Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door LiquidSebbey
Ik zal eens in mijn boekjes kijken waar die nokkenaspoelies zitten bij de Tigra :) Hoop niet dat het ernstig is (waar is die nokkenaspolies voor eigenlijk?:hmmz)zonder je nokken as polies/tandwielen wil je motor niet lopen:cry
bdp gever is voor de “grove regeling” van de onsteking cyclus.
de nokkenas sensor is voor de naregeling/fijntuning van de onsteking cyclus.
wanneer 1 van beide defect is neemt de ander het voor een deel over.
indien de bdp-gever defect zal je dit goed kunnen vernemen, is je nokkenas sensor defect dan zal je er haast niks van merken.je nokkenas sensor zit tussen de 2 tandwielen van de inlaat en uitlaat nokken-as.
hier kun je bij als je de deksel van de distributieriem demonteerdals de motor niet loopt, geeft hij deze storing omdat er geen juist signaal komt van de bdp gever.
zelf uitlezen(googelen)storingscodes met knipper methode resulteerd vaak in onnodig vervangen van niet defecte onderdelen en frustratie.
iemand die zelf niet in garage werkt heeft er niets aan, die mist de o zo belangrijke ervaring op dit gebied.
dat blijkt hietr ook wel weer.
in advies laat hem UITLEZEN bij de garage
origineel gepost door Spacejam
het is maar een mini subwoofertje die zelf op 10A is afgezekerd:http://www.pioneer.nl/nl/products/25/131/201/TS-WX210A/index.html
Ik zou hem ook nog aan de bekabeling van de sigarettenaansteker kunnen aansluiten (niet met de stekker zelf uiteraard), die is standaard met 15A afgezekerd dus dat zou ook moeten lukken.
maar als je stoelverwarming hebt, kan dat ook weer niet dan mag deze groep niet zwaar belast worden bij ingeschakelde stoelverwarming
werkt alleen bij tigras tot modeljaar ’97 vanaf die tijd is er tecII en werkt de paperclip methode niet meer dit is te herkennen aan de 16polige (tecII)stekker in je zekeringkast
Er is waarchijnlijk niks aan de hand, bij de meeste tigra’s is zo langzamerhand de EGR afgedopt en veroorzaakt deze tijdens een test cycles een foutmelding, waarbij de motor niet in noodloop gaat.
want als je motor in noodloop gaat kun je geen 150 km/u meer rijden omdat het toerental dan begrenst wordt bij 4000rpm.
origineel gepost door OPC Turbo
De Astra G is in Nederland nooit met 4 gaats schijven achter geleverd, in Duitsland wel…Ik weet niet wat voor schijven je zoekt… met handremtrommel in het midden? (net als o.a. bij de Vectra B)
Of gewoon 4 gaats schijven waar de handrem gewoon op de schijf werkt? (zoals een Corsa C GSI of Tigra B)de astra G 1.6 16v is standaard geleverd met 4 gaats schijven achter.
mijn astra G 1.6 16v cabrio uit 2002 is officieel nl en voorzien van 4 gaats schijven af fabriek.
vanaf 1.8 16v is het 5 gaats.welk typeastra en welke motor.
astra F-G-H-J :D
origineel gepost door Astra JP
Dit is hier geen forum zoals problemcar.
Dus op dit forum stelt iedereen zich even netjes voor in het ”Even voorstellen dit ben ik” toppic.laten we ophouden met het gezever over voorstellen daar is in het verleden een pol over geweest.
de conclusie uit de pol was dat bijna niemand het belangrijk vond dat men zich voorstelde.
voordat je de spoiler op het glas plakt moet je de lijm plek “etsen” oa sekaflex heeft hier ets middel voor je maakt met dit middel het glasoppervlak ruw wat de lijm verbinding ten goede komt.
22 februari 2010 om 07:01 In reactie op: lampje vervangen mistlicht (voor) astra F station #17619115omdat het “alleen” van onderaf kan of na demontage van het wiel, moet je volgens het boekje langs de dealer, er zijn inderdaad een aantal mensen die niet zelf op de knieen willen om een lampje te vervangen.
voor degene die dat wel willen is het niet nodig om naar de dealer te rijden gewoon je wiel links of rechts in de uiterste stand draaaien en je kunt erbij:sleeping
9 februari 2010 om 17:23 In reactie op: hoe werkt dit alarm. Zelf activerend. (met foto + certificaa #17613343is van een gemini autoalarm.
deze had ik ook op mijn cabrio zitten maar de alarmsleutel sleutel ervan was weg/nietaanwezig ik heb er zelf een nieuw alarm ingezet
als ik zo kijk naar dat gekke kastje zal het wel een pikkeporrie systeem zijn.
ja 1 van rond de 500 euri:o
voor 650 euri heb je geen betere auto, alleen 1 met een nieuwe apk waarvan je mag afvragen of de apk wel deugt.
wat je allemaal opnoemt zijn normale onderhouds zaken.
bovendien kun je als je handig bent 90% van die dingen ook nog zelf doen ook.
de riem is vaak niet het probleem maar de span en geleide rollen deze lopen na 4 jaar “te soepel” wat duidt op ingesleten lagers.
een nieuwe geleide/spanrol loopt”zwaar”omdat deze niet ingesleten zijn.
de riem knapt als gevolg, de rollen zijn de oorzaak.
en aangezien je een d-riem maar 1maal mag opspannen moet je de riem vervangen2 liters zijn niet geleverd in een tigra.
je bent alles van de c20xe nodig
blok
draadboom
ecu
transponders startblokkering.tevens moet je het blo9k gelijk (laten) reviseren anders kom je naderhand met dubbele kosten te zitten, je kunt nu overal bij
astra h heeft canbus, dan heb je volgens mij weinig aan een bedradings schema,daar je allarm in het canbus moet worden opgenomen dus geprogrammerd
tot 50% lichtdoorlatend wordt niet bekeurd. ales daar onder wordt bekeurd en volgt invordering kentekenbewijs indien de folie/film of coating niet terplekke is te verwijderen.
afhankelijk wat oom agent doet is het laten zien bij het politiebureau wanneer de ruiten weer ontdaan zijn van de folie.
of wanneer het kenteken wordt opgestuurt naar het rdw een keuring door het rdw, daar wordt de auto vervolgens volledig gekeurd en niet alleen op de ruiten.
vanaf het moment dat je kenteken is ingevorderd is je kenteken ongeldig en mag je niet meer met de auto op de openbare weg(ervaring mee in 2008 :fy1)je krijgt dan ook een brief van het rdw
achterruit tigra is standaard 35% lichtdoorlatend.
Wat ik wel vreemd vind is: waarom wordt de pomp uitgeschakeld? Zelfs als het koud is en de ruiten zijn bevroren dan is een werkende airco toch prettiger…eerder ontwassemd e.d…..
heeft e maken met de eigenschappen een airco/ecc en het koudemiddel R-134A wat opel gebruikt in haar airco systeem.
bij temperaturen onder de 4 graden heeft deze nagenoeg geen druk meer en wil het systeem in bedrijf door oa toepassing van een lagedruk sensorkoelvloeistof naar olie koppakking lekkage/doorslag komt nagenoeg niet voor.
olie naar koelvloeistof komt vaker voor, bij de tigra is het echter in 99,9% van de gevallen een lekkage tussen cilinder en koelvloeistofkanaal.
met name het deel tussen de vierde cilinder en de “hoofd”koelkanaal is een zwak punt er zitt tussen die 2 “kanalen amper 5 mm materiaal waardoor het juist daar kwetsbaar is.
die kwetsbaarheid heb je des temeer bij de tigra omdat motor”ruimte” nu niet echt optimaal gekoeld wordt door oa het ontbreken van een gril.tijdens stationaar lopen ook bij koude start duid op een vacuumlek waardoor valse lucht wordt aangezogen.
de olie lekkage hoemanifisteerd deze zich? aan zichtbare lekkage of juist niet, in het laatste geval kan dit ook duiden op versleten klepseals waardoor de olie wordt verbrandt wat zich uit in blauwe/zwarte rook uit de uitlaat metname bij acceleren.
dat de olie druk max aangeeft wordt vaak veroorzaakt door een slechte massa van het druksensor, ook is de kabeldikte van belang tussen de druksensor en de meter. bij een te dunne kabel doorsnede geeft hij ook afwijkende waarden aan
de as-afdichting van airco compressors gaan mede lekken doordat de as van de compressor aan 1 kant word belast door de multiriem,wanneer dan ook nog de airco niet wekelijks gebruikt wordt droogt het rubber van de as afdichting uit met lekkage tot gevolg.
nieuwe compressors in de doos zijn niet nog niet belast geweest en is de afafdichting nog soepel.het is heel simpel
hoe kleiner het getal VOOR de W des te dunner de olie is bij “de koude start” lage temperaturen=gunstig waardoor de motor makkelijk rond loopt tijdens het starten en voorkomt onnodig slijtage door de koude start.
nadeel is wanneer de motor in het verleden niet goed behandeld is dat dit tot olie verbruik kan leiden.hoe groter het getal NA de W hoe dikker de olie is bij berdrijfs warme motor, dit is van belang wanneer je de motor zwaar gaat belasten een te dunne olie verliest namelijk zijn smerende/afdichtende werking.
een aanvulling op wim
hou wel in de gaten wanneer je een 5W30 volsyntheet hebt gebruikt en je besluit over te gaan op 5W40 deze ook een vol syntheet is.
ander kan/gaat de motor olie verbruiken en krijgen we een topic over olie verbruik:cry
de tigra sport was er nog niet in 1996 is is vanaf 98 of 99
het is goed mogelijk dat de electrische verstelbare/verwarmde spiegels deoor 1 van de vorige eigenaren is ingebouwd.
deze optie was toendertijd niet leverbaar in ’96
de tigra-a is nooit geleverd met witte plinkers
abs kun je controleren of je dit hebt door onder de motorkap te kijken daar moet links voor (bestuurder zijde) een regeleenheid van de abs zitten er lopen een aantal kleine leidingen op een groot blok, zit die er niet dan heb je geen abs.
als hij verkocht is als rio verde dan ben je ver***** door de verkoper.de rio verde was pas leverbaar na modeljaar ’97
rio verde betekent groene rivier, vandaar ook de groene kleur die alleen voor deze uitvoering in nederland beschikbaar was.
natuurlijk kun je airco achteraf inbouwen, hou er echter rekening mee dat inbouw exclusief materiaal de dagwaarde van de auto ruim overschreidt en dus niet lonend is.
je kunt beter een jongere auto zoeken die wel standaard airco heeft
je had de standaard tigra leverbaar als 1.4 16v en 1.6 16v
met 14 inch stalen velgen
de 16 werd in nederland standaard geleverd met abs op alle uitvoeringenvervolgens kreeg je de optic.
deze was voorzien van 15 inch lichtmetaal en mistlampen in de voorbumper.
alle ander uitvoeringen zijn afgeleid van de optic.
de FRESH met standaard airco
de RIO VERDE met beige (alleen nederland) leren interieur+electrische verstelbare en verwarmde spiegels.
de TWILIGHT idem als fresh maar met de speciale twilight lak
de SPORT idem aan de fresh maar met ABS op alle uitvoeringen
de TEAM idem aan de sport maar met carbon inleg.van de rio verde zijn voor elk land een eigen lakkleur en interieur kleur geweest, de duitse rio verde was blauw met een zwartlederen interieur, de beige is lastig te vinden de zwart leren interieur helemaal.
opel gebruikt standaard et 49 dus dat kan geen problemen opleveren, hou wel rekening met de minimale velg-grote want ik denk dat een 14 of 15 inch velg niet meer op een astra h past ivm de remklauwen.
voor de tigra is geen trekhaak, wat de website ook mag beweren.
voor de tigra is geen type goedkeuring afgegeven voor montage van een trekhaak.
-
AuteurBerichten