Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
We kunnen spijtig genoeg niet meedoen door een sterfgeval in de familie:thumbdown:thumbdown
Jammer want we hadden nog verschillende dingen veranderd sinds het vrijrijden van 2 weken terug.:vertag
Hoezo elke week zandvoort pipo’s??
Wij hebben afgelopen zaterdag voor het eerst echt rondjes met onze auto kunnen rijden.
Dus je hebt in ieder geval al meer ervaring met je kadett op het circuit dan ik met mijn astratje :P:DGewoon je best doen en zien hoe ver je komt.:thumbup:thumbup
DutchPowerTrading kan ze gewoon leveren.
Ik heb zelf daar al verschillende typen vandaan.FF een mailtje naar hem doen.
Meestal heb je op dezelfde dag nog een mailtje terug.En het voordeel van hem is dat ie bij opel heeft gewerkt
en er aardig wat vanaf weet:thumbup:thumbupOh ja,
Ik liet hem anders niet afslaan:P:P:P20 december 2008 om 13:46 In reactie op: tr corsa:(23-01-2013) Gaat in onderdelen weg, zie te koop! #17374813Gaan we volgend jaar samen naar het circuit Sylvester:thumbup:thumbup
Wat had je zelf in gedachten om aan de motor te doen Peter?
9 november 2008 om 16:09 In reactie op: Stationair 500 rpm C20NE, hoe naar 1000 te krijgen ? [ volge #17445821Schroefje van de gasklep indraaien heeft als nadeel dat
bij gas los laten het toerental soms te ver terug valt.
Waardoor de motor het toerental slecht op pakt.
Bij die andere manier heb je dat niet omdat de stationaire regelaar dan ff net iets verder opgaat.
Wannaar deze zich weer iets verder sluit totdat het gewenste toerental is bereikt.Maar goed het is wel een manier wat iedereen eenvoudig
kan doen :thumbup:thumbup8 november 2008 om 15:37 In reactie op: Stationair 500 rpm C20NE, hoe naar 1000 te krijgen ? [ volge #17445815Bij andere nokkenassen kun je het beste de chip laten veranderen.
Een chiptuner die zelf zijn prgramma’s schrijf kan met een
eenvoudige wijziging het stationaire toerental omhoog programmeren.
Doe ik ook standaard bij de C20XE met andere nokkenassen.19 oktober 2008 om 19:02 In reactie op: Stationair 500 rpm C20NE, hoe naar 1000 te krijgen ? [ volge #17445807Ik zou ook inderdaad gaskleppositiesensor als eerste proberen.
Stationaire toerental is wel koelvloeistoftemp. afhankelijk ingeprogrammeerd maar deze waarden in de desbetreffende
map liggen niet onder de 800 tpm.
De ecu gaat alleen het stationaire toerental regelen als de
gasklep volledig is gesloten. Anders loopt hij op de deellast map en dan regelt ie niks via de stappenmotor.Succes:thumbup
Crosswagen??
Vaak zitten jongens bij crosswagens altijd met de brandstofpomp te klooien.
Pak maar eens een andere!!!Ik wilde al op het verhaaltje reageren:P:P
Brandstofdrukregelaar moet inderdaad op de retour zitten:thumbupLambda sonde eraf gooien en kijken wat hij doet.
Flens zo kort mogelijk bij de buis eraf slijpen.
Eventueel kun je nog een verstelbaar nokkenastandwiel erop gooien. Hier kun je ook nog het nodige mee spelen.
Is er niet iemand in de buurt die nog een gechipte ecu heeft liggen zodat je deze kunt proberen?? Kun je echt wel aardig
wat mee halen => als het programma maar goed is.Wat ze opnoemen is 4 Gaats.
Orginele spaghetti van een C2.0XE erop bouwen?
Deden wij ook altijd, is niet echt veel werk.Op de rollenbank gemeten: 228PK bij 6250tpm en 325NM bij 3500 TPM:thumbup:thumbup
Het gaat dus niet alleen om de pk’s op het circuit zoals je ziet!!
Het zit hem vooral in de wegligging en remmen.
Als die Golf een caster van 5 a 6 GRd. heeft en een camber
van 4 a 4,5 Grd. heeft dan kun je rustig 150 PK meer
hebben maar dan kom je er niet aan met je standaard
2,5 Grd. caster en een camber van tussen de 1,5 en 2 Grd.En welke schroefset en banden zijn er gemonteerd???
Dus het zeg me allemaal nog niet echt veel zolang je
niet weet hoe de auto’s zijn afgesteld.En wat dacht je van het gewicht van zo’n Golfje :vertag:vertag
Ik heb zelf zo’n ding gehad voor de cross maar die dingen
wegen echt niks.Met welke banden reed je nu?
Je kunt die Toyo R888 pakken. Die zijn straatlegaal => rijdt
de ibiza en golf cup ook op. Betere kun je denk ik niet hebben.Ik kan niet geloven dat die oranje golf maar met 197 Pk reed.
Moet wel zeggen dat die kon sturen.In Oktober doen wij ook mee met de Astra.
:thumbupGoed gereden
Je zat er goed bij:thumbup:thumbupIk heb nog een hagel nieuwe KKK16 turbo liggen.
Rechtstreeks van de opel dealer.
In verband met een verkeerde bestelling.
Compleet met nieuwe wastegate.Voor een goed bod mag je hem op komen halen.
De meeste chippen zijn voor een standaard motor geschreven.
Maar ondertussen hebben de meeste mensen al een stel andere nokken erin, uitlaat veranderd, kop gevlakt enz. enz.
Dan kan het best zijn dat je met een orginele chip in bepaalde toeren gebieden meer vermogen hebt.Als je andere nokken erin zet heb je meer vulling. Dat betekent dat je ontsteking in verschillende gebieden
later moet. Terwijl je bij een standaard chip juist de ontsteking max. vroeger zet.
Ik heb voor twee weken terug bij speedcentre een C16SEI
afgesteld met andere nokken, krukas bewerkt enz. enz.
Ik heb veel minder ontsteking in moeten programmeren
dan wat ik normaal moet doen bij een standaard snelle
chip voor deze motor.
Bij deze auto had je met een standaard chip ook meer vermogen gehad dan met een “snelle” chip.
We kwamen uiteindelijk op 139 PK en 172 Nm.
Dus dat was wel netjes.Mijn favoriet blijft de DTA
Ik heb ook maar besloten om in Loerbeek de Astra uit te
proberen.:thumbupVanavond maar ff in schrijven.
Hoi,
Je kunt een boutje in je stionaireregelaar boren, zodat hij
iets verder open staat dan normaal. Je kunt hem dan doormiddel van iets verder erin draaien meer toerental geven of iets minder.Het mooiste is dat je je chip laat bijprogrammeren.
Dat schommelen komt natuurlijk door je klepoverlap
maar door de chip goed te programmeren kun je hem
een heel eind goed krijgen.Groet,
Rudy -
AuteurBerichten