Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door astra 1.4 pw
nee,die heb ik niet,waar moet moet ik de krik dan zetten,achteras?groeten patrickwees verstandig koop voor 25 euri een stel assteunen.
onder een auto werken dmv krik zonder as-steunen staat gelijk aan levensmoe/zelfmoord het is levensgevaarlijk.
de krik kun je plaatsen onder de originele opkrik plekken van je auto.
deze plaatsen kun je in het instructieboekje van de auto vinden,je kunt ze herkennen aan de 4 kleine uitsparingen onderin het chassis waar de originele krik in past.24 september 2009 om 20:53 In reactie op: Astra (cabrio) gekocht, nu wat schoonmaak en technische vrag #17524556origineel gepost door arjontje
Dat bij de dealer is grote bull shit.
Die sleutelkapjes van original carparts komen in zakjes met daar op een originele GM stikker.
Soms willen dealers geen moeite doen.het is geen b****t,het geeft meer te denken over de service bereidheid van een dealer.
maar dat is blijkbaar de trent bij opel dealers, wel een auto verkopen maar je moet niet bij ze aankloppen voor de aftersales.23 september 2009 om 18:06 In reactie op: Astra coupe in de kreukels toch niemand van hier ? #17525816en er zijn al haast geen coupés.
23 september 2009 om 18:04 In reactie op: Astra (cabrio) gekocht, nu wat schoonmaak en technische vrag #17524551je kunt bij originalcarparts hoesjes bestellen voor de sleutels, kosten iets van 5 euri.
hierbij zet je het binnenwerk van desleutel over
als je voor de ombouw het spul gereviseerd had had je deze ellende met het blok nu niet gehad.
als je goed reviseerd ,waren de genoemde defecten tijdens het reviseren van het blok wel naar voren gekomen, nu heb je er 2 keer werk van.
kan duiden op een defecte stappenmotor (lfR), je hebt deze hebt gereinigd.
auto uit laten lezen met tech 1, dealer kan dan de stappenmotor controleren op goede werking.
Hoodlifts
schrap dat maar uit je lijst, die passen niet in een tigra ook al staat het op de doos.
de scharnieren van de motorkap lopen bij een tigra scheef weg waardoor de hoodlifts niet goed passen.
velen zijn je al voor gegaan en naderhand weer verwijderd.
20 september 2009 om 10:30 In reactie op: Astra (cabrio) gekocht, nu wat schoonmaak en technische vrag #17524540nadeel is dat er aan deze auto veel gedaan moet worden, met name het interieur is heel erg smerig
Cabriodak reinigen
bij de opel dealer hebben ze daar een 2 stappen onderhoudsset voor
in stap 1 de kap (diep)reinigd
en in stap 2 de kap vuil/water afstotend maaktLeer reinigen
ik gebruik het 2 stappen plan van merquarsde ene fles is een reiniger, de ander een soort vet/gel die het leer verzorgt.
hoe vaker ik het gebruik des te mooier wordt het leerMiddenconsole
bij original carparts kun je de standaard (zwart) complete console voor iets meer dan 150(+83*) euro aanschaffen.
omdat jij navi hebt moet je erwel omdenken dat je de goede besteld, er zijn namelijk 4 varianten
1 bc+ecc
1 bc zonder ecc
1nav+ecc
1nav zonder ecc die van jouw dus*echter er is 1 probleem bij de cabrio, deze heeft een apart aflegvakje ivm de bediening van het dak deze kost alleen83 euro en is alleen verkrijgbaar in brons en gun smoke grey
de kleur van het midden console is gun smoke grey, ik vind dit persoonlijk lelijk en het is nog slijtage gevoelig ook
ik heb deze destijds eruit gesloopt,allemaal nieuwe onderdelen besteld bij original carparts en bij mijn spuiter laten voorzien van carbonlook

de rode gloed die er overligt komt door het rode leer van de stoelen
Zwart plastic herstellen
als je het helemaal niet mooi meer kan krijgen moet je eens contact opnemen met dokter vynil, deze kunnen dit soort achterstallig onderhoud soms herstellenextra onderhoud dakconstructie
zover ik weet is geen special onderhoud nodig, zorg ervoor dat bewegende delen gesmeerd blijven door siliconen olie dat is voor de rubbers rubbers idem
sleutel en radio codede radiocode en sleutel code ben je nodig om (specifieke)onderdelen te bestellen en is voor het inlezen van de sleutel vereist zonder sleutel code en een aantal andere codes kunnen er geen sleutel ingelezen worden, of de nederlandse dealer dat bij een import auto kan weet ik niet zeker, ze zullen dit dan via de importeur fabrikant moen doen , dit zal echter wel de nodige euris kosten.
Bandenmaat
dit schijnt te passen, imscher leverde destijds voor de cabrio ook 18″
startonderbreker
het kan zijn dat de chip beschadigd of defect is, echter voor het bestellen van een nieuw sleutel en inlezen ervan ben je de car pas nodig (zie boven) zonder de codes is het niet mogelijk sleutels te bestellen en in te lezen.de bedieninggedeelte van de sleutel is los te bestellen en kun je zelf via een procedure die beschreven staat in het instructieboekje inleren op je auto, hier ben je geen tech-2 voor nodig
ja dat past, de coupe/cabrio bumper is wat sportiever van snit
die heb je na optellen van de kosten niet voor 30000 euri, kenteken is wel afgegeven maar de bmp is nog niet voldaan!
bpm 11000 euri, btw 19%, veilingkosten 16% en aanschaf bijelkaar opgeteld net geen 30000 euri.
als ik het geld had liggen dan ging ik wel ff onderhandelen met dealer grote kans dat ik hem voor het zelfde geld bij de dealer vandaan heb zonder schade en 0km op de teller en geen gezeur ivm met garantie
origineel gepost door Unbreakable
Heb vandaag een orginele dichte plaatje bij de Opel dealer gehaald…
vertrouwde het plaatje die ik zelf gemaakt had niet zo…vandaag opgehaald ( echt een dikke dichte plaatje )
zat er gelukkig zo op!! weet nu hoe het moet na 1,5 dag de vorige keer nu in een uurtje
het originele plaatje is zo dik omdat bij sommige motoren de egr volledig verwijderd en weg geprogrameerd kan worden.
dan is de dikte van het plaatje noodzaak.en nee bij de tigra kan het bovenstaande niet
Auto: Opel Astra G cabrio + bertone pakket
Bouwjaar: 05-2002
Motor: Z1.6XE 16v
Km Stand: 129.750vanaf 129.500 cc geprogrameerd
1 augustus 2009 om 14:54 In reactie op: Opel astra G met vochtvorming op bodem aan bestuurderzijde #17506162heeft je astra ook een schuif/kanteldak af fabriek?
origineel gepost door wim-v6
*** of ik mmoet HEEL zeker zijn dat de distri kort ervoor is vervangen, maar in 99 van de 100 gevallen is er onduidelijkheid over
Willem
ook al is het duidelijk, een stempel in een boekje en sticker zeggen ook niet zoveel, daarom vervang ik ze altijd bij aanschaf
en wie wil voor 100 euri een mega schade aan het blok riskeren ik niet.
oja, en een zaterdag morgen:P
daarom moet je ook geen dure blokken en remschijven aanschaffen als je maar weinig rijdt.
de remschijven worden dan eerder afgekeurd op roestschade dan dat ze te dun zijn.
origineel gepost door erwin78
Onderhoud is preventief, dus dingen vervangen voordat het kapot is, zodat je lekker weer een jaartje of 15.000km kunt rijden, zonder tussentijds steeds naar garage te moeten.Je wilt niet met een gebroken v-snaar / multi-riem komen staan, de staat van de riem wordt gecontroleerd, als die slecht is wordt die vervangen voordat hij kapot gaat.
En bij een grote beurt wordt er meer en uitgebreider gecontroleerd dan bij een kleine beurt.
ben ik niet met je eens, de groot aantal dealers maken er zich met een jantje van lijden af onder het moto van “de klant kan het toch niet controleren”
vandaaar dat mijn astra alleen voor het uitlezen/resetten bij de dealer komt de storingen oplossen/onderhoud doe ik zelf dan weet ik zeker dat ik niet vern***t wordt.
ik heb in februari een astra G cabrio rechtstreeks uit de handel gekocht.
volgens de onderhoudsboekjes en een sticker onder de motorkap was door de opel :hmmz dealer net een grote beurt inclusief d riem vervanging uitgevoerd.
de riem bleek achteraf niet in januari te zijn vervangen,en waarschijnlijk dus de grote beurt ook niet.
na demontage van de riem met rollen bleek de riem uitgedroogt en de (span)rollen versleten.
de productie datum van de spanrol bleek 5-2002 en is dus nog never vervangen, een distributie set ligt tegenwoordig geen 7 jaar na productie op de plank in een groot magazijnen tenzij de handelaar de officeele stempels van de betreffende opel dealer (grote met meerdere vestigingen in het westen)heeft of nagemaakt moet ik dan toch weer concluderen dat er bijna geen eerlijke dealers zijn.
origineel gepost door wim-v6
Comfort Deluxe eXclusiv zou het volgens de oosterburen zijn.Willem
volgens opel nederland is het
CD = Company Director
CDX = Company Director Xtrade Club, Fresh, Edition, Season, Sprint waren actie modellen
of weet opel het zelf ook niet precies :wtf
origineel gepost door Matt-GSi
GSi = Grand Sport injectiontoegevoegt
deze dagrijverlichting is netjes/beschaaft helemaal vergeleken met die audi kermis dagrijverlichting:puke
van een astra G past er onder, je zal echter wel de pijp van de astra pijp moeten aanpassen zadat hij onder een tigra past
enige las ervaring is dus vereist, of je moet iemand hebben die dat kanop zich is het mooi dat het makkelijker wordt, en dat waarschijnlijk een helboel nu makkelijker de stap nemen om het wel goed voorelkaar te hebben.
er is echter ook een maar,
bij een omgekeurde auto horen ook hogere kosten zoals verzekering en wegenbelasting= meergeld in de staatkas.
reken er tevens maar op dat de klpd en politie (terecht) strenger gaan controleren op ongekeurde motor ombouw.
als laatste de afkeuring bij het rdw weegt waarschijnlijk zwaarder dan de normale apk, na een afkeur door het rdw heb je denk ik een ongekeurde auto, is het dan mogelijk dat de rdw een WOK plaatst in het kentekenregister.
want met een WOK ben je de sigaar omdat alleen na keuring door de rdw weer op de openbare weg mag met de auto29 juni 2009 om 02:43 In reactie op: Z20LET een feit, update 01-02 70mm RVS voorpijp + demper #17490025airbags en airbag-computer moet je een setje van maken die horen bij elkaar, die moet je niet los van elkaar verkopen.
je hebt anders een onbetrouwbaar airbag systeem :hmmz:hmmzorigineel gepost door sietso
Mooi klote dus gaat dan een hoop geld kosten.
Is het dan een optie om er een 1,6 gsi in te leggen?
Of zijn daar de nokassen ook weer allemaal anders?
En krijg je er dan nog een apk op?Sietso
enigste verschil is de soort zuiger die in de 1.4 of 1.6 zit voor de rest zijn de motoren nagenoeg identiek.
een 1400 heeft bolle zuigers
een 1600 heeft holle zuigerswat is de kleur van de tigra.
en heb je ook een hoog olie verbruik.
wat zo te lezen/horen komt mij deze tieg bekent voor van een forum dat al niet meer bestaat.
bij die tigra bleek het onderblok versleten en dat zou moeten worden gereviseerd.
origineel gepost door tomj
Thnx!!
Ik heb vanochtend de V-maxx besteld!
velgen komen morgen,
zodra ik het gefixed heb, post ik wel een paar foto’tjesdat is niet zo slim, want wat doe je met de velgen als deze met de gekozen vering toch niet blijken te passen.
je hebt dure vering en dure velgen gekocht en neem maar van mij aan dat die niet geruild kunnen worden als het niet blijkt te passen.
en dan heeft het betreffende bedrijf het weer gedaan.in het verleden heeft iemand van een tigraforum dit ook gedaan en naderhand bleek het niet te passen en vervolgens werd het bedrijf dat de verlaging/vering had geleverd de grond in getrapt, terwijl die er niks aan konden doen.
velgen zijn net schoenen die moet je passen voordat je ze besteld.
helemaal met een tigra daar deze problematisch is met een verlaging/andere veren combinatie -offtopic of niet frank :angel -offtopic
-
AuteurBerichten