Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
17 augustus 2011 om 20:07 In reactie op: Coming home + Leaving Home lights met licht sensor #17891670
dan heb je 2 pennen of 1 pen en zo’n krokodillenbekje. met de eerste pen alles bij langs, en waar doe je die andere pen/krokobek..? op massa?
17 augustus 2011 om 18:53 In reactie op: Coming home + Leaving Home lights met licht sensor #17891668hoe zo’n spanningszoeker bedoel je? kan ik dat ook met mijn “topcraft” multimeter :agent haha
17 augustus 2011 om 18:10 In reactie op: Coming home + Leaving Home lights met licht sensor #17891666Gaat er niets kapot als er overal even 12v op komt te staan?
Hij pakt de voeding toch gewoon van je iso-stekker van de autoradio? Je Autoradio gaat wel uit wanneer je sleutels uit het contact zijn?
Bij de constante en geschakelde voeding van je parrot zitten meestal stekkertjes tussen, deze kan je om wisselen omdat niet bij elke auto de geschakelde en constante voeding hetzelfde zijn.Zie plaatje, als goed is heb je 2 van die stekkertjes, los halen en omwisselen, dan moet het goed gaan.
29 juni 2011 om 07:03 In reactie op: Hulp nodig los maken deur paneel ASTRA G!!!, kon niks vinden #17866772Raam slinger zit met een borg ringetje vast, zo’n “omega veertje”.
Tips om deze los te halen zie link:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13187824 juni 2011 om 11:12 In reactie op: Is dit TECH2 die je met OBD2 kunt uitlezen? Astra bj2000 #17869008haha ok thnx is nu helemaal duidelijk! Ga ik maar eens op zoek naar een opcom setje!
Thnx voor de reacties!
Mvg Joël.
24 juni 2011 om 08:55 In reactie op: Is dit TECH2 die je met OBD2 kunt uitlezen? Astra bj2000 #17869005Dus wat voor systeem zit er in mijn astra g met 7 van de 16 pins in gebruik?
23 juni 2011 om 11:29 In reactie op: Is dit TECH2 die je met OBD2 kunt uitlezen? Astra bj2000 #17869001Ok thnx! dus het is wel Tech2, en dat niet alle “pinnetjes” bezet zijn is normaal?
Ga ik even zoiets bestellen, kijken of het werkt!
Nieuwe kentekenplaathouder kopen waar niets op staat? Kosten een paar euro.
Mvg Mirrage
Recentelijk je banden verwisseld?
Aantal weken geleden had een kennis ook zo’n soort probleem bij een audi A6 avant. Tijdens het rijden een soort getik (genok) bij de banden vandaan, hoe sneller hij reed, des te hoger de frequentie van het tikken (nokken). Bij lagere snelheid was het beter te horen.
Toen is hij naar de audi specialist gegaan en bleek dat hij z’n bouten van de wielen niet goed vast had zitten! king:
Is het proberen waard om ff te checken! :thumb
Succes!
Owjah McKaamos, bedankt voor de reacties! :angel
Heb het voor elkaar, alles ook weer netjes dicht. :)
Je kan er zeer slecht bij ook met een ringsleutel is het niet echt te doen. Uiteindelijk heb ik de geleiding van het raam onderaan los geschroefd (zat vast met 2 bouten) met wat kracht de geleiding scheef en naar beneden gedrukt en schoot hij boven uit een malletje. Geleider aan de kant gelegd binnen in de deur, kon ik er perfect bij met de ratel, wel even de stangetjes voor het openen van de deur en het op slot doen van de deur los halen van de deurklink (spreekt voor zich), en nieuwe er in gezet!
Foto van de enige 2 bouten die de raamgeleider vast houden:

Was lekker om even buiten te sleutelen in het zonnetje, radio aan, heerlijk!
Groeten Joël
Met puntbek lukt het ook niet, kan hem er net omheen krijgen maar er is dan geen mogelijkheid om te draaien, wordt gebrokkeerd van alle kanten, geen ruimte dus. zou zeggen dat ik de geleider van het raam opzij moet drukken maar die zit bovenin vast maar weet niet hoe.
Nog ff fotootje met steeksleutel, kan je zien hoe krap het is.

De bek van steeksleutel is te dik, gewoon Gedore steeksleutels! haha
Maar ben bang dat wanneer ik de moer los heb, het kapje niet kan kantelen om het er weg te halen door de geringe ruimte.
Ik heb ook wel zo’n puntbek met 45 graden knik erin, zal daar eens mee proberen, bedankt.
Massa vast maken op de bout waar een gordel ook mee vast zit is een goed idee.
Stroomkabel die je naar achteren trekt moet op de + van de accu, en plus van de versterker uiteraard ;)
Niet vergeten je remote kabel aan te sluiten van de HU, anders trekt hij je accu leeg wanneer je de auto van contact hebt.
Met mijn corsa B heb ik ook zo’n soort probleem, hij kraakt alleen niet bij mij maar knalt echt. Geluid komt rechts achterin vandaan. Die spiraal veer lijkt wel in orde, zou het de schokdemper zijn?
Wanneer ik hem rechts achter in druk blijft hij een beetje heen en weer veren( 2 á 3 keer?), is dat misschien een indicatie van een kapotte schokdemper?
Ik heb geen sportwielen of dergelijke.
Groet!
Ik heb dit probleem ook gehad met mijn corsa b C14SE, werd naar korte tijd ook heel warm tot in het rood. De fan van de radiateur ging ook nooit aan.
Mijn probleem lag dan ook bij de thermostaat!Heb de fan ook direct op accu aangesloten gehad, temperatuur ging wel naar beneden maar niet genoeg.
En idd dat met de kachel volop aan liep de temperatuur ook terug.Wanneer de motor temperatuur bijna bij het rood is zou het ongeveer zo’n 100/110 graden moeten zijn toch? Als dat water door je radiateur gaat kan je de radiateur echt NIET meer aanraken zo heet is hij dan. Dus vermoed dat je thermostaat dicht staat (wat bij mij ook het geval was).
Je radiateur wordt natuurlijk ook warm door de straling van de motor dus denk dat daarom de radiateur “wel netjes warm wordt”.
ik zou eerst eens met een multimeter meten of de lampjes wel stroom krijgen voordat je aan de kabelzooi gaat trekken :)
Ik heb een Opel corsa sport 1.4SE, standaard 60kw = 82pk, dus niets aangepast :)
origineel gepost door wim-v6
Lambda van de:C12NZ – X12SZ – C14NZ – X14SZ – C16NZ – X16SZ – X14XE – X16XE kan je gewoon pakken..
dus op de sloop zat te vinden..
en daarbij maakt het niet uit of het nu een Kadett Astra Corsa of kadett is.
Willem
Zit hier met hetzelfde, ook de lambdasonde, meestal als ik wat langer dan 10 minuuten rijd wil het lampje wel eens aan springen.
Na een seconde of 10 (soms langer) gaat hij weer uit. Verder merk ik niets aan mijn corsa.
Als ik binnenkort tijd heb ga ik ff bij de sloop langs om een 2de hands op te halen, kijken of het dan verholpen is, heeft trouwens geen haast
want vorige eigenaar reed er ook altijd al mee.Ik heb een 1.4si, zal binnenkort eens langs de sloop gaan en 1 ophalen, kijken wat hij dan doet. :)
Bedankt!
haha oke.
Thnx voor de info, ik zal er nog wel ff over na denken hoe ik het doe!Oke bedankt voor de info!
Hij is dus waarschijnlijk defect, ga ik er geen zekeringen meer aan spenderen :Doke bedankt voor alle snelle reacties. Ga ik even naar de thermostaat kijken!
-
AuteurBerichten