Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
heb je alle onderdelen wel goed gemonteerd,uitlijnen is 1 maar een duidelijk verschil zien aan de ophanging links of rechts duid eerder op een onjuist gemonteerde verlaging.
heb je de veerpoot lagers enz wel goed gemonteerd,als je deze nm 180″ draait gaat de veerpoot heel anders staan
normaal staat een gedemonteerde veerpoot iets naar buiten.
no offence,maar het blijft een auto van 7 jaar oud
indien je geen nieuwe auto weer koopt krijg je er 5 tot 6000 max voor.ondanks lage km stand.
hij moet dan wel lekker in zijn spulletjes zitten.
op het www vind je ze al met deze motorisering vanaf 7,5K met vergelijkbare km stand en zelfs nog jonger en behoorllijk zijn aangekleed
maar dat is verkoop,inkoop ligt een stuk lager.
@krasy wrote:
uitzetten met de opcom of tech 2 ;)
kan niet, de airbag stuur eenheid kun je maar 1 maal programmeren.
naderhand kunnen er geen aanpassingen meer gemaakt worden
remsysteem ontlucht je door de ontluchtingsnippels die op de remklauwen zit.
@Opeltje17 wrote:
Is een 4 gaats dus geen schijven achter
En koplampen zijn heel vaak stuk met dit soort schades.
klopt niet, ik heb ook 4 gaats en af-fabriek schijf remmen voor en achter
@EduardB wrote:
Bedankt voor de extra informatie Haasje17!
De stoelairbags zijn niet gebruikt. Ik vraag me wel af of die nog gecertificeerd zijn aangezien mij verteld is dat er een code in wordt opgeslagen waardoor deze niet meer bruikbaar zou zijn? Of heeft de garage mij een mooi verhaal verteld ;)?
gr,
Eduard
in de airbag stuureenheid misschien,al twijfel ik daaraan,maar zeker niet in de airbag zelf.
als ik het zo lees wil de betreffende garage er een slaatje uitslaan,veel winst op strippen of voor weinig weer rijdbaar maken.
hoogst waarschijnlijk bobine brug te vast gezet na montage van de bougies.
hierdoor is deze defect geraakt,om hier zeker van te zijn zou je hem toch echt moeten uitlezen
2 nieuwe voorveren gemonteerd,lv was gebroken.
verder nieuwe schijven en remblokken voor gemonteerd omdat de boel toch los moest en advies bij de apk.
heb een astra g cabrio uit 2002 (z16xe) zit ook een fan voor de condensor.
bij een nog werkende airco kun je dmv temperatuur metingen nagaan of er nog voldoende koudemiddel in het systeem zit.
een airco werkt nog als de condensor minimaal 15 graden warmer is dan de buitenlucht, als de verdamper een tempertuur heeft van tussen de 2 en 10 graden.
indien de verdamper of uitblaas temperatuur onder de 0 graden is zit er te weinig koude middel in,de oververhitting van het koudemiddel is dan te groot,normaal zal de oververhitting direct voor de compressor 4K zijnindien de verdamper of uitblaas temperatuur boven de 10 graden is dan is het systeem zover leeg dat het niet meer werkt of er zit juist teveel koude middel in waardoor het niet volledig kan verdampen
bij een niet werkende airco zal je dmv een drukmeting moeten nagaan of er ook nog (voldoende)koudemiddel aanwezig is,mogelijk is dmv tech-2 de systeem druk uit te lezen.
in jouw geval werkt de installatie al een tijdje niet meer,ik kan je nu al vertellen dat je in ieder geval de compressor moet gaan vervangen,de as afdichting hiervan is zo goed als zeker naar zijn grootje door het lange stil staan (is lekkage oorzaak nr1 in auto aico’s)
bdw een airco systeem staat ten alle tijde onder druk,druk is afhankelijk van de buiten temperatuur.bij 4 graden is de druk ongeveer 1bar bij 40 graden bijna 10bar
weet je ook gelijk waarom een airco s’winters niet werk in een auto, de minimale werkdruk is nm 1,6 bar bij r134A
deze rechtzaak is dan wel gewonnen,maar is alleen van toepassing op de betreffende auto.
dit houd in dat je met je eigen auto ook nog steeds bekeurd kan worden, en dat je dan ook zelf naar de rechter moet om je gelijk te halen.
jaren geleden was er iemand hier op het tigra deel (franco),die bekeurd is om een dtm spoiler(fast&furious) wegens schrepe/uitstekende delen.
deze heeft het uit principe laten voorkomen en ook gewonnen,maar dat betrof ook toen een induvidueel uitspraak cq type goedkeuring,en dat andere mensen geen aanspraak konden maken op de uitspraak van de rechter.
bdw politie bekeurd pas als bij en glasmeting met de tintman als de lichtdoorlatenheid minder is dan 50%op de zijruiten of voorruit
14 april 2013 om 22:50 In reactie op: Achterbak dicht doen = Automatisch deVoorruit open en dicht. #18116158als je het niet langerwil dat het werkt,rechter achterpaneel los halen,op de gasdemper van de de achterklep zit een micro schalkelaar,stekker losnemen en klaar
verzekering vergoed alleen de schade=1 handvat al dan niet gespoten+ 1 slotcilinder met bijpassende sleutel(s)
indien het mogelijk is nog een slot te krijgen voor jouw sleutel dan is dat meegenomen,vaak is het betreffende slot met jouw sleutel nr niet meer te krijgen, je krijgt er dan een extra sleutel bij.
wil je dit niet dan zal je de rest voor eigen rekening moet laten vervangen.
bwd deadlock/safelock werkt electronisch en heeft in principe niks met het mechanisch deel van het slot te maken,hetwordt er alleen maar door bediend.
het wordt door een palletje in het mechaniek van het slot in de linkerdeur geactiveerd.
wanneer je de sleutel 90′ graden draait drukt dit palletje een microschakelaar in die de electromotor van de vergrendeling over het dooie punt draait waardoor je deur alleen nog met de sleutel open krijgt.
zou je echter de cilinder er met grof geweld uitdrukken dan komt de microschakelaar weer vrij en wordt safelock opgeheven.
had je vorig interieur ook stoel airbags??
zo,nee dan kun je ze ook niet aansluiten.
zo,ja dan is mogelijk de stekker verbinding van de stoel aansluiting brak=veel voorkomende kwaal ,oplossing stekkers er tussen uitknippen en met een soldeer verbinding herstellen.
de airbag module meet nm. de weerstand van de airbag stroomkring bij een afwijkende waarde gaat het lampje branden
de airbag module is maar eenmaal te programmeren en kan niet worden op geprogrammeerd maar er schijn teen bedrijf te zijn die dat wel kan.
in principe horen airbag modele en airbag(s) bij elkaar,vervang je 1 dan moet je de rest ook vervangen maw,zorg dat je module uit de coupe krijgt
meestal een veeg teken dat de dynamo z’n beste tijd gehad heeft
16 februari 2013 om 21:57 In reactie op: Spontaan ABS & ESP lampen aan (soms ook IDS+ & band druksens #18108375en om wat voor astra gaat het???????????????????
op dit moment geen betere foto,al is maar net wat je belangrijker vind :angel maar je kunt zien dat de bevestiging bijna tegen de voorruit stijl zit.
ruit is in 2009 geplaatst ivm glas corrosie(ijskrabber vorige eigenaar)geen origineel opel ruit dus

zitten ook genoeg beunhazen tussen de officieele opeldealers.
paar keer goed ver#$$%^ door verschillende opel dealers daar zien ze mij nooit weer.
is geen beveiliging van fabriek,heeft met natuurkundig proces te maken.
het type koude middel r134a heeft bij een temperatuur van 4 graden of lager nagenoeg geen druk meer
hierdoor kan geen omzetting meer plaatsvinden van gas naar vloeistofdruk en temperatuur hebben een vaste verhouding in de koudetechniek bij 0 graden is de druk ongeveer 0 bar terwijl r134A bij 1,5 bar pas functioneert bij ingeschakelde airco.
@Blue-Dragon wrote:
Het spiegelglas/kap is indd hetzelfde maar om nu een losse adapterplaat om te gaan zetten lijkt me ook een beetje overbodig.
Koop dan liever meteen een spiegel van een coupe.onderdelen van een coupe/cabrio liggen nu eenmaal niet voor het oprapen op de sloop,bij de dealer mag je net als voor opc onderdelen de hoofdprijs betalen als je ze noodgedwongen nieuw moet aanschaffen,zolang de spiegel driehoek op de deur intact is kun je volstaan met het vervangen van het spiegelglas/kap en de spiegel basis (zwartedeel )van elke astra G
@Blue-Dragon wrote:
Welke kap bedoel je met eromheen degene in kleur is vervangbaar.
Aan het onderste deel kan je niks vervangen.
het zwarte onderste deel van de spiegel is (tot aan het scharnierpunt) ook los te vervangen ook al wil de dealer je laten geloven dat dat niet kan
de spiegel op zich is het zelfde,alleen de bevestiging(het zwarte driehoek) op de de deur is anders daar de coupe/cabrio stijlloze deuren heeft
de resdtis het zelfde
ja, de gehele voorzijde is onderling uitwisselbaar inclusief voorruit.
de coupe en cabrio hebben standaard de donker gekleurde koplamp die standaard op de N-joy uitvoering zit.
enige verschil kan zijn de de coupe xenon heeft dit is te herkennen aan de zwarte HD ruitsproeiers op de bumper.
in dat geval moet je alle aanbouwdelen zien te krijgen die bij de xenon koplampen nodig zijn= niet 1 op 1 over te zetten in/naar standaard verlichting
ten eerste gebruiken ze astra coupe in de advertentie ipv astra hatch pearl
ten tweede als je op hun site occasion aanklikt krijg je een gratis van alles en nog wat behalve auto adverts.
stelletje lutzers.
je kunt ze alleen niet aanpakken,ze doen niks verkeerd,er staat alleen tech.gegevens op de advertentieop niet wat recent gebeurd cq vervangen moet worden,je moet als koper dus zelf heel goed opletten.
de amateuristische site moet je al te denken geven.
als je leer wilt, blijft haast alleen import wagies over.
origineel 1ste toelating nl kom je die niet veel tegen zowel coupe als cabrio zijn in de meeste gevallen voorzien van stof, leer is moeilijk te vinden
@Haasje17 wrote:
Of die van de sport editie II is gelijk aan die van de coupe, denk dat er nog wel meer zijn met diezelfde teller. Is niet coupe afhankelijk.
coupe/cabrio hebben zwarte wijzers
sport II heeft rode
22 november 2012 om 05:54 In reactie op: Storing airbag na het plaatsen van lederen interieur astra H #18076035@Sam111 wrote:
ok duidelijk scheelt me een zoektocht :-) dus als je de airbag module weer wilt programmeren zou je een nieuwe stuurmodule moeten monteren ? maar gaat de airbag van de passagiers stoel wel af ? als de auto niet meer herkent of er wel of niet iemand zit ?
check deze link eens
http://www.airbagreset.com/articles/astra_hazzards_flashing.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
deze detectie voorkomt dat de airbag(s) afgaan als er geen pasagier op de stoel zit,ze gaan nu dus wel af ongeacht of er een pasagier op zit.
de sensor kan echter bij schade het verschil betekenen tussen economisch total-loss of juist niet,bij een schade waarbij alle airbags afgegaan zijn ,en zeker die in het dashbord zit gaat het al snel naar een total-loss qua schade bedrag
-
AuteurBerichten