Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
miral astra
Deelnemerna het vervangen van de sensors liep hij nog steeds slecht! dus maar naar de opel dealer gebracht.
de uistlag hiervan is dat het kastje die naast de cilinderkop zit waar 2 stekkers naar toe gaan stuk is! kosten hiervan zijn 1200 euro! maar gelukkig wordt hij eerst opgestuurd om te reviseren (altans dat gaaan ze proberen) als dit lukt kost het me 300 euro.dus als 1 van de cilinders niet vonkt en je hebt ondertussen al bijna je hele motor vervangen is het dat kastje dus.
advies stuur hem eerts naar de opel dealer om hem uittelezen en ga dan pas dingen vervangen!
:arguemiral astra
Deelnemerdat ligt eraan waar hij stuk is koppakking alleen is mooi te testen door motor warm te draaien en voor zichtig je dop los draaien. wanneer water als een gek omhoog komt is het je koppaking. meestal zie je dat ook door je uitlaat gassen witte rook of gele olie .
ontluchten doe je door kachel op warm te zetten koolvloeistof vullen en warm te laten draaien met dop eraf. wel in de buurt blijven voor overhitten van de motor.:angelmiral astra
Deelnemer:vertaghet vervangen van de dis riem is erg makkelijk:thumbup! inderdaad zijn er 2 verschillende riemen maar gewoon ff de tanden tellen en dan naar de winkel gaan om nieuwe te halen.meestal op kenteken krijg je ook de goeie maar wel tellen! alle rolletjes moet je gewoon vervangen en een nieuwe bout voor de spanrol (klootte torks) water pomp is inderdaad goed idee.er staat hier zelfs op de forum hoe je het moet doen
miral astra
Deelnemerorigineel gepost door Famempeters
ik denk dat je de lpg even moet vergeten ff terug naar de basis eerst goed lopen op benzine dan zal het gas gewoon wel goed gaan .maar als je op de 3e cillinder geen vonk hebt dan moet je het in je ontstekings timing zoeken dus nok /krukas sezoren. zijn dit orginele zo niet neem wel orginele ze willen nog wel is muiten met elkaar .
Bert
beste bert, ik heb alle 3 de sensor besteld en wacht erop tot ze binnen zijn. ik hoop eigenlijk morgen.ik heb het hele draad boom door gemeten aen alles is goed.eigenlijk weet niemand het hier bij mij in de buurt meer :( dus ff afwachten tot na het weekend. natuurlijk post ik direct het antwoord als ik weet wat het is. anders afwachten tot woensdag dan gaat hij naar de dealer.
:swearmiral astra
Deelnemerorigineel gepost door Famempeters
geen nokkenas zensor die de boel in de maling neemt ??dit ook omdat je met je vonk zit net of de senzor niet goed reageerd .is maar een idee na alles wat je al vervangen hebt .
Bert
dat beste Bert zit ook al al aan te denken, 3 sensors die mij het leven erg moeielijk kunnen maken.nokkenas/krukas en de sensor achter op het blok NOCK sensor kunnen problemen geven 1 plaats nokken as 2 plaats krukas 3 plaats KNOCK snsor
:wtfmiral astra
DeelnemerEen Opel Astra g 1.6 16 v ecotec e16xel,
Een paar weken geleden heb ik deze astra op g3 kocht met EGR problemen! Althans dat zei hij.
Naar aanschaf van de auto en 100 km heb gereden (terug naar huis) begon de auto er in te houden en klonk hij als een Amerikaan. Geen snelheid mee te krijgen dus!
Ik heb de bougies eruit gehaald compressie gemeten. Toen kwam ik er achter dat er een verkeerde bougie in zat (voor een 8v) en omdat de compressie van de 1 en 4 cilinder ook niet echt mooi was (9 bar) besloot ik de cilinderkop eraf te halen. De cilinder kop is vervangen en heb direct ook alles nieuw erin gedaan voor de distributie. Alles weer netjes inelkaar gezet en draaien maar. Maar helaas ook naar 20 min olie drukken liep hij nog steeds niet goed. Ik heb de distributie tijd stip wel 10x gecheckt.
En toen kwam ik er achter dat de 3e cilinder geen vonk kreeg. Dus heb ik een nieuwe bobine brug besteld. Deze is vrijdag binnen gekomen. Maar ook helaas :crynaar testen van de nieuwe bobinebrug kwam er geen vonk uit. Bougies zijn nieuw.
De EGR klep is afgedopt, tijd stip van distributie riem is goed compressie van alle 4 de cilinders zijn perfect 10 bar, hij krijgt zowel benzine als LPG naar de cilinders. Nieuwe bobine brug en bougies.Dus wat blijft er nog over?:hmmz Sensors misschien de lpg systeem die moeilijk doet? Ik weet het eigenlijk niet meer. Wel weet ik dat ik een hoop geld al in deze auto heb gestoken en dat hij nog steeds niet mooi loopt! En hij moet voor de keuring (al een maand ofzo)
Misschien dan toch maar naar de dealer brengen,en hopen dat hun het wel kunnen maken!
:vertagmiral astra
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
Bobine zit er wel op, dat is dat ding wat over de 4 bougies gedrukt zit. (Bobine brug)Willem
die is al nieuw, gister net binen gekregen.maar nogsteeds het zelfde probleem
miral astra
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
Bobine kapot denk ik.Uiltezen kan ook gewoon op Contact met de motor uit.
Willem
ehhhh die zit er nie op toch,en maar 1cylinder doet het nie.
miral astra
Deelnemerorigineel gepost door AkUzA_TetSuo
Dat klopt wat OPC Turbo zegt, probleem zal hoogstwaarschijnlijk in de ontstekingsunit zitten.
Of het electro gedeelte van je G3 installatie ff nalopen!!!
By the way……..Welkom, enné stel je ff netjes voor in ’t juiste topic…staat wel zo netjes:angelMvg TetSuo
bedankt voor de info, en ik zal dat gaan doen! voorstellen:jerry
miral astra
Deelnemerorigineel gepost door OPC Turbo
De ontstekingsunits gaan nog wel eens kapot…Hij kan ook door die verkeerde bougie kapot gegaan zijn… die units zijn nogal gevoelig voor oude of verkeerde bougie’s
dank u voor deze info
-
AuteurBerichten