Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
als leidraad kun je stellen astra-g met oranje knipperglaasjes in de schermen de handel voor 95% van de gevallen is voorbereid indien ze een electrisch gaspedaal hebben motor code Z****
bij de astra-g met witte knipperglaasjes in de schermen is dat maar 5% en dit zijn dan hoofdzakelijk de diesel variant.
kortste klap,controleer zelf of je e gas hebt en ga dan naar de vod en laat de ecu uitlezen of de cc ingeprogrameerd is en kan worden vrijgegeven.
voor cc geldt het zelfde als tc indien niet geprogrameerd is dit ook niet achteraf te programeren.
indien aanwezig, schaf een cc/knipperhendel,een kopp.pedaal schakelaar en een 4 polige rempedaal schakelaar aan.
de kabels die benodigd zijn liggen er al de connectors echter kunnen goed weggetaped zijn in de kabelboom dus ff GOED zoeken.
de enige kabel die er niet kan liggen is de cc kabelboom vanuit de cabine naar de ecu, deze is met de nodige inspanning wel zelf te maken.
mocht dit alles er niet zijn is er dmv een john gold een cc op je astra te maken met de orgineel cc hendel van opel
LET OP DIT GELDT ALLEEN VOOR DE E-GAS MODELLEN
voor de mechanische cc moet je bij baas j zijn met een goed uitgelegde how 2
1000 rpm bij warme motor is te veel, dat is max 800 a 850.
te hoog in toeren duidt op een vacuum lek, bij hoge toerentallen kan dan het mm lampje branden
het bokkerig/happerend rijden kan komen door een vervuilt gasklephuis
origineel gepost door Raymember
EGR is 6 maanden geleden vervangen net voor de APK keuringhet spontaan in toeren klimmen duidt op een vacuum lek.
voor het vervangen cq afdoppenvan de egr moet het inlaattraject verwijderd worden, is alles na het vervangen wel goed luchtdicht gemonteerd?
het verbindingsrubber van de inlaat naar de gasklep wil wel eens scheuren waardoor hij valse lucht aanzuigt.
het inlaatspruitstuk bestaat uit 2 delen hiertussen zit een pakking, is deze vervangen of is de oude weer gebruikt?
zijn de 5 verbindingsbouten goed aangedraaid?
vacuumlekken kun je opsporen met remreiniger, spuit het rijkelijk op de verdachte plek bij een draaiende motor, wanneer de motor vervolgens inhoud /afslaat heb je de plak waar het lek zich bevind gevonden.
de astra g cabrio 1.6 16v wordt standaard afgeleverd met schijven en die heeft ook 4 gats nafen
ik ervaar het niet direct als hinderlijk maar als het opgelosdt kan worden, deze buitendienst oplossing, aan wat voor kosten moet ik dan denken..
zelfs de nieuwe :oastra al tegen gekomen amper 3 maand oud:thumbdown
origineel gepost door D.C030
astra’s besslaan snel hoor met dit weer , voooral omdat je geen airco hebt he :P mjn trucje is altijd raampis op een kier :P en standje 2 voorruit werkt wel goed hoor :P + beslage ruite heet ook voordellen , je ken bijv niet de gordel zien :Pmet beslagen ruiten rondrijden is ook een dure meen iets van 90+6 euri.
heb nergen last van datde ramen”blijven” beslaan in m’n G en dat is een cabrio en die zijn over het algemeen op dit punt er een stuk gevoeliger voor
zijn nu ook bepaald geen onderdelen die standaard op het merendeel van de astra G zitten.
tc is bij het merendeel van de uitvoeringen indien wel geleverd maar niet uitschakelbaar.
stoelverwarming is alleen als er een leren intrieur inzit en dan meen ik ook nog eens een optie.
als je het snel wilt hebben moet je het bestellen bij de dealer, heb je geduld dan kun hethier op het ww pleuren.
wil je af-fabriek dak look creeren?dan komt een opendak van webasto het dichtst in de buurt.
de holanda 700 van webasto achteraf ingebouwd vanaf 1500 euri is niet van een fabrieks opendak te onderscheiden.
kost, wat heb je ook een mooi dak, dit dak is volledig elektrisch.
ik heb het destijds overwogen in mijn tigra, echter dit dak was te groot voor de tieg.
ik heb liever een achteraf ingebouwd dak, daar kun je voor een redelijk bedrag tenminste reserve onderdelen voor krijgen ipv complete motoren war alleen een worm wiel van defect is.
op problemcar staat te lezen dat het water in de kokerbalken komt door openingen tussen de lasnaden.
dit is niet te verhelpen,de oplossing om te voorkomen dat erin de toekomst water in blijft staan is door 1 rubberendop aan de voorzijde te verwijderen, dan blijft er geen water meer instaan.
het is een bekend probleem en simpel op te lossen.
de kokerbalken zijn goed beschermd en je hoeft volgens opel :hmmz niet bang te zijn vboor roest jaja
een link te veel werk????????????????
origineel gepost door AsconaC20NE
zo een van de laatste lekkere dagen dat je dakloos kon rijden is nu wel geweest :sleepingals je een echte cabriofiel bent, komen er nog genoeg dagen om open te rijden:P tot +8 is het met stoel verwarming en het dakje open nopg steeds goed toeven in de cabrio.
we gaan binnenkort weer naar cuba voor bijna 2 maand :angel ivm met een speciale gelegenheid voor ons:angel, jammer alleen dat ik de cabrio niet mee kan nemen in het vliegtuig, anders kon ik 2 maand dakloosrijden.
300 tot 500 max.
naast de rotte dorpel kun je er ook vanuit gaan dat de veerschotels/achtertussenpaneel ophanging voorste draag armen rot zijn
de knoppen voor de stoelverwarming zitten vastgeklikt in het paneeltje voor de versnelingspook en de gevonde stekkers waaren achter de kabelboom vast getaped mvg erik
de schakelaar van van tc komt in het zelfde paneeltje als van de stoel verwarming,maar heb je nu al wel tc zolas wim zegt want anders heb je erhelemaal niks aan
het is trouwens best mogelijk dat de stekkers die je gevonden heb bedoeld zijn voor de cabrio ,deze heeft nameliujk boven de asbak 2 extra schakelaars tbv van de cabriokap en een schakelaar om alle ramen gelijktijdig te openenen of te sluiten
als de demperbus bij de astra -f het zelfde was als destijds bij de e-kadett dan wordt bij de demper een nieuwe moer meegeleverd.
toen ik mijn eerste kadett verlaagde met konies heb ik deze moerlosgekregen met heetstoken en met een grote klauw tang vervolgens kunnen demonteren.
andere optie was er niet die plaatmoer was volledig verroest/weggevretten, daar zat geen houvast meer aan.
is je astra voorzien van tc,dan is dit idd mogelijk.
indien je astra nog niet voorzien is van tc dan is het niet mogelijk.door de schakelaar te plaatsen krijg je deze optie er niet bij zoals bijvoorbeeld de cc
op de astra ownersclub staat uitlegt hoe je het kunt inbouwen en er achter kunt komen of je ook tc hebt
de stekkers kunnen nm ook van de stoelverwarming zijn.
origineel gepost door Dominic
snap alleen niet waarom ze vanaf ze schijfremmen hadden ook
gewoon die dingen standaard achter plaatste?als je de achteras-trommelremmen vervangt door schijfremmen krijg een over beremming aan de achterzijde.
door een remdruk regelaar te plaatsen voorkom je dat de achterzijde van je auto volledig blokkeerd, je moet dan een goede coureur zijn wil je de controle over je auto niet verliezen.
ook een auto heeft meer remvertraging aan de voorzijde dan aan de achterzijde.
voelt je auto desondanks bij stevig remmen als een dwijl aan of heb je het gevoel dat de achterkant je voorbij komt zetten.
dan wordt het hoog tijd om eens naar je ophanging te kijken, waarschijnlijk hebben je schokbrekers hun langste tijd gehad of is er iets anders aan de hand met de ophanging
zal je toch echt zelf moeten maken, orgineel of tuning zijn er niet
niemand een tekening hoe de ventilatie is opgebouwd in een astra g:(
je bent alle aanbouwdelen van de achteras van een astra f of kadett gsi 16v nodig.
vervolgens moet je met een adapterkit van bijv mathijsen de tigra-a achteras aanpassen.
voor een goede ombouw ben je rond de 1000 euri kwijt als je alles zelf doet
dan is het programma van de cc niet aanwezig in de ecu.
je kunt hem dan niet gebruiken tenzij je een john gold cc aanschaft, die kan met de orginele schakelaars bedient worden.
of indien mogelijk mar weel duur een nieuwe of gereviseerde ecu aanschaffen daar zit altijd cc in geprogrameerd, dit omdat nooit zekker is of de bewuste ecu in een auto komt met of zonder cc
origineel gepost door wim-v6
2: is ook zonder om er gaten in te maken.
Plaats dan GOEDE speakers op de originele plaatsen.
Willem
orgineel is al weinig mis mee,zeker als je het vergelijkt met renault,nissan, vw
ja maar bij eigenbouw het weerstandje niet vergeten.
indien er een print achter zit is het mogelijk dat de led niet voorzien van een ingebouwde weerstand, dan zit deze op de print.
maak ff een foto van de (achterkant)schakelaar die wilt monteren een plaatje zegt meer dan 1000 woorden
1,5 volt.
wanneer je een weerstand monteerd van 470 ohm tussen de voedng en het ledje dan kun je het ledje rechtstreeks op de 12 volt boordspanning aansluiten.
bij de orginele affabriek geleverder schakelaars met ledjes erin is het ledje intern voorzien van een weerstand, deze zijn echter niet los via de elektronica boer te verkrijgen.
origineel gepost door sharkmot
bij mij werd niet eens CO gemeten tijdens APK keuringmaar goed ken die gast dan ook dus ging eff rondom kijken en het was goed:)
ben ik benieuwd hoe lang hij zijn apk papieren nog houd!!
dit soort “fouten”leverd de apk-keurmeester en garage veel strafpunten op wanneer er een steekproef van het rdw volgt.
-
AuteurBerichten