Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb een jaar geleden een rvs uitlaat op maat laten maken bij PM Performance in Swifterbant.
MIjn uitlaat was ook verrot van voor naar achter, gaat bij mij ook om een 1.4 16v uit 1999.Ik heb een voorpijp, sportkatalysator 200cel, middendemper, einddemper en rvs opzetstuk.
Het was wel een hele uitgave maar ik ben super tevreden en heb 3 jaar garantie. De uitlaat heeft een leuk geluid vergelijkbaar met een groep N. Van 45 naar 54 mm diameter.Hier een paar foto’s van mijn Corsa bij PM Performance.


Link website: http://www.pmperformance.nl/index.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
@mantamartin wrote:
Hallo,
Ik heb van de week een Corsa-B diesel gekocht,
Volgens het kenteken een X1.5DT
Dit zou toch een Isuzu motor moeten zijn?Ik heb de auto na aanschaf bij mijn garage gebracht voor een nieuwe distributieriem,
echter paste de spanrol van de 1500 er niet op.. het motor blijkt een 1700 te zijn..
Waaraan kan ik zien wat voor motor het is?
heeft iemand aan de hand van de foto al een idee?
Is het een Opel of Isuzu motor?

Beide komplampenglazen zit een barst in,
Het zijn electrische verstelbare koplampen in,
deze wil ik eens gaan vervangen,
moet ik dan ook elektrisch verstelbare koplampen zoeken,
of kunnen er ook gewone koplampen in, dat het motortje omgezet kan worden?
Tevens,
De TID wijst geen temperatuur aan,
En als ik de radio aan doe, valt de datum weg..
TID kapot?
of toch de temperatuursensor kapot en slechte bedrading ivm de radio.

De kans is groot dat de Sensor achter je voorbumper slecht contact maakt of stuk is,
Als je de datum wilt houden als je radio aan staat moet je een draadje doorknippen achter je TID.
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=8&t=156935″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb een corsa b 1.7 diesel met airco en die van mij rijd gemiddeld 1op 19/20. En die van mij komt ook goed mee met het verkeer.
Heb laatst groot onderhoud gedaan en de motor zag er nog als nieuw uit en heeft nu 238.000 km gereden. En zelfs met airco aan is die zuinig. Ik zou persoonlijk gaan voor 1.7 diesel, ivm eventuele kans dat de turbo kapot gaat van een 1.5td.
Maar het blijft je eigen keus.Bedankt voor de adviezen. Maar zoals jeroenk zei lag het dus aan de bougiekabels en dus niet aan mijn rijstijl.
@ wim-v6: hier ben ik het volledig mee eens.Bougies zijn net geleden ook vervangen, de bougiekabels niet. Misschien ook de bobine?
De airco van de diesel doet het gewoon, alleen nu het wat kouder word valt het op dat hij beneden de 15 graden meestal niet aanslaat, de aircocondensor is nog niet zolang geleden vervangen. En afgelopen zomer heb ik zelf onderhoud laten doen aan de airco.
Iets met temperatuursensor?
17 oktober 2012 om 13:20 In reactie op: Corsa B kofferbak verlichting werkt niet > Opgelost! #17876803Bij mijn beide corsa’s deed de kofferbak verlichting het ook niet, de stekker aan de linkerkant in de kofferbak bij het achterlicht daarvan was de contactpuntjes van de massakabel in de stekker weggesmolten, massakabel buiten de stekker om doorgesoldeerd en toen werkte de verlichting weer. :thumb
Bedankt voor de reacties.
Zal van de week als Stroeve weer terug is van vakantie even een mailtje sturen.
Dan word het waarschijnlijk 1 van een gsi.Welke veerpootbrug is beter, staal of aluminium?
http://www.stroevemotorsport.nl/Veerpootbruggen/33844/331032–Opel-Corsa-Wiechers-Veerpootbruggen/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze veerpootbrug zou dus voor mijn auto geschikt moeten zijn maar er staat alleen bij deze dat hij geboord moet worden. Ik had ook al gelezen dat er veerpootbruggen op schroefdraad gemonteerd kunnen worden die al aanwezig zijn op de torens, maar dat zijn de veerpootbruggen van andere motortypes, niet die ik moet hebben, helaas.
Mijn Corsa stond gewoon ‘gelijk’, hij stond wel heel erg hoog. Autobedrijf waar ik hem weg heb die hadden er swing veren onder gedaan i.p.v. sport, jaar later werd de Corsa verlaagd.
Is jouw Corsa al verlaagd? ;)
Ok, bedankt voor jullie reacties. Nog wel even een vraagje over de olie van de diesel, weten jullie welke er in moet?
Dus de thermostaat hoeft dus niet vervangen te worden?Voor de benzine corsa: Ik heb even gegoogled over die SAI maar als je de SAI er afhaalt dan komt er een soort open verbinding bij dat grijze ronde ding (op de foto *voorbeeld van internet* is het al er af maar dan krijg je een gat in het uitlaatspruitstuk, moet dit zo blijven? zie foto:

@ robert_corsa: Mijn corsa is 30/30 verlaagd, veren en schokdempers van Weitec, i.c.m 16 inch bbs rx velgen, 195 40 16 banden.
Heb vorig jaar een volledige airco beurt laten doen bij de opel dealer voor 100 euro.
Deed het prima, maar na een tijdje wat rare ratels, wanneer je de airco uit deed was het geluid weg. Niet wetend waar het precies vandaan kwam toch maar besloten er mee heen te gaan, opeens geluid weg. Dacht dat het nu goed was. Maar 1 van de eerst volgende keren dat ik de airco aan deed sloeg ie niet meer aan. Vandaar dat het geluid er niet meer was, airco kapot. Ben bij een airco service geweest, allerlei onderzoeken. Droger + airco condensor lek, waarbij hij lekte bij de ophangpunt van de airco condensor op de radiateur. Bij opeldealer geweest origineel gm 850 euro, niet origineel 650, bij de airco service 450. Bij mij is het ondertussen gemaakt (bij geen 1 van allen btw) en de airco doet het weer perfect. Word bij een temp van 23 graden ongeveer 5 graden, gemeten met een multimeter, vanuit de luchtroosters.Dit is mijn Corsa :D



Het relais komt links bovenin in de zekeringkast, en als het goed is gaat het om zekering nr. 17, hier staat namelijk buitenspiegels bij, en voor zover ik weet zit die goed want anders deed mijn radio het ook niet…?! Toch?
Zijn er nog meer tips of opmerkingen?
Zien we misschien iets over het hoofd…?Hoe gaat dit dan in zijn werk, ik heb evt. ook een multimeter maar op welke stekkers/kabels moet ie dan?
Relais hebben we ook al gedaan, als het goed is zit het op zekering 17, of moet daar nog iets speciaals aan gebeuren?
Is het relais nodig om je elektrische spiegels werkend te krijgen?
Ik moet nog een relais hebben, maar wou vast even kijken of de spiegels het wel deden, maar dat is dus niet het geval. Doen de spiegels het alleen als het relais erin zit, het relais is toch alleen voor verwarming van de spiegels?
Ik heb ook in het boekje gezien, bij zekeringen, buitenspiegels vallen onder zekering nr 17. Moet hier ook wat mee gebeuren, zit deze al aangesloten? Ik heb verder alles al voorbereid qua kabels naar het relais toe.
Kan ik het eventueel ook meten met een multimeter, en zo ja op welke draadjes moet ik het doormeten?Ik heb vandaag gekeken en achter het deurpaneel heb ik een witte en zwarte stekker zitten. Ik heb een stroomschema gekregen van de opeldealer, volgens dit schema heb ik de juiste kleur bedrading (geel, groen, zwart/rood en zwart/wit) op de stekkers zitten.
Hoeveel stekkers/kabels lopen er naar het relais in de zekeringkast? Bij mij zit er een bruine, zwarte en waarschijnlijk zwart met wit.
Moet ik nu ook nog meer kabels leggen aangezien er bij mij dus wel kabels lopen naar het relais (in de zekeringskast)?Ja maar ik bedoel dat er een schakelaar op moet zitten om de verwarming aan te zetten en die moet dus op de deurgreep zitten, maar is dit bij deze set ook zo (tweedehands, standaard van de Corsa B met elektrische spiegels), want ik heb het niet standaard, ik wil het gaan inbouwen… ??
Toch nog een vraagje!?
Ik ga een dezer dagen/van het weekend kijken of ik een wit stekkertje heb.
En zo ja, waar gaat die heen, gaat die naar de zekeringkast?
En hoe zit het met die relais, waar moet ik die op aansluiten?Waar moet ik die schakelaar van die spiegels op aansluiten?
Hoop dat jullie mij kunnen helpen…?!
En ik heb een tweede hands setje elektrische spiegels gevonden met deurgrepen en afdekkapjes, maar is dit dan wel de juiste set, ook voor de verwarming van de spiegels?
Gr Miranda
Waar haal ik zo’n stroomschema weg?
Super, handig deze informatie. Bedankt.
Zal snel eens even zien..Nog even een vraagje: hoe zit het precies met die verwarming?
Is dat dan ook al voorbereid? Hoe krijg ik die geactiveerd? Zit dat op de knop van de achterruit verwarming? of moet dat nog worden aangesloten, waardoor het middenconsole los moet… ?Ok, ik zal het eens bekijken..
-
AuteurBerichten