miraltje

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 554)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: wat betekend deze codes van het uitlezen. #17555633

    heb je de accu losgekoppeld voordat je met de audio bezig bent gegaan en ivm het inbouwen stekkers losgetrokken en nadien weer ingeplugd.

    wanneer je onder “spanning” hebt gewerkt en perongeluk een airbag kabel hebt losgetrokken en daarna weer in elkaar gedrukt hebt heeft dat deze storing veroorzaakt.

    deze storing kun je alleen met tech 2 resetten,de accu losgooien voor een halfuur heeft geen zin

    In reactie op: Storing airbag #17552321

    als je tijdens montage van je geluidssysteem een verbinding van de airbag losgenomen hebt, wordt is het storingsgeheugen een foutcode weggeschreven en gaat het lampje branden van de airbag.

    deze kan alleen dmv tech gerreset worden, accupolen losnemen zal niet werken.

    In reactie op: cruisecontrol #17552123

    alleen met de hendel ben je er niet.

    je bent ook een koppelingsschakelaar en een 4 polige remlichtschakelaar nodig.

    maar eerst wat voor astra heb je en wat voor een bouwjaar en welke motor inhoud en welke brandstof

    astra F/G/H/ (J) :D
    bouwjaar 1992-heden

    zoveel keus pppfffffffffffff

    In reactie op: Hoe zij knipperlicht vervangen? #17551030

    even goedkijken, aan 1 van de zijkanten zit een klein uitsparinkje,hier kun je een scherp voorwerp indrukken en vervolgens het complete knipperlicht uit het zijscherm halen.
    pas wel op dat je de lak niet beschadigd.

    om het lampje te vervangen moet je vervolgens de fitting een kwartslag draaien.

    In reactie op: Roest Duivel #17510093

    origineel gepost door wesley015
    Het heeft niet met kit te maken maar met het soort staal en de primer.
    Kit zorgt er allen voor dat het water niet naar binnen spat.
    Bij elke redelijk moderne auto zitten de wielranden gekit.
    Juist met lassen ontstaat er kans op roest omdat het de primer doet verbranden.
    En bij wielranden kun je niet goed tectyleren.

    op mijn tigra heb ik een hele niuwe achtekant laten zetten (de 1ste hier) en de roest in der wielranden zaten alleen op die delen die met kit gelijmt/gesealt waren, frank heeft wel fotos van zijn auto en hierop kun je zien dat de roest alleen op deze plekken is ontstaan die dicht gezet zijn met kit de gelaste delen zijn redelijk gaaf.

    In reactie op: Tigra Twintop problemen met dak #17547262

    met een cabrio moet je open rijden.

    je moet het dak maw wel regelmatig gebruiken anders hopen vuil en stof op en kunnen er dan voor zorgen dat het dak niet goed functioneerd.

    tevens is de lage kilometerstand niet alles zeggend, wat is de leeftijd van de twintop en hoeveel eigenaren heeft ie gehad.

    het klopt dat het dak meer dan 20 motoren heeft, en die kunnen allemaal stuk.

    In reactie op: Vering Astra G Vervangen #17547304

    1 auto op de brug.
    2 1 kant de demper losdraaien en de as voorzichtig laten zakken.
    3 veer verwijderen
    4 nieuwe veer monteren
    5 as weer voorzichtig opkriken
    6 demper vastzetten
    7 andere kant aanpakken.

    voor een handige harry een uurtje werk

    In reactie op: omkeurregels weer gewijzigd!! #17485965

    ga er maar vanuit dat de vereenvoudige omkeuring een eerste stap is om een betere controle te kunnen laten uitvoeren door de instanties die dat moeten handhaven.

    vervolgens zullen mensen die een niet “gekeurde” motor ombouw hebben laten doen keihard worden aangepakt.

    deze autos kunnen dan bijvoorbeeld niet meer tijdens de apk (goed)gekeurd worden, bij verkeerscontroles door politie/douane/belasting ben je dan ook gelijk het haasje.

    In reactie op: Wie kan mijn helpen?? #17537554

    egr wordt tijdens deceleren gecontroleerd door het vacuum(map sensor) de egr wordt dan volledig open gestuurt.
    als de de waarden dan niet overeenkomen met de in de uce geprogrammeerde waarden gaat het mm branden.

    door de dichte pakking wordt het verbrandingproces echter niet verstoort en blijft de motor goed lopen.

    de egr werkt alleen op deellast tussen 10 tot 85 procent van het vermogen wanneer er minder of meer gevraagt wordt is de egr dichtgestuurt.

    dit verklaart ook gelijk het probleem dat bij een defect egr de motor beroert loopt, door koolafzetting in de egr-klep loopt de klep niet meer dicht en blijft een stukje open staan.

    doordat de uitlaatgassen nu over het hele vermogen gebied vrijspel hebben gaat de motor beroert lopen

    In reactie op: hebben jullie enig idee? #17545289

    origineel gepost door Juffer1
    mocht het kenteken van je H voor 31 december 2006 zijn afgegeven dan heb je ook nog nodig :

    Koplampsproeiers, ruitensproeier-resservoir voor koplamsproeiers, pompje voor koplamsproeiers, slangen voor de koplampsproeiers, ballast voor automatische hoogte regeling enz.

    je bedoeld na 31 december 2006.:P

    bdw de hoogte regeling wordt niet gecontroleerd bij de apk

    In reactie op: Sleutels Kwijt. #17544633

    origineel gepost door wim-v6
    sleutels kun je aan de hand van kentekenpapieren en LEGITIMATIE aanvragen bij de opel.

    Willem

    had een astra f dan nog geen startblokkeering, in dat geval helpt het niet veel.

    dan moet je het chassisnr. hebben van de donor auto.

    bij een motorombouw ben je sleutels/ecu/transponder nodig daar je anders deze niet meer aan de draai krijgt.

    en tenzij het geen illegale motorswap is heb je aan het chassis en kenteken niks omdat deze dan niet omgekeurd is met de juiste motorinhoud.

    In reactie op: waar is iwan gebleven met snowflake? #17545389

    iwan en snowflake zijn geen koppel meer.

    hij heeft hem al een aantal jaar geleden verkocht op mp waren een aantal mankementen die verholpen konden worden door

    een handige harry

    .
    reden verkoop is hier al gegeven.
    naar wat ik weet is snowflake destijds voor nette 6500 euri naar een andere eigenaar gegaan.

    In reactie op: achterruiten wisser #17544738

    achterruit wisser staat rechtomhoog in ruststand

    In reactie op: Hoe bevalt jouw Astra? #17531361

    Hoe bevalt jouw Astra? dus wat voor cijfer geef je hem?

    goed,beter dan gedacht een 8

    Hoelang heb je de Astra? (km. en tijd)

    129500 waarvan 8000 zelf 8 maand

    Wat vind je het grootste pluspunt?

    is een cabrio

    Wat vind je heet grootste nadeel?

    onbetrouwbaarheid dealer(s)(westen van het land en een grote) geen distributie vervanging en grote beurt uitgevoerd terwijl dit wel is afgestempeld *

    Is jouw volgende auto weer een Opel (Astra)?

    denk het wel maar niet bij een dealer

    Jouw hoeveelste auto en/of Opel is dit?

    3de auto en alle 3 opels:thumbup kadett-e 1995-1999–>tigra-a 1999-2009–>astra-g 2009-heden.

    Natuurlijk wel even de relevante info over jouw auto vermelden zoals type en bouwjaar, motor en tranmissie, uitvoering en km. stand.

    astra G cabrio
    mei 2002
    1.6 16v handgeschakeld
    bertone vol leder dus inclusief achterste hoofdsteunen :P
    129500

    *= heb de auto bij flevo-mobiel gekocht, hier kun je mits je verstand van autos hebt een goede deal doen.
    komt dus rechtstreeks uit de handel.
    je koopt zonder garantie maar er wordt wel uitdrukkelijk vermeld dat hoewel alle boekjes aanwezig zijn en afgestempeld, de auto te laten nakijken op belangrijke punten door een garage inzake oa de distributie enz.

    gezien het feit dat een opel dealer zomaar een lading stempels voor beurten en distributie vervanging zet, zonder deze uit te voeren vind ik flessentrekkerij.
    mijn vertrouwen is al niet grootwat betreft een opel dealer, en dit bevestigd het maar weer eens duidelijk dat ze niet te vertrouwens zijn.
    mijn 3de opel en 2X genaait door een dealer

    In reactie op: tomtom in de astra werkt slecht #17542048

    als je een voorruit van warmte werend glas is voorzien heb je idd slecht ontvangst.
    heb in mijn cabrio het zelfde.

    wat je kunt doen is de tom tom eerst verbinding laten maken met de sat en vervolgens aan de ruit bevestigen dan heb je niet zo’n probleem meer, of voor weinig een externe gps antenne plaatsen.

    hoe heb je de zekeringen gecontroleerd?

    op het oog of heb je dasadwerkelijkdoorgemeten.

    als een deel van de verlichting ineens uitvalt is het vaak toch een zekering verhaal

    In reactie op: Hoe zetten jullie je nokkenas vast? #17540296

    origineel gepost door 2000
    ik zet ze nooit vast, ik zet ze gewoon opnieuw op tijd?

    dacht dat ik de enigste was niet hem niet vast zet bij vervanging.

    is wat lastiger de eerste keer dan (maar ja wat niet:angel.)
    ik doe al 14 jaar niet anders meer als ik mijn distributie moet vervangen van een 16v ecotec

    In reactie op: Roest Duivel #17510088

    origineel gepost door wesley015
    Het kan ook een schade auto zijn geweest waar 2 nieuwe achterschermen op zijn gegaan.
    Want vanaf de astra G hebben ze het goed onder controle.

    als er 2 nieuwe schermen ingezet zijn(geen 2dehands) roest een tigra normaal niet weer op die plekken een en ander afhankelijk welke schadehersteller het gedaan heeft want daar zitten ook genoeg beunhazen/prutsers onder.
    die denken “ik hoef maar een jaar of minder garantie geven, wat kan mij het verrekken”

    probleem bij het roesten van de achterschermen is het type kit wat de fabriek gebruikt heeft deze gaat door veroudering scheuren waarna het vocht opneemt/vasthoud.
    het scherm wordt thv van de wielkast namelijk niet volledig gepuntlast ivm vervorming
    deze wordt min of meer gelijmt /gesealt met kit.

    het heeft dan ook niks met slecht onderhoud te maken meer met een verkeerde zuinigheid/inkoopbeleid van :puke GM zie het resultaat:o

    In reactie op: verwarming blijft koud! #17535604

    de radiateur van de verwarming interieur zit midden(onder)in het dashbord.

    als je deze wil checken moet je het midden deel van het dashbord demonteren

    In reactie op: Astra G ombouwen, hoe en wat #17535161

    Pas op met het opendraaien van het aircosysteem, staat flink onder druk, krijg je het in je ogen dan heb je echt een groot probleem. Kan zelfs leiden tot blindheid. Doe dit dus met beleid!!

    doe je zelf een lol en rij langs de aircoboer en laat je systeem voor demontage leeghalen.

    je laat de olie en koelvloeistof ook niet zo over straat lopen

    is goed voor het milieu en en voor je zelf veiliger, als je die 50 euri niet wilt of kunt opbrengen moet je je afvragen of je het geld wel hebt voor een motorswap:o

    In reactie op: Welke remmen astra G 1.6 #17534824

    als je een sportieve rijder bent en veel kilometers maakt, dan kan het lonen om “race-kwaliteit” remblokken en schijven te monteren.

    rij je echter relatief weinig kilometers, dan ben je het beste af met orgineele onderdelen omdat de remblokken en schijven niet slijten door gebruik maar door stilstand (roest/verglazing).

    dan zijn “race-kwaliteit” remblokken en schijven gewoon te duur voor het gebruik

    In reactie op: KABELBOOM Verbrandt #17530574

    motorboom kost bij de dealer 600 euri nieuw snowfake aka deacon heeft dit ook gehad na kortsluiting door de afgekoppelde “stofzuiger”ga er vanuit dat het exclusief montage was daar het een:fy1klus is

    Alleen de andere afstandbediening nog, maar zag al gelijk het probleem, het chipje ontbreekt… Dus moet even een nieuw chipje regelen en opnieuw inleren, dan ga ik er van uit dat die ook weer werkt

    moet je alleen een nieuwe sleutel bestellen, die wordt inclusief chip geleverd.

    je krijgt dan niet het afstandbedienings gedeelte erbij.

    ik heb dit laatst gehad ivm een scheur in de sleutel, was inclusief inlezen 42 euri bij de dealer kwijt.

    als je het knoppie indrukt brand dan ook het lampje.

    ik heb de mijne vanmorgen laten vallen en is het pootje van de battery houder los gekomen van de print.

    kan ook wezen dat je hem opnieuw moet inleren, de procedure staat wel in het instuctieboekje.

    meen sleutel in contact, op contact zetten en de sluitknop indrukken , deuren gaan open en dicht. de sleutel is ingeleerd.

    werkt alleen bij de originele zender bij een compleet nieuwe zender moet ie ingeleerd worden met tech 2

    In reactie op: Mistlampen voor Astra H #17414750

    origineel gepost door Dare
    [Lampen programmeer je niet in volgens mij

    zover ik weet moet je bij canbus systemen uitbreidingen/opties aanmelden daar het anders niet werkt.

    tevens moeten indien van toepassing onderdelen van een donor auto afgemeldt worden alvorens deze aangemeldt kan worden in de ontvangende auto.

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 554)