Miruni

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 249)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Overmaat drijfstanglagers waaraan te herkennen #18067947

    Als je overmaat lagers hebt dan staat er +0.25 of +0.50 enz. op.
    Zoals je omschrijft staat dit niet op de lagers uit je blok. En aangezien 06-90 het jaartal
    van de lagers is kun je er wel vanuit gaan dat dit de orginele lagers zijn.

    C2.0XE kabelboom en ECU erop.
    Je moet alleen de ontsteking passend maken. Voor de rest schiet er me nu ff niks te binnen wat
    je nog meer zou moeten aanpassen. Gasklepschakelaar oet je ff in de gaten houden. De oudere C2.0NE
    met luchtklep hebben de juiste schakelaar erop zitten de nieuwere hebben een potmeter.
    Heb je ook meteen een klopsensor :-).
    Dan de boel ff op de testbank inregelen en gaan met die banaan!!

    Uit je gemeten weerstandwaarden kun je opmaken hoe die is aangesloten:
    Pin 1 en 2 zijn de voedingsdraden van de potmeter. Hier staat dus 5v op.
    Pin 3 is de stuurdraad. Deze gaat naar een ingang van de ecu. Gasklep dicht:
    Rond de 0v. Gasklep open rond de 5v.

    C20let heeft een potmeter geen 2 schakelaars zoals de c20xe 1ste type met rotorontsteking.
    Komt een signaal van 0 tot 5 volt. uit ;-)

    In reactie op: maximaal toerental, #18042903

    8000 Tpm vind ik te veel.
    Ze hebben het allemaal over de drijfstangen maar naar mijn mening zijn de hydrostoters
    de grootste zorg. Wel afhankelijk van wat je allemaal aan de motor hebt gedaan natuurlijk.

    Heb net een blok gerepareerd waarvan de hydrostoter is kapot gegaan.
    Hierna slaat de hydrostoter je klepveerschotel kapot waarna je klep naar onderen valt.
    Word je niet vrolijk van :-(.

    Ik zet de toerenbegrenzer niet hoger dan 7600 Tpm.
    7800 toeren zal misschien ook nog gaan maar waarom zou je het risico lopen.
    Zolang je nog het orginele inlaatspruitstuk erop hebt heeft het geen zin om zoveel toeren te draaien.

    Ik heb het hele weekend weer een keer zelf een cross gereden in kerkdriel.
    Dus vandaar de late reactie. Je hebt PM.

    In reactie op: c20 xe in kever buggie #18034766

    Dikke rode draad vaste voeding geven.
    Dunne zwarte draad geschakelde voeding geven.
    Beide draden zitten op een grote stekker welke in de buury van de
    Bobine, ontsteking uit de kabelboom komt.
    Dan zit er nog een rood/blauwe op de groene stekker bij de ecu.
    Dit is de voeding voor de brandstofpomp.

    In reactie op: gasklephuis 68mm #18020196

    Ga eens voor de gein uitrekenen wat er voor een restricties voor zitten. Dan weet je al snel het antwoord op je vraag.

    In reactie op: Mengsel te rijk?? #18014610

    Kijk eerst je gasklepschakelaar maar na. Ik denk dat hij in deellastmappen blijft lopen waardoor de lambda wilt bijregelen. Vollast doet de lambda niet mee en zou hij ook geen storing mogen geven.

    In reactie op: toerenteller aansluiten op m2.8 met dis c20xe #18013896

    Maak niet uit welke, zijn beide hetzelfde

    In reactie op: kabelboom maken dta s40 #18011291

    Wil je een hele nieuwe maken of van de bestaande kabelboom een dta kabelboom maken?

    In reactie op: Uitlaat spruitstuk, #17981138

    Ik zou gewoon het orginele spruitstuk laten zitten tot zo’n 195 a 200Pk.
    Dan bedoel ik wel het spruitstuk van het type met motronic2.5.
    Die van de dis-motoren zijn iets meer geknepen.
    Ik heb zelf een dikker spruitstuk op de crossauto zitten. Je verliest bij een motor
    tot 200Pk er alleen maar koppel op en bovenin krijg je er te weinig voor terug.

    Hetzelfde verhaal geld voor de middenpijp en dempers.
    Niet te groot gaan. Onderin verlies je gewoon en bovenin win je niks.
    Tot 200Pk niet groter gaan dan 60mm dunwandige pijp.
    Tot 185Pk zou ik zelfs niet groter gaan dan orgineel diameter 55mm.

    In reactie op: ECU verschil #17890114

    Das een goeie. Dat heb ik nooit geprobeerd.
    Of hij dat over het hele bereik doet vraag ik me af.
    Ik zal het eens een keer proberen wanneer ik weer bij de testbank ben.

    In reactie op: ECU verschil #17890112

    In een GY computer zijn de brandstofmappen veel lager ingeprogrammeerd dan bij een FP computer.
    Deellast zal de lambda-sonde de boel een eind bijregelen totdat hij zijn max. regelbereik bereikt.
    Vollast loopt hij gewoon te arm en heb je vermogensverlies.
    De meeste lopen trouwens vollast iets te arm omdat de Luchtmassameters door de jaren steeds
    slechter worden ;-).

    Dus je moet de drukregelaar naar 3 bar tikken!

    In reactie op: HELP, dansende turbodruk en nog steeds knallen #17918692

    Zal ik eens een gokje doen??

    Je zuigers zien er van de bovenkant normaal uit en daar is niks mee;
    Ik denk dat wanneer je de gaskleppositiesensor gemaakt hebt en je naar klasen gaat je zult zien
    dat hij gewoon kwa brandstofverhouding is goed afgesteld.
    De storing geeft aan dat je spanning te hoog is van de gaskleppositiesensor. Hoe meer gas je
    geeft hoe hoger de spanning. Dus als hij een te hoge spanning aangeeft denkt de ecu dat
    je volgas geeft en gaat hij in de vollastkenvelden lopen.
    Dit doet hij dus ook als je maar half gas in deellast rijd. De lambdasonde regelt dan ook niet meer mee.
    Op dat moment krijgt hij dus veel te veel benzine waardoor hij kan gaan overslaan omdat hij het niet kan
    verwerken. Hierdoor schraapt ie ook de cilinderwanden kaal omdat de benzine de olie van de wanden afhaald.

    Ben bang dat DHZ, Vmax, en jij er weinig aan had kunnen doen :-(.

    Maar goed dit is wat ik gok nadat ik je verhaal leest. Blijft een lastig verhaal!

    In reactie op: sintra 2.2 blok ? #17876637

    Het gaat om een X22XE sintra blok wat de meeste gebruiken.
    Je kunt volgens mij ook latere types gebruiken. Kijk maar een op http://www.migweb.co.uk.

    Hoofd voordeel is dat je meer koppel in de lagere toerentallen krijgt t.o.v. een C2.0XE.

    Maar als je denkt dat het makkelijk te bouwen is dan heb je het verkeerd.
    Als je het goed wilt doen komt er nog het 1 en ander bij kijken.

    In reactie op: c20xe 2.8 lambdasonde weg laten? #17985991

    Ik weet nog niet zeker of het niet kan.
    Op de testbank haal ik hem er ook uit om de wideband te monteren.
    Je ziet dat hij dan wel in een andere deellast map gaat lopen dan wanneer de lambda erin zit.
    M2.8 Heeft inderdaad meer de lambda nodig dan de m2.5. Staan ook meer lambda afhankelijke mappen
    in de software.
    Maar ik denk wel dat je hem weg kan laten alleen ben je dan wel afhankelijk van een deellast map welke
    sterk afhankelijk is van de staat van je Lmm.
    Een lmm word door de jaren slechter en geeft dan een lagere waarde door waardoor hij in een andere
    kolom gaat lopen terwijl er net zoveel lucht door heen gaat als voorheen.
    Dus je hebt de kans dat hij in stationaire en deellast gebied wat te arm loopt.
    Je zult hem dus ff moeten meten als je het zeker wilt zijn.

    In reactie op: Gt28rs goede keuze op een C20LET? #17974808

    Naar mijn mening kun je beter een orginele turbo laten upgraden naar KKK26,5.
    Als ik de vermogenskromme’s van een garret gt28rs vergelijkt met een kkk26,5 dan heb je
    met een kkk26,5 een beter koppel verloop.

    In reactie op: Nieuw Rally project!!!! Astra G kitcar #17956282

    Word echt een mooie auto :thumbup :thumbup

    In reactie op: Chippen x30xe #17966378

    Doe me maar een pm dan zal ik je een aanbieding doen.
    Ik weet zeker dat ik je auto op maat kan afstellen.
    Ik heb al zoveel m2.8 c2.0xe’s afgesteld dat een x30xe ook geen probleem moet zijn.
    De waardes zoals klopsensor kan ik uitlezen met mijn tech2 dus dat moet goed komen.

    In reactie op: Chippen x30xe #17966361

    @Marc O wrote:

    Zal de div Duitsers eens aanschrijven, kijken hoe de huidige stand van zaken is tegenwoordig.

    Ben er wel van overtuigd dat die jongens er meer verstand van hebben en meer op maat werken dan anderen.

    Dankjulliewel voor alle tip’s, ik houd jullie op de hoogte!

    Kun je ons eens laten weten wat ze voor zo’n afstelling vragen? Ben er wel benieuwd naar.
    Er zijn ook wel nederlanders die zo’n chip voor een X30XE op maat kunnen schrijven.
    Niet al het goede komt uit duitsland ;)

    In reactie op: herboren motorblok #17941920

    Ik heb voor een paar jaar geleden bij Vmax het orginele testrapport van de C20XE gezien.
    Dit was zelfs nog geen kopie maar een orginele van 1 van de ontwikkelaars.

    Hij liet me een paar temp.diagrammen zien van de zuigers zonder en met oliekoeling
    vanuit de drijfstangen.
    Het verschil was echt groot. Ze hebben dit bij Opel echt uitvoerig getest.

    Dus je vraag is bij deze denk ik makkelijk te beantwoorden ;)

    In reactie op: Corsa B – X16XE Motor #17923141

    Meet eens bij je map-sensor of je daar wel 5V op hebt.
    En dan niet to.v. massa meten maar echt de massa uit de stekker van de Map-sensor pakken.

    Als je zoveel storingen van verschillende sensoren hebt dan zit het hem in de voeding en niet in de sensoren.

    Ik weet niet hoe het bij een X16XE zit maar heb je hier ook een brandstofrelais zoals bij een C20XE?
    Anders moet je die eens vervangen en hiervan de stekkeraansluitingen controleren.

    Altijd goed in de stekker kijken of er geen pinnetjes zijn terug geschoven.
    Eventueel controleren of de pinnetjes niet zijn terug te drukken.

    ECU zou misschien kunnen maar ik zou eerst voedingen controleren voordat je hem vervangt.

    Succes!!

    In reactie op: MM lampje aan bij gas geven #17927509

    Als je de toerenteller een rare beweging ziet maken dan is het bijna zeker de
    krukaspositiesensor of de bekabeling vanaf deze sensor naar de ecu.

    In reactie op: vrijrijden #17620242

    @jeroen88 wrote:

    deze gistere gezien zien rijden op zandvoort.wat gaat dat hard zeg.niet normaal.
    kon het met de 328 niet bij gereden krijgen,terwijl ik normaal toch redelijk mee kan komen.

    kick ding :thumbup[/quote]

    :thumbup Bedankt voor je reactie.
    Ik heb mijn persoonlijke rondetijd verbeterd. Ik zit nu op 1:58.9.
    Bij mijn broer deed de datalogging het niet maar die heeft zeker de zelfde tijd of nog sneller gereden.
    Auto gaat nu uit elkaar om o.a. de remmen en de ophanging (uniball’s) in de draagarmen
    te monteren.


    @Generallee
    : Bedankt voor de dynamosnaar!!! Volgende keer krijg je een nieuwe terug.

    Ps. Vrijrijden kost 25 Euro per 20min.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 249)