Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
heb hier een 16 pagina’s tellend manual van het dak, moet het alleen nog een keer vertalen en on-line zetten.
ik heb het niet zelf geschreven, maar het staat niet meer op internet cq kan het niet meer vinden.
heb het destijds op astra onwners club gevonden, heb destijds de nodige troubles gehad met het dak vanwege een draadbreuk en dealer weet er ook maar bar weinig van , die komt niet verder dan onderdelen vervangen en dikke facturen schrijven.
eerst zekering controleren van je dak aansturing achterin je kofferbak. METEN!!!!
Ramen, achteruitverwarming, kofferbak ontgrendeling loopt via je softtop ecu, de aansturing van deze componenten is voor een groot deel anders dan van de overige modellen van de astra g
de kabelboom van je dak moet je doormeten, vermoedelijk zit er een breuk thv kofferbak/bergruimte dak, hier lopen de kabels door van de 2 hal sensoren voor in het dak, de motor en de achterruit verwarming.
om dit te controleren moet je het dak handmatig open zien te krijgen.
als eerste moet je zorgen dat je de ruiten naar beneden krijgt dmv toetsen in de bestuurders deur.
vervolgens ontgrendel je het dak dmv de inbussleutel die bij het boordgereedschapsetje zit, in het voordeel van het dak zit een dopje deze haal eruit en hier doe de inbussleutel in en begin je te draaien(meen linksom maar weet het niet zeker meer, je moet heel lang draaien en gebruik beslist geen accuboor grote kans dat je het dak hiermee vernield.
op een bepaald moment kun je het voorste segment omhoog drukken, je kunt stoppen als je het dak ongeveer 25 cm omhoog kunt drukken
je kunt dan het achterste segment (waar de achterruit inzit omhoog zetten +/- 90 graden
vervolgens kun je via de kofferbak de noodontgrendeling van het dak bedienen dit is een hendeltje aan de linkerzijde (verlichting kofferbak) in het kunstofpaneel zit een uitsparing,het hendeltje druk je naar voren
de afdekking wordt dan ontgrendeld en kun je bij de bekabeling van het dak deze zitten allemaal aan de rechterkant, waar jij schade hebt gehad
het makkelijkste is als je met 2 personen bent, je beschikking hebt over een op-com, zodat je de ecu van het dak kunt uitlezen
nadat je het dak handmatig hebt geopend moet het opnieuw ingeleerd worden, dit heb ik ergens hier op het forum ook beschreven.
is een duplo lamp, lamp defect
voordat je de naalden demonteerd moet je ze over het nokje heen tillen waar hij normaal tegen rust als de auto van contact is.
waar de naald vervolgens blijft “hangen” is zijn nulpunt, deze kun je merken en vervolgens de naalden verwijderen
brand het koelmodule lampje ook in het dashbord.
mogelijk massa probleem naar de koelmodule of de module zelf is defect (corrosie op de connector) door vocht., deze zit achter de voorbumper aan de linkerzijde(bestuurders kant)
de koelmodule regelt zowel de airco als de koeling van de motorHet is allemaal wel heel toevallig, weet niet hoe het bij een astra H zit maar heb je je mischien ergens een slechte massa op je blok zitten.
behalve een vervuilt EGR traject zijn de overige storingen vooral van electronische aard, ik zou als eerste een extra massa naar het blok leggen met name naar het inlaat spruitstuk.
De foutcodes hebben is mooi, ze vertellen in welke richtig je moet zoeken maar geven niet altijd het probleem of defecte onderdeel aan.
Een bepaalde foutcode kan best het gevolg zijn van bijv. een slechte massa wat in dat geval de oorzaak is
vooral sommige dealers hebben daar nog wel eens een handje van, ze bestrijden de symptomen maar lossen het probleem niet op
als je in de field remedy kijkt zie je daar tc staan met 90 erachter, ga er ff van uit dat dit de tijd is die opel opgeeft om het te verhelpen.
dat is dus 1,5 uur is een kleine 150 euro inclusief kleinmateriaal.Quote: Niemand weet wat dat is???
Neem aan dat je de dealer bedoeld, heb zelf zeer slechte ervaringen met de dealer :-( waaronder gebroken klepveer in de motor en een defect aan cabriodak beide keren een opgaaf van minimaal 1900 euro en in het laatste geval zelfs geen garantie dat het opgelost kon worden omdat de ecu van het dak niet kan worden uitgelezen!!!
Aan dit soort reparaties verdient de dealer niks daarom weten ze het ook niet, en vervangen ze liever onderdelen wat meestal ook niet werkt maar jij wel met kosten wordt opgescheept.
[quote]Wanneer de auto warm is valt de auto uit tijdens het rijden. Vooral bij het wachten bij de stoplicht. Starten gaat heel moeilijk.
[/quote]wat voor 1.6 heb je?
ik lees namelijk nergens dat je,je gasklephuis al eens gereinigd hebt, bij de z16xe zit hier o.a ook de carterventilatie op aangesloten.
Er zit in het huis een heel klein gaatje , indien deze verstopt zit wil de motor moeilijk starten als deze warm is
B1301 hallsensor dwarsstang openen. open stroomkring / signaal te klein over en we hebben geen idee wat het zou moeten betekenen jullie we
dit zijn de 2 sensoren die in het voorste deel(kunstof) van het dak zitten.
dit deel kun je verwijderen door de schroeven die tussen de scheiding van de hemelbekleding en het kunstofdeel zit.
om bij deze schroeven te komen moet het dak deels open anders kun je er niet bij, kun je het dak niet manueel openen dan zul je deze kunstof plaat weg moeten breken.de sensoren zitten in het linkerdeel van het dak bij de sluithaak, tevens bestaat de knas dat de kunstof blokken gescheurd/gebroken zijn, een duitse cabrio liefhebber heeft daar een goedkope maar robuuste oplossing voor bedacht
ik ga nog een topic maken over het dak ik heb lang op het www moeten zoeken naar info, deze heb ik dan ook gevonden.
om het dak te resetten moet je het manueel of electrisch in de volgende positie brengen
1 ruiten minimaal 5cm naar beneden en de handrem aangetrokken
2 kap in gesloten positie brengen tot circa 10cm boven de a stijl met de haken ontgrendeld
3 achterruit omhoog
4 kap afdekking gesloten maar niet vergrendeld
5 hand ontgrendeling in de kofferbak niet is geactiveerd(rustpositie)6 start de motor en houd de knop ingedrukt om de kap te sluiten totdat deze geheel gesloten is
als de d riem breekt maken de kleppen geen contact met de zuigers zoals met een 16V blok
bijeen vrijloop is een nieuwe d riem omleggen en gaan,bij een 16v moet er eerst een dure koprevisie plaats vinden

het gaat om deze splitter
heb het zelfde gehad, echter door mij zelf veroorzaakt
nadat ik het slangetje weer aangesloten hadviel de motor uit.
heb toen opnieuw gestart met het gaspedaal iets ingetrapt naar een aantal keer was het probleem over en nooit meer voorgekomen,en dat was meer dan 4 jaar terug :hmmz
volgens mij heeft het te maken van het zelf inleren van de ecu,maar ben er nog nooit achter gekomen waarom.
veel problemen zijn opgelost bij specifieke terugroep-acties of tijdens onderhoudsbeurten,degene met problemen en eventuele gevolgschade hebben slecht of geen onderhoud gehad
kortom laat de garage garanderen dat alle terugroep acties uitgevoerd zijn en laat ze dit zwart op wit op papier zetten.
problemen
1e uitvallen 3de remlicht in de koffer(valt van de carroserie af)
2e defecte flap motoren
3e kabelbreuk in de kabelboom dak
4e cim module (astra H algemeen
5e niet goed sluitend dak waardoor er waterdruppels in het interieur komenhet dak moet soepel in 1 keer open en dichtgaan,doet het dak dit niet laten staan=bodemloze put.
het is niet de lijm die in de lak getrokken is,maar het verweren van de lak
de lak onder de letters is de niet verweerde kleur,die is nooit aan het zonlicht bloot gesteld,met commedant of met een andere polijstmddel moet je dat wel weg kunnen krijgen
afscheid nemen van gun metal delen,op de sloop de standaard zwarte dashbord onderdelen scoren en deze vervolgens (laten)spuiten
enige 2delen die je via de dealer/gm tuningparts moet regelen is het tussen stukje waar de stoelverwarming en tractie control knoppen in zitten, daar zijn 4 varianten van niks/alleen tractie/alleen stoel en alles.
specifiek cabrio het paneel met het kleinere aflegvakje ivm de bediening van het (vol) automatisch dak,die zul je op de sloop niet of nauwlijks vinden
is gun metal grey en is een bagger afwerking,deze beschadigd heel snel.
olossingtrek alle delen eruit en laat ze overspuiten in degewenste kleur,of kooop ale delen nieuw maar dan niet in de gunmetal grey uitvoering.
onderdelen zijn te krijgen bij gm tuningparts,het deel specifiek voor de cabrio heb ik destijds bij de dealer besteld ivm niet kunnen leveren of lange levertijd van het onderdeel aangezien dit alleeen in de cabrio zit.
ben wel heel benieuwd naar deze radio,volgens mij is de astra g cabrio alleen met cd speler uitgevoerd al dan niet met mp3 en/of navi.
kan me niet voor stellen dat deze ook met cassette zijn uitgeleverd,of is er een aftermarket ingestoken en de originele verwijderd.
philips maakt al zeker 15 jaar geen autoradios meer.
cd heeft ook zijn langste tijd gehad,heb zelf een parrot 9200 ingebouwd, hier kun je usb /sd op aansluiten maar ook vanwege inbraak gevoeligheid tevens wilde ik de stuurbediening behouden voor de originele radio met cd speler.
is niet rendabel, de vraagprijs in nl zal niet meer kunnen zijn dan 2500 euro.
de astra moet dan wel al op nederlands kenteken staan, is dat niet het geval is het alleen oud-ijzerprijs
klinkt misschien lullig maar het is een auto van 11 jaar oud die 4 jaar in belgie heeft gereden en waarvan de onderhoud history deels ontbreekt.
het importeren kost je ongeveer 450 euro (voor de papieren rompslomp)+brandstof+de reis er naar toe,daarboven op komt nog de rest bpm.
maw,het kost je grofweg 1000 euro om de auto te verkopen in nl
en wat is de kleur??????????????
met een code alleen kunnen we niks :sleeping
een airco kun je op 2 manieren vullen op basis van gewicht(modern) of op basis van oververhitting (ouderwets),je kunt een systeem niet op basis van druk vullen.
bovendien moet je voordat je deze hobbyslang aansluit deze ook nog vacumeren,anders krijg je niet-condenseerbare gassen in je systeem wat vreemde symptomen/storingen kan veroorzaken, en de meeste hebben geen vacumeer pomp in hun garage staan
als je op gewicht vult moet je altijd het gehele systeem leeghalen en opnieuw afvullen op het opgegeven gewicht,je kunt dus niet snel even wat bijvullen aangezien niet bekent is hoeveel al in het systeem zit.
als je op basis van oververhitting vult moet je goede kennis hebben hoe een koelsysteem werkten wat de samenhang is van druk en temperatuur,hier is het wel mogelijk om bij te vullen zonder eerst het systeem leeg te halen.normaal vul je(bij) op een oververhitting van 5 tot 7k zuiggas temperatuur
die naast het motorblok zit
die bij de condensor/radiateur zit is HD nippel
circuit loopt van compressor hd condensor filterdroger hd–>capilair/th.ventiel ld verdamper ld compressor
voor wie is het risico indien een goed werkende (cabrio dak) ecu opgeblazen wordt door een defect aan het dak cq auto van de betreffende cabrio.
je loopt een behoorlijk risico, omdat ook onbekend is waarom de ecu defect geraakt is
hou ook rekening met de nadelen.
je moet opnieuw leren schakelen,een licht vliegwiel heeft minder massa waardoor de bandbreedte voor het schakelen kleiner wordt
je moet veel nauwkeuriger opschakelen op het juiste toerental om te voorkomen dat je vermogen wegvalt of dat de motor zelfs afslaat.
met name vanuit stilstand en vervolgens opschakelen zal je de nodige feeling moeten aanleren tov een standaard vliegwiel
max 50 euri, alle seals moeten ook vervangen worden die kun je niet hergebruiken.
meer zou kunnen maar dan moet je er ook garantie op durven geven.
reden dat ze kapot lopen is slecht onderhoud, rail enz word word niet goed schoongehouden/gesmeerd waardoor het mechnische vast loopt en het wormwiel afbreekt.
-
AuteurBerichten