toeren te laag.
Daarom heb je zo’n hoog koppel omdat de software van de bank denkt dat je het gemeten vermogen bij
2000 toeren minder hebt.De uitdraai stopt al bij 5300 toeren.
Als de ecu is gechipt wil het nog niet zeggen dat ze de ontsteking in stationaire bereik hebben aangepast.
Bij snelle nokkenassen moet je stationaire gewoon iets hoger zetten en brandstof goed zetten dan loopt ie zoals het hoort.[rquote=1859591&tid=141763&author=Piele]Daar wil ik wel is een uitdraai van zien….[/rquote]
Ik ook. 278nm is wel heel veel voor die specificaties!
Ook wanneer je C20let zuigers plaats kun je de orginele ecu remappen en hier mee gaan rijden.
Je hebt dus niet perse DTA of KMS nodig.
Het enigste wat je niet met de orginele ecu van een X20XEV kan is de turbodruk regelen.Een APEXI turbodruk regelsysteem erbij en rijden maar.
-
AuteurBerichten