Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
het is niet mogelijk de kap via de raamsluitmodele te sluiten, de puls van de raamsluitmodule is te kort.
enige wat werkt is de sleutel in de deur of binnen een straal van 1 a 2 meter de afstandbediening in gedrukt houden
ik had dit ook graag gewild na inbouw van een autoalarm.
bij het alarm kon ik ik een aux signaal programmeren voor de kap echter de maximale puls lengte was 15 seconden , voor het volledig sluiten ben je 28 seconden nodig
rij ook nog steeds astra g, ik wacht tot de cabrio uit komt.
de huidige twintop vindt ik geen mooie cabrio met name de achterzijde is te lomp al het is het 100 X beter als de tigra twintop daar zit helemaal geen model in, beide modelen waren/zijn geen verkoop toppers daar is opel nu wel achter gezien de verkkoop cijfers.
ik heb ergens gelezen dat als opel besluit een cabrio op basis van de astra j uit te brengen dat dit geen klapdak maar weer een softtop wordt, dat komt het model en niet te vergeten het gewicht ter goede
ik heb laatst proef gereden in een astra j, mooie auto echter in het interieur komen op sommige plekken weer veel plastic tegen ala astra f en dat vind in deze tijd echt niet meer kunnen
bij mijn astra g x16ze bleek het eenl ekke carterpan afdichting te zijn(carterpan is dmv een kit pakking gemonteerd aan het onderblok.
bij mij was de klacht ook tekens een melding “olie pijl” om de 500 a 600 km.
geen lekkage kunnen vinden als de auto een paar dagen op de parkeerplaats stond of een vuil motorblok doorlekkage.
nadat ik de carterpan opnieuw gekit en gemonteerd had geen melding meer gehad
origineel gepost door miketigra
en heb ook nog even mijn stationair opgeschroeft.
Mvg: Mike
mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt, dat is namelijk niet mogelijk bij de x14/16xe motoren, het stationair toerental wordt bepaald door de ecu, daar kun je niks zelf aan veranderen.
kan ik niet zo zien, maar dat heeft geen zin als het mmlampje brand moet je toch naar de dealer om het te laten resetten.
accu afkoppelen heeft geen zin, storing blijft aanwezig.
origineel gepost door OPC Turbo
volgens mij liggen de prijzen van een nieuwe rond de 300 euro incl. btw.(Z16XEP)
heb de reking nog liggen van afgelopen jaar 225 euri inclusief montage en btw bij de opel dealert
lumma staat bekend om zijn goede pasvorm.
de spoilers voor bumpers en sideskirts kun je er zo onder monteren, deze passen als het goed is op de al aanwezige bevestiging punten.
als het goed is passen de skirts op de bestaande bevestiging, de standaard skirt moet er af,maar maak ff een foto, dat is makkelijker.
als er geen bevestigingmiddelen bij enf punten aan zitten zijn het geen originele lumma onderdelen.
voor het beste resultaat voor het verlijmen van je raamspoiler moet je de lijmvlakken op de ruit voor bewerken met ets middel , dit is ook van sikaflex, het glas is te glad hierdoor heb je geen goede aanhechting, de ets maakt het glas ruw waardoor je een goede aanhechting krijgt
origineel gepost door OPCdriver
Dat is toch kwalijk , je koopt een belangrijk onderdeel (en vast wel duur ook nog) en er krijgt er
geen montagevoorschriften bij?
Dit is een gevaarlijke situatie in mijn opinie , als je het verkeerd monteerd of er ontbreken onderdelen
kan het grote gevolgen hebben , bij een ongeval kan je erop aangesproken worden.
Ik zou hoe dan ook een antwoord hierover bij de leverancier eisen als ik jou was.
En als je het van een particulier hebt gekocht zou ik het teruggeven.
Ik heb zelf een Koni kit en daar zaten correcte voorschriften bij zelf met TUV gutachten.
Succes en groet Marcel.ze gaan er dan ook van uit dat het gemonteerd wordt door gekwalificeerd personeel en geen hobbybop of beun de haas.
het zal een oem set zijn waar geen omtage handleiding bij zit.origineel gepost door skip
Voorpoot op de grong leggen en de luchtsleutel erop zetten met een lange dop. Zo heb ik het ook gedaan. Zorg wel voor een beetje vrije ruimte want hij kan een klein beetje wegschieten maar het valt mee. Heb je ook geen veerspanners nodig.echt een beunhaas/hobbybop methode en onverantwoordt, je weet niet waar alles naar toe schiet,bovendien schkdempers monteren/demonteren met een lucht sleutel is een big no no
respect voor je project, maar je bent wel onverantwoordt bezig om met alleen een krik en een loodaccu als assteun te werk te gaan.
ik wil niet graag in de buurt zijn als je auto van de krik schiet en op de accu flikkert, dan heb je een groot probleem

koop voor 25 euri gewoon een set assteunen
toevallig een openair luchtfilter,dan wordt het daar door veroorzaakt
morgen maar langs de dealer, kost een paar uries dan wet je wat er aan de hand is
origineel gepost door OPC Turbo
Opel meestal behoorlijk laks is met verbeteren van bekende kwalenis niet alleen bij opel zo:agent
10 minuten werk, niks meer niks minder.
25 april 2010 om 10:15 In reactie op: Astra G > probleem, ik kom er niet uit, wie heeft ideeen #17662373je moet eerst zorgen dat de motorr op benzine weer goed loopt, met je gas gedeelte is naar ale waarschijnlijkheid niks aan de hand.
reinigen cq vervangen.
gasklephuis
stationair steller
egr klep.als je nog geen plannen hebt voor king: dag, heb je nu een mooi klusje:P
je hebt verschillende onderdeelnummmers voor 1 type astra,vandaar mijn vraag
probleem is intussen opgelost, bleek een kabelbreuk te zijn terhoogte van het kofferbak schanier
wil je wel helpen, maar het moet wel realistisch blijven.
ik woon in drenthe, dat is gewoon te ver
een auto van tegenwoordig met 125k op de teller is amper ingerden, veilige kilometers toegewenst
met de hogedrukspuit erop, dat is geen probleem, echter niet te dichtop anders heb je kans dat je er banen/strepen in spuit
anders gewoon met auto shampoo (aldus een autopoetser) waar geen was aan toegevoegd is, dit opbrengen met een nagelborstel zodat het er goed intrekt inlaten trekken en goedafspoelen
18 april 2010 om 22:04 In reactie op: 15-3-2010 RDW Keuring Corsa B C20XE -> Auto in beslag !! #17628615origineel gepost door otdh
hmm
wel raar dat je bij de rdw dan gewoon je papieren terug gekregen hebt, in fijte zijn zij degenen die papieren in mogen vorderen, de politie mag dat nietals je politie je aanhoud, en die willen je papieren in beslag nemen moet er iemand van de RDW of de Marrechause bij zijn
een agentje mag dat nietdat is dus onzin, de politie kan en moet het kenteken vorderen indien er iets met het voertuig of papieren aan de hand is.
het rdw kan alleen de geldigheid ervan intrekken of afgeven.
apk is een moment opname en er kan na een maand wel iets aan de hand zijn.
als je de openpost leest van ts dan roep je het het ook wel over je zelf af, missende spatbordranden geductapete beschermplaat.
als je zo naar een rdw keuring gaat dan weet je zeker dat ze je auto van binnen en buiten nauwkeurig nalopen .
dan denken ze bij het rdw ook van wat heeft zo’n grappen maker nog meer uitgespookt.
in het rdw subforum hier op de site wordt gewaarschuwd dat je je auto in goede/nette staat moet aanleveren bij het rdw, dan heb je de minste kans op problemen
als je het goed wil doen moet je het plaatwerk vervangen het gedeelte waar de roest in zit is 4 laags dat krijg je met stralen of wat dan ook niet roest vrij
origineel gepost door patman
Ik heb hem een paar keer hier in Maastricht gezien.Ik dacht dat deze auto toendertijd veel nieuw plaatwerk gekregen had en roestvrij gemaakt was.
Ik snap niet dat er bij zo’n grote reparatie geen aandacht aan de bodem word besteed.vergeet niet dat mijn tigra in 2004/2005 gestript en nieuw plaatwerk gekregen heeft.
in 2007 heb ik na overleg met mijn cubaanse vriendin nu vrouw besloten om voor onze relatie te kiezendit bracht behoorlijk kosten met zich mee en met het oog op de toekomst(gezin) besloten de tigra te verkopen.
de bedoeling van mij was geweest om de kokerbalken compleet te vervangen kosten a 1500 euro per kant a franco style.
de offertes heb ik hier nog liggen.
deze kosten verdien je niet terug en daarbij komt dat de tigra niet geschikt was voor een gezin.
er is dus wel aandacht aan de bodem besteed maar door omstandigheden heb ik het niet kunnen verwezelijken.betreft het een z16xe motor.
bij mij bleek er een vacuum slang los te zijn nadat ik zelf een kleinebeurt had gedaan hierdoor liep de motor stationair iets hoger dan normaal.
je vernam niets aan de motor behalve dat de bc een hoger verbruik aangaf
hier ff een how too.
je cmoet dus beschiiking hebben over een temp meter met contact voeler, de meter die ik gebruikt hebt wordt door mij ook voor service werkzaamheden aan cv installaties gebruikt.

de compressor.
de dunne leiding is de persgasleiding
de dikke leiding is de zuiggasleiding
zo meet je de persgas temperatuur met een contact voeler.
de persgas temperatuur moet bij ingeschakelde airco altijd minimaal 15 graden hoger zijn de buitentemperatuur.
in mijngeval was dit 49 graden wat overeenkomt met 11,5 bar hogedrukzijde.
het zelfde geldt voor de zuiggas meting.
deze moet tussen de 0 (liefst 2 graden) en 10 graden zijn, is deze te hoog danwel te laag dan klopt de vulling van het systeem niet.
hier even een meting de zuiggas temperatuur op de aansluiting van de verdamper.
in mijn geval geeft deze 8 graden aan wat overeenkomt met een druk van 2.8 bar.(R134a) lagedrukzijde
weet jke dan toevallig waar ie heen gegaan is
bij airco systemen moet je voorkomen dat emissie ontstaat van koudemiddelen.
het idee om het pennetje van het ventiel in tedrukken is dan ook slecht idee, behalve de emissie die ontstaat zou het ventiel ook kunnen beschadigen waardoor indien je airco wel juist funtioneerd alle koude middel verliest.
wanneer je een temperatuurmeter hebt met een contactvoeler kun je de temperatuur meten bij de compresor.
de eene leiding van de compresor moet minimaal 15 graden boven de buiten tempertuur zijn terwijl de andere leiding tussen de 0 en 10 graden moet zijn is deze leiding hoger dan 10 graden of juist lager(ijsvorming aan de leiding) dan heeft het aircosysteem te weinig koudemiddel.
let wel op dat je het systeem minimaal een kwartier hebt draaien voordat je begint met meten, de meting zelf moet je ook uitvoeren met draaiende motor.
als ik morgen tijd heb zal ik wel ff een how tootje maken
dit is natuurlijk geen exacte meting, maar het geeft wel een redelijkbeeld hoe je airco de bij staat en deze methode is 100 maal beter dan ff de uitblaas temp meten van de ventilatie uitmondingen.
-
AuteurBerichten