Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
om er bij te kunnen moet je de 4 schroeven aan de voorzijdfe van de kap los halen
en de 9 schroeven die tussen de binnen bekleding en de sierkap zit, deze zijn bereikbaar door het dak half open te zetten en dmv een vuistje(kleine dikke schroevedraaier) de schroeven eruit te halen.

1 advies reviseer je sluit haken gelijk mee indien er scheuren in het kunstof frame zit anders kun je het nog een keer demonteren.
ik heb zelf 1 set over, omdat ik een cascada heb gekocht en de sluithaken niet meer reviseer.

het gaat om het gedeelte met waar het wormwiel doorheen loopt :scratch:
blauw
bij de dealer kost je het zo een euro of 30, maar over welke astra hebben we het? F,G,H,J OF K
ben je adater/verloop kabeltjes voor nodig.
als je deze er niet bij hebt gekregen moet je ze zelf maken of via marktplaats.in het uiterste geval kun je bij dealer terecht maar dan betaal je de hoofdprijs
veel voorkomend probleem bij de g cabrio, een dealer moet dat binnen een 0,5 uur kunnen oplossen.
zelf bij de hand gehad, de kabelboom is redelijk makkelijk te bereiken.
als het altijd via de afstandsbediening kon is het onlogisch dat het slot nu in een verkeerde stand staat, echter je kunt het altijd ff nagaan
slot horizontaal, gaat met de ab mee
slot verticaal, wordt niet bedient door abdraad breuk in de kabelboom links achterin thv het kofferbak schanier
wat is de motor code, niet alle motoren hebben een stappenmotor maar een vaste boring in het gasklephuis
deze raakt net als een stappenmotor vervuilt/verstopt, je kunt deze dan gelijk tot 1mm opboren (modificatie)
blow off valve wordt in de tuning scene gebruikt, de standaard blokjes hebben dat af-fabriek zeker niet.
heeft een hoog sjonnie gehalte
deze is waarschijnlijk voor af fabriek xenon (vervanging), in dat geval heb je er niks aan omdat je niet over de juiste bekabeling beschikt.
ik zou het in ieder geval navragen om teleurstelling te voorkomen, bij standaard halogeen moet je de h7/h7 versiehebben, die is plug and play
xenon look duid op de projectorlens die altijd bij xenon aanwezig is
is plug and play.
als je de stuurbediening wilt behouden/gebruiken ben je een lead kabel en interface van sony nodig.
in belgie zit iemand, die repareert uitsluitend astra g cabrio daken o.a ook de sluithaken indien defect.
hij is denk een stuk goedkoper dan de dealer, klikhier je kunt hem appen en het probleem uitleggen
een sluithaak mechanisme kost 850 euro ex btw en montage bij de dealer PER KANT, dealer repareert niet, deze vervangt de complete sluithaak mechanisme.
wil je het voor een zacht prijsje dan zul toch echt zelf aan de slag moeten, nieuwe sluithaken kosten op ebay 53 euro inclusief verzendkosten
alle bewegende delen nalopen of ze voldoende gesmeerd zijn.
controleer tevens de sluithaken aan de voorkant van het dak, je kunt daar allen bij als je de kunstof afdekking demonteerd. deze zit vast met 13 schroeven
4 aan de voorzijde en 9 in het dak zelf.je kunt bij die 9 stuks komen door het dak te openen en deze onder een hoek van 90 graden te vast te zetten met een buis , touw of een 2de persoon
zie de foto


heb net mijn complete dak zelf vervangen, had een zwart en nu een rode
indien er voldoende olie in het systeem zit, loopt het systeem te zwaar!
de olie is misschien dan wel aan veroudering onderhevig maar het heeft alleen tot doel om de cilinders van druk te voorzien.
je zou ook water kunnen gebruiken maar dat geeft zo’n gesmeer in de winter als alles kapot vriest.
het heeft dan ook weinig zin om de olie te vervangen, wat trouwens een pokke werk is, je moet de pomp namelijk uitbouwen om hem te vullen,de vulnippel zit onder het minimum niveau.het systeem ontlucht zich zelf, je hoeft het niet te ontluchten
zit er genoeg hydrauliek olie in het reservoir?
controle doe je met het dak volledig open het niveau moet dan boven het minimum zitten
de achterruit cilinders trekken het dak gedeelte aan de voorzijde omhoog, indien dit gedeelte zwaar loopt, komt de voorzijde niet of nauwlijks omhoog en moet je het dak een zetje geven
zou veren voor wel gelijk meenemen, willen nog weleens breken en je hebt ze dan toch al uit elkaar.
zou jammer zijn als je ze een week later weer uit elkaar moet hebben vanwege een gebroken veer.
ook zou ik de veerpoot lagers goed bekijken en direct mee vervangen
Wat gebeurt er als ik die choke kabel los haal (mits mogelijk) of doorknip?
gaat hij in noodloop, is geen fysieke kabel, de stappenmotor regelt dit en deze wordt aangestuurd door de ecu
je kunt dit niet aanpassen.
maar even wat anders, wat voor motor ligt in je astra ik ga er vanwege het bouwjaar uit van een x–xe(L) motor familie.is dat niet het geval laat het dan ff weten
Je dashboard temperatuur geeft slechts een indicatie van de temperatuur gemeten door een simpel opnemertje op het motorblok.
De ecu gebruikt een andere sensor, deze heeft een blauwe kleur en is opgenomen in het koelcircuit, het kan zijn dat deze geen goede tempertuur meet waardoor je “choke ” te lang geactiveerd blijft
20 graden +/- 2950 ohm
40 graden 1450 ohm
70 graden ongeveer 500 ohm
dit zijn de weerstand waarden die de 2 sensoren ongeveer moeten hebben, die zou je zelf nog kunnen controleren
tevens gebruikt hij ook de een (map)sensor die in het aanzuigtraject van de motor zit
bepaald de ecu op basis van koelwater tempertuur
is vast ingesteld, wordt door de ecu berekend op basis van koelwatertemperatuur.
is niet in te stellen
zou kunnen dat je temperaturr sensor niet de goede waarde aangeeft, deze zit in de buurt van het thermostaathuis.(blauwe aansluiting als ik het goed heb)
het in niet de vlaksteker die hier ook zit, die is van de temperatuurmeter op het dashboard
1 vervuild gasklephuis en carterventielatie welke ook op het gasklephuis zit
2 vervuilde/defecte egr klep
oplossing
uitlezen
1 reinigen en stationair gaatje in gasklephuis eventueel opboren tot max. 1mm
2 vervangen, reinigen heeft geen nut probleem is er zo weer
resetten met op-com
computerbug :applause02:
die van jouw kun je ook weer werkend krijgen hoor, dat ze naar verloop van tijd het niet meer doen komt door vuilafzetting in de vlotterkamer van de sensor zelf waardoor deze hapert.
kwestie van demonteren tijdens een olie-wissel schoonmaken met en ff weken in remreiniger en weer monteren, wel een nieuwe pakking gebruiken.
Heb sinds mijn winterbanden erop liggen last van trillingen op het rempedaal en de koppeling. Dit gebeurt alleen maar wanneer ik rem. Gek genoeg heb ik nauwelijks trillingen in het stuur.
met de normale set banden/velgen heb je hier geen last van? dan zijn niet je remschijven krom, maar is je winterbanden/velgen combi niet goed gebalanceerd.
remedie: je bandenset uit laten balanceren, bijvoorkeur op de as
:mail: geeft niks hoor.
het werkt net als een airbag circuit, die wordt ook door continu de weerstand van het totale citcuit te meten gecontroleerd.
oudere auto’s zoals astra-g, zafira-a en vectra-b hebben een analoog systeem, deze kon je soms voor de gek houden door er een corresponderende weerstand overheen te zetten of domweg kortsluiten, met de komst van can-bus kan dit niet meer omdat dit systeem diverse controle metingen doet met variable waardes waardoor simpel doorverbinden of juist verbreken niet meer werkt en resulteert in een (storings)melding
astra G en zafira A hebben geen canbus
vectra c heeft canbus,. die heeft een andere sensor
astra g is maak/verbreek heel simpel, is de naam sensor onwaardig :wacko:
voor de vraagsteller van 2018, maak volgende keer een eigen topic aan in de juiste rubriek,”kaap” geen bestaand topic en haal geen oude koeien uit de sloot dit topic is al 6jaar oud :cry:
Jouw vectra heeft een board computer die ook de weerstand van de sensor zelf meeneemt in de berekening van het oliepeil, indien je de kabel doorverbind klopt de weerstandwaarde niet meer en krijg je de melding “oliepeil”.
Dat dit even duurt komt omdat het systeem een stabilisatie tijd heeft, anders zou je bij elke start, bocht,remactie een melding krijgen.
-
AuteurBerichten