Miruni

Aangemaakte reacties

24 berichten aan het bekijken - 226 tot 249 (van in totaal 249)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Kadett Turbo Insanity #17411427

    We kunnen spijtig genoeg niet meedoen door een sterfgeval in de familie:thumbdown:thumbdown

    Jammer want we hadden nog verschillende dingen veranderd sinds het vrijrijden van 2 weken terug.:vertag

    In reactie op: Kadett Turbo Insanity #17411422

    Hoezo elke week zandvoort pipo’s??
    Wij hebben afgelopen zaterdag voor het eerst echt rondjes met onze auto kunnen rijden.
    Dus je hebt in ieder geval al meer ervaring met je kadett op het circuit dan ik met mijn astratje :P:D

    Gewoon je best doen en zien hoe ver je komt.:thumbup:thumbup

    In reactie op: sportkoppelingen ebay #17464925

    DutchPowerTrading kan ze gewoon leveren.
    Ik heb zelf daar al verschillende typen vandaan.

    FF een mailtje naar hem doen.
    Meestal heb je op dezelfde dag nog een mailtje terug.

    En het voordeel van hem is dat ie bij opel heeft gewerkt
    en er aardig wat vanaf weet:thumbup:thumbup

    In reactie op: sportkoppelingen ebay #17464914

    Oh ja,
    Ik liet hem anders niet afslaan:P:P:P

    Gaan we volgend jaar samen naar het circuit Sylvester:thumbup:thumbup

    In reactie op: c1.6sei tunen. #17446774

    Wat had je zelf in gedachten om aan de motor te doen Peter?

    Schroefje van de gasklep indraaien heeft als nadeel dat
    bij gas los laten het toerental soms te ver terug valt.
    Waardoor de motor het toerental slecht op pakt.
    Bij die andere manier heb je dat niet omdat de stationaire regelaar dan ff net iets verder opgaat.
    Wannaar deze zich weer iets verder sluit totdat het gewenste toerental is bereikt.

    Maar goed het is wel een manier wat iedereen eenvoudig
    kan doen :thumbup:thumbup

    Bij andere nokkenassen kun je het beste de chip laten veranderen.
    Een chiptuner die zelf zijn prgramma’s schrijf kan met een
    eenvoudige wijziging het stationaire toerental omhoog programmeren.
    Doe ik ook standaard bij de C20XE met andere nokkenassen.

    Ik zou ook inderdaad gaskleppositiesensor als eerste proberen.

    Stationaire toerental is wel koelvloeistoftemp. afhankelijk ingeprogrammeerd maar deze waarden in de desbetreffende
    map liggen niet onder de 800 tpm.
    De ecu gaat alleen het stationaire toerental regelen als de
    gasklep volledig is gesloten. Anders loopt hij op de deellast map en dan regelt ie niks via de stappenmotor.

    Succes:thumbup

    In reactie op: 20ne/20seh loopt niet goed #17428450

    Crosswagen??
    Vaak zitten jongens bij crosswagens altijd met de brandstofpomp te klooien.
    Pak maar eens een andere!!!

    In reactie op: geen druk in Injectorrail #17420831

    Ik wilde al op het verhaaltje reageren:P:P
    Brandstofdrukregelaar moet inderdaad op de retour zitten:thumbup

    In reactie op: motor slaat over, ontstekings prolemen #17413708

    Lambda sonde eraf gooien en kijken wat hij doet.

    In reactie op: Vermogen onderin… #17414294

    Flens zo kort mogelijk bij de buis eraf slijpen.

    Eventueel kun je nog een verstelbaar nokkenastandwiel erop gooien. Hier kun je ook nog het nodige mee spelen.

    Is er niet iemand in de buurt die nog een gechipte ecu heeft liggen zodat je deze kunt proberen?? Kun je echt wel aardig
    wat mee halen => als het programma maar goed is.

    In reactie op: welke grote schijven passen op corsa b? #17414065

    Wat ze opnoemen is 4 Gaats.

    In reactie op: Vermogen onderin… #17414286

    Orginele spaghetti van een C2.0XE erop bouwen?
    Deden wij ook altijd, is niet echt veel werk.

    In reactie op: Kadett Turbo Insanity #17411331

    Op de rollenbank gemeten: 228PK bij 6250tpm en 325NM bij 3500 TPM:thumbup:thumbup

    In reactie op: Kadett Turbo Insanity #17411328

    Het gaat dus niet alleen om de pk’s op het circuit zoals je ziet!!

    Het zit hem vooral in de wegligging en remmen.

    Als die Golf een caster van 5 a 6 GRd. heeft en een camber
    van 4 a 4,5 Grd. heeft dan kun je rustig 150 PK meer
    hebben maar dan kom je er niet aan met je standaard
    2,5 Grd. caster en een camber van tussen de 1,5 en 2 Grd.

    En welke schroefset en banden zijn er gemonteerd???

    Dus het zeg me allemaal nog niet echt veel zolang je
    niet weet hoe de auto’s zijn afgesteld.

    En wat dacht je van het gewicht van zo’n Golfje :vertag:vertag
    Ik heb zelf zo’n ding gehad voor de cross maar die dingen
    wegen echt niks.

    In reactie op: Kadett Turbo Insanity #17411314

    Met welke banden reed je nu?
    Je kunt die Toyo R888 pakken. Die zijn straatlegaal => rijdt
    de ibiza en golf cup ook op. Betere kun je denk ik niet hebben.

    Ik kan niet geloven dat die oranje golf maar met 197 Pk reed.
    Moet wel zeggen dat die kon sturen.

    In Oktober doen wij ook mee met de Astra.
    :thumbup

    In reactie op: Kadett Turbo Insanity #17411309

    Goed gereden
    Je zat er goed bij:thumbup:thumbup

    In reactie op: waar turbo revisie #17397976

    Ik heb nog een hagel nieuwe KKK16 turbo liggen.
    Rechtstreeks van de opel dealer.
    In verband met een verkeerde bestelling.
    Compleet met nieuwe wastegate.

    Voor een goed bod mag je hem op komen halen.

    In reactie op: DDV Chip Goed of slecht #17392530

    De meeste chippen zijn voor een standaard motor geschreven.
    Maar ondertussen hebben de meeste mensen al een stel andere nokken erin, uitlaat veranderd, kop gevlakt enz. enz.
    Dan kan het best zijn dat je met een orginele chip in bepaalde toeren gebieden meer vermogen hebt.

    Als je andere nokken erin zet heb je meer vulling. Dat betekent dat je ontsteking in verschillende gebieden
    later moet. Terwijl je bij een standaard chip juist de ontsteking max. vroeger zet.
    Ik heb voor twee weken terug bij speedcentre een C16SEI
    afgesteld met andere nokken, krukas bewerkt enz. enz.
    Ik heb veel minder ontsteking in moeten programmeren
    dan wat ik normaal moet doen bij een standaard snelle
    chip voor deze motor.
    Bij deze auto had je met een standaard chip ook meer vermogen gehad dan met een “snelle” chip.
    We kwamen uiteindelijk op 139 PK en 172 Nm.
    Dus dat was wel netjes.

    In reactie op: Wie weet waar RobbieS gebleven is ? #17382413

    Mijn favoriet blijft de DTA

    In reactie op: AUTOCROSS TOPIC #17344877

    Ik heb ook maar besloten om in Loerbeek de Astra uit te
    proberen.:thumbup

    Vanavond maar ff in schrijven.

    In reactie op: stationair toerental verstellen #17351861

    Hoi,

    Je kunt een boutje in je stionaireregelaar boren, zodat hij
    iets verder open staat dan normaal. Je kunt hem dan doormiddel van iets verder erin draaien meer toerental geven of iets minder.

    Het mooiste is dat je je chip laat bijprogrammeren.
    Dat schommelen komt natuurlijk door je klepoverlap
    maar door de chip goed te programmeren kun je hem
    een heel eind goed krijgen.

    Groet,
    Rudy

24 berichten aan het bekijken - 226 tot 249 (van in totaal 249)