Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
het gaat om de draad die in de draadboom van de auto zit
die naar je display gaat
dat is normaal, bij de standaard radio komt dan de frequentie/zendernaam in beeld te staan, wanneer de radio uitgeschakeld wordt komt vervolgens de datum weer in beeld
wil je de datum in beeld houden dan moet je de grijs/rode draad die in het iso stekker van je radio aansluiting zit doorknippen.
dan wordt hij niet meer aangestuurt en blijft de datum zichtbaaris dit standaard geleverd(affabriek) op je tigra.
ja, dan heb je pech dan moet je een nieuw motor+tandwiel aanschaffen via de dealer en/of sloop.
vermeulen hollandia leverd niet aan derden indien dit een affabriek optie is, er zijn in het verleden al mensen mee bezig geweest zonder resultaat.
het is een bekend probleem het af-fabriek schuif kanteldak van de tigra, het motortje is goed het tandwiel is versleten
is het een aftermarket dak dan kun je het proberen via een automaterialen zaak of bij het inbouwstation die destijds het dak gemonteerd heeft
als we ergens nieuw zijn stellen we ons altijd even voor.
idd gebruik de zoek functie
origineel gepost door gt/w
mijn idee, de boel ff netjes uit elkaar halen, eventueel revisie set halen, roest en aanslag van de zuiger halen, en binnenkant rem klauw idem, en met de juiste materialen weer monteren
ik zou nooit met onbetrouwbare remmen de weg op gaan.frank kennende heeft die dat tijdens z’n verbouwing van tieg al gedaan.:angel
origineel gepost door 2000
da’s een hoop geld. Als ik 8 uur reken (wat in mijn ogen al wat veel is) en haal het materiaal eraf (150 euries?) dan hou ik 168 euries per uur over…. is die gozer advocaat die een beetje lassen erbij doet of zo?:owielophanging voor en achter moet bij een tigra/corsa gedemonteerd worden anders kun je bepaalde delen niet vervangen.
ben anders benieuw hoe jij de achterste veerschotels vervangt met alles gemonteerd
het gaat om volledig vervangen en geen lap rommel.alles moet ook wer uitgelijnt worden enz.
het moet na 4 jaar nog glansrijk door de apk komen
als je auto is afgekeurd ivm de draagbalken, kun het het beter laten lassen, vervolgens zonder tectiel/verflaag what zo ever de auto opnieuw ter keuring aanbieden.
en na de goedkeuring pas een goede beschermende laag aanbrengen.
het voordeel is voor de apk meester dat ie niet hoeft te pulken door de laag ivm beunwerk en voor jezelf weet dat het goedgebeurd is.
adresjes die voor het vervangen van de volledige chassisalken minder dan 1000 euri vragen, is nagenoeg alleen beun/brobbel werk tenzij het familie of een kennis is die het voor een schappelijk prijsje voor jouw wil doen.
draagbalkjes compleet vervangen 1500 euri per kant (gelast en roestwerend behandeld).
deelreparaties kan al voor rond de 50 a 80 euri per deelreparatie.
heb de offerte hier nog liggen, maar is voor mij niet meer van toepassing.
deelreparatie is toegestaan als het laswerk maar degelijk en volgens het apk regels is gelast.
blokeer wel ff de gordelspanner, anders hoef jen iet meer te zitten
intressante kost hier.
ik heb zelf net een astra G cabrio uit 2002 gekocht
de motorcode is z16xe, tijdens het inbouwen van een alarm ben ik er achter gekomen dat ik een electronisch gaspedaal heb =drive bij wire :P:P
is dit type motor standaard voorbereid voor cc.
heeft iemand globaal een kosten plaatje voor het activeren van de cc via tec-2 bij de dealer en de kosten van de hendel
ik ga van de tigra naar een opel astra cabrio softtop uit 2002
een plaatje bij het praatje

dan wil je niet weten wanneer een getunde tigra frontaal ergens opklapt.
een paar jaar geleden was hier een blauwe met een f50 inzet stuk,bij dit inzet stuk moet een stuk uit de motorkap genipt worden maar hier wordt de constructie door verzwakt en kwam het inzert stuk wel heel dicht bij de bestuurder naar binnen.alleen het platform van de tigra-a is gelijk aan de corsa-b.
de carroserie is echter een zelfstandig ontwerp na de maatstaven van ’94, er zit daarom wel degelijk verschil in een eventueele crashtest.
de achilleshiel van de tigra-a is nu juist het corsa-b platvorm (roest voorzijde kokerbalken/veerschotels en kokerbalken achterzijde
denk maar aan de vw golf en kever deze delen het zelfde platform maar komen verschillend uit de crash test.
origineel gepost door Boterletter
doen ze met koude lucht, meer stroming is meer warmte bij een katalysator. Willem [unquote]
Daar zou ik nou graag eens méer over willen weten, bedoel je te zeggen dat het lijkt op het aanwakkeren van een vuurtje ? blazen tegen de vonken zodat het vuur hoger oplaait ?
Grappige benadering is dat … zijn die Duitsers toch een stuk slimmer dan ik dacht !
Ik heb trouwens een 16 klepper 14 mit automat, volgens de dealer is dat een x14xe (ofzo) en ik heb een stofzuiger… waar ik zoals nu blijkt .. erg blij mee mag zijn :D
ik heb een stuk over de sec. luchtinspuiting geschreven op tf.
dit is er een deel van
update hoe werkt het systeem uitlaatgastechnisch.in het kort komt het op het volgende neer, tijdens de koudestart wordt er meer brandstof toegevoerd.
(ongeacht of het secundaire systeem erop zit of niet).door dit te rijke mengsel vormen zich schadelijke stoffen co, en koolwaterstooffen.
door hier na het verbrandsproces zuurstof aan toe te voegen gaan deze oxideren(naverbranden).
dit heeft tot gevolg dat de uitlaatgas tempertuur stijgt wat op zijn beurt weer zorgt voor een snellere opwarming van de katalisator
@ corsabgsi.
koudelucht is misschien ongelukkig gekozen, lees het dan als omgevinglucht/zuurstof
bovendien weet je als het systeem werkt , je lambda regeling goed funcioneerd, bij een defecte lambda regeling wordt het systeem niet gestart tijdens de koude start.
voordat je er mee bezig gaat zorg dan dat je de clipjes hebt, deze blijven niet heel!!!
de skirt zit aan de voorzijde vast met een boutje onder aan de skirt, achter zitten ze alleen geklikt.
maar als de blazen al verder dan de skirts zijn is het geen kwestie meer van ff bijwerken:(
als je je in de picture wil rijden bij sjimmie agent, dan moet je deze vooral kopen.
deze spoiler is niet toegestaan ivm scherpe delen. en wordt bekeurd met art5 wvw.
als je pech hebt en oom agent heeft een slechte dag dan kan je rijbebewijs ervoor worden ingenomen.
zou toch een andere spoiler uitzoeken als ik jouw was
origineel gepost door SnakeR32
Nou ik ga mijn best doen,
werk bij carglass dus heb van alle soorten en maten doppen sleutels
dus we zullen het zien
morgen avond ff een review hoe het afgelopen is..
denk zelf dat ik de koelvloeistof reservoir aan de kant duw.
word beetje naar van de mijn auto inhoud + afslaat als ik de koppeling in trap en rem
dus werd nu ff tijd..
jullie horen morgenavond van mij tenzij het niet is gelukt en nog steeds dan aan het vloeken ben..
hahahagr..
het afslaan duid erop dat je inlaatkanaal ook ernstig is vervuilt, ik hoop dan ook dat je dat allemaal schoonmaakt
origineel gepost door wim-v6
belangrijkste is alleen de vakuumklep gestekkert te laten.
is niet nodig de ecu stuurt hem alleen aan, er volgt geen terug melding over de stand/werking vacuummagneetklep.
magneetklep valt automatisch af als de lambda stroomkring gesloten is
origineel gepost door Marcel1987
zal daar is naar kijken bedankt jongens als ik alleen in de auto zit valt het mee maar zit ik met 3 man in de auto dan wordt het pas echt merkbaarwat dacht je van versleten schokdempers,dat verneem je niet direct totdat je de ophanging zwaar belast, dan voel je het wel
pen bezetting stoelverwarming schakelaar.
pen1: massa verlichting schakelaar en indicatielampje(intern doorgelust)
pen2: schakeldraad stoelverwarming 1mm2 en voeding indicatielampje (intern doorgelust)
pen3: geschakelde 12Vspanning 1mm2 afgezekerd met 20A
pen4: voeding verlichting schakelaar.zal het binnenkort wel ff nakijken over hoe en wat.
heb ff geduld:D
bij de rio wordt de elec stoel verwarming voeding uit de kabelboom waar ook de sigarette aansteker op aangesloten zit.
ddorsnede kabel (voeding) 1mm2
er zit geen relais tussen en wordt is afgezekerd met 20A.
temperatuur regeling (nou ja regeling) zit in het verwarmingelement zelf en is dus vast ingesteld.
is 1000% zeker niet voorbereid.dit is denk puur persoonlijk.
ik tank ook niet anders meer als v power.
soms staat de mijne 2 week stil voorheen met 95 had ie moeite met aanslaan, zins ik v power tank is dat probleem over.
hij is ook iets zuiniger geworden
dit weegt dan wel niet op tegen de hogere liter prijs, maar ik heb ervoor over.
zeker nu hij dus na een langere tijd stilstaan direct aanslaat.m’n pa heeft het ook een paar keer getankt en merkt geen verschil
Origineel gepost door 14XE
gaat die extra printplaat nog wel passen ?das geen probleem, dan bestel je gewoon een grotere tid kap bij de dealer.
onderdeel nr. 90437813 koepel tbv autotelefoon tigra-a/corsa-b
kost 7€ incl.btw
hier past ook de mid van de astra g in, je kunt ook problemen zoeken ;)
u vraagt wij lossen het op:D
nog even en we weten meer over de ecu dan de dealer zelf
-
AuteurBerichten