miral astra

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 610)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: De Insignia van Jeroen W #18185187
    miral astra
    Deelnemer
    calibra-power wrote:

    Welke vinden jullie de mooiste?[/quote
    beest. :kewlpics

    In reactie op: foutcode P0070 en P0422, wie weet hier wat vanaf #18215129
    miral astra
    Deelnemer

    Zolang de mm lampje en sleutel niet gaat branden is er geen probleem. Ik denk ook niet dat die weer gaat branden…… hoop ik.

    In reactie op: foutcode P0070 en P0422, wie weet hier wat vanaf #18215127
    miral astra
    Deelnemer

    Johan. Ik denk dat je probleem in de voeding zit naar je sensors. O2sensors kunnen fout codes aangegeven als je spanning te laag is. En we weten dat je accu stuk is.ik denk na vervangen van je accu de storing niet meer terug komt.

    In reactie op: Astra G 2.0 DTI vacuum vaatjes/slangetjes #18208953
    miral astra
    Deelnemer

    Ik geef het op. Tijdens het lopen en zelfs laten lopen tot in zijn 5 op bokken brand er geen mm lampje. Wanneer je er mee gaat rijden. Poef fout codes en lampje aan.
    De vacuum pomp nu vervangen. Alle leiding gecontroleerd. Ook de inlaat slangen. Lucht masa meter vervangen. Egr beweegt zonder moeite. Alles terug geplaatst zoals het moet.
    Maar niks geen verschil.

    Ik weet het niet meer. Door sturen naar dealer voor vacuüm test dan maar.

    In reactie op: foutcode P0070 en P0422, wie weet hier wat vanaf #18215124
    miral astra
    Deelnemer

    niemand :hmmz van de V6 rijders hier die weet wat dit betekend? :cry

    In reactie op: Afgebroken nokkenas Opel Astra 2006 #18215337
    miral astra
    Deelnemer

    type H uit 2006 met een gebroken nokken as :???: dat is niet echt goed nieuws :vertag en 2000 euro voor dit te vervangen is natuurlijk :ass

    In reactie op: foutcode P0070 en P0422, wie weet hier wat vanaf #18215122
    miral astra
    Deelnemer

    P0070 Circuit omgevingstemperatuursensor.
    overal waar ik zoek op deze fout code kom ik op een sensor uit achter de bumper

    P0422 Hoofd katalysator, onjuiste werking; Bank 1

    zie is wat ik vondt op deze fout code.
    What does this mean?
    OBD Code P0422refers to
    The optical sensor provides a high resolution signal to the Powertrain Control Module (PCM) by counting pulses on the sensor disk located in the injection pump. The high resolution is one of the most important inputs by the PCM for fuel control and timing. This test monitors the number of high resolution pulses which have been missed (not detected). It’s based on a comparison between the number of pulses that were detected since the last pump cam pulse and the number of the pulses that should have occurred. There are approximately 64 high resolution pulses for every cam pulse.
    Symptoms
    Possible sumptoms of OBD code P0422
    – Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)
    Causes
    Possible causes of OBD code P0422
    – Open or short in the optical sensor circuit – Optical sensor connector – Damaged optical sensor – Damaged PCM or ECM The Error code is generally activated on detection of the following conditions: Some high resolution pulses are missing from the optical sensor to the PCM
    Possible Solutions
    – If damage, repair optical sensor circuit – Replaced optical sensor – Replaced PCM or ECM

    P0422 Your engine may run rich due to the lower temperature due to the thermostat. Change the t’stat first, clear the codes and see if it comes back.

    wat eigenlijk wel mooi/goed is dat deze fout code bij jouw komt als het kouder gaat worden nu. en je weet zelf al dat je motor niet warmer wordt dan 85 graden.
    als de fout code/mm lampje nu weer gaat branden als het weer kouder gaat worden, kunnen we proberen om de temperatuur van je motor wat hoger te krijgen.

    In reactie op: foutcode P0070 en P0422, wie weet hier wat vanaf #18215120
    miral astra
    Deelnemer

    en hierbij de uitslag.

    dus voor iedereen die verstand heeft van een v6, u mening aub…

    In reactie op: Astra G 2.0 DTI vacuum vaatjes/slangetjes #18208952
    miral astra
    Deelnemer

    de eigenaar van de auto heeft een lekkage aan deze pomp, het lekt verschrikkelijk veel olie… :???:
    maar is dit misschien ook het probleem in het vacuüm systeem zelf?

    x20dtl vacuüm pump

    In reactie op: foutcode P0070 en P0422, wie weet hier wat vanaf #18215118
    miral astra
    Deelnemer

    emmeloord.

    In reactie op: Esther haar nieuwe Zafira A #18163179
    miral astra
    Deelnemer

    het zij scherm hebben we van eBay afgehaald, in Polen hadden ze er 1 liggen in de juiste kleur.
    via onderdelenzoeker hebben we een deur gevonden, eigenlijk de complete Zafira was net binnen gekomen volgens de beste man :shock: die in onderdelen weg ging.
    dus nieuwe deur en zijspiegel mee genomen.
    de donor Zafira: Z374

    deze foto is alleen met het nieuwe zij scherm erop nog niet de deur.

    na een paar uur sleutelen is de auto weer klaar king:

    In reactie op: Esther haar nieuwe Zafira A #18163178
    miral astra
    Deelnemer

    @nova…. wrote:

    Heb je al een nieuw scherm? of is dat de oude nog?

    ik heb een nieuw scherm, maar die zat er nog niet op met foto’s maken.

    In reactie op: marge distributieriem #18214806
    miral astra
    Deelnemer

    Waarom wachten en kans op breken als je het nu kan doen ;)

    In reactie op: Esther haar nieuwe Zafira A #18163176
    miral astra
    Deelnemer

    de auto de garage in en is kijken wat de schade achter de scherm is.

    gelukkig niks, alleen het zij scherm en de deur die vervangen moet worden.

    wel een ruk plek om een boutje te plaatsen zeg.

    In reactie op: V-snaar vervangen #18210948
    miral astra
    Deelnemer

    @ramon851 wrote:

    Hallo mijn vsnaar is geknapt en wil er weer een opzetten alleen kan dar zonder gereedschap.
    Ik heb geprobeerd om hem in Zijn 5 te zetten en hem er zelf om heen te laten draaien maar dat lukt me niet :$.

    Miss iemand anders een idee

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

    iemand anders het laten doen :afro :angel hoe kan je nu zonder gereedschap iets vervangen? ff sleutel 15 erop spanning eraf nieuwe mulitiriem erom en klaar.

    In reactie op: motermanagment lampje brand code 0130 #18211352
    miral astra
    Deelnemer

    Een Lambdasonde(ook wel O2 sensor genoemd) reageert op de hoeveelheid O2 in de uitlaatgassen, en gaat daarvanuit een spanning opwekken. De hoogte van de spanning is dus afhangelijk van de hoogte van het zuurstofgehalte. Meet je een waarde van 4,8 volt op de lambda, heb je dus veel zuurstof in de uitlaatgassen ( wat ook de 4-gasmeter aangeeft) en draait de motor dus op dat moment ARM.

    Vermoedelijk heb je dus een probleem met valse lucht. Statioinair= gesloten gasklep= veel vacuum= meer lekkage.
    Andersom, hogere toerentallen= gasklep verder open= minder vacuum= minder drukverschil voor lekkage.

    All About Lambda Sensors
    The exhaust gas oxygen sensor (EGO or O2), or lambda sensor, is the key sensor in the engine fuel control feedback loop. The computer uses the O2 sensor’s input to balance the fuel mixture, leaning the mixture when the sensor reads rich and enriching the mixture when the sensor reads lean.
    Lambda sensors produce a voltage signal that recognises the amount of unburnt oxygen in the exhaust. An oxygen sensor is essentially a battery that generates its own voltage. When hot (at least 250 °C), the zirconium dioxide element in the sensor’s tip produces a voltage that varies according to the amount of oxygen in the exhaust compared to the ambient oxygen level in the outside air. The greater the difference, the higher the sensor’s output voltage.
    Sensor output ranges from 0.2 volts (lean) to 0.8 volts (rich). A perfectly balanced or “stoichiometric” fuel mixture of 14.7 parts of air to 1 part of fuel gives an average reading of around 0.45 volts.
    The lambda sensor’s output voltage doesn’t remain constant, however. It flip-flops back and forth from rich to lean. Every time the voltage reverses itself and goes from high to low or vice versa, it’s called a “cross count”. A good O2 sensor on a injection system should fluctuate from rich to lean about 1 per second. If the number of cross counts is lower than this, it tells you the O2 sensor is getting sluggish and needs to be replaced.
    Most lambda sensors will cycle from rich to lean in about 50 to 100 milliseconds, and from lean to rich in 75 to 150 milliseconds. This is referred to as the “transition time”. If the O2 sensor is taking significantly longer to reverse readings, this too is an indication that it is getting sluggish and may need to be replaced.
    Observing the sensor’s waveform on a scope is a good way to see whether or not it is slowing down with age. If the sensor becomes sluggish, it can create hesitation problems during sudden acceleration.
    Heated Oxygen Sensors
    To reduce the warm-up time of the lambda sensor, an internal heating element may be used. Heated O2 sensors can reach an operating temperature of as high as 500 degrees C in as little as eight seconds! Shorter warm-up time means the system can go into closed loop fuel control sooner, which reduces emissions and improves fuel economy. Heating the sensor also means it can be located further downstream from the exhaust manifold.
    Zirconia lambda sensors
    Titania Oxygen Sensors
    Some vehicles have a slightly different type of sensor that has a titania element rather than zirconia. Titania O2 sensors are fitted to some Vauxhalls.
    Titania lambda sensors
    The operating principle of a titania lambda sensor is entirely different from that of a zirconia lambda sensor. A titania lambda sensor works like a coolant sensor. It changes resistance as the air/fuel ratio goes from rich to lean; but instead of a gradual change, it switches very quickly from low resistance (less than 1000 ohms) when the mixture is rich to high resistance (over 20,000 ohms) when the mixture is lean.
    The input end of the titania sensor is fed from a fixed 1-volt supply, and the output end is pulled towards 0 volts by a fixed resistor. As the resistance of the titania sensor varies, so does the voltage at its output. When the fuel mixture is rich, the resistance of the sensor is low and so its output voltage is high. When the fuel mixture is lean, resistance shoots up and the voltage signal drops.

    miral astra
    Deelnemer

    is dat niet een duur woord voor egr?

    In reactie op: Astra G 2.0 DTI vacuum vaatjes/slangetjes #18208950
    miral astra
    Deelnemer

    helaas na dat ik alles weer terug op zijn plaats heb gezet en elke slang heb gecontroleerd kan ik niks vinden….
    de motor loopt eigelijk best mooi en met gas geven pakt die ook mooi op.
    maar als je er echt mee gaat rijden merk je dat hij inhoud en dat de MM lamp gaat branden bij een bepaalde toeren tal. eigenlijk is er niet echt mee te rijden :swear
    optrekken en constant snelheid geeft de fout code en blijft ook.

    schoon en beweggt goed>

    lekt verschrikkelijk veel olie>

    moet nu allemaal goed zitten>

    zit weer terug op zijn plaats en zie je ook goed bewegen als je gas geeft.>

    het hele vacuumsysteem geeft best weinig luchtdruk of vacuum vindt ik, maar heb ook geen idee hoeveel die nodig heeft.

    lucht maasa meter is veranderd maar niks…>

    heb geen idee eigenlijk wat het is… :cry

    In reactie op: astra aanhaalmoment cilinderkop en volgorde. #18210924
    miral astra
    Deelnemer

    Tik in motor type en je vindt het. Ik mis in je bericht de motor type

    In reactie op: Motor word te heet #18210735
    miral astra
    Deelnemer

    als je de auto laat lopen heb je dan bubbels in je water expansie ja of neej?

    radiateur warm zowel benden als boven ja of neej?

    en zijn de slangen ook overal mooi warm?

    waterpomp . koppakking. sensor… thermostaat.

    In reactie op: Mijn Calibra,1 jaar verder. APK!!! #18210602
    miral astra
    Deelnemer

    1000 euro een mooie en roest vrije calibra….. succes met zoeken.

    In reactie op: Happylightshow introduceert Happyblue module #18210152
    miral astra
    Deelnemer

    ziet er goed uit.

    telefoon die ze gebruiken is LG, dus dan kan elke telefoon dit aan…. :???: app.

    Opel: Insignia A, Astra J, Zafira C, ADAM, Cascada, Mokka, Ampera
    Chevrolet: Cruze, Orlando, Trax, Malibu, Volt, Camaro

    In reactie op: Problemen met een X16SZ motor. #18210407
    miral astra
    Deelnemer

    ik zou/doe altijd kop vlakken, scheelt een hoop ellende achteraf.

    In reactie op: tikkend geluid #18206332
    miral astra
    Deelnemer

    dat klinkt niet goed. http://www.youtube.com/watch?v=ubAoVMn4ulc&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;. het geluid blijft zelfs bij gas geven hoor ik.
    ik zelf denk niet dat het in het onderblok zit, maar echt bij de stoters. maar de auto staat in de garage, ze zullen het vast snel vinden.

    In reactie op: Esther haar nieuwe Zafira A #18163174
    miral astra
    Deelnemer

    maaaar toen, een paar dagen later…
    mevrouw rijd tegen paaltje aan :swear
    en nu kan ik beginnen met het vervangen van de delen.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 610)