miraltje

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 554)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: cabriodak vs verzekering #17996176

    @Mous wrote:

    Boeiend, als je wel slachtoffer van vandalisme wordt. Dan maak je er zelf toch een inbraak scene van. Scheur groter maken, radio eruit trekken en klaar is kees.

    zou ik niet adviseren,bij twijvel kan de verzekering je het heel moeilijk maken,komen ze uiteindelijk achter de ware toedrdacht,wordt je uit de verzekering geknikkerd en kan je je alleen nog bij rialto verzekeren tegen een premie van +200% en geen no-claim opbouw.

    gewoon all-riks verzekeren al gaat dat voor een astra-g cabrio nu niet meer lukken indien je op dit moment wa+ verzekerd bent vaak kun je een 2de hands auto tot het 7 of 8ste jaar all risk verzekeren (nieuwe polis)
    heb je altijd al een all-risk gehad dan is dat geen probleem.

    de premie all-risk tov wa+ is nihil ,ik betaal voor mijn G cabrio bij all secur 325 euro per jaar bij 80% no-claim

    geen eigenrisico
    geen verhoogt eigenrisico
    dak is verzekerd schade/inbraak/vandalisme/

    let bij het afsluiten erop dat het dak mee verzekerd is(softtop)een aantal verzekeraars hebben het het dak uitgesloten van dekking,zowel WA/WA+en all-risk
    zorg dat je dat op papier hebt.

    In reactie op: Wat doet dit lampje + Vraag? #17992878

    als instapper had je een standaard tigra met 14″ stalen velg.

    de optic was de iets rijker uitgevoerde standaard uitvoering

    extra
    15″ lichtmetaal
    mistlampen in de voorbumper
    lade onder de bijrijders stoel

    de optic was niet de meest complete uitvoering maar de basis uitvoering van alle ander uitvoeringen

    zoals fresh (airco standaard)
    Rio (groen parelmoerlak+cognac kleurig leer)
    twilight (speciale kleur grijs/groen metalic)
    sport (voorspoiler,carbon inleg in het interieur)
    team ( ???)

    In reactie op: Aircopomp #17987927

    dit kan zeker kwaad,airco+vocht=slechte combinatie.
    het koelcircuit staat nu inverbinding met de buitenlucht waardoor vocht binnendringt.

    het is dan ook belangrijk dat je de breuk afdopt zofat er geen vocht en vuil meer in het circuit kan terechtkoemen.

    het herstellen van de slang kun je zelf doen,echter het vocht en het opnieuw afvullen moet door een prof gedaan worden,dmv vacumeren kan het vocht uit de installatie worden gehaald,indien je lang met het “öpen”airco-systeem blijft door rijden des te langer het vacumeren gaat duren=kostbaarder.

    In reactie op: Kleur middenconsole Astra-G cabrio #17987378

    toen ik destijds mijn middenconsole heb vervangen vanwege het kwetsbare gmg bagger,heb ik bij de dealer ook een nieuw aflegvakje besteld voor de G cabrio (er zitten 2 knoppen in.

    ik kon toern kiezen uit 2 kleuren gmg of brons kleurig,maw in de cabrio was alleen gmg of brons beschikbaar.

    als je de auto sites napluist zie bij de cabrio alleen maar gmg middenconsoles.

    de mijne heb ik destijds over laten spuiten in carbon look

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17636258

    ruitersproeiertank en toebehoren ontdooit,zat nog steeds:oops: zomer vloeistof :oops:in.

    aangezien het wel fijn is dat het werkt en de jaarlijkse keuring er weer aankomt most dat ff gebeuren.

    In reactie op: Astra G 1.6 8v Stuurkogel vervangen. #17968935

    @quinten1.816v wrote:

    De stuurkogel heb ik tussendoor ook weer even met de moer er een stukje op gemonteerd maar dan kreeg ik de schroefdraaddelen ook niet los.

    Om uitlijnen te voorkomen heb ik een merk gezet tussen het deel met binnen en buiten schroefdraad en op de 10de milimeter opgemeten met een digitale schuifmaat.

    Maar hoe krijg je de totale stang uit het stuurhuis?

    dat werkt niet 100% nakeurig,de nieuwe stuurkogel is vermoedelijk een ander merk dan af fabriek,en je zit ook nog met productie maattoleranties=geen stuurkogel is exact het zelfde uitlijnen moet dan ook altijd,tenzij je aandelen bij de banden boer hebt

    het scheelt wel als je de maat opneemt en overzet,dan heb je in iedergeval een redelijke basis afstelling

    In reactie op: opel astra G olie probleem grrrr #17967917

    We hebben een nieuwe ring op gezet met locktijd er op

    das nie zo slim.

    als je volgend jaar je olie moet verversen,krijg je de aftapplug er niet meer uit :hmmz :hmmz

    In reactie op: problemen #17965133

    @dion87 wrote:

    @miraltje wrote:

    voor al je problemen met de tigra http://www.probleemoplossenaanmijntigra.nl

    succes en tot ziens
    ;)

    heb je die site ook voor de astra? :hmmz

    ja heb ik, is alleen voor mensen die niet de moeite nemen zich voor te stellen,hier komt ie
    http://www.probleemoplossenaanmijnastra.nl ;)

    In reactie op: problemen #17965131

    voor al je problemen met de tigra http://www.probleemoplossenaanmijntigra.nl

    succes en tot ziens
    ;)

    In reactie op: ratelend geluid na starten z14xep astra #17906174

    @Peter Reedijk wrote:

    Ik heb de laatste tijd ook bij het starten dat ik 2 sec geratel hoor en dan is het weer weg.
    Zou dit ook met de spanning van de ketting te maken kunnen hebben?
    Het is niet elke keer als ik de auto start maar regelmatig.

    Het gaat om een astra G station x16xel uit 2000

    jouw auto heeft geen ketting maar een riem,ik zou zo spoedig mogelijk de d-riem en geleiderollen laten controlerenen vervangen,neem dan ook gelijk de waterpomp mee omdat de boel dan toch “los” ligt laten

    wannneer is de d riem voor het laatst vbervangen,de normale interval is 60K of 4 jaar,of 90k of 6 jaar(afhankelijk van het bouwjaar)

    het koude middel wat in je auto zit heeft bij 4 graden of kouder een te lage werkdruk,voor r-134A is dat rond de 4 graden nadat je auto is opgewarmd en de radiateur warmte gaat afgeven stijgt de temp. in de condensor zodat het boven de minimale werkdruk komt en de airco in bedrijf komt.
    bij een airco die uitstaat of standy (Climacontrol) staat zal druk aan de lage en de hoge druk zijde gelijk zijn pas wanneer het systeem in werking treed zal er een lage en een hoge drukzijde ontstaan.

    In reactie op: Filters nokkenas verstelling Z18XER. #17946716

    @wim-v6 wrote:

    Filtertjes van de Nokkenas verstellers is geen lulverhaal.

    Ze gaan kapot ivm, verstoppen van de filtertjes…

    Dealer is een Vervangings bedrijf, dus als het niet meer werkt, vervang je het gewoon…

    Willem

    idd,repareren en meedenken met de klant is er niet meer bij,zie mijn topic astra g 3 cilinders.
    prijsopgave(schatting) 1900 euro minimaal omdat ze het heleblok uit elkaar wilden trekken ivm geen compressie 1e cilinder.en niet konden bekijken wat het allemaal kon zijn

    nu zelf gedaan (met medewerking van een renault garage)nadat we eerst de klepdeksel hadden verwijderd kwamen we al snel achter dat de 2de inlaatklep niet goed functioneerde.

    volgens de vod was het niet mogelijk om de gebroken klepveer te vervangen bij ingebouwde cilinderkop,het bleek dus dat dat wel degelijk kon :argue

    zijn met elkaar wel 2X5 uur bezig geweest maar dat had meer te maken met niet hebben de juiste speciaal gereedschap en dat we het gelijk gecombineerd hebben met groot onderhoud +d riem wissel

    In reactie op: astra-g z16xe loopt op 3 cilinders. opgelost #17958488

    de astra is weer klaar.

    het bleek dat de 2de inlaatklep van de de 1ste cilinder niet sloot door een kapotte klepveer.

    echter een teringwerk om te vervangen.

    distributie,nokkenas inlaatzijde moest allemaal gedemonteerd worden.

    dmv perslucht de cilinder op druk gezet zodat we de veer zonder demontage van de kop konden vervangen,maar al met al nog wel ff 5 ur aan het sleutelen geweest.

    In reactie op: astra-g z16xe loopt op 3 cilinders. opgelost #17958485

    @robert_corsa wrote:

    ff offtopic. hoe kan je nou naar je cilinder kijken??? zonder iets te demonteren ofzo.

    heb helaas weinig motorkennis, succes

    je haalt de bougie der uit en je kijkt er vervolgens met een speciale camera binnenin de cilinder(kan zo niet op de naam komen hoe dat ding heet)

    In reactie op: NAT VLAK VOOR DE BIJRIJDERSTOEL #17955801

    @kwuyts wrote:

    Dan ga ik wel gewoon naar de garage…

    Hoe kom je er toch bij om een ei daarin te kieperen…

    als er geen onderdelen zijn moet je wat, helemaal als je de volgende dag gaat trouwen en je hebt de radiateur lek gereden, bovendien was in cuba he, en door de handels boycot zijn er nagenoeg geen auto onderdelen te krijgen.

    we hebben er 1 ei in gegooit en het bleef zeker 1,5 maand dicht, daarna weet ik niet aangezien we weer naar nl moesten.

    is wel een belangrijk verschil daar weten ze nog wat repareren is ,hier is het een try en error vervangings markt.

    In reactie op: NAT VLAK VOOR DE BIJRIJDERSTOEL #17955796

    waarom zo duur met die troep,het ei-wit van een ei werkt net zo goed, dat doen we in cuba ook,heb vorig jaar 1,5 maand met een ei in de lekke radiateur rond gereden omdat er geen radiateur voor de auto(atos) te krijgen was

    In reactie op: NAT VLAK VOOR DE BIJRIJDERSTOEL #17955786

    die zit achter de midden-console, en is het makkelijkst te bereiken via de pasaagierkant,over het hoe in en uitbouwen kan ik je niks vertellen, daar ik het zelf nog niet heb gedaan in een astra-G

    In reactie op: NAT VLAK VOOR DE BIJRIJDERSTOEL #17955784

    TS heeft over zoet smakende vochtigheid= antivries + een kleine lekkage omdat hij af en toe koelvloeistof moet bijvullen, dat betekend dus dat de kachelradiateur en/of kachelkraan lekt in het interieur dat heeft niks te maken met de afwatering/parafan/airco.

    het koelcircuit is een gesloten syteem die in principe niet behoeft te worden bij gevuld,moet je dit wel dan is er een lekkage.

    meest voorkomend is de kachelkraan die lekt,dat is een bekend probleem.

    is eventueel een modificatie voor,er lopen geen leidingen door de vloer gaat op bassis van lucht

    In reactie op: Vraagje over booskijkers ( koplampspoilers) #17947864

    dat is de kleur van het kunstof,indien je dit niet spuit wordt het grijs,daarom moet je deze ook al heb je een zwarte auto ze altijd spuiten in de juiste kleur zwart.

    de spoilers worden op de koplamp gekit hier is echter wel een maar bij , voor de apk mogen koplampen niet beplakt zijn.
    je hebt bij een kritisch apk station kans dat hij er op afgekeurt wordt maar dat terzijde.

    bij deze type spoliers hou je altijd een naad.

    de mooiste manier voor zoiets zijn doorgelaste booskijkers, die zijn naadloos aan de motorkap gelast, er hangt echter wel een behoorlijk prijkaartje aan tov de kunstof spoilertjes

    In reactie op: boardcomputer display #17945497

    @krasy wrote:

    nou een mid op de sloop is nog niet zo makkelijk .
    zowel robbert als ik zijn al een tijdje op zoek naar een mid :(

    das makkelijker gezegt dan gedaan, en de meesten die je tegenkomt zijn ook brak.

    In reactie op: boardcomputer display #17945492

    de G coupe en cabrio hebben een iets andere kabelboom kleurcodering tov de standaard astra g

    bdw lampjes hebben er niks mee te maken, de verbinding tussen scherm en print is defect,als je goed kijkt zie dat er een compleet lijntje(s) ontbreekt(en)

    ik heb ze al eens hersteld ,het is priegelwerk en een verkeerde handeling en het is rip tid of mid

    In reactie op: Inbouwen dagrijlichten. #17942610

    ik vind persoonlijk de dagrijverlichting helemaal niks.

    alle led dagrijverlichting heeft een hoog sjonnie/halffords tuning gehalte en al helemaal bij audi, heb je een primium auto van 50 k voor de deur staan met sjonnie dagrijverlichting standaard :puke.

    als ik dan de dagrijverlichting van de nieuwe astra j zie,dat kan mij veel meer bekoren dat ziet er homogeen uit (volgens mij een een normaal lampje)ipv een ledstrip wat er niet uitziet

    In reactie op: Vanmorgen met de Tigra aan de kant van de weg =( #17891225

    bij het reinigen van de egr, hebben ze inlaat treaject dan ook gelijk meegenomen met reinigen??????????? :hmmz :hmmz
    …………………………….
    …………………………….
    .. denk het niet,dus maar ff wer terug je hebt nu wel garantie

    In reactie op: Vanmorgen met de Tigra aan de kant van de weg =( #17891224

    @wim-v6 wrote:

    Met de tigra kan je als 1 van de 2 toerental sensor kapot is normaal nog door rijden.

    erger is als 1 van de 2 een verkeerd signaal gaat geven, dan is de Computer vaak ineens de weg kwijt, daar sta je dan..

    Willem

    indien het de nokkenas sensor kan dit inderdaad,bij sensoren kunnen elkaars taak in beperkte mate overnemen.

    echter de tigra gebruikt de krukas sensor ook wel bdp-gever om te bepalen waar welke zuiger zich bevind voor het inspuiten van brandstof en ontsteken van het mengsel.

    indien de kruk-as sensor defect is spuit de motor willekeurig brandstof in, en probeerd dit vervolgens te onsteken,het kost dan ook aanzienlijk veel moeite om te starten en de motor aan de draai te houden.

    bij een defecte nokken-as sensor speelt dit niet zo erg, deze regelt alleen de fijnafstelling ,de motor zal hoogstens iets onregelmatiger lopen.

    In reactie op: Velgen Astra G 1.6 16v 1998 #17937229

    bij TE brede banden/velgen gaat de wegligging en comfort achteruit,zo hebt je eerder last van bijv. aqua planning.

    tevens wordt de wiel ophanging zwaarder belast met extra slijtage tot gevolg

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 554)