Miruni

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 249)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Vreemde vondst marktplaats: dik inlaatspruitstuk C20XE #17867373

    @felix wrote:

    als er iemand interesse heeft, voor die prijs mag je de mijne komen halen hoor!!
    Heb er 2 liggen.
    naar ’t schijnt zijn ze 2mm groter in inlaat, maar volgens mij zijn ze vooral op de DIS motoren geleverd, heb er 2 gehad en hadden beide eentje die eindigde op 197.

    Bedoel je nu die prijs van 225 Euro?

    In reactie op: HELP, dansende turbodruk en nog steeds knallen #17918581

    We rijden ook met orginele bougiekabels.
    Had eerst “race” luminition kabels maar deze sloegen door!
    Met de orginele nooit problemen.

    In reactie op: 2.0 seh of x22xe #17893143

    Je kunt een C2.0XE / NE / 2.0SEH max. tot 88mm opboren.
    Je krijgt dan dus 2100CC maximaal. Meer krijg je er niet uit met opboren.
    Persoonlijk zou ik de cilinderwand wat dikker houden.

    In reactie op: vrijrijden #17620227

    Mijn broer en ik hebben ook weer sinds 2 jaar met de astra gereden.
    Twee weken tot laat in de avond gewerkt om hem klaar te krijgen.
    Moest nog een zijkant + dorpel ingelast worden en hij moest gespoten worden.

    Wel een geslaagde dag. Nog wat problemen met de remmen maar voor de rest ging ie aardig.

    Mijn broer heeft een hoge 1:59 gereden en ik een lage 2:01.
    De auto is sneller alleen wij moeten nog het nodige aan de auto wennen + afstelling moet
    nog verder geoptimaliseerd worden. Achter moeten we sowieso meer camber shimmen.

    In reactie op: Stappenmotor OPGELOST + vage storingscode #17847997

    Natuurlijk begint hij niet bij 1350 toeren :-).
    Je koelvloeistoftemperatuur is toch ook geen -45Grd!!
    Als je naar de waarden kijk welke ik gepost hebt dan zie je dat hij bij 6,75Grd. 1180 toeren
    loopt en bij 60,75 Grd. 940 Toeren. Tussen deze waarde interpoleert de ecu.
    Aangezien je koelvloeistoftemp. bij deze buitentemperaturen ongeveer 20 Grd. is dan kun je
    uit de waarden herleiden dat hij ongeveer tussen de 1050 en 1090 toeren zal lopen
    wanneer je hem nu met een koude motor start.
    Toerenteller zal iets afwijken met de werkelijkheid!

    In reactie op: Stappenmotor OPGELOST + vage storingscode #17847991

    Storingscode komt door verkeerde checksum in de chip.
    Heeft voor de rest geen invloed op de werking van de ecu.

    In reactie op: Stappenmotor OPGELOST + vage storingscode #17847959

    Je hebt gelijk dat inderdaad de b.d.p. signaal goed moet zijn.
    Maar wanneer de auto voor de rest goed loopt dan is de b.d.p. ook goed.

    Hall gever in de ontsteking is voor de sequentiele inspuiting.
    In normale situatie gebruikt de ecu deze niet voor toerentalsignaal.
    (misschien alleen in noodloop?).

    Wanneer je auto koud is loopt hij wel degelijk harder stationaire.
    Deze map programmeer ik namelijk in wanneer ik een C2.0XE afstel met snelle nokkenassen.

    Ik heb ff programma naar gekeken:
    Standaard GY ecu (calibra turbo):
    -45 Grd. => 1350 Toeren;
    -27,25 Grd. => 1180 Toeren;
    6,75 Grd. => 1150 Toeren;
    60,75 Grd. en hoger => 940 Toeren;

    Tussen de waarden interpoleert de ecu.

    Ps. Wat je zegt over de slang dicht knijpen van de stat. regelaar is een goede manier om te proberen of de gasklep goed afsluit.
    Dus dat is zeker ff het proberen waard.

    In reactie op: Stappenmotor OPGELOST + vage storingscode #17847973

    Zoals al beschreven kunnen het meerdere dingen zijn.
    De stappenmotor werkt alleen wanneer de gasklepschakelaar in de stationaire stand staat.
    Wanneer je maar iets gas hebt en de gasklepschakelaar schakelt naar deellast dan doet de
    stationaire regelaar niks meer.
    De map in de ecu voor de stat.reg. is koelvloeistoftempafhk. Dus dat betekent dat de
    koelvloeistofsensor bepaalt hoe hard hij stat. loopt.
    Wanneer deze kapot is zal hij min. koelvloeistoftemp. aangeven en bij deze temperatuur
    is de map ingesteld op iets van 1400 toeren (zo uit mijn hoofd).

    Voor de rest zijn dit de belangrijkste 2 sensoren waardoor hij echt veel harder kan lopen.

    Ik zou eerst de gasklepschakelaar doormeten tot aan de ecu stekker.
    De gasklepschakelaar’s staan 9 van de 10 keer niet goed afgesteld of ze zijn kapot!

    In reactie op: M pech lambda #17858943

    [rquote=1918148&tid=146740&author=drakos]mee eens, maar voor een hobbyauto waarbij verbruik niet veel uitmaakt is het altijd mooi meegenomen om beetje extra te hebben.

    vraag me alleen wat mtech doet :hmmz. zouden die gewoon draadje aan de binnenkant zetten voor 79,- [/rquote]

    hoezo beetje extra? Als je deellast rijd (half gas) dan doe je dat omdat je niet harder wilt.
    Dus wat heb je eraan als je met deellast rijker gaat rijden.
    Uiteindelijk krijg je niet meer maximaal vermogen.
    De chip van mtech heeft waarschijnlijk de lambda correctie kenveld op nul staan. Of de subroutine word uitgeschakeld.

    In reactie op: M pech lambda #17858938

    [rquote=1918148&tid=146740&author=drakos]mee eens, maar voor een hobbyauto waarbij verbruik niet veel uitmaakt is het altijd mooi meegenomen om beetje extra te hebben.

    vraag me alleen wat mtech doet :hmmz. zouden die gewoon draadje aan de binnenkant zetten voor 79,- [/rquote]

    hoezo beetje extra? Als je deellast rijd (half gas) dan doe je dat omdat je niet harder wilt.
    Dus wat heb je eraan als je met deellast rijker gaat rijden.
    Uiteindelijk krijg je niet meer maximaal vermogen.
    De chip van mtech heeft waarschijnlijk de lambda correctie kenveld op nul staan. Of de subroutine word uitgeschakeld.

    In reactie op: M pech lambda #17858936

    [rquote=1917830&tid=146740&author=Haasje17]zij maken van een C20XE gewoon een gechipte 20XE.
    De 20XE was standaard zonder lambda en kat en had 6 pk meer meen ik.

    Nu kun je bij de c20xe de lamda weglaten, maar dan gaat die op noodmappen lopen. In dit geval zal dat dus niet het geval zijn en deze niet in noodloop lopen.

    Dus wat er staat klopt inderdaad! Aleeen doen zij er nog zo ongeveer 10 pk bovenop.[/rquote]

    Ik heb het al meedere malen in dit forum geschreven maar ik zal het nog een keer vertellen:
    Wanneer je de lambdasonde los haalt gaat hij niet in noodloop.
    Hij gaat puur op de ingeprogrammeerde waarden lopen zonder de correctiefaktor welke je normaal
    Zou hebben als je de lambda zou aansluiten.
    Je zou pin 20 aan massa kunnen leggen dan krijg je geen foutcodes meer.
    Je krijgt zoals mtech verteld niet meer vermogen omdat de lambda niks doet tijdens vollast.
    Bij vollast gaat ie op een “vollast map” lopen. Dat zie je ook echt duidelijk wanneer je de laptop er aan hangt.
    Het enigste is dat je een rijkere brandstofmengsel onder deellast kan gaan rijden.
    Waardoor je deellast met dezelfde gaspedaalstand iets meer vermogen hebt.
    Maar waarom zou je dit doen? Hij word alleen maar onzuiniger en het max. Vermogen word uiteindelijk niet hoger!

    Ik zie het voordeel niet voor een straatauto.

    In reactie op: M pech lambda #17858935

    [rquote=1917830&tid=146740&author=Haasje17]zij maken van een C20XE gewoon een gechipte 20XE.
    De 20XE was standaard zonder lambda en kat en had 6 pk meer meen ik.

    Nu kun je bij de c20xe de lamda weglaten, maar dan gaat die op noodmappen lopen. In dit geval zal dat dus niet het geval zijn en deze niet in noodloop lopen.

    Dus wat er staat klopt inderdaad! Aleeen doen zij er nog zo ongeveer 10 pk bovenop.[/rquote]

    Ik heb het al meedere malen in dit forum geschreven maar ik zal het nog een keer vertellen:
    Wanneer je de lambdasonde los haalt gaat hij niet in noodloop.
    Hij gaat puur op de ingeprogrammeerde waarden lopen zonder de correctiefaktor welke je normaal
    Zou hebben als je de lambda zou aansluiten.
    Je zou pin 20 aan massa kunnen leggen dan krijg je geen foutcodes meer.
    Je krijgt zoals mtech verteld niet meer vermogen omdat de lambda niks doet tijdens vollast.
    Bij vollast gaat ie op een “vollast map” lopen. Dat zie je ook echt duidelijk wanneer je de laptop er aan hangt.
    Het enigste is dat je een rijkere brandstofmengsel onder deellast kan gaan rijden.
    Waardoor je deellast met dezelfde gaspedaalstand iets meer vermogen hebt.
    Maar waarom zou je dit doen? Hij word alleen maar onzuiniger en het max. Vermogen word uiteindelijk niet hoger!

    Ik zie het voordeel niet voor een straatauto.

    In reactie op: nokkenassen slijpen #17849385

    [rquote=1910402&tid=145816&author=robert1701][rquote=1907519&tid=145816&author=Mad Max]Je kan alleen maar afslijpen he, niet bijslijpen, dus veel kan je niet die doen met je huidige nokkenas..[/rquote]

    Nokkenassen worden ook opgelast alvorens te herslijpen.

    Anders heeft het geen zin.

    [/rquote]

    Nokkenassen worden niet opgelast!
    Als je een tekeningetje ziet dan snap je het hoe je meer lift kunt krijgen.

    In reactie op: drijfstanglagers #17846759

    Zoals corsaracer zegt: altijd drijfstang en langerkap bij elkaar houden.
    Ze zijn op maat geslepen.
    Als je het niet meer zeker weet moet je ze weg gooien.
    Ga niet gokken of ze bij elkaar horen.
    Dat is het kapot lopen van de motor echt niet waard. Orginele drijfstangen kun je met bosjes vinden.

    In reactie op: carterpakking #17846702

    X20XEV NR. 652 274

    In reactie op: Mtech chip corsa B gsi #17836360

    Is bij de mtech chip ook de toerenbegrenzer verhoogt?
    Ik heb laatst voor het eerst een chip op maat geschreven voor een delco ecu (c16se).
    Misschien dat ik de corsa b gsi ook maar eens moet oppakken en kijken wat ik eruit kan halen op de rollenbank.

    In reactie op: Mtech chip corsa B gsi #17836359

    Is bij de mtech chip ook de toerenbegrenzer verhoogt?
    Ik heb laatst voor het eerst een chip op maat geschreven voor een delco ecu (c16se).
    Misschien dat ik de corsa b gsi ook maar eens moet oppakken en kijken wat ik eruit kan halen op de rollenbank.

    In reactie op: c20xe wil niet starten #17836659

    Aan de hand van deze informatie denk ik dat de benzine op is :P:P

    In reactie op: overslaan/inhouden #17831205

    Drukmeter op de brandstofrail zetten en kijken wat de druk. Ook onder belasting.
    Beste ff vacuum slangetje van drukregelaar los gooien

    In reactie op: uitlaatdiameter c20xe #17824335

    Tot 200Pk (afhankelijk van het toerental waarbij dit bereikt wordt) is een pijp van 60mm uitwendig genoeg.

    Grotere diameters geven over het algemeen koppelverlies.

    Ik heb vorig jaar bij een 200PK C2.0XE de 60mm nog iets dicht geknepen met een klep in de uitlaat.
    Ik kreeg iets van tussen de 10 en 15 Nm erbij onder de 4000 Tpm. Vanaf 4000 Tpm. was de vermogenskromme exact hetzelfde.

    Na mijn ervaring kun je het beste Grp. N pakken. Grp. A zou ik pas bij veel hogere vermogens gaan gebruiken.
    Je verliest alleen maar met Grp. A bij de C2.0XE’s waarmee de meeste hier op het forum rijden.

    In reactie op: nokkenas #17817443

    Kun je een paar foto’s plaatsen?
    De lift kun je meten door de totale hoogte min de basiscirkel te nemen.

    In reactie op: C20xe – Webers – nokkenassen #17808985

    Ik wil niet de slimme jongen uithangen maar dat toerental op de uitdraai klopt niet.

    Als ik mijn uitdraaien van C20xe’s bekijk en de jouwe dan is het toerental zo’n 1800 a 2000 toeren te laag.
    Daarom heb je zo’n hoog koppel omdat de software van de bank denkt dat je het gemeten vermogen bij
    2000 toeren minder hebt.

    De uitdraai stopt al bij 5300 toeren.

    In reactie op: loopt niet stationair #17812917

    Als de ecu is gechipt wil het nog niet zeggen dat ze de ontsteking in stationaire bereik hebben aangepast.
    Bij snelle nokkenassen moet je stationaire gewoon iets hoger zetten en brandstof goed zetten dan loopt ie zoals het hoort.

    In reactie op: C20xe – Webers – nokkenassen #17808982

    [rquote=1859591&tid=141763&author=Piele]Daar wil ik wel is een uitdraai van zien….[/rquote]

    Ik ook. 278nm is wel heel veel voor die specificaties!

    In reactie op: Chip op maat: hoever kan je gaan? #17808935

    Ook wanneer je C20let zuigers plaats kun je de orginele ecu remappen en hier mee gaan rijden.
    Je hebt dus niet perse DTA of KMS nodig.
    Het enigste wat je niet met de orginele ecu van een X20XEV kan is de turbodruk regelen.

    Een APEXI turbodruk regelsysteem erbij en rijden maar.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 249)