Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
miral astra
Deelnemerorigineel gepost door OPCdriver
Beetje oppassen , kan goedkoop = duurkoop worden.
Staat niet al te goed bekend en zit op een grote sloperijen locatie?!
Ik heb er ooit wel velgen en banden gekocht , vond het net een kermisattractie.
Als je weet wat je wilt en weet wat je koopt kan je de “gok” nemen , anders
zou ik je aanraden verder bij een specialist te gaan kijken en praten.dank u wel voor de reactie, de velg die je ziet op de foto wil ik graag hebben;)
miral astra
DeelnemerNu zijn mijn vragen:
Horen die 3 kleppen los te zitten? (niet speling maar gewoon los)
Zijn ze die vergeten aan te draaien of hoe ze dan ook vast zitten, met de koppakking vervangen?
Moet ik die drie kleppen vervangen?
Kan ik dan niet beter meteen alle 8 de kleppen vervangen?
En wat kost dit ongeveer.
dit is echt raar:
ik heb jouw verhaal 3 keer opnieuw gelezen, jij :wors kan voelen dat de kleppen speling hebben?
heb je de nokkenas-klepstoters en veren los gehaald om de klepspeling te controleren?
of begrijp ik dit verkeerd! (laat je klep niet los als de cylinderkop er nog op zit)
ik neem aan dat de motor zonder olie heeft gelopen, of bedoel je echt dat er geen koelvloeistof in zat.het tikken van de motor in het begin zijn je hydrolische klep stoters, die naar een paar seconden weg gaat omdat de olie druk dan op pijl is (een 16v klinkt erger:D)
maar als jouw tik niet weg gaat blijft er een klep stoter hangen, maar dit is gis werk omdat er veel open vragen zijn!ik neem aan dat jullie zelf de koppaking hebben vervangen, anders begrijp ik het verhaal je broer niet.
miral astra
Deelnemerik hoop echt voor je dat de vezekering dit gaat betalen, en wat trompie al zegt moet het best wat water zijn geweest om dit via de lucht filter binnen te krijgen.
miral astra
Deelnemerde homokineet kan je testen door stuur helemaal naar links te draaien en rechts en de rondjes draaien/rijden. wordt het geluid erger zijn het je homo’s.
en een wiel lager maakt eigenlijk meer een huilend of schrapend geluid als ie stuk is.
bedoel je een tik met speling, of meer een tik in de motor:hmmz
sucses
miral astra
Deelnemermijn mening is dat als ik jouw was niet aan een 2e handse raam zal beginnen.
niet dat een 2 e handse raam duur is,maar het werk wat je eraan heb. heb je wel is een raam vervangen? weet je welke kit en primer je moet hebben? en hoeveel kit er eigenlijk tussen moet / hoogte.
als je het raam er in heb gekit en het blijkt later nog te lekken kan je weer op nieuw beginnen:mad:
en vergeet niet het eruit halen van de raam:pukegewoon je vezekering op bellen en vertel dat je ook glas in je palkket wil:D
sucses met wat je ook gaat doen!
miral astra
Deelnemerorigineel gepost door jarnostation
en thermostaat kun je alleen vervangen als je d-riem er af haalt volgens mij kan iemand dit bevestiging ?dit heb ik al een paar keer meegemaakt, met veschillende astar’s zowel f als g. ik zal als ik jouw was dit wel voor de winter laten maken (scheelt een hoop kou:) )

miral astra
Deelnemerolie weeeeeeeeeeeeer bij gevuld en anderre banden voor gemonteerd;)
miral astra
Deelnemersorry, dat ik het vraag maar wat heeft de stuurbekrachteging nu met een dynamo te maken:hmmz het hele systeem werkt op olie:cool: toch?
dit heb ik nog nooit gehoord:hmmz
ik bedoel het niet slecht ofzo maar als mijn stuurbekrachteging raar zal doen zal ik zeker niet naar de dynamo gaan kijken:( zo leer je ook weer wat):D
miral astra
Deelnemertrek je bougies er is uit en maak een foto ervan, je kan aan de kleur en aanslag wel zien of er iets aan de hand is in je blok, ik ben het er mee eens met veel reacties dat de kleprubbers het probleem zijn. helaas heb ik het zelfde probleem. ik moet elke 1000 kilometer 2-3 liter bij vullen ik weet dat het onderblok perfect is. en heb helaas toen het blok van mij uitelkaar lag niet de klep rubbers vervangen.
wat ik wil gaan proberen is om een oude bougie te slopen en dan een lucht nippel eraan te lassen! met 8-10 bar druk moet het zo zijn dat je de klepspietjes los moet krijgen zonder dat de klep naar binnen valt.maar heb het nog nooit gedaan.
miral astra
Deelnemerheb je compressie gemeten?
staat de distributie tijd stip goed?
alle kabels goed aangesloten?
krijg je een vonk?JHR het is een astra 1.4 i 8v
miral astra
Deelnemerhttp://www.carfantasy.nl/schroefsets-opel-astra-c-10336_10404_10412.html
ik geloof niet dat je iets mist:agent kijk zelf maar.
miral astra
Deelnemerik heb zelf ook een x16xel :( en mijn riem heb ik vervangen aan de onderkant van de auto.
gewoon een sleutel op de spanner zetten en omhoog drukken (geloof ik) of naar beneden dan zie je van zelf dat de riem slap komt te hangen en wissellen maar.inderdaad heeft JHR gelijk het is een multiriem en geen v-snaar.
miral astra
Deelnemer:vertag sucses, hoop voor je dat het nie duur is:wors
miral astra
Deelnemerhttp://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=127449
beste Tap, ik geloof dat Nick-gsi gelijk heeft. een niet zo mooi voorkomend probleem is dit en ook er duur :vertagheb ik net gelezen.
sucses:thumbup
miral astra
Deelnemerorigineel gepost door corsaforever
Ik denk ook dat het je veerpootlager is, mijn astra station staat nu ook in de garage met het zelfde probleem.Draai de moer ff los van de veerpootlager (onder je motorkap) en kijk of het gat waar je schokbrekerpen door heen gaat nog rond is bij mij was dat niet het geval en dus maakt hij dat knak geluid.
En ga niet uitlijnen voordat je het probleem hebt gevonden anders kun je later weer heen das zonde van het geld.
succes
dus dat ga ik dan ook zeker doen! is een kleine moeite. had jij ook speling op het stuur zelf dan?
miral astra
Deelnemerorigineel gepost door Blue-Dragon
Lijkt mij toch een toplager te zijn.En uitlijnen verhelpt niet de trilling in je stuur , wielen balanceren zou nog kunnen.
Of het trillen komt door een velg die misschien wat krom is.dus dan moet het wel dat zijn;) zal van het weekend gaan kijken. dank u wel
miral astra
Deelnemerzooh en nu eerst een biertje:cool: en dan gaan we mekaar weer helpen met inderdaad onze hobby OPEL.
miral astra
Deelnemer16.08.2010
ik heb wat meer nieuws, omdat ik de motor voor dehelft heb gereviseerd heb ik er nog niet hard mee gereden.van het weekend had ik last van een golf rijder die niet aan de kant wou.dus moest ik ff rechts voorbij.het stuur begon te trillen bij 130km en stopte bij 145 km met trillen! het leek wel of mijn wiel los zat. thuis aan gekomen heb ik hem opgekrikt en wielbouten gecontroleerd. maar die zaten vast. heb aan de wielen lopen rukken maar ook daar zat niks.als de auto op de grond staat en ik kortte rukjes aan het stuur geeft hoor je duidelijk dat er iets los zit (speling) maar als ik hem op krik heb dus met de wielen van de grond en overal met banden lepel tussen lopen drukkken maar hoor of zie ik niks.ik wil hem best wel laten uitlijnen,maar als dat het probleem niet is wat dan?
miral astra
Deelnemerorigineel gepost door Add
meende dat de dealer er een speciale tang vor heeft.
Maar inderdaad leiding iets door drukken en dan de klemmetjes in drukken.
Vidn het maar priegelwerk.eeen tang hiervoor:thumbup ik heb wel een schoonmoeder :D ik zal is kijken of ik aan die tang kan komen
bedankt voor dit;)
miral astra
Deelnemerorigineel gepost door astropel
Kan ik hieruit opmaken dat t gelukt is ? :hmmzik heb het nog niet gedaan bij een 2e astra g. de foto’s die je nu ziet heb ik wel gedaan samen met de eigenaar van de auto.
linker kand dus naar de motor toe was zo las, maar de kand die van de tank komt zat muur vast. toen hij eindelijk los kwam, zaten er te veel onderdelen nog op de brandstof filter zelf;) dus moest er een gewoon stukje slang tussen komen.maar in plaats van de volgende keer precies het zelfde te doen, vraag ik het hier aan de jongens die het al vaker hebben gedaan:)
miral astra
Deelnemerwat voor motor heb je? ik heb nog een sensor hier liggen voor een x16xell motor.
miral astra
Deelnemerdat ligt eraan waar de scheur zit.als de scheur in het midden zit kan je die lassen.gewoon op de motor laten zitten en dan aflassen.fussekogel is niet duur gewoon nieuw bestellen.
en nee atra f en g zijn niet het zelfde alleen al als je kijkt hoe de remklauw eraf moet. persoonlijk lijkt het me makkelijk en goedkoop om alles (als het aan 1 kant is te vernieuwen)ff voor de info:ik heb ook een goedkopen astra g met de zelfde motor gekocht(dacht ik) onder tussen heb ik een vermogen betaald voor de motor en apk te veel om over te beginnen.
ik hoop voor je neefje dat dit alles is:cool:
miral astra
Deelnemer15000 euro 15000 euro ingestoken:hmmz als ik de auto roep komt die dan? hallo kit ik heb hulp nodig maar dan is het hallo veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelste dure astra ik heb hulp nodig.
respect :afro voor alle opel rijders die hun auto mooi maken :angel maar 15000 euro.
voor dat geld zou ik die auto weer klaar maken en in huis parkeren:sleeping
sorry niet slecht bedoelt-offtopic
miral astra
Deelnemerorigineel gepost door astropel
Als t goed is moet je het slangetje iets naar de filter drukken (licht) en dan aan beide zijden met een fittingschroevendaaier de plastic klemmetjes indrukken.
Als dat is gelukt kun je de slang eraf trekkendank u:wors
miral astra
Deelnemerik geloof niet dat het in de nokkenas sensor zit, en zeker niet als die net is vervangen.
P0304 Cylinder 4 Misfire Detected B-22
P0304 Cylinder 4 Misfire Detected B-22
P0304 Cylinder 4 Misfire Detected B-22 -
AuteurBerichten