Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
heb je de accu losgekoppeld voordat je met de audio bezig bent gegaan en ivm het inbouwen stekkers losgetrokken en nadien weer ingeplugd.
wanneer je onder “spanning” hebt gewerkt en perongeluk een airbag kabel hebt losgetrokken en daarna weer in elkaar gedrukt hebt heeft dat deze storing veroorzaakt.
deze storing kun je alleen met tech 2 resetten,de accu losgooien voor een halfuur heeft geen zin
als je tijdens montage van je geluidssysteem een verbinding van de airbag losgenomen hebt, wordt is het storingsgeheugen een foutcode weggeschreven en gaat het lampje branden van de airbag.
deze kan alleen dmv tech gerreset worden, accupolen losnemen zal niet werken.
alleen met de hendel ben je er niet.
je bent ook een koppelingsschakelaar en een 4 polige remlichtschakelaar nodig.
maar eerst wat voor astra heb je en wat voor een bouwjaar en welke motor inhoud en welke brandstof
astra F/G/H/ (J) :D
bouwjaar 1992-hedenzoveel keus pppfffffffffffff
even goedkijken, aan 1 van de zijkanten zit een klein uitsparinkje,hier kun je een scherp voorwerp indrukken en vervolgens het complete knipperlicht uit het zijscherm halen.
pas wel op dat je de lak niet beschadigd.om het lampje te vervangen moet je vervolgens de fitting een kwartslag draaien.
origineel gepost door wesley015
Het heeft niet met kit te maken maar met het soort staal en de primer.
Kit zorgt er allen voor dat het water niet naar binnen spat.
Bij elke redelijk moderne auto zitten de wielranden gekit.
Juist met lassen ontstaat er kans op roest omdat het de primer doet verbranden.
En bij wielranden kun je niet goed tectyleren.op mijn tigra heb ik een hele niuwe achtekant laten zetten (de 1ste hier) en de roest in der wielranden zaten alleen op die delen die met kit gelijmt/gesealt waren, frank heeft wel fotos van zijn auto en hierop kun je zien dat de roest alleen op deze plekken is ontstaan die dicht gezet zijn met kit de gelaste delen zijn redelijk gaaf.
met een cabrio moet je open rijden.
je moet het dak maw wel regelmatig gebruiken anders hopen vuil en stof op en kunnen er dan voor zorgen dat het dak niet goed functioneerd.
tevens is de lage kilometerstand niet alles zeggend, wat is de leeftijd van de twintop en hoeveel eigenaren heeft ie gehad.
het klopt dat het dak meer dan 20 motoren heeft, en die kunnen allemaal stuk.
1 auto op de brug.
2 1 kant de demper losdraaien en de as voorzichtig laten zakken.
3 veer verwijderen
4 nieuwe veer monteren
5 as weer voorzichtig opkriken
6 demper vastzetten
7 andere kant aanpakken.voor een handige harry een uurtje werk
ga er maar vanuit dat de vereenvoudige omkeuring een eerste stap is om een betere controle te kunnen laten uitvoeren door de instanties die dat moeten handhaven.
vervolgens zullen mensen die een niet “gekeurde” motor ombouw hebben laten doen keihard worden aangepakt.
deze autos kunnen dan bijvoorbeeld niet meer tijdens de apk (goed)gekeurd worden, bij verkeerscontroles door politie/douane/belasting ben je dan ook gelijk het haasje.
egr wordt tijdens deceleren gecontroleerd door het vacuum(map sensor) de egr wordt dan volledig open gestuurt.
als de de waarden dan niet overeenkomen met de in de uce geprogrammeerde waarden gaat het mm branden.door de dichte pakking wordt het verbrandingproces echter niet verstoort en blijft de motor goed lopen.
de egr werkt alleen op deellast tussen 10 tot 85 procent van het vermogen wanneer er minder of meer gevraagt wordt is de egr dichtgestuurt.
dit verklaart ook gelijk het probleem dat bij een defect egr de motor beroert loopt, door koolafzetting in de egr-klep loopt de klep niet meer dicht en blijft een stukje open staan.
doordat de uitlaatgassen nu over het hele vermogen gebied vrijspel hebben gaat de motor beroert lopen
origineel gepost door Juffer1
mocht het kenteken van je H voor 31 december 2006 zijn afgegeven dan heb je ook nog nodig :Koplampsproeiers, ruitensproeier-resservoir voor koplamsproeiers, pompje voor koplamsproeiers, slangen voor de koplampsproeiers, ballast voor automatische hoogte regeling enz.
je bedoeld na 31 december 2006.:P
bdw de hoogte regeling wordt niet gecontroleerd bij de apk
origineel gepost door wim-v6
sleutels kun je aan de hand van kentekenpapieren en LEGITIMATIE aanvragen bij de opel.Willem
had een astra f dan nog geen startblokkeering, in dat geval helpt het niet veel.
dan moet je het chassisnr. hebben van de donor auto.
bij een motorombouw ben je sleutels/ecu/transponder nodig daar je anders deze niet meer aan de draai krijgt.
en tenzij het geen illegale motorswap is heb je aan het chassis en kenteken niks omdat deze dan niet omgekeurd is met de juiste motorinhoud.
iwan en snowflake zijn geen koppel meer.
hij heeft hem al een aantal jaar geleden verkocht op mp waren een aantal mankementen die verholpen konden worden door
een handige harry
.
reden verkoop is hier al gegeven.
naar wat ik weet is snowflake destijds voor nette 6500 euri naar een andere eigenaar gegaan.achterruit wisser staat rechtomhoog in ruststand
Hoe bevalt jouw Astra? dus wat voor cijfer geef je hem?
goed,beter dan gedacht een 8
Hoelang heb je de Astra? (km. en tijd)
129500 waarvan 8000 zelf 8 maand
Wat vind je het grootste pluspunt?
is een cabrio
Wat vind je heet grootste nadeel?
onbetrouwbaarheid dealer(s)(westen van het land en een grote) geen distributie vervanging en grote beurt uitgevoerd terwijl dit wel is afgestempeld *
Is jouw volgende auto weer een Opel (Astra)?
denk het wel maar niet bij een dealer
Jouw hoeveelste auto en/of Opel is dit?
3de auto en alle 3 opels:thumbup kadett-e 1995-1999–>tigra-a 1999-2009–>astra-g 2009-heden.
Natuurlijk wel even de relevante info over jouw auto vermelden zoals type en bouwjaar, motor en tranmissie, uitvoering en km. stand.
astra G cabrio
mei 2002
1.6 16v handgeschakeld
bertone vol leder dus inclusief achterste hoofdsteunen :P
129500*= heb de auto bij flevo-mobiel gekocht, hier kun je mits je verstand van autos hebt een goede deal doen.
komt dus rechtstreeks uit de handel.
je koopt zonder garantie maar er wordt wel uitdrukkelijk vermeld dat hoewel alle boekjes aanwezig zijn en afgestempeld, de auto te laten nakijken op belangrijke punten door een garage inzake oa de distributie enz.gezien het feit dat een opel dealer zomaar een lading stempels voor beurten en distributie vervanging zet, zonder deze uit te voeren vind ik flessentrekkerij.
mijn vertrouwen is al niet grootwat betreft een opel dealer, en dit bevestigd het maar weer eens duidelijk dat ze niet te vertrouwens zijn.
mijn 3de opel en 2X genaait door een dealerals je een voorruit van warmte werend glas is voorzien heb je idd slecht ontvangst.
heb in mijn cabrio het zelfde.wat je kunt doen is de tom tom eerst verbinding laten maken met de sat en vervolgens aan de ruit bevestigen dan heb je niet zo’n probleem meer, of voor weinig een externe gps antenne plaatsen.
26 oktober 2009 om 17:04 In reactie op: Astra G 2000, tellerverlichting & interieurverlichting?? #17541182hoe heb je de zekeringen gecontroleerd?
op het oog of heb je dasadwerkelijkdoorgemeten.
als een deel van de verlichting ineens uitvalt is het vaak toch een zekering verhaal
origineel gepost door 2000
ik zet ze nooit vast, ik zet ze gewoon opnieuw op tijd?dacht dat ik de enigste was niet hem niet vast zet bij vervanging.
is wat lastiger de eerste keer dan (maar ja wat niet:angel.)
ik doe al 14 jaar niet anders meer als ik mijn distributie moet vervangen van een 16v ecotecorigineel gepost door wesley015
Het kan ook een schade auto zijn geweest waar 2 nieuwe achterschermen op zijn gegaan.
Want vanaf de astra G hebben ze het goed onder controle.als er 2 nieuwe schermen ingezet zijn(geen 2dehands) roest een tigra normaal niet weer op die plekken een en ander afhankelijk welke schadehersteller het gedaan heeft want daar zitten ook genoeg beunhazen/prutsers onder.
die denken “ik hoef maar een jaar of minder garantie geven, wat kan mij het verrekken”probleem bij het roesten van de achterschermen is het type kit wat de fabriek gebruikt heeft deze gaat door veroudering scheuren waarna het vocht opneemt/vasthoud.
het scherm wordt thv van de wielkast namelijk niet volledig gepuntlast ivm vervorming
deze wordt min of meer gelijmt /gesealt met kit.het heeft dan ook niks met slecht onderhoud te maken meer met een verkeerde zuinigheid/inkoopbeleid van :puke GM zie het resultaat:o
de radiateur van de verwarming interieur zit midden(onder)in het dashbord.
als je deze wil checken moet je het midden deel van het dashbord demonteren
Pas op met het opendraaien van het aircosysteem, staat flink onder druk, krijg je het in je ogen dan heb je echt een groot probleem. Kan zelfs leiden tot blindheid. Doe dit dus met beleid!!
doe je zelf een lol en rij langs de aircoboer en laat je systeem voor demontage leeghalen.
je laat de olie en koelvloeistof ook niet zo over straat lopen
is goed voor het milieu en en voor je zelf veiliger, als je die 50 euri niet wilt of kunt opbrengen moet je je afvragen of je het geld wel hebt voor een motorswap:o
als je een sportieve rijder bent en veel kilometers maakt, dan kan het lonen om “race-kwaliteit” remblokken en schijven te monteren.
rij je echter relatief weinig kilometers, dan ben je het beste af met orgineele onderdelen omdat de remblokken en schijven niet slijten door gebruik maar door stilstand (roest/verglazing).
dan zijn “race-kwaliteit” remblokken en schijven gewoon te duur voor het gebruik
motorboom kost bij de dealer 600 euri nieuw snowfake aka deacon heeft dit ook gehad na kortsluiting door de afgekoppelde “stofzuiger”ga er vanuit dat het exclusief montage was daar het een:fy1klus is
29 september 2009 om 22:06 In reactie op: Astra (cabrio) gekocht, nu wat schoonmaak en technische vrag #17524574Alleen de andere afstandbediening nog, maar zag al gelijk het probleem, het chipje ontbreekt… Dus moet even een nieuw chipje regelen en opnieuw inleren, dan ga ik er van uit dat die ook weer werkt
moet je alleen een nieuwe sleutel bestellen, die wordt inclusief chip geleverd.
je krijgt dan niet het afstandbedienings gedeelte erbij.
ik heb dit laatst gehad ivm een scheur in de sleutel, was inclusief inlezen 42 euri bij de dealer kwijt.
26 september 2009 om 15:56 In reactie op: Astra (cabrio) gekocht, nu wat schoonmaak en technische vrag #17524563als je het knoppie indrukt brand dan ook het lampje.
ik heb de mijne vanmorgen laten vallen en is het pootje van de battery houder los gekomen van de print.
kan ook wezen dat je hem opnieuw moet inleren, de procedure staat wel in het instuctieboekje.
meen sleutel in contact, op contact zetten en de sluitknop indrukken , deuren gaan open en dicht. de sleutel is ingeleerd.
werkt alleen bij de originele zender bij een compleet nieuwe zender moet ie ingeleerd worden met tech 2
origineel gepost door Dare
[Lampen programmeer je niet in volgens mijzover ik weet moet je bij canbus systemen uitbreidingen/opties aanmelden daar het anders niet werkt.
tevens moeten indien van toepassing onderdelen van een donor auto afgemeldt worden alvorens deze aangemeldt kan worden in de ontvangende auto.
-
AuteurBerichten