Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
miral astra
Deelnemerde zafira, echt een fijne auto om te hebben, te rijden en kwa onderhoud is het allemaal nog heel goed te doen.
zafira is voor de keuring geweest en op een paar punten ging die er niet door heen, wat remleidingen waren niet goed, lampje en nog iets kleins.dus alle remleiding vervangen voor nieuwe.



beetje jammer dat de ontluchting nippels van de remcilinders achter afbraken, dus kon ik weer nieuwe cilinders plaatsen.
maar jah auto is nu klaar en gekeurd king:

miral astra
DeelnemerOooh en vergeet niet de thermostaat te vervangen.
miral astra
DeelnemerSucces
miral astra
Deelnemer:( als jij het zegt.
je vraag is. Welke kleur wij voor jouw moeten kiezen…..
gast. Je kiest zelf. Zelf wat je mooi vindt toch. Of moet ik ook vertellen wat voor kleue trui je morgen moet gaan dragen. :jerry
miral astra
Deelnemer8 v klepper id toch een makkie om de koppakking ff te vervangen.
miral astra
Deelnemer:???:
miral astra
Deelnemerjezus. wat een project ben jij begonnen man, :shock: een enorme uitdaging wouw. :vertag ik wens je alle sucses van de wereld.
ben echt benieuwd hoe je dit allemaal voor elkaar gaat boksen.sucses. :thumb
24 januari 2014 om 14:33 In reactie op: Motormanagement lampje Opel Corsa GSi—- Haperen en stoten #18197191miral astra
DeelnemerP0130 – O2 Sensor Circuit Malfunction Bank 1 Sensor 1
Possible causes
– Faulty Front Heated Oxygen Sensor Bank 1
– Front Heated Oxygen Sensor Bank 1 harness is open or shorted
– Front Heated Oxygen Sensor Bank 1 circuit poor electrical connection
– Inappropriate fuel pressure
– Faulty fuel injectors
– Intake air leaks may be faulty
– Exhaust gas leaksP0130 Description
The front heated oxygen sensor (or O2 sensor 1) is placed into the exhaust manifold. It detects the amount of oxygen in the exhaust gas compared to the outside air. The heated oxygen sensor 1 has a closed-end tube made of ceramic zirconia. The zirconia generates voltage from approximately 1V in richer conditions to 0V in leaner conditions. The heated oxygen sensor 1 signal is sent to the Engine Control Module (ECM). The ECM adjusts the injection pulse duration to achieve the ideal air-fuel ratio. The ideal air-fuel ratio occurs near the radical change from 1V to 0V.
Read more: http://engine-codes.com/p0130.html#ixzz2rKJpS1Yw” onclick=”window.open(this.href);return false;deze code is echt verschrikkelijk, het kan namelijk een helehoop zijn. vanaf lambda tot en met een lekkage in de uitlaat (valse lucht)
als het goed is kan je met opcom de lamba door meten, anders toch ff multimeter doen.
rookt de auto ook?miral astra
Deelnemer@cok550 wrote:
Dit mag je niet los halen hij bediend de kleppen in het inlaad spruitstuk
als hij los is een foutcode en slecht vermogen …dank u, ik heb zelf niet zoveel kaas gegeten van diesels… maar ik begrijp dat dit niet kan. u geeft mij duidelijk aan dat dit niet los moet.
het asje wat uit het inlaat spruitstuk komt heeft hij met eet ty-rip vast gezet… geen idee waarom.
hoe dan ook, dit zou een klep moeten regelen in de inlaat spruitstuk. en het potje moet gewoon weer terug zoals het zat toen de auto de fabriek uit ging. :thumbmiral astra
Deelnemer@Dolby wrote:
Zoals ik kan zien op de foto2 waar je de turbo uitlaat met EGR klep ziet is dit geen DTI (DTH)blok maar een DI blok (DTL). dit omdat de turbo over het blok loopt. bij een DTI gaat de turbo uitlaat rechts langs het blok naar de interkooler toe. En komt de slang van de turbo naar EGR van rechts en niet zoals hier te zien van links.
Ik zou even kunnen kijken hoe alles bij mij is aangesloten. Ik heb namelijk een 2.0 16v DI (X20DTL) diesel. En de foto lijkt precies op mijn diesel blok.
dat zou super zijn, heb jij enig idee wat het nut is om dat potje los te halen?
miral astra
Deelnemermiral astra
Deelnemergoeie avond,
vanavond heb ik ruud geprobeerd te helpen met het vinden van zijn probleem, de storing geeft ook aan

het blijkt onder de kap allemaal los te liggen en …. geen iodee waar het naar toe gaat.
ik zou proberen het allemaal op zijn plaats te zetten, met het scema die hier boven staat, dank u.


vraag wat is het nut om dit weg te halen en het asje met een tyrip vast te zetten?

miral astra
DeelnemerEen bak er achtetweg halen en drukgroep vervangen kan vast wel iemand i Nederland de buurt doen. Hoef je niet de auto voor te gaan strippen.
miral astra
DeelnemerBegin met Ff laten uitlezen.
miral astra
DeelnemerEen auto voor 5000 euro met 2 ton op de teller -offtopic
miral astra
DeelnemerIk denk drukgroep die je moet gaan vervangen. Bak is vast niet stuk.
miral astra
DeelnemerZet hem in zijn achteruit. Hokt die nog steeds weet je dar de bak erachter weg kan. Zoniet. Dan het schakelmechanisme na kijken. Je kan hem natuurlijk ook ff helpen door het met je hand in zijn 1 te zetten.
Auto op handrem zetten en oplaten komen. Voorzichtig. . En dan kijken of die snel afslaat of niet.
miral astra
DeelnemerIk ben het met wim eens. De bobinebrug.
Probeer ff de bobinebrug los te halen en ff inspuiten met contact spray.
Dit is om te testen of hij goed contact maakt.. de 4 kan je los trekken. Ff inspuiten en dan testen .omdat je na het vervangen van je bougies ff een goed lopende motor had.
miral astra
DeelnemerDie gene uit emmelooord kan een poging doen om je te helpen.
miral astra
DeelnemerHeb je het blok uitelkaar liggen. ?
miral astra
DeelnemerIk woon in Flevoland
miral astra
DeelnemerWaarom een blok vervangen dan?
Een gat in je zuiger heb je nu toch? Ligt het blok al uitelkaar.
zover ik weet is een 8v niet het zelfde als 16v.27 december 2013 om 18:44 In reactie op: Tikkend geluid in buurt van krukaspoelie astra G X16XEL #18201365miral astra
Deelnemer:jerry jahh waterpomp :jerry
miral astra
Deelnemer:thumb succes
miral astra
DeelnemerFijne feestdagen allemaal. Dat 2014 maar een goed jaar wordt.
-
AuteurBerichten