Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jammer dat je geen 6500k hebt genomen deze hebben meer lichtopbrengst dan die je nu hebt.
Heb je je boordspanning al eens gemeten? Indien deze te hoog danwel fluctueert kost je dat elke keer de ledlampjes. Je kunt dat oplossen door er een spanningsregelaar tussen te zetten deze houd de spanning stabiel constant.
Dat elke x de linkerkant defect raakt kan komen doordat de ene xenon iets eerder ontsteekt dan de ander met een piek tot gevolg
Is idd voor ritten registraties. Vorige eigenaar heeft waarschijnlijk alleen zakelijk gereden en niet privé om zo de bijtelling te voorkomen.
De schakelaar is/was verbonden met een black box die data doorstuurt na de leasemaatschappij of bedrijf die de auto in eigendom had,om een sluitende ritten registratie voor de belastingdienst te hebben. Je zou kunnen kijken of de schakelaar nog aangesloten is want dan kan de vorige eigenaar de auto nog steeds traceren.
beruchte lekkages bij de astra j zijn waterpomp of de koelslang van de turbo.
verlies je veel vloeistof of weinig eens in de aantal week bijvullen?bij mij was de koelslang van de turbo lek, echter was bijna niet te zien en op te sporen.
gaat niet lukken wissers komen terug op rust positie, ook als je tijdens de wis functie sleutel omdraait in het contact.
heb zelf een cascada en daar wil het ook niet bij
bobine defect.
1. Stoelverwarming schakeld na 1 minut uit..aan de bestuurders kant.?
schijnt een software probleem te zijn, is een update/modificatie voor
2 cruise controle reageerd helemaal niet. Overigens brand het witte lampje wel in de km teller dat hij aan staat?
met het linker scroll wieltjeop het stuur naar beneden drukken kun je deze inschakelen op de snelheid die je rijdt
3 graag wil ik hem uit kunnen met op-com welke conrector plus USB kabel moet ik dan hebben. En welke software
bouwjaar 2010 kun je nog geluk hebben licht een beetje aan bouwmaand, na 2010 kun je nagenoeg niks meer met een op-com
welk bouwjaar is de J ?
waarschijnlijk heb je de bekende M32 bak er onder zitten,bereid je maar voor op een bak revisie
slecht schakelen is 1 van de symptomen dat de bak het aan het begeven is.
je moet de zitting van de achterbank eerst demonteren, deze zit met 2 schroeven vast.
dan kun je bij de schroeven van de leuning, deze zitten aan de onderzijde met 2 vast aan elke kant.
aan de boven zijde zit de leuning ook met 2 moeren aan elke kant vast.daarvoor moet je het dak laten zakken en de deksel van de kap omhoog laten,makkelijkste is dit met 2 man omdat de druk na een bepaalde tijd weg is
en de afdekkap naar beneden gaat als 1 van jullie de kap vast houd gebeurd dat niet.ju ziet dan 4 gaten thv de leuning zitten, met een m6 pijpsleutel kun je deze dan los draaien
26 oktober 2018 om 23:37 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18361413[quote quote=18095116] @demeistah wrote:
@c130hercules wrote:
Twee weken geleden mijn versnellingsbak laten reviseren bij van Loon…werd helemaal simpel van dat gefluit als ik boven de 50 km/h reed…. Uiteindelijk bleken mijn lagers nog niet bijzonder slecht. Tevens gelijk maar m’n koppelingsplaten vervangen omdat de bak er toch uit was. Wat een rust nu weer in de auto. :angel
Service was prima. Binnen twee dagen was de auto weer klaar. Johan heeft nog even alles laten zien wat vervangen was, helemaal top!
Groet,
John
Wat heeft dit je ong gekost als ik vragen mag? En worden er dan onderdelen gebruikt die niet meer zo makkelijk slijten als de originele?
Hé,
Er zitten nu sterkere lagers op (dus geen GM lagers meer) die slijten niet tot nauwelijks. Bij de Opel dealert zetten ze er gewoon weer originele lagers op…dat wilde ik dus niet en de prijs was ook nog eens fors hoger.. Voor de versnellingsbakrevisie betaalde ik € 875,- incl. de- en montage. Auto moest daarna nog 3D uitgelijnd worden. Dit kostte € 75.
Groet,
John[/quote]
GM bouwt de bak niet zelf, Getrag maakt de m32bak en niet alleen voor opel oa voor alfa en fiat gebruiken deze bak ook.
er zijn 2 leveranciers van de lagers SNR en Timken, lagers zijn het probleem ook niet, het grootste probleem is de smering waardoor de lagers het uiteindelijk begeven, de M32 bak wordt standaard met te weinig olie afgevuld.
Door een gebrek aan smering veroorzaakt door te weinig toevoer van olie lopen de lagers droog.
Vanaf 2012 heeft Getrag het huis van de M32 bak aangepast,grotere lagers toegpast en een extra olie kanalen aangebracht in het huis waardoor de lagers niet meer drooglopen

het verbruik weet ik niet, maar een opc koop je niet vanwege laagverbruik.
ook voor modeljaar 2014 kun je nog een verdwaalde niet gemodificeerde m32 bak tegenkomen.
je kunt de de gemodificeerde bak wel herkennen. het huis van deze bak is anders vormgegeven.
op de site van eco torgue kun je de verschillen zien.
gertrag is de bouwer van de bak en is al eind 2011 begonnen met het uitleveren van de gemodificeerde bak, echter fabrikanten hebben eerst de oude voorraden opgewerkt.
tijdens garantie wordt het vergoed
na garantie periode zelf betalen of gokken op coulance vanuit de dealer.
indien de verkoper aangeeft dat revisie al gebeurd is, dit zwart op wit laten zetten op het koopcontract.
sommige rijden bij 30k de lagers er al uit anderen rijden zonder problemen 200kik heb de gok genomen, heb een cascada 1.4 turbo 140 pk uit 2013 gekocht met 77k op de klok met m32 bak.
ik heb zelf een op-com met software tot 2014 echter kun je nog maar bar weinig aanpassen.
ik vermoed dat je vanaf de astra J niet veel meer aan de op-com hebt behalve resetten, deze modellen hebben een ander protocol waarmee instellingen aanpast.
ik ben zelf aan het kijken geweest maar de op-com herkent de auto niet
hier is op het forum ook al iets van beschreven
als je de 1.4 120/140 pk hebt zit altijd achter een m32 bak,de lagers in deze bak gaan door een ontwerpfout van de bak vroeg of laat defect door te weinig olie.
let er dus op of deze al eens gereviseerd is, wil je het risico niet lopen dan moet je een j hebben vanaf modeljaar 2014
[quote quote=18356934]Ik heb met mijn astra cabrio 1.8 precies dezelfde ervaring met de thermostaat, geeft eigenlijk
veel te lage temperatuur aan maar werkt nog wel gelukkig. Hoe controleer je de water temperatuur ?
Als de motor op temperatuur is dan met een doek heel heel voorzichtig radiateur dop er af en temperatuur
meter er in ? Of kan je het ook doen in koelmiddel tankje ?[/quote]
opel astra heeft nooit een radiatordop gehad, de enige dop in het systeem is de dop op het expansievaatje.
temperatuur meet je dmv van een meter met temperatuurvoeler ter hoogte van de thermostaat, of dmv op-com
moet de dealer wel gelijk geven, een thermostaat gaat niet snel kapot, de temperatuur meter in het dashbord geeft de temperatuur globaal aan dmv opnemer op het blok te herkennen aan een simpele vlaksteker, de ecu heeft een eigen opnemer en te herkennen aan een blauwe stekker
ik heb een op-com v1.64 (imitatie)
deze kan tot modeljaar 2016 gebruikt worden en heb deze aangeschaft bij Q24U.
nadat de bestelling geplaatst is kun je een download links opvragen waar je de juiste software kunt downloaden.
let op als je de imitatieversie hebt,die kun je niet zomaar updaten die kan niet overweg met de orginele software en firmware, hij wordt dan geblokkeerd
airco wordt aangestuurt door de koel/ventilatie module, deze zit linksvoor achter de voorbumper.
dmv een op-com kun je uitlezen of de module goed werkt en/of er niets iets anders aan de hands is.
wat ik wel vreemd vind, je veravangt de compressor en als ie het nog niet doet wordt er gezegd dat er een relais defect is.
heb nu het idee dat je compressor helemaal niet defect was maar dat de aansturing het probleem is.
M.A.W. niet de oorzaak opsporen maar het symptoom bestrijden.
opel geeft in het instructieboekjezelf aan dat euro 95 goed is, waarom zou je duurder tanken dan nodig
kan ook een gebroken klepveer zijn, heb ik zelf gehad met mijn vorige astra.
heb je wel compressie op je cilinders?
29 april 2018 om 12:27 In reactie op: Iemand bekend met deze Insignia? 56-LNB-5 overweeg aankoop #18355518betreft een import auto, hij is in NL in 2010 voor het eerst op kenteken gezet, dat hoeft niet perse slecht te zijn.
ware het niet dat deze auto in de afgelopen 8 jaar al 4 NL eigenaren heeft gehad, een naar mijn mening (te) lage km stand heeft en het feit dat er al delen zijn los/open geweest MOOI LATEN STAAN!
als je de interieur fotos bekijkt en dan met name die van de leren bekleding (let op de wangen van de stoel)heeft deze meer ervaring dan de 109k die wordt opgegeven.

lijkt eerder op 209k
de punten die jij noemt is een bekend probleem.
zoek maar eens op speksnijder apk,dan gaat er een “roest database” voor je open.
zowel de astra g, zafira en astra h zijn gevoelig voor roest aan het subframe, als je een diesel hebt ben je echt de sjaak, door de bodembeschermplaat blijft het subframe vochting en roest je subframe onder je vandaan er is zelfs een re-call voor geweest
25 april 2018 om 21:15 In reactie op: Interieur en Pollenfilter vervanger Opel Astra G 1999 #18355412pollen filter = interieur filter.
enige optie die je hebt is normaal filter of koolstoffilter
ook naar na revisie blijft de mogelijkheid bestaan dat het weer gebeurd.
het is een een ontwerpfout van de olie toevoer naar de lagers deze zit in het huis van de versnellingsbak.
bij revisie wordt zover ik weet alleen de lagers vervangen, er wordt geen nieuw versnellingbak behuizing wordt niet vervangen.
dat er sterkere lagers zouden worden toegepast schijnt in twijfel worden getrokken door ECO torx een engelse website,
omdat de fabrikant van de versnellingbak maar 2 toeleveranciers gebruikte voor de lagers
halverwege 2012 is de behuizing en dan metname de olie toevoer naar de lagers aangepast, alleen is niet exact na te gaan wanneer de aangepaste bakken in omloop zijn gekomen de toeleverancier hebben eerst hun oude voorraden verstuurd, het is dus mogelijk dat een auto van 2012 al een aangepaste bak heeft en een auto van 2013 1 heeft van voor de modificatie, je kunt het alleen herkennen aan de behuizing die is bij de lagers anders vorm gegeven


dak kun je zelf resetten
achterdek ontgrendeld
achterste spanboog (achterruit) bijna 90 graden omhoog
voorste segment ontgrendeld.
nu het dak electrisch openen, als er geen storing meer is gaat het dak volledig open . daarna kun je heb weer sluiten.
wel verstandig om met een op com de storingen uit te lezen en te wissen
deze is van de zelfde persoon op marktplaats
” zoek je wat en het staat er niet bij of je hebt problemen met het cabrio dak bel of mail of whatsapp nick 0032494935387 GEEN SMS “
-
AuteurBerichten