Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
miral astra
Deelnemercalibra-power wrote:
Welke vinden jullie de mooiste?[/quote
beest. :kewlpicsmiral astra
DeelnemerZolang de mm lampje en sleutel niet gaat branden is er geen probleem. Ik denk ook niet dat die weer gaat branden…… hoop ik.
miral astra
DeelnemerJohan. Ik denk dat je probleem in de voeding zit naar je sensors. O2sensors kunnen fout codes aangegeven als je spanning te laag is. En we weten dat je accu stuk is.ik denk na vervangen van je accu de storing niet meer terug komt.
miral astra
DeelnemerIk geef het op. Tijdens het lopen en zelfs laten lopen tot in zijn 5 op bokken brand er geen mm lampje. Wanneer je er mee gaat rijden. Poef fout codes en lampje aan.
De vacuum pomp nu vervangen. Alle leiding gecontroleerd. Ook de inlaat slangen. Lucht masa meter vervangen. Egr beweegt zonder moeite. Alles terug geplaatst zoals het moet.
Maar niks geen verschil.Ik weet het niet meer. Door sturen naar dealer voor vacuüm test dan maar.
miral astra
Deelnemerniemand :hmmz van de V6 rijders hier die weet wat dit betekend? :cry
miral astra
Deelnemertype H uit 2006 met een gebroken nokken as :???: dat is niet echt goed nieuws :vertag en 2000 euro voor dit te vervangen is natuurlijk :ass
miral astra
DeelnemerP0070 Circuit omgevingstemperatuursensor.
overal waar ik zoek op deze fout code kom ik op een sensor uit achter de bumperP0422 Hoofd katalysator, onjuiste werking; Bank 1
zie is wat ik vondt op deze fout code.
What does this mean?
OBD Code P0422refers to
The optical sensor provides a high resolution signal to the Powertrain Control Module (PCM) by counting pulses on the sensor disk located in the injection pump. The high resolution is one of the most important inputs by the PCM for fuel control and timing. This test monitors the number of high resolution pulses which have been missed (not detected). It’s based on a comparison between the number of pulses that were detected since the last pump cam pulse and the number of the pulses that should have occurred. There are approximately 64 high resolution pulses for every cam pulse.
Symptoms
Possible sumptoms of OBD code P0422
– Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)
Causes
Possible causes of OBD code P0422
– Open or short in the optical sensor circuit – Optical sensor connector – Damaged optical sensor – Damaged PCM or ECM The Error code is generally activated on detection of the following conditions: Some high resolution pulses are missing from the optical sensor to the PCM
Possible Solutions
– If damage, repair optical sensor circuit – Replaced optical sensor – Replaced PCM or ECMP0422 Your engine may run rich due to the lower temperature due to the thermostat. Change the t’stat first, clear the codes and see if it comes back.
wat eigenlijk wel mooi/goed is dat deze fout code bij jouw komt als het kouder gaat worden nu. en je weet zelf al dat je motor niet warmer wordt dan 85 graden.
als de fout code/mm lampje nu weer gaat branden als het weer kouder gaat worden, kunnen we proberen om de temperatuur van je motor wat hoger te krijgen.miral astra
Deelnemermiral astra
Deelnemermiral astra
Deelnemeremmeloord.
miral astra
Deelnemerhet zij scherm hebben we van eBay afgehaald, in Polen hadden ze er 1 liggen in de juiste kleur.
via onderdelenzoeker hebben we een deur gevonden, eigenlijk de complete Zafira was net binnen gekomen volgens de beste man :shock: die in onderdelen weg ging.
dus nieuwe deur en zijspiegel mee genomen.
de donor Zafira: Z374

deze foto is alleen met het nieuwe zij scherm erop nog niet de deur.

na een paar uur sleutelen is de auto weer klaar king:
miral astra
Deelnemer@nova…. wrote:
Heb je al een nieuw scherm? of is dat de oude nog?
ik heb een nieuw scherm, maar die zat er nog niet op met foto’s maken.
miral astra
DeelnemerWaarom wachten en kans op breken als je het nu kan doen ;)
miral astra
Deelnemermiral astra
Deelnemer@ramon851 wrote:
Hallo mijn vsnaar is geknapt en wil er weer een opzetten alleen kan dar zonder gereedschap.
Ik heb geprobeerd om hem in Zijn 5 te zetten en hem er zelf om heen te laten draaien maar dat lukt me niet :$.Miss iemand anders een idee
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
iemand anders het laten doen :afro :angel hoe kan je nu zonder gereedschap iets vervangen? ff sleutel 15 erop spanning eraf nieuwe mulitiriem erom en klaar.
miral astra
DeelnemerEen Lambdasonde(ook wel O2 sensor genoemd) reageert op de hoeveelheid O2 in de uitlaatgassen, en gaat daarvanuit een spanning opwekken. De hoogte van de spanning is dus afhangelijk van de hoogte van het zuurstofgehalte. Meet je een waarde van 4,8 volt op de lambda, heb je dus veel zuurstof in de uitlaatgassen ( wat ook de 4-gasmeter aangeeft) en draait de motor dus op dat moment ARM.
Vermoedelijk heb je dus een probleem met valse lucht. Statioinair= gesloten gasklep= veel vacuum= meer lekkage.
Andersom, hogere toerentallen= gasklep verder open= minder vacuum= minder drukverschil voor lekkage.All About Lambda Sensors
The exhaust gas oxygen sensor (EGO or O2), or lambda sensor, is the key sensor in the engine fuel control feedback loop. The computer uses the O2 sensor’s input to balance the fuel mixture, leaning the mixture when the sensor reads rich and enriching the mixture when the sensor reads lean.
Lambda sensors produce a voltage signal that recognises the amount of unburnt oxygen in the exhaust. An oxygen sensor is essentially a battery that generates its own voltage. When hot (at least 250 °C), the zirconium dioxide element in the sensor’s tip produces a voltage that varies according to the amount of oxygen in the exhaust compared to the ambient oxygen level in the outside air. The greater the difference, the higher the sensor’s output voltage.
Sensor output ranges from 0.2 volts (lean) to 0.8 volts (rich). A perfectly balanced or “stoichiometric” fuel mixture of 14.7 parts of air to 1 part of fuel gives an average reading of around 0.45 volts.
The lambda sensor’s output voltage doesn’t remain constant, however. It flip-flops back and forth from rich to lean. Every time the voltage reverses itself and goes from high to low or vice versa, it’s called a “cross count”. A good O2 sensor on a injection system should fluctuate from rich to lean about 1 per second. If the number of cross counts is lower than this, it tells you the O2 sensor is getting sluggish and needs to be replaced.
Most lambda sensors will cycle from rich to lean in about 50 to 100 milliseconds, and from lean to rich in 75 to 150 milliseconds. This is referred to as the “transition time”. If the O2 sensor is taking significantly longer to reverse readings, this too is an indication that it is getting sluggish and may need to be replaced.
Observing the sensor’s waveform on a scope is a good way to see whether or not it is slowing down with age. If the sensor becomes sluggish, it can create hesitation problems during sudden acceleration.
Heated Oxygen Sensors
To reduce the warm-up time of the lambda sensor, an internal heating element may be used. Heated O2 sensors can reach an operating temperature of as high as 500 degrees C in as little as eight seconds! Shorter warm-up time means the system can go into closed loop fuel control sooner, which reduces emissions and improves fuel economy. Heating the sensor also means it can be located further downstream from the exhaust manifold.
Zirconia lambda sensors
Titania Oxygen Sensors
Some vehicles have a slightly different type of sensor that has a titania element rather than zirconia. Titania O2 sensors are fitted to some Vauxhalls.
Titania lambda sensors
The operating principle of a titania lambda sensor is entirely different from that of a zirconia lambda sensor. A titania lambda sensor works like a coolant sensor. It changes resistance as the air/fuel ratio goes from rich to lean; but instead of a gradual change, it switches very quickly from low resistance (less than 1000 ohms) when the mixture is rich to high resistance (over 20,000 ohms) when the mixture is lean.
The input end of the titania sensor is fed from a fixed 1-volt supply, and the output end is pulled towards 0 volts by a fixed resistor. As the resistance of the titania sensor varies, so does the voltage at its output. When the fuel mixture is rich, the resistance of the sensor is low and so its output voltage is high. When the fuel mixture is lean, resistance shoots up and the voltage signal drops.28 januari 2014 om 11:49 In reactie op: Corsa B MM-lampje aan bij een lege tank? *Update EGR defect* #18208071miral astra
Deelnemeris dat niet een duur woord voor egr?
miral astra
Deelnemerhelaas na dat ik alles weer terug op zijn plaats heb gezet en elke slang heb gecontroleerd kan ik niks vinden….
de motor loopt eigelijk best mooi en met gas geven pakt die ook mooi op.
maar als je er echt mee gaat rijden merk je dat hij inhoud en dat de MM lamp gaat branden bij een bepaalde toeren tal. eigenlijk is er niet echt mee te rijden :swear
optrekken en constant snelheid geeft de fout code en blijft ook.schoon en beweggt goed>

lekt verschrikkelijk veel olie>

moet nu allemaal goed zitten>

zit weer terug op zijn plaats en zie je ook goed bewegen als je gas geeft.>

het hele vacuumsysteem geeft best weinig luchtdruk of vacuum vindt ik, maar heb ook geen idee hoeveel die nodig heeft.lucht maasa meter is veranderd maar niks…>

heb geen idee eigenlijk wat het is… :cry
miral astra
DeelnemerTik in motor type en je vindt het. Ik mis in je bericht de motor type
miral astra
Deelnemerals je de auto laat lopen heb je dan bubbels in je water expansie ja of neej?
radiateur warm zowel benden als boven ja of neej?
en zijn de slangen ook overal mooi warm?
waterpomp . koppakking. sensor… thermostaat.
miral astra
Deelnemer1000 euro een mooie en roest vrije calibra….. succes met zoeken.
miral astra
Deelnemerziet er goed uit.
telefoon die ze gebruiken is LG, dus dan kan elke telefoon dit aan…. :???: app.
Opel: Insignia A, Astra J, Zafira C, ADAM, Cascada, Mokka, Ampera
Chevrolet: Cruze, Orlando, Trax, Malibu, Volt, Camaromiral astra
Deelnemerik zou/doe altijd kop vlakken, scheelt een hoop ellende achteraf.
miral astra
Deelnemerdat klinkt niet goed. http://www.youtube.com/watch?v=ubAoVMn4ulc&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;. het geluid blijft zelfs bij gas geven hoor ik.
ik zelf denk niet dat het in het onderblok zit, maar echt bij de stoters. maar de auto staat in de garage, ze zullen het vast snel vinden.miral astra
Deelnemer -
AuteurBerichten










