Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
16 april 2010 om 10:26 In reactie op: waar kan ik het VIN voertuignummer vinden opel tigra 1995? #17657555
bij de pasagierstoel aan deurzijde zit een klepje , wanneerje deze open wipt zit het nr in de bodemplaat gestantst
origineel gepost door paultje_007
G#dverd*mme, eindelijk gevonden!
Schijt keuringen….. en die zielige regeltjes allemaal. :pukeomdat jij alles zelf wegplakt/werkt, zijn het schijtkeuringen en zieligeregeltjes.
iedereen weet dat het chassis nr ten alle tijden bereikbaar en leesbaar moet zijn,is dat niet zo dan moert je bij je zelf terade gaan.
bovendien wanneer je aangehouden was tijdens een verkeerscontrole dan was je helemaal de sjaak geweest wanneer je het nr niet kunt vinden/laten zien dan nemen ze hem in beslag
bij de kwikfit is het standaard werk 50 euri goedkoper, maar je voor 150 euri gezeik bij
Een rekbout zet je onder een relatief kleine spanning d.m.v. een moment sleutel.
Hierna ga je de bout een aantal malen een hoekverdraaiing geven.
De bout wordt dan zover doorgerekt dat deze op een gegeven moment zelft weer makkelijker gaat draaien.
Het aanhaal moment wordt dan kleiner en je hebt het gevoel dat de bout gaat breken of dat je de schroefdraad uit het blok aan het trekken bent.
Daarom kan je een rekbout dus ook nooit controleren met een moment sleutel.
Het aanhaal moment is niet meer te controleren.
Rekbouten zijn gemaakt omdat deze VEEL GROTERE wisselende belastingen aankunnen dan gewone bouten.
Daarom worden rekbouten dus ook bij cilinderkoppen gebruikt.
Gewone bouten kunnen deze wisselende belastingen niet aan en zullen breken.Je zou rekbouten opnieuw kunnen gebruiken, mits je weet wat de afkeur lengte is (in rust).
kleine rekbouten zijn niet zo prijzig en worden gewoon vervangen om schades te voorkomen.
Grote rekbouten kunnen worden nagemeten.
Wanneer de verlenging meer dan bijv. 5% van de originele lengte is moeten ze te worden vervangen.
Deze bouten zijn te herkennen aan de meetvlakken op de punt en de kop vn de bout.Het kan zijn dat rekbouten moeten worden nagetrokken, maar dat is dan nooit met een moment sleutel.
Ze dienen dan bijvoorbeeld allemaal nog een keer 90° te worden doorgedraaid.dus daarom altijd de rekbouten vervangen.
airco nagekeken op goede werking.
temperaturen en drukken gecontroleerd
koude-middel is aan registratie gebonden, nu het f-gassen besluit per 1-1-2010 van kracht geworden is kan bij overtreding hiervan het certificaat van het bedrijf en monteur ongeldig worden verklaard..
bij overtreding =geen juiste koude middelbalans staan sancties, met intrekking f-gassen diploma van de monteur en automatisch het bedrijf wanneer maar 1 persoon het f-gassen diploma bezit..
komt op het zelfde neer als een mooie auto goedkeuren met rotte balken dat doet een apk keurmeester ook niet om je te matsen of omdat je zo’n goede vriend whatever bent.
het enige wat je zou kunnen doen is te vragen of hij het zwart wil herstellen en de f-gassen/stek handelingen op papier wil doen.
zelf repareren kan ook zoals al omschreven , en vervolgen door de aircoboer laten afpersen/vacumeren en afvullen, dat scheelt je behoorlijk wat euries
het bedrijf neemt anders zeer veel risico, de koude-middel balans kan/hoeft niet 100% sluitend te zijn maar als je 800 gram “mist” in je vooraad dan hebt je wel een serieus probleem.
deze ruitenwisser had je bij dtm wisser moeten kopen.
goedkoper en een lifetime warrantie.
leo monteerd ze bij voorkeur zelf maar wil ze ook opsturen.
destijds 5 jaar terug kosten ze inclusief wisser en montage 80 euri :P
maw
welke astra f-g-h-j
welk type motorloodmenie kun je niet meer krijgen, dat is veboden.
owatrol wordt gebruikt in de scheepvaart en kun je bij scheepswerven/of gespecialiceerde groothandels krijgen.
over wax en tectiel.
tectiel is op olie basis ,wax is op water basis en olie kun je nu eenmaal niet mengen met water of visaversa.
vandaar dat je dat niet door elkasar kunt gebruiken.maar even een vraag waar zit deroest die je verwijderd hebt, ik hoop niet bij de voorste ophang bevestiging.
indat geval heeft het geen nut op die plek te behandelen omdat dat roest van binnenuit is en de roest heeft de pvc coating van die plek weggedrukt, daar zul je dan eerst nieuwe stukken in moeten lassenen geen tectiel gebruiken!!!!
de onderzijde is destijds af fabriek behandeld met eenpvc coating in combinatie met eenwax laag, de wax en de tectiel kunne nelkaar niet verdragen het 1 lost de ander op met 0,0 bescherming tot gevolg
nieuwe voorruit laten plaatsen.
ik werd gek van alle krasjes in het glas.:P
nice ride!
enige minpunt is de achterkant die sjonnie uitlaat past niet bij deze auto.
daar zul je naar mijn mening een beschaafder exemplaar voor moeten zoeken dan is alles in lijn
origineel gepost door Astraman
Ik heb een oudere met oorspronkelijk oranje exemplaren, wat betekent dat mbt tot het onderwerp??
welke motor type ligt erin, we hebben het hier over een een Z serie motor deze zijn uitgerust met een elektronisch gaspedaal.
de eerste serie astra motoren (X—-) hebben een mechanisch pedaal en ben je nog een aantal mechanisch componenten nodig.
baas j heeft hier op het forum een topic over aangemaakt, gebruik de zoek functie hier even voor
origineel gepost door JoopvanBennekom
En als je climatecontrol hebt werkt je airco dan wel in de winter? want het ontvochtigen van je ruiten gaat veel sneller namelijk als zonder airco.
of moet je de temp regelaar dan helemaal terug zetten?ik weet niet of de ecc in de basis wezelijk anders is dan de handmatige,mocht het zo zijn dat er op de ecc een winterregeling zit dan blijft deze werken tot een paar graden onder nul buitentemperatuur daar onder werkt deze ook niet meer.
hou er rekening mee dat ‘swinters de lucht door het vriezen al behoorlijk droog is wat zorgt voor een vertekend beeld
origineel gepost door benoben
mmmmm das niet goed voor een Airco zolang stil staan. Toch maar best even langs een dealer gaan, voor je aan grote kosten toe bent. Mijn dealer heeft nog overlaatst iets gezegd over dit probleem. Mensen die de hele winter hun airco niet aanzetten tijdens de koude, en dan ineens terug aanzetten in de zomer & dan verschieten dat er problemen zijn.in de winter doet de airco helemaal niets omdat deze onder de 4 graden niet aan gaat , dit wordt veroorzaakt door de eigenschappen van het koude middel R134a
onder de 4 graden is de druk te laag zodat de airco niet kan springen
origineel gepost door royke2000
er zit bij astra g nog een stuur module voor het elektrise gaspedaal!!
deze module zit er niet standaard in :crywat bedoel je hiermee?
de ecu is of geprogrameerd voor cc of is niet geprogrameerd het is geen aparte module.
de cc van mijn astra hoefde destijds alleen door tis te worden vrijgegven
een gereviseerde is wat ik me heb laten vertellen atijd voorzien van cc programmatuur omdat niet bekent in wat voor type deze komt
dit zul je moeten proberen.
je bent nodig.
de cc hendel.
kopplingschakelaar.
indien je geen 4polige rempedaal schakelaar hebt moet je deze aanschaffen.
voordat je onderdelen aanschaft, ecu laten uitlezen of cc geprogrameerd is en volgens tis mag worden vrijgegeven zo,ja kun je verder.
zo,nee helaas pindakaas dan is het niet mogelijk en kun je stoppen.
vervolgens controleren of alle bedrading aanwezig is van ;
kopp schakelaar
indien 2 polige rempedaal schakelaar stekker voorzien is van 2 extra aansluitingen voor de 4 polige variant.
stekker aanwezig is voor de cc functie in de afdekkap van het stuur kolom.
nb de stekkers kunnen verstopt zitten in de tape van de kabelboom
en de lastigste, de bedrading naar de ecu, deze weet ik zo niet, maar dat is oa beschreven op de site van de astra owners club.
wanneer je astra voorzien is van witte zijknipperglaasjes heb je voor 95% kans dat cc NIET in geprogrameerd is of KAN worden
dan is alleen een optie van john gold mogelijk = duur.
orgineel ben je wanneer je geen connecties met de dealer hebt tussen de 100 en 140 euro kwijt en dat is een stuk goedkoper dan cc van john gold
origineel gepost door Calibrainpower
Ziet er gelikt uit!!
Is dat met folie gedaan?
Ik vind mijn middenconsole ook een beetje grauw, eens kijken wat ik daar mee ga doen als het zo ver is…laten spuiten door mijn spuiter die destijds mijn tigra ook overgespoten heeft
origineel gepost door red-bull
hallo,is er dan niemand die ooit een cabrio (astra G )interieur eruit gehaald heeft??
mvrg Rob
waaschijnlijk niet dus, wat mooi is en blijft en nietkapot gaat hoeft niet uit elkaar.:P
komt bij dat je naar mijn mening niet teveel aanpassingen aan de astra G cabrio moet doen, anders wordt het al snel een sjonnie bak.
wil je de zijpanelen demonteren dan moet de hele achterbank eruit anders krijg je de panelen er niet uit

middenconsole
bwn in het bezit van een z1.6xe. 2002
rood leer inclusief de hoofdsteunen achterin. zilver grijs.
geen tc/xenon/navi, voor derest alles king:
enige wat ik er aan gedaan heb is cc ingebouwd en de middenconsole in carbon laten uitvoeren
over welke astra hebben we het F-G-H
origineel gepost door Blue-Dragon
Ga maar naar een opeldealer en laat hem uitlezen met een tech2
Daar kunnen ze dan zo zien waar de storing vandaan komt.ik denk gezien het tikken en slechtlopen dat je beter helemaal niet meer mee moet rijden, maar laten afslepen/of met een auto ambulance vervoeren naar de dealer.
wanneer de riem wel versprongen of ernstig beschadigd is heb je een zeer grote kans dat je de dealer niet eens haalt.
in een ander topic van hem heb ik gelezen dat er het 1 en ander al defect was en waarbij de distributie los is geweest.
over welke astra hebben we het G of H
ik gok een G en die zijn niet geleverd met een twinport, meer een gevalletje halffords tuningvan de vorige eigenaar
wanneer het om een astra H gaat dan klopt twinport wel maar de 16V aanhangsel weer niet.
je spreekt dan van een 1.6 twinport, een twinport 16V bestaat niet.
een twinport heeft wel 4 kleppen per cilinder
in het kort komt het erop neer dat wanneer de motor zijn volle vermogen niet nodig heeft 1 van de 2 inlaatkanalen word afgesloten wat in combinatie met de egr-klep leid tot een lager brandstof verbruikwil je het precies weten lees dan dit stukje—>werking twinport
ik vermoed een versprongen D-riem waardoor de boel niet meer op tijd staat
wanneeer is de D-riem vervangen?
-
AuteurBerichten