Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
miral astra
Deelnemerlandgraaf is een mooi eind uit de buurt anders had ik het zo voor je gedaan.
er zullen heren genoeg zijn hier die dit ook wel willen doen bij jouw in de buurtmiral astra
Deelnemer@burak-dbl wrote:
Vandaag merkte ik duidelijk verandering na dat potje bars leaks. En alle berichten van jullie wijzen er ook wel naar. Dus bij deze ga ik er vanuit dat het de koppakking is. Ik ga ermee naar een andere garage en zal daar getest/gerepareerd worden. Ik zal ze iniedergeval erop wijzen dat een “compressiemeting” gewenst is.
Allen heel erg bedankt voor het meedenken.(en een heeeeele slechte zaak dat de garage hier niet op is gekomen maar dat ter zijde)
sucses, en beterschap zal je nodig hebben als je de rekening krijgt te zien.
ik begrijp niet dat je naar de garage gaat als er iemand zoals Wim bij jouw in de buurt woont.
:afro laat ff weten welke cylinder lek was, ben wel benieuwdmiral astra
Deelnemer1.2 motor, is toch een 8 klepper of niet?
zit de thermostaat niet in de cylinderkop achter de distributie.als dat zo is, is het vervangen van de thermostaat alleen zo duur ondat het veel werk is, en dat er een nieuwe db-riem moet opkomen.
ik weet niet of je handig ben, maar denk erom dat je , de distributie tijdstip goed in de gaten houd, markeren voordat je alles los haalt.het is niet idioot moeilijk, maar wel best wat werk, en er is vast genoeg info te vinden over hoe en wat te doen hier, met de distributie riem.
23 februari 2012 om 17:25 In reactie op: Vrijloper dus geen motorschade? bij geknapte riem??? #17996795miral astra
Deelnemer@Opelpower wrote:
Ik heb een corsa met 1.4nz motor. Mijn bedoeling was in eerste instantie om net zolang te rijden tot de riem knapt en dan pas de riem te vervangen. Ik had begrepen dat het een vrijloper is en er dus geen schade zou ontstaan bij het knappen van de riem. Is deze veronderstelling juist?
wouw ik heb nog nooit zoiets……….. gehoord,waarom zal je in ……… dit doen? en dat om een paar 10tjes :wtf
miral astra
Deelnemer@Dennis-Corsa-B wrote:
ik heb een nieuwe bobinebrug liggen voor een C corsa 1.4 16V XEP uit ’04 :thumb
mocht je intressen hebben kan je hem voor een leuk prijsje van me over nemen ;)als het leuk is dan wil ik het altijd overnemen, past namelijk ook op de astra, en volgens mij kan je nooit genoeg onderdelen hebben.
miral astra
Deelnemer@martklanderman wrote:
Even gaan rijden met de laptop er aan en kijken naar je lambda waardes. Wijkt het af weet je genoeg ;)
en dat ga ik dan ook zeker doen, thanks martklanderman. :wors
miral astra
Deelnemer@wim-v6 wrote:
P0170 arm mengsel, lambda sonde of MAP sensor…
Willem
:wors thanks willem,ik zal hier is naar kijken
22 februari 2012 om 19:57 In reactie op: bijgeluid Vectra i500 2.5 v6 => weer wat nieuws er bij :S #17995934miral astra
Deelnemermooie vectra, zeker lekker kleurtje! is de benzine bij jouw goekoper dan in fllevoland :jerry
miral astra
Deelnemer@burak-dbl wrote:
@ miral bedankt voor je reactie, compressie test wordt idd eerst volgende stap.
Ik heb er vandaag gemakshalve een potje bars & leaks in gedaan. Wat mij opviel was dat, vlak voor het aanslaan van de fan, alle koelvloeistof als een raket naar boven kwam bubbelen (ik als een bezetene het dopje erop draaien…) en toen eenmaal fan was aangeslagen ging het net zo snel weer omlaag… (is dit normaal?)Voor mijn gevoel LIJKT het spul behoorlijk aan te slaan. Na de behandeling leek de motor een stuk stiller te lopen en vermogen onderin weer terug te zijn.
Ik laat de auto nu een paar uur rusten. Erna nog een definitieve test. Ik houd jullie op de hoogte!voordat de fan gaat draaien gaat de termostaat open, dus kan het koelsyteem circuleren, als jouw koel water als een gek omhoog komt is dat een slecht teken, zonder gas te geven natuurlijk. die rotzooi wat je erin stopt is ik vindt behoorlijk waardeloos, en wanneer je koppakking eruit is dit niet gaat verhelpen (tussen de 10 en 14 bar zal hij wel hebben), wat het wel kan verhelpen is door door stroming van je radiateur. het is aan ieder zelf, maar ik geef niemand de tip omdat erin te doen.
dus.. nu alleen een compresie test op de 2en 3 cylinder (alle 4) maar ik gok dat die daar uit ligt, en witte rook uit je uitlaat en kan je mooi gaan klussen!22 februari 2012 om 12:14 In reactie op: Vermogen verlies,katalysator lampje aan,corsa c 12xe twinpor #17994943miral astra
Deelnemertja eigenlijk is dit niet veel info, hij brand onder de 1800 toeren.
ik zal hem ff uitlezen, zodra het lampje hheft gebrand zal de fout code in het geheugen blijven, of het lamje nu brand of niet.
let op: dit is ook niet altijd waar, heb het zelf nu 2x gehad. lampje brand maar geen fout code.ik weet nie waar je woont, ik kan hem voor je uitlezen.kost niks.
en er zijn mensen genoeg hier die dat ook kunnen en misschien wel bij jouw in de buurt :thumbupmiral astra
Deelnemer@burak-dbl wrote:
@ miral astra: Het viel mij inderdaad op dat de motor ook onbelast slecht in de toeren komt.
In jip en janneke taal, als ik een dot gas geef in zn vrij… reageert de motor erg laat en traag.Uitlaat ga ik nog naar kijken… Maar laatste x vond ik het wel een beetje grijs/wittig roken.
Geen rare geluiden… af en toe een licht hikje bij stationair.
MM-lampje is 1x heel kort aangeweest tijdens paar km’s 100km/h snelweg… Toen voelde ik lichtjes gestotter maar voelde niet aandacht waardig.Tevens besef ik mij dat ik de laatste keren inderdaad koelvloeistof bij hem moeten vullen….
Ik krijg meerdere malen “compressie” te horen dus daar ga ik zsm achteraan…(als ik mijn reactie terug lees denk ik inderdaad ook aan koppakking… ik ga erachteraan!)
je kan heel makelijk testen of je koppaking stuk is.
als je water kanaal lek is moet je gewoon ff vullen en dan warm laten lopen, ff bij blijven en kijken of er belletjes komen of het water als een gek omhoog komt.
als een olie kanaal stuk is zou je water in de olie moeten hebben en of katterdruk.als hij lek is precies tussen de cylinders zal zou je dit met een compressie test kunnen checken.
ik blijf erbij een compressie test doen!!!!!
en nu lees ik dat WIM v6 bij jouw in de buurt woon, dus zal ik bij hem ff aankloppen :jerry
21 februari 2012 om 19:15 In reactie op: Vermogen verlies,katalysator lampje aan,corsa c 12xe twinpor #17994940miral astra
Deelnemerbeste Mikem,
ook ik leer elke dag, waar zit dit katalysator lampje die brand bij jouw dan?
bedoel je nie mm-lampje?miral astra
Deelnemerhmmm een lekker probleem heb jij!
ik zal beginnen met compressie meten, dan de laptoperaan om te kijken of je fout codes heb.eigenlijk is de vraag, komt je motor zonder belasting wel goed in toeren?
bij je uitlaat achter moet je is voelen of de tempratuur erg warm is, of er genoeg druk uitkomt, en of hij stinkt naar te veel benzine bijvoorbeeld?
heb je rare gekuiden? en loopt hij stationair wel goed?
heb je je mm-lampje branden op het dasboard?als je een stukje wil rijden wil ik hem wel voor je bekijken, kost je helemaal niks.
miral astra
Deelnemertja hij loopt weer voor zolang het duurt.ik heb de oude bobine brug erop gezet met de nieuwe doppen van de overleden nieuwe bobinebrug, wist niet dat deze loskonden. alles ingespoten met contact spray en de stekker verbinding met tyrip vast gezet zodat deze niet los kan komen.
ff kijken hoelang dit gaat duren voordat hij weer raar gaat doen :swearmiral astra
Deelnemertja eigenlijk ook te mooi om waar te zijn. zaterdag avond word ik gebeld de corsa staat sil ergens achter in Friesland.
na wachten op de ANWB krijg ik te horen dat de bobine stuk moet zijn, maar die had ik net vervangen! dus ik dacht nieet dat het probleem moest zijn. ik heb de auto vanavond terug gekregen van ANWB en direct de laptop eraan. fout codes P0351 P0352 P0353 P0354. bobine dus. ik heb de oude er op gezet en de auto start weer. de oude eraf gehaald en de nieuwe erop gezet maar helemaal dood.
garantie van de bobine brug is vertezoeken helaas, maar hoe kan het dat een nieuwe bobine brug naar 4 dagen de geest geeft?miral astra
Deelnemerwat een reactie’s allemaal.
burn rubber, tja wie heeft dat nie gedaan?
sucses ermee, als ik jouw was zal ik er een thuis komer onder zetten, en niet te lang door gaan.
als de band klapt moet je direct stoppen anders zou je wel is veel schade kunnen over houden.wat de meeste mensen hier al aangeven, denk erom dat als de politie je betrapt ben je zwaar de lul, zeker als mensen gaan bellen dat er ergens brand is :wtf en ze een paar jongens vinden die met een opel staan te burnen en dit staan te filmen, maar de rest dat bespaar ik je!
-offtopic 1 keer in je leven moet je het een keer gedaan hebben :thumb
miral astra
Deelnemer@wim-v6 wrote:
als ie het zelfde eruit ziet kan ie erop…
Willem
beste willem,
de corsa is net weer geweest, heb hem weer aan de laptop gehangen en dit keer had ik een fout code po351.
ik heb na u info de nieuwe bobine brug erop gemonteerd en heb de fout code gewist.
na een rondje emmeloord had ik geen fout code en liep de auto ook weer netjes op 4 cylinders, maar dat deet hij van het weekend ook na het vervangen van de boegies, dus nu ff afwachten dan maar. ik wil u wel bedanken voor u kennis en info die u heeft gegeven. :jerry bedankt.ps het verzetten van de serice lamje wou niet door het knopje in te drukken, heb stap voor stap gedaan wat u had vermeld,maar geen sucses. ga het ook is proberen met mijn astra, kijken of dat wel wil.
miral astra
Deelnemervan het weekend de bougies eruit gehaald 1 was pik zwart en de anderre 3 waren ligt van kleur. ook was de 2 bougie gebroken, dus ik dacht dat dat het was. maar helaas, na 2 dagen mooi lopen loopt hij weer terug op 3 cylinders en ploft hij in de uitlaat.
past een bobine brug van een 1.6 16 x16xell ook op een 1.4 16v corsa c? of is dit niet mogelijk. heb geen zin om de boel stuk te maken, dus moet wel zeker zijn. en waarom op de 1 e cylinder zo’n zwarte boegie? ook wanneer de auto terug in toeren zakt valt hij uit als je rijd.iemand een idee wat het kan zijn of wat ik moet gaan controleren?
wat zoals ECM prblemen? ik heb zelf gezien dat alle 4 de nieuwe boegies netjes vonken!
ik zelf zit er aan te denken dat als hij zo wardeloos loopt, het toch in de onsteking moet zitten, of niet?
miral astra
Deelnemertja we zijn nu ff verder maar nu loopt hij ook nie mooi op benzine, het mm lamje brand nu bij LPG en benzine, hij ploft in en loopt op 3 cylinders. en weer geen fout code als ik hem aan de laptop hang. maar mm lampje brand wel!
het is te koud buiten om er echt naar te kijken, dus zal van het weekend wel kijken.
miral astra
Deelnemer@wim-v6 wrote:
rot lopen:
Waarschijnlijk je Gasverdeler vervuild, of een Gasinjector niet helemaal lekker meer..
Service resetten:
Contact uit
Dagtellerknop indrukken en ingedrukt houden
Contact aandraaien
wachten op streepjes in de kmstellerWillem
super bedankt meneer Willem :thumb ik wist niet dat het zo makkelijk was :jerry
miral astra
Deelnemer@GTS2.2DTI wrote:
Wat die motoren ook nog wel eens willen hebben is een defecte bobine module. Ik heb dat toen bij mijn Astra 1.8-16V gehad. Deed ongeveer dat wat jij nu beschrijft, hij liep eigenlijk als een VW Kever qua geluid.
en dit klopt, de bobine was stuk :jerry
miral astra
Deelnemergister rijd ik met de vectra naar leleystad,
de auto wil niet op toeren komen en rijd ook nie harder dan 60 km per uur op de A6, je wordt door elkaar geschud in de auto.
ik heb hem weer stll gezet op de parkeer plaats en heb nog een keer alles gewoon met het oog bekeken.
zo moeielijk moet het nietr zijn, hij heeft nu een beurtje gehad en het wordt eigenlijk alleen maar erger!
de auto verbruikd enorm veel benzine en wil niet op toeren komen, ik heb weer gekeken of alle 4 de boegies vonkte en dat was zo.
aangekomen op de plaats waar we moesten zijn begind de auto te stinken naar verbrand plastis en loopt hij nu duidelijk nog maar op 3 cylinders.we waren toch in leleystad en daar is een sloperij, kon ik mooi wat onderdelen uitwissellen als ze de zelfde motor hadden!
hij loopd op 3 cylinders en verbruikd enorm veel brandstof: dat moet onsteking zijn!!!
een andere bobine erop gezet, er raad is de auto loopt perfect nu weer. :shock:miral astra
Deelnemer@CarloAstra wrote:
lees m eens uit, controleer de waarde van de koelvloeistoftemperatuursensor eens. deze wil nog wel eens problemen geven, anders denk ik echt aan de bougiekabels.
ook uitlezen als m-m lampje nie brand?
miral astra
Deelnemer@sw_reijnders wrote:
ik weet dat de EGR klep weleens storing geeft bij die motoren
check die eens, maak um schoon en blind um afals die problemen geeft zal de m-m lampje gaan branden toch?
miral astra
Deelnemerik heb vandaag met de vectra gereden, zover dit ging hij houd behoorlijk in en hokt en stoot als een gek ook ploft uit in de uitlaat hij komt totaal niet op toeren, dus moet iets zijn met onsteking, toch?
net nieuwe boegie’s erin gedaan maar geen veranderring! -
AuteurBerichten