Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik vind de prijs aan de hoge kant
kilometerstand is niet te garanderen aangezien het een import auto is,de kilometerstand tot 2005 is niet te traceren.
dat de midden console al een keer is overgespoten is niet erg, het orginele gunsmoke gry is zeer kwetsbaar en je zult geen uitvoering vinden waarbij het onbeschadigd is.
persoonlijk hou ik niet van onder de kap lekker schoon,ik mag graag gebruikers sporen zien, schone motorcompartimenten duiden vaak op verborgen lekages
de 2.2 is een lekkere motor maar met een behoorlijke dorst ook met een rustige rechtervoet.
de bediening van de kap is simpel set de auto op de handrem en druk op de rechterknop onder de ventilatie bediening de kap opent zich,om hem te openen,om te sluiten net zo.
vraag na of het windscherm erbij zit, is behoorlijk prijzig,destijds rond de 450€,probleem nu is dat ze niet of nauwlijks meer te krijgen zijn.
mijn cabrio is van 2002 en 3 jaar in mijn bezit, ik heb tot dusver geen problemen met de kap gehad,ook niet in de winter maanden(dan rij ik er ook mee),enigste minpunt, om dat stijlloze ruiten hebt dat de ruiten tijdens hevige vorst niet een stuk naar beneden willeen bij het open van de deuren maar hier hebben de alle autos met stijlloze deuren last van
ook welkom
het dimlicht is dit origineel affabriek, of is het hobbybob halfordstuning kermisverlichting.
in het laatste geval orginele verlichting terugmonteren en bc resetten
@RISL wrote:
Sorry…vind het niet zo heel bijzonder. Vind het leren interieur van m’n Astra Coupé een stuk mooier. Is een leder interieur zeldzaam bij de Tigra’s?
Er ontbreken zelfs vloermatten….
leer in de astra is ook behoorlijk zeldzaam, 9 van de 10 coupes en cabrio’s :hmmz hebben stof
winterbanden hebben alleen nut bij winterse omstandigheden, zoals sneeuw en ijzel
winterbanden presteren aldus verschillende testen in bijv autoweek minder goed op nat wegdek ,bochtgedrag/aquaplanning en remweg is slechter cq langer dan bij de zomerband
op een droogwegdek is het zelf nog minder.
al presteert een echte winterband tov een 4 seizoenband in alle gevallen beter
dat is voor mij dan ook een reden om geen winterbanden aan te schaffen.
met winterbanden heb je iets over tov zomerband onder winterse omstandigheden indien je je rijstijl op het weer aanpast, doe je dit niet dan heeft de winterband totaal geen zin
in 2007 is bij gm intern al bekend dat de asra H vervangen werd door de astra J, maw de onderdelen magazijnen moeten leeg voor de nieuw astra.
tot 2007 had iedere uitvoering in zekere zin zijn eigen specifieke onderdelen zoals een ecu,infotainment,boordcomputer enz ,wat tot kosten reductie kan leiden.
nu er binnenkort een nieuw model op de markt komt moeten alle oude (specieke) onderdelen weg om ruimte te maken en worden ze vervangen door “universele” astra H onderdelen met alle opties aanwezig.
het voordeel is nu ruimte besparing alsmede kostenbesparing,hierdoor hoeft er nog maar 1 onderdeel die voor alle uitvoeringen geschikt is op de plank te liggen
de fabrikant kan nagaan wanneer de laatste “instap”onderdelen in dit geval de astra H zijn gegaan en dat zal dus eind 2006 zijn geweestvanaf bouwjaar 2007 weet de fabrikant zeker dat deze optie beschikbaar kan worden gemaakt,over het algemeen kun je nm met de tecII of opcom alleen opties vrijgeven, je kunt ze niet programeren
de velgmoer doppen van mij zijn 2,3 cm hoog,ligt er denk ik aan wil je ze iets in de velg hebben of er iets buiten.
de cabrio en coupe hebben ander skirts en vooraan zit een extra overzet gedeelte en dan gaan deze bejaarden lappen daar niet op passen.
sorrie kan het niet laten maar spatlappen is een big NO NOdaaar zit een puntlas reeks van het achterscherm naar de c stijl.
dat kapje dekt dit af, bij een eventueele schade van het achterscherm kan deze vanaf daar vervangen worden en de spuiter tot deze naad spuiten dan valt eventueel kleurverschil niet op
brakke stekkers ertussen uit knippen en de kabeltjes aanelkaar solderen ,probleem definitief opgelost
als hij de koppakking heeft hergebruikt,zal hij de cilinderkop bouten ook wel hergebruikt hebben.
deze 2 factoren kunnen verband hebben met het overmatig olieverbruik en geen vermogen.
de kopbouten zijn rekbouten en kun je maar eenmaal gebruiken,bij een hergebruik is niet te zeggen of ze met de juiste kracht zijn aangedraaid
moet je onder bij de pedalen kijken, daar zit bij het schanierpunt een bevestigingspunt met een viekant gat erin daar moet de kopp.schakelaar ingedrukt worden/aanwezig zijn.
na het plaatsen moet je deze afstellen door het pedaal terug te drukken/trekken met je voet tot deze tegen zijn aanslag zit dan is hij goedafgesteld.
je moet ook je remschakelaar op het rempedaal controleren deze dient 4 polig te zijn, heb je een 2 polige schakelaar dien deze ook te vervangen en de ontbrekende draden op zoeken in de kabelbundel, deze zit hier ook in getaped
ook al heb je al deze dingen dan is er nog steeds kans dat cc niet gaat werken indien de ecu geen cc affabriek ingeprogrameerd heeft opcom/techII 2 kan alleen vrijgeven niet programmeren
en waarom zou je voor 2de hands hendel gaan je hebt nm 3 type stengels een nieuwe bij de dealer kost 65 euri(cabrio) en de kopp schak. 8,50 euri
Kadett E gereden(ging een lampje branden!)
dit was in der tijd echter wel een optie,standaard brande er niks
zo rond de 7500 a 8500 euri,kun je in de handel wel voor krijgen/vragen
hoe orgineler des te beter , tuning bakken (no offence) leveren een stuk minder op en spoliers speciale grilletjes enz hebben bij de verkoop geen meerwaarde
grootste manco is onbreken van ac
bij de zafira is de achterwisser zelfs een apk(afkeur) aandachtspunt als de wisser half voor het derde remlicht blijft hangen door ouderdom/slijtage.
dan wordtde wisser juist verwijderd om hem door de apk te krijgen
stekkerverbinding onder de stoel(en) slecht hierdoor meet het systeeem een te hoge weerstand door het airbag cicuit.
bekend probleem bij de wat oudere autos in het algemeen
oplossing, stekkers er tussenuit knippen en aan elkaar solderen en nadien goed af isoleren met krimpkous
@jericho wrote:
Ik kreeg dit trouwens als antwoord op mijn mailtje naar de dealer:
“Het rubber van de antennevoet wordt niet los geleverd , is deel van de voet. Deze voet kost rond de 50 euro , is afhankelijk van chassisnummer.
Hopelijk weet je zo voldoende”heb je nog geluk, bij de cabrio moet die rond de 150 euri kosten volgens de vod
slecht lopen/starten
vervuilde gasklephuis –>reinigen
defecte/vervuilde egr –>vervangen en reinigen egr aansluit poorten op het blokschommelend toerental
vacuumlekkage in het inlaat traject–>lekkage opsporen met remreiniger en lekkage herstellen
stank/”klappen” uit de uitlaat
onvolledige verbranding/”niet op tijd staan ontsteking”–>
defecte motor temp.sensor,krukas positie sensor en/of lambdasonde
24 augustus 2011 om 20:59 In reactie op: Speed lock en dagrijlicht in Astra H Twin Top WERKT !!!! #17865873@jwvanyperen wrote:
Ja weet ik en voor het geld zou ik het ook niet laten hoor, maar ben iemand die alles graag origineel heeft of anders niet :cry Ik heb ook gelezen dat veel forumleden er happy mee zijn maar ’t gaat hem bij mij niet worden
maar in ieder geval bedankt want het heeft alles wat ik zoek alleen GM partnummer :jerryGr Jan
dan spreek je je zelf wel erg tegen, als het via de dealer tec II niet kan is het dus niet mogelijk orgineel. :sleeping :hmmz
is de normale roest schade aan de tigra,vroeg of laat krijgen nagenoeg alle tigras op die platsen last van roest.
vergeet niet deze tieg is ook al minimaal 14 jaar oud, dus raar is het niet
1 opmerking, over je angels ,zo als het nu is aangesloten is het apk afkeur, je mag namelijk maar 2 stadslichten hebben, nu zijn het er 6 of 4 indien je het orginele stadslicht niet gebruikt,de ringen dien je aansluiten op het normale dimlicht,zoals bmw dit ook heeft.
zolang de tigra-a er al is proberen mensen die gasveren al te monteren, na montage wil de motorkap niet goed meer sluiten.
ze zijn er nu eenmaal niet voor de tieg, ja autostyle verkoopt ze maar die zijn bedoeld voor de corsa b,bij gm tuningparts zul je ze niet/nooit kunnen bestellen voor de tigra-A
deze dingen passen niet op een tigra-A daarom kan gm parts ze ook niet leveren
de motorkap van een tigra loopt taps toe waardoor deze bij het gebruik van liffters onder spanning komt te staan en niet goed wil sluiten.
niet aan beginnen dus, die van de corsa b past ook niet op een tigra-a
bonken van de achterzijde komt 9 van de 10 keer doordat de achterste uitlaatklem tegen de achteras aankomt bij het inveren.
de klem ff lossen een kwartslag draaien en weer vast zetten.
als de karterpanpakking lek is en deze is vervangen, en na een antal dagen heb je het weer waarop vervolgens gezegt word dat het draad dol is vraag ik me af wat voor beunhaas dit is geweest.
dit meldt je toch gelijk aan diegene waar de auto van is,nu gewoon dom aandraaien en maar hopen dat het dicht blijft getuigt van weinig vakmanschap.
indien deze garage ook de diagnose van het gebonk van de uitlaat legt bij het probleem van de schokdempers kijk er er na niet raar meer van op, ik zou persoonlijk een andere garage zoeken.
lampje met de sleutel door het auto is niet van het onderhoud interval, dat gefft hij bij de astra g weer in de kilometer teler met de afkorting “insp”voor het starten.
dit lampje(symbool) geeft aan dat er iets mis is met de start blokkering.
de vod moet eens leren om storingen dmv gezond verstand op te lossen en zich niet blindstaren op de tech uitlees apparatuur,dat is een hulp middel een geen alles wetende oplosser
een groot deel van de monteurs kunnen geen autos meer repareren en doen alles op bassis van de tech aangeeft en de try en error methode waar de klant de rekening voor gepresenteerd krijgt. :fy1vermoedelijk defecte koelmodule of brakke massa naar de koelmodule.
is bekend probleem, echter als je het de vod vraagt komt dat nooit voor en zijn onbekend met het probleem.de oorzaak weten ze niet omdat de tec het niet aangeeft. en doen dus alleen aan symthoom bestrijding en hopen intussen dat het toch aan het dure vervangen onderdeel ligt.
durf te wedden dat ze je ecu gereset hebben en vervolgens doodleuk hebben gezegt dat er niks meer aan de hand was.
als zij die storing echt hadden opgelost stond je nu echt niet weer bij de garage
waarschijnlijk opnieuw inleren van de ruit omdat de accu afgekoppeld is geweest.
men heeft toen wel de bestuurderskant opnieuw ingeleerd maar die van de bijrijders kant vergeten.
in het instructie boekje staat hoe je deze kunt inleren, daarvoor hoef je niet naar de vod.
bijdeway is niet cabriosysteem, voor het openen van de cabrio dak gaan de ruiten minimaal 7 tot 10 cm naar beneden. :vertag
-
AuteurBerichten