miraltje

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 554)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Astra G Cruise control inbouwen #17761093

    als leidraad kun je stellen astra-g met oranje knipperglaasjes in de schermen de handel voor 95% van de gevallen is voorbereid indien ze een electrisch gaspedaal hebben motor code Z****

    bij de astra-g met witte knipperglaasjes in de schermen is dat maar 5% en dit zijn dan hoofdzakelijk de diesel variant.

    kortste klap,controleer zelf of je e gas hebt en ga dan naar de vod en laat de ecu uitlezen of de cc ingeprogrameerd is en kan worden vrijgegeven.

    voor cc geldt het zelfde als tc indien niet geprogrameerd is dit ook niet achteraf te programeren.

    indien aanwezig, schaf een cc/knipperhendel,een kopp.pedaal schakelaar en een 4 polige rempedaal schakelaar aan.

    de kabels die benodigd zijn liggen er al de connectors echter kunnen goed weggetaped zijn in de kabelboom dus ff GOED zoeken.

    de enige kabel die er niet kan liggen is de cc kabelboom vanuit de cabine naar de ecu, deze is met de nodige inspanning wel zelf te maken.

    mocht dit alles er niet zijn is er dmv een john gold een cc op je astra te maken met de orgineel cc hendel van opel

    LET OP DIT GELDT ALLEEN VOOR DE E-GAS MODELLEN

    voor de mechanische cc moet je bij baas j zijn met een goed uitgelegde how 2

    In reactie op: opel tigra toeren probleem #17758493

    1000 rpm bij warme motor is te veel, dat is max 800 a 850.

    te hoog in toeren duidt op een vacuum lek, bij hoge toerentallen kan dan het mm lampje branden

    het bokkerig/happerend rijden kan komen door een vervuilt gasklephuis

    In reactie op: Motorstoring? #17758206

    origineel gepost door Raymember
    EGR is 6 maanden geleden vervangen net voor de APK keuring

    het spontaan in toeren klimmen duidt op een vacuum lek.

    voor het vervangen cq afdoppenvan de egr moet het inlaattraject verwijderd worden, is alles na het vervangen wel goed luchtdicht gemonteerd?

    het verbindingsrubber van de inlaat naar de gasklep wil wel eens scheuren waardoor hij valse lucht aanzuigt.

    het inlaatspruitstuk bestaat uit 2 delen hiertussen zit een pakking, is deze vervangen of is de oude weer gebruikt?

    zijn de 5 verbindingsbouten goed aangedraaid?

    vacuumlekken kun je opsporen met remreiniger, spuit het rijkelijk op de verdachte plek bij een draaiende motor, wanneer de motor vervolgens inhoud /afslaat heb je de plak waar het lek zich bevind gevonden.

    In reactie op: schijfremmen #17757265

    de astra g cabrio 1.6 16v wordt standaard afgeleverd met schijven en die heeft ook 4 gats nafen

    In reactie op: Astra G cabrio's? #17645910

    ik ervaar het niet direct als hinderlijk maar als het opgelosdt kan worden, deze buitendienst oplossing, aan wat voor kosten moet ik dan denken..

    In reactie op: Astra Coupe #17745466

    zelfs de nieuwe :oastra al tegen gekomen amper 3 maand oud:thumbdown

    In reactie op: Opel astra g #17754342

    origineel gepost door D.C030
    astra’s besslaan snel hoor met dit weer , voooral omdat je geen airco hebt he :P mjn trucje is altijd raampis op een kier :P en standje 2 voorruit werkt wel goed hoor :P + beslage ruite heet ook voordellen , je ken bijv niet de gordel zien :P

    met beslagen ruiten rondrijden is ook een dure meen iets van 90+6 euri.

    heb nergen last van datde ramen”blijven” beslaan in m’n G en dat is een cabrio en die zijn over het algemeen op dit punt er een stuk gevoeliger voor

    In reactie op: GEZOCHT !!!!!!!! #17753546

    zijn nu ook bepaald geen onderdelen die standaard op het merendeel van de astra G zitten.

    tc is bij het merendeel van de uitvoeringen indien wel geleverd maar niet uitschakelbaar.

    stoelverwarming is alleen als er een leren intrieur inzit en dan meen ik ook nog eens een optie.

    als je het snel wilt hebben moet je het bestellen bij de dealer, heb je geduld dan kun hethier op het ww pleuren.

    In reactie op: Elektriki dak inbouwen somebody?? #17749636

    wil je af-fabriek dak look creeren?dan komt een opendak van webasto het dichtst in de buurt.

    de holanda 700 van webasto achteraf ingebouwd vanaf 1500 euri is niet van een fabrieks opendak te onderscheiden.

    kost, wat heb je ook een mooi dak, dit dak is volledig elektrisch.

    ik heb het destijds overwogen in mijn tigra, echter dit dak was te groot voor de tieg.

    ik heb liever een achteraf ingebouwd dak, daar kun je voor een redelijk bedrag tenminste reserve onderdelen voor krijgen ipv complete motoren war alleen een worm wiel van defect is.

    In reactie op: Water in de kokerbalk van mijn Astra H #17743693

    op problemcar staat te lezen dat het water in de kokerbalken komt door openingen tussen de lasnaden.

    dit is niet te verhelpen,de oplossing om te voorkomen dat erin de toekomst water in blijft staan is door 1 rubberendop aan de voorzijde te verwijderen, dan blijft er geen water meer instaan.

    het is een bekend probleem en simpel op te lossen.

    de kokerbalken zijn goed beschermd en je hoeft volgens opel :hmmz niet bang te zijn vboor roest jaja

    In reactie op: corsa b gsi te koop #17744045

    een link te veel werk????????????????

    In reactie op: Astra G cabrio's? #17645883

    origineel gepost door AsconaC20NE
    zo een van de laatste lekkere dagen dat je dakloos kon rijden is nu wel geweest :sleeping

    als je een echte cabriofiel bent, komen er nog genoeg dagen om open te rijden:P tot +8 is het met stoel verwarming en het dakje open nopg steeds goed toeven in de cabrio.

    we gaan binnenkort weer naar cuba voor bijna 2 maand :angel ivm met een speciale gelegenheid voor ons:angel, jammer alleen dat ik de cabrio niet mee kan nemen in het vliegtuig, anders kon ik 2 maand dakloosrijden.

    In reactie op: Koppakking Stuk #17741019

    300 tot 500 max.

    naast de rotte dorpel kun je er ook vanuit gaan dat de veerschotels/achtertussenpaneel ophanging voorste draag armen rot zijn

    In reactie op: astra g tc #17740605

    de knoppen voor de stoelverwarming zitten vastgeklikt in het paneeltje voor de versnelingspook en de gevonde stekkers waaren achter de kabelboom vast getaped mvg erik

    de schakelaar van van tc komt in het zelfde paneeltje als van de stoel verwarming,maar heb je nu al wel tc zolas wim zegt want anders heb je erhelemaal niks aan

    het is trouwens best mogelijk dat de stekkers die je gevonden heb bedoeld zijn voor de cabrio ,deze heeft nameliujk boven de asbak 2 extra schakelaars tbv van de cabriokap en een schakelaar om alle ramen gelijktijdig te openenen of te sluiten

    In reactie op: ervaring met demer bussen vervangen #17740291

    als de demperbus bij de astra -f het zelfde was als destijds bij de e-kadett dan wordt bij de demper een nieuwe moer meegeleverd.

    toen ik mijn eerste kadett verlaagde met konies heb ik deze moerlosgekregen met heetstoken en met een grote klauw tang vervolgens kunnen demonteren.

    andere optie was er niet die plaatmoer was volledig verroest/weggevretten, daar zat geen houvast meer aan.

    In reactie op: astra g tc #17740601

    is je astra voorzien van tc,dan is dit idd mogelijk.
    indien je astra nog niet voorzien is van tc dan is het niet mogelijk.

    door de schakelaar te plaatsen krijg je deze optie er niet bij zoals bijvoorbeeld de cc

    op de astra ownersclub staat uitlegt hoe je het kunt inbouwen en er achter kunt komen of je ook tc hebt

    de stekkers kunnen nm ook van de stoelverwarming zijn.

    In reactie op: schijven #17732033

    origineel gepost door Dominic
    snap alleen niet waarom ze vanaf ze schijfremmen hadden ook
    gewoon die dingen standaard achter plaatste?

    als je de achteras-trommelremmen vervangt door schijfremmen krijg een over beremming aan de achterzijde.

    door een remdruk regelaar te plaatsen voorkom je dat de achterzijde van je auto volledig blokkeerd, je moet dan een goede coureur zijn wil je de controle over je auto niet verliezen.

    ook een auto heeft meer remvertraging aan de voorzijde dan aan de achterzijde.

    voelt je auto desondanks bij stevig remmen als een dwijl aan of heb je het gevoel dat de achterkant je voorbij komt zetten.

    dan wordt het hoog tijd om eens naar je ophanging te kijken, waarschijnlijk hebben je schokbrekers hun langste tijd gehad of is er iets anders aan de hand met de ophanging

    In reactie op: smoke verstralers gezocht #17735667

    zal je toch echt zelf moeten maken, orgineel of tuning zijn er niet

    In reactie op: exploded view ventilatie astra g #17732244

    niemand een tekening hoe de ventilatie is opgebouwd in een astra g:(

    In reactie op: schijven #17732025

    je bent alle aanbouwdelen van de achteras van een astra f of kadett gsi 16v nodig.

    vervolgens moet je met een adapterkit van bijv mathijsen de tigra-a achteras aanpassen.

    voor een goede ombouw ben je rond de 1000 euri kwijt als je alles zelf doet

    In reactie op: Cruise control astra z1.2xe #17725771

    dan is het programma van de cc niet aanwezig in de ecu.

    je kunt hem dan niet gebruiken tenzij je een john gold cc aanschaft, die kan met de orginele schakelaars bedient worden.

    of indien mogelijk mar weel duur een nieuwe of gereviseerde ecu aanschaffen daar zit altijd cc in geprogrameerd, dit omdat nooit zekker is of de bewuste ecu in een auto komt met of zonder cc

    In reactie op: Astra Coupè bertone #17725478

    origineel gepost door wim-v6

    2: is ook zonder om er gaten in te maken.

    Plaats dan GOEDE speakers op de originele plaatsen.

    Willem

    orgineel is al weinig mis mee,zeker als je het vergelijkt met renault,nissan, vw

    In reactie op: voltage ledjes knoppen middenconsole #17724125

    ja maar bij eigenbouw het weerstandje niet vergeten.

    indien er een print achter zit is het mogelijk dat de led niet voorzien van een ingebouwde weerstand, dan zit deze op de print.

    maak ff een foto van de (achterkant)schakelaar die wilt monteren een plaatje zegt meer dan 1000 woorden

    In reactie op: voltage ledjes knoppen middenconsole #17724123

    1,5 volt.

    wanneer je een weerstand monteerd van 470 ohm tussen de voedng en het ledje dan kun je het ledje rechtstreeks op de 12 volt boordspanning aansluiten.

    bij de orginele affabriek geleverder schakelaars met ledjes erin is het ledje intern voorzien van een weerstand, deze zijn echter niet los via de elektronica boer te verkrijgen.

    In reactie op: co te hoog #17723680

    origineel gepost door sharkmot
    bij mij werd niet eens CO gemeten tijdens APK keuring

    maar goed ken die gast dan ook dus ging eff rondom kijken en het was goed:)

    ben ik benieuwd hoe lang hij zijn apk papieren nog houd!!

    dit soort “fouten”leverd de apk-keurmeester en garage veel strafpunten op wanneer er een steekproef van het rdw volgt.

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 554)