Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
gelukkig weer een stoffen dak en niet zo’n schijt stalen klapdak
@Dens-E wrote:
het was inderdaad mijn dynamo weer, in juni 2010 en januari 2010 ook al gereviseerd.
nu is hij weer gereviseerd, heb begrepen dat bij mijn type opel (astra G 2003) dit probleem om de 1,5 jaar ongeveer zal blijven terugkeren. Het is de diodebrug die het telkens begeeft.
niet zo blij mee uiteraard, want als ik stil kom te staan is het nooit met hulp van derden op te lossen (startkabel) en ben je altijd van een sleep afhankelijk :s
misschien een idee om keer een nieuwedynamo te monteren,je electronica vind het ook niet fijn,die krijgt elke keer een flinke optater,door piek spanning
en om wat voor astra gaaat het???????????????????????????????????????????
ook leuk als je je ff voorsteld in het topic en niet alleen je prob hier neer plemben.
ingeval van een G is je dynamo defecten zoals al gezegt er niet meer mee rijden totdat het gefixt is
13 september 2012 om 16:04 In reactie op: Opel Astra Cabrio Bertone 2003 middenconsole probleempje #18065876ik heb het zelfde gehad,heb de hele console eruit gesloopt en nieuw aangeschaft en carbonlook laten spuiten,aan de orginele middenconsolewilde mijn spuiter niet aan beginnen omdat onbekend was wat voor troep er precies op zat
deze kleurcoating gun metal grey zit standaard in de duurdere uitvoeringen van de astra G e.a afhankelijk van de carroserie kleur.
voor ik meen 150 euri heb je een compleet nieuwe console in huis,je “bertone”badge wel overzetten,deze zit er niet standaardbij
daaromook 30 minuten wachten voordat je de connectorlos neemt van de airbag.
stuurapparaat vande airbagis apart circuit die ontlaad je niet via het starten.
als jiij 30 bar in het systeem hebt zitten,dan doet ie het helemaal niet meer,dan moet er iets intussen geknapt zijn.
wanneer de hd schakelaar ingrijpt stop de airco met koelen,enzoude fan op maximaal moeten draaien,dat is de enige manieer om de druk naar beneden te krijgen zonder dat er emissie van koudemiddel ontstaat.
indien de fan ook uitgaat,dan zal de druk nogverder toe kunnen nemen daar druk en temperatuur even redigmet elkaar omhoog danwel omlaag gaan.
hoge temp.=hoge druk
lage temp. =lage drukeen veel te hoge druk kan ook veroorzaakt worden door niet juist vacumeren en/of er niet condenseerbare gassen in het koel systeem zitten.
indien bij jouw 30 bar in zit is dat waarschijnlijk aan de hand,ik ga er dan vanuit dat je de druk gemeten hebt met een meterset/testkast tbv auto-airco.
niet uitgelezen hebt met uitlees apperatuur die de druk berekend aan de hand van de hd sensor,er is namelijk geen zekerheid of dat ook daadwerkelijk zo is,de sensor kan defect zijn.
dat je de condensor nietaan kunt raken ivm de warmte is alleen maar goed,een warme/hete condensor geeft aan dat het systeem goed werkt.
je kunt het volgende hierover onthouden, een condensor moet altijd minimaal 15graden warmer zijn dan de omgevings lucht.er is dan namelijk warmte overdracht,bij een condensor temperatuur die koud/gelijk is aan de omgevingstempertuur heeft geen warmte overdracht,wat duid op een defect.
dat de koelfan af en toe aan slaat is ook normaal,als de temp van de condensor te hoog oploopt(+druk de druk in het koelsysteem)zorgt de koelfan ervoor dat er een goede warmte overdacht naar de buitenlucht ontstaat.
bdw koelmodule zit bij de G linksonder achter de voorbumperd
18 augustus 2012 om 04:57 In reactie op: Rechter elektrische spiegel doet niks, linker werkt #18057785heb je de orignele kabelboom gebruikt.,voor de stel motoren worden 3 aders gebruikt,over geel/zwart zwart/groen moet spanning staan.
of de verkeerde auto is afgebeeld,of het gaat toch om een hatchback.
feit is dat een sedan bumper niet onder een hatchback of omgekeerd past
deze motoren hebben holle nokkenassen.
het probleem wat hierbij speelt,is dat de lager schalen los kunnen komen,met als gevolg dat de nokkenassen breken.
af-fabriek zijn deze vastgezet met 8Nm,geadviseerd wordt als de assen nog niet gebroken zijn de bouten te voorzien van loctite en vastzetten met 10Nm
het is mogelijk dat de assen al ingesleten zijn omdat de lagerschalen loszitten,hierdoor zou het tikken kunnen worden veroorzaakt.
voor een goede diagnose moet het blok open,is een bekende kwaal van o.a de z14xep motor
deze waren er destijds ook voor de tigra-a,de pasvorm was waardeloos(niet uitgelijnt te krijgen)
ook moet ein het draagde deel van de voorzijde staal weg gehaald worden t.h.v het gaaswerk,dat komt de torsie stijfheid niet ten goede
nieuwe koplampen besteld(depo) ivm steenslagschade ,maarwel de standaard geen devil eyes ,eencabrio hoort orgineel tebliiven.
stelzijplinkers en een spiegelglas links en rechts ivm vast zitten van de stel motoren
@SavagEd wrote:
Lijkt mij op de een Opel spoiler vanaf fabriek, op in Duitsland? geleverde modellen.
Ik heb volgens mij zo’n zelfde achterkant op mn Tigra.
Net als de kleur van mijn wagen, is een mineraal lak, die is ook niet standaard.Grt,
Edwin
Ps, probeer de sloop eensin duitsland was dit ook een optie en niet standaard af-fabriek
mineraal lak ????? dit zou ik niet op een auto doen.
dit is gewoon een water gedragen lak,ceramic-blauw,probleem met deze lakkleur is dat er 8 verschillende zijn geweest met exact de zelfde naam,alleen het kleur nr is anders
bij de introductie in 1998 van de rio verde (orgineel nl altijd groen)is er een tevens een mica lak soort bijgekomen waarvoor een meerprijs voor moest worden betaald.zijn onderdeel van een een i-line spoilerpakket,en wordt niet meer gemaakt(orgineel opel/imscher)wearen destijds alleeen bij de dealer te bestellen
voor deze bumperspoilers geldt het zelfde als de postert achterklep en raam spoiler,zijn er bijna niet meer,en wil je ze hebben moet je je 2de hands de hoofdprijs er voor neer leggen
een gemiddelde fietser rijdt +/-15 km per uur,denk dat zelfs een 2 liter daar problemen mee heeft in z’n 2
ik heb heb zelf een 16-16v G cabrio,en ken het probleem/gevoel niet.terwijl een cabrio aanzienlijk zwaarde is dan eenstandaard astra.
de ecu zorgt bij ingeschakelde airco voor een hoger toerental over het gehele toeren gebied.
dat hij bijna niet in de 1 wil heeft te maken met de rijsnelheid op dat momenten niet direct met de toeren ,als je meer anticipeerd op het verkeer moet je het moeizaam optrekken kunnen voorkomen.
als je bijv de fietsers ziet,iets eerder terug vallen in snelheid,zodat je als je er omheen gaat een hoger toerental hebt en de motor dat makkelijker oppakt nadat je er omheen bent.
je verdamper zit “dicht”met bacterien door onjuist gebruik van de airco(aan laten staan tot plek van bestemming), om dit in te toekomst te voorkomen moet je de airco ongeveer 5 minuten voor plek van bestemming de airco uitschakelen,de verdamper kan dan drogen zodat bacterien geen kans krijgen.
ook is het raadzaam om niet te roken in een auto voorzien van airco,teer en nicotine hechten zich aan de verdamper en is nagoeg niet te verwijderen met de airco reinigingproducten.
de oplossing nu is proberen om bij de verdamper van deairco te komen en deze met een speciaal reinigingsmiddel voor airco te behandelen,het beste resultaat boek je met een middel dat schuimd,dezekomt goed tussen de lamellen van de verdamper.
oa innotec (groenspuitbusje met witte dop en een slang met een nozel) heeft een zeer goede reiniger en heeft een bacterie dodende werking.
kan voor je zelf niet zoveel kwaad,echter de belasting van het milieu is aanzienlijk,indien je 800gr(gemiddeld inhoud)koudemiddel vrij laat ontsnappen in de natuur, komt dat overeen met vervuiling van 6000 km afgelegt per auto.
sta er elke keer weer van te kijken hoe garages zitten te beunhazen met koudemiddel/klimaat systemen,de kennis hierover ontbreeekt nagenoeg volledigben benieuwd hoelang het nog duurt voordat het stek ingrijpt (moet) ivm de europeese F-gassen regeling.
koeltechnische bedrijven moeten elke gram koudemiddel verantwoorden in een koudemiddel balans,bij garages worden lekke systemen gewoon weer gevuld en voorzien van een markeeringsvloeistof,en vervolgen weggestuurd met de boodschap kom over een week maar terug of eerder als ie het niet meer doet :thumbdown
terwijl in de f-gassen regeling duidelijk wordt gesteld,dat lekkesystemen buiten gebruik dienen te worden gesteld en het resteren de koudemiddel moet worden teruggewonnen.
pas nadat het lek gevonden is en hersteld mag het systeem weer worden gevuld met koudemiddel.
lek zoeken van een autoairco kan ook geschieden met stikstof,daar is geen koudemiddel voor nodig.
dat het niet zou kunnen is flauwekul,normale koelinstallaties word lekzoeken ook gedaan met stikstof.
maw het wordt tijd dat voor garages de f-gassen regeling(catagorie 3)verplicht wordt,is nu dankzij de bovag vrijblijvend en niet verplicht :thumbdown :thumbdown :thumbdown
een olie catch tank word aangesloten op de carter ontluchting,en voorkomt dat de vieze oliedampen vanuit het carter teruggeleid worden naar het motorblok.
normaal zit je carter ontluchting in de luchtinlaat wat tot gevolg heeft dat het inlaattraject een smerige vette bende wordt.vandaar dat er ook een pijlbuis op zit zodat je eens in de zoveel tijd de olie kan aftappen.
update21-7/10:55u:je was me net ff voor
de her/om keuring is “gemakkelijker” voor motor swap gemaakt,echter verzekeringstechnisch is daarmee moeilijker gemaakt (lees als onverzekert zijn) dit geldt ook voor een algemene verkeerscontrole,indien de motorinhoud niet overeenkomt met de autopapieren wordt de auto in beslag genomen.
@Haasje17 wrote:
Anders kun je ook nog de weerstand meten van de spoel als je geen weerstand meet is die stuk.
Oja, als ze hem hebben gevuld zonder dat de pomp draaid kan die nooit goed gevuld zijn.no offence,maar dat is onzin.
een airco wordt gevuld op basis van gewicht en het is niet noodzakelijk om de compressor van het systeem te laten werken om het te kunnen vullen.
het wordt alleen gedaan als de gasfles met koudemiddel bijna leeg (nagenoeg geen druk meer)maar kan alleen als je de de zuiggasleiding van de verdamper afsluit,de compressor zuigt dan de fles leeg,echter de auto airco beschikt niet over afsluiters en daarom niet mogelijk.
@Blue-Dragon wrote:
Kan ook die van de abs sensor zijn.
dat kan niet,dan zou het abs lampje constant branden
27 juni 2012 om 15:35 In reactie op: problemen elektrische dak opel astra g (bertone edition) #17995290tigra/astra twintop zijn geen echte cabrio’s ;) ,een echte cabrio heeft een stoffen dak,maar dit terzijde.
het systeemvan een twintop is heel anders dan van een astra-G,deze heeft een geheel afgesloten opbergvak voor het dak,hierdoor is het niet mogelijk spullen in de kofferbak in de ruimtebestemt voor het dak kunnen komen zoals wel kan bij de twintop.
als eerste zou ik kijken of de handremschakelaar wel werkt en de ramen wel open gaan bij het openen van de deur/bedienen van alle ruiten tegelijk
vervolgens zou ik
A het handmatig ontgrendelen bij de voorruit dmv de inbussleutel en en zien wat er vervolgens gebeurd
B de achterruit van het dak ontgrendeld word.
C de achterdeksel van het dak openen door een hendel in de koffer ruimte(geel)en kijken wat er dan gebeurden kijken of het dak dan wel verder automatisch gaat
na elke handeling de knop van het dak bedienen om te kijken of deze dan wel werkt,je kunt dan gericht zoeken welk onderdeel defect is
je leverd dan 11 pk in
de
14xe heeft 90 pk
16xe heeft 106 pk
16xeL heeft 101 pkde bak kun je er volgens mijzo weer axhter hangen,maar wil je zeker weten dan moet je ff wachten tot wilem hier op reageerd,die weet precies hoe het zit
@Juffer1 wrote:
Waarom zet je niet alleen het frontplaatje over ?
Hoef je niks in te laten leren en je behoudt je eigen km stand.ik heb liever 100000 km op de teller staan dan 100000miles= nm 1,6X zoveel :D :vertag
-
AuteurBerichten