Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
miral astra
Deelnemerzondag 1 april,
we hebben alles verder afgebouwd, was niet veel meer maar toch alle koelslangen -kabels-draden en ontluchten van de druklager nam weer een paar uur inbeslag. eindelijk om een uur of 4 kon hij van de brug naar buiten.
vandaag naar almere geweest en niks raars gevonden of gehoord, motor loopt erg netjes.



miral astra
Deelnemerdeze 16 klepper lekt vast net zoals die van mij (nu niet meer) bij de pakking achter (kleppen deksel pakking) gewoon ff kleppen deksel eraf, nieuwe pakking halen, goed ontvetten en er kit tussen spuiten, die gaat nooit weer lekken daar!
de foto zelf geeft het al mooi aan, in dat maantje zit je pakking (zwart)
miral astra
Deelnemer30 maart was het zover, s’ochtends 9 uur rijden we de auto naar binnen, 1 maal op de brug moet hij nu omhoog : een half uur verder:

eindelijk op de brug (leuk hoor zo laag aan de grond).
met hulp van Bastiaan konde we beginnen


een paar uur later dachten we dat alle bouten los waren en we dan het blok uit de aut konden gaan halen, :


maar dan na lange tijd:




de baklager direct vervangen:


en dan nu de nieuwe erop ( tip NEEM MOTOR TAKEL MEE ) we hebben met zijn 2e lopen klo….. echt wat een k… zooi was dat zeg, krijg hem maar is recht voor , zodat de bak weer tegen de motor komt…..



eindelijk kan hij er weer terug in:




en toen was het 10 uur, we waren verrot in 1 stuk door gaan en eigenlijk nog niet eens gegeten. helemaal gaar, nu zondag de rest afbouwen, en druklager ontluchten. het belangrijkste dat de motor er weer in zit een het meeste werk nu klaar is.
29 maart 2012 om 20:00 In reactie op: wie heeft er is een hydraulisch druk lager van de koppeling #17921576miral astra
Deelnemerdank u willem, ik ga morge dit allemaal zien, morge ochtend beginnen en hopelijk eind van de dag auto klaar (dat is de bedoeling)
@wim-v6 wrote:Palletje heb ik nooit mee te maken gehad in ieder geval…
Maargoed, dan hebben wij ook alleen maar aan F23 en F25bakken zitten klooien… en die zijn zowiezo anders qua druklager..
Willlem
29 maart 2012 om 19:58 In reactie op: wie heeft er is een hydraulisch druk lager van de koppeling #17921574miral astra
Deelnemerbeste RISL,
tja het is veel geld maar ik had geen tijd om verder uit te gaan zoeken waar het goedkoper was. ik heb bijna alles nu bij de opel dealer gehaald, die hadden ook het meest op voorraad.
helaas heeft mijn oude blok wat prbleempjes dat ik geen tijd meer had om de nieuwe langzaam (zoals geplend) mooi goed en goedkoop weer op te bouwen.
nu is het goed wel mooi ( wou wit spuiten, maar werd zwat zilver) en duur :vertag maar dan is de astra verlopig ook weer helmaal klaar :jerry hoop ik
@RISL wrote:
Jep, hydraulisch druklager heb ik bij mij vervangen.
Maar €318 is wel erg veel, ik had voor €300 de drukgroep, druklager en koppelingsplaten…
Uhm, moet ik even goed terugdenken, dus misschien wordt het verhaal wat warrig:
– Ik heb die van mij destijds aangesloten. Bij het ontluchten (dat moet inderdaad) ging het toen fout, het pedaal werd keihard en ik trapte m’n druklager toen doormidden. Dat is nog een keer gebeurd (ik heb het druklager in totaal twee keer gratis gekregen). Toen bleek dat er een palletje moest worden omgezet ofzo, want bij de Vectra moest dat palletje er inblijven zitten. Daar weet ik het fijne niet meer van, dat heeft een maatje van me gedaan.
Palletje omgezet en toen werkte alles goed.Ontluchten, de ontluchtingsnippel weet ik ook niet meer uit m’n hoofd te zitten, ik zat namelijk in m’n auto op de koppeling te drukken steeds, m’n maat stond onder de auto te ontluchten. Dit is gewoon met remvloeistof, zit ook in hetzelfde vaatje.
Ik hoop dat je al wat op weg bent geholpen, ik hoop ook dat er meer mensen reageren die je verder kunnen helpen.
29 maart 2012 om 19:53 In reactie op: wie heeft er is een hydraulisch druk lager van de koppeling #17921572miral astra
Deelnemersuper bedant willem, een betere uitleg is er niet :thumb
29 maart 2012 om 19:48 In reactie op: wie heeft er is een hydraulisch druk lager van de koppeling #17921569miral astra
Deelnemerheren bedankt alvast.
kan ik dit onluchten als de motor en bak weer terug op zijn plaats zit?
en dat palletje wat ik moet om zetten, waar zit die?
miral astra
Deelnemernu heb ik ook direct maar een druk lager nieuwe gekocht voor als alles straks toch los ligt dit mooi meegenomen is.
dit lager kost 318 euro en is hydraulisch, nog nooit gezien, en …… wat duur!!!! wat voor olie heb ik nodig dan? dit heb ik tot nu toe nog nooit vervangen en wist ook niet dat dit nu aan de orde was in de astra. moet ik deze ook gaan ontluchten of is dit plug en play?iemand hier ooit zo’n ding vervangen?
miral astra
Deelnemer@2.2 16v wrote:
Ik heb mijn a ingeruild voor een b een in de a zat een 2.2 16v en bij de inruil zei de verkoper dat het een heel slecht blok was omdat de yanken ze gieten in piepschuim mallen.
Ik weet niet wat ervan waar is misschien verkooppraatje?(alhoewel hij wel de meeste inruil gaf :D )
is ik niet begrijp deze zin :thumb yanken ze gieten in piepschuim mallen.
moesten ze huilen terwijl ze aan het gieten waren :cry
miral astra
Deelnemerchieltjuh,
zie je wel, dat de tijdstip het zelfde is als die van jouw.
danku
miral astra
Deelnemer27 maart, de distributie riem erop, en alles weer dicht bouwen :thumb
het maakt niet uit hoevaak je het ook doet, ik check nog steeds alles 5x of alles goed zit voor het weer dicht gaat




miral astra
Deelnemerhahahah het is je gelukt, en daar gaat het om, dit forum is dan ook bedoelt om iedereen te helpen :thumb
miral astra
Deelnemer@Cobus wrote:
Ha Miral,
Er zit maar een thermostaat in het systeem.
Als je in de slang knijp word hij aan een kant tegen gehouden door de thermostaat als hij gesloten is.
Dus de druk al de andere kant op werken lijkt mij.
Eigenlijk moet je in de slang knijpen als de motor warm, dan staat het geheel onder druk en zal de slang stijf zijn.
Althans bij mijn Zafira wel.
Maar ik denk zoals ik jou verhaal lees dat je te malken hebt met een defecte thermostaat.
Deze blijft dus open staan.
Dit verklaart ook dat hij tijdens het rijden niet optiaal warm word, en bij stilstaan wel.
Dit omdat je bij het stilstaan geen koeling hebt van rij wind.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.beste Cobus,
bedankt voor u reactie,
ik heb hier zeker wat aan, de termostaat was dus stuk, eigenlijk denk ik altijd een stap verder, waarom alles vervangen bij de opel dealer. heb de rekening gezien voor de db kit en nokkenas seals , dus ook water pomp en niet de termostaat.
ik weet wel dat als je druk heb in het koelsysteem, je dan de termostaat eruit haalt. stel je voor dat je denkt gauw weg met die auto, zal hij met proefrijden niet direct problemen geven. dat is pas later als je een mooi stuk heb gereden een paar keer en dan alle elende komt. het zal misschien wel aan mij liggen, maar ik moet ze wel een goeie auto aanbieden, anders vergeven ze me het nooit. al die grapjes over opel die je gaat krijgen op een verjaardag! neej dankje.miral astra
Deelnemer@HiTmAn wrote:
heb zelf ook een B 2.2 automaat en tot nu tot nog geen problemen me gehad! heb hem al bijna 2 jaar
gewoon een goeie auto. sommige auto’s kunnen ook op maandag morgen van de band af rollen :wtf
en zulle we wedden dat ik die dan krijg, een maandag morge editie met een dik knal weekend er voor. veelste veel drank en …… en dan de zafira van de band, gefelictiteerd u bent de gelukkige eigenaar van een sleutel bak.
miral astra
Deelnemer26 maart,
alle oliekeerringen vervangen voor bij de db gedeelte, nieuw db -kit erop, maar had net geen tijd meer om de riem erop te zetten.




miral astra
Deelnemervandaag de motor gespoten, morge gaat de hele distributie er weer op, als ik de kering heb!


miral astra
Deelnemer@Cobus wrote:
@miral astra wrote:
@Cobus wrote:
Ik heb een Zafira uit 1999 1.8 Elegance
Alleen het subframe heeft wat lichte roest plekkjes
Temperatuurnaald komt niet echt hoog( Komt een kwart uit de hoek), maar als ik hem uitlees met een opcom geeft hij wel 80 graden aan, maar dit schijnt een opel kwaaltje te zijn.
Verder prima wagen eigenlijk.goeie morgen Cobus,
bedankt voor u reactie,
als de auto dan stationeer draait dus met koude motor, loopt het koel water dan direct via het kleine pijpje terug het koel resivior in dan?
en als je voor de auto staat en dan de linker koelwater slang in drukt zie je dan ook het koelwater in je ressevior bakje omhoog komen?Ja klopt, als ik in de linker slang knijp komt het koelwater in het expansievat omhoog.
Maar dit is ook de bedoeling.
Wat betreft het olie verbruik van mijn Zafira, ik heb hem nu ruim 2 jaar en buiten zijn beurt heb ik nog nooit olie bij hoeven vullen.
Ik heb er nu bijna 20.000Km mee gereden
Wel heb ik in deze twee jaar beide voorwiel lagers, Distributieriem, remschijven en blokken voor en een remleiding hoeven vervangen.
Wat ik nu nog moet doen is de Egr klep, en misschien het gasklephuis reingen.
Dit ivm met het af en toe terug vallen van het toerental nadat ik afgeremd heb op de motor en daarna het koppelingspedaal intrap.
Waar ik momenteel wel last van heb is van een benzinelucht aan de achterkant van de auto.
Maar daar ga ik zo een topic over starten, omdat we de oorzaak niet kunnen vinden.
de benzinelucht is niet continu aanwezig.
Verder zoals eerder gezegd een prima wagen.bedankt voor de reactie,
wat ik niet begrijp is dus, wanneer de auto staioneer draait hij eigenlijk direct het koel water rond pomp, dus kan je iegenlijk niet testen of de koppaking er tussen uitligt als je de termostaat eruit haalt?
deze Zafaira die ik mee heb gereden werd niet warm, pas toen hij stil stond kwam de tempratuur meter omhoog naar de 90 graden en zodra ik ging rijden zakte hij weer helemaal naar beneden.
als ik zo iets zal hebben met een astra weet ik al genoeg, maar blijkbaar bij een zafira is dit normaal?en wat houd dat lampje in met een auto en een sleutel erin?
miral astra
Deelnemer@2.2 16v wrote:
Ik heb een zafira A 1.6 16v uit 2000 en een 2.2 16v uit 2001 gehad en rij nu in een B uit 2007.
De 1.6 16v is gewoon een degelijke auto en je kan ermee mee komen in het dagelijks verkeer
De 2.2 16v was wel een apparte verschijning irmscher pakket erop rood en 147 pk als je wilt gaat tie lekker af zuipt ook wat meer
en idd ik heb ook gehoort dat het de slechste opel motor ooit is.
Misschien moet je tussenin gaan zitten 1.8 16v?
Roest heb ik weinig last van gehad(of gewoon niet goed gekeken :D ) voor de rest het gewone onderhoud en dan heb je soms een andere uitlaat nodig of nieuwe accu maar niks meer als andere model en andere merken.
Als je een willekeurig merk + model in de google gooit met de term klachten of problemen ervoor of achter krijg je een waslijst met gezeik denk ik.
Het verhaal van de tempratuur heb ik ook meer gehoord en kraken de rubbers had ik ook last van maar ja de auto`s waren ook rond de 10 jr toen ik ze had.
De zafira B bevalt tot nu toe prima had toevalig een meevaller anders had ik nog gewoon in dgoeie morgen 2.2 16v
bedankt voor u reactie, wij waren al aan het kijken naar een 1.8 16v , is zo’n 1.6 16v eigenlijk niet te ligt, voor zo’n zware auto?
en heeft u last met de tepratuur meter of niet?
e 2.2 16v gereden het blijft een mooi model de A vind ik en een zafira is ideaal als je een paar kinderen hebt.
miral astra
Deelnemer@Silver wrote:
Hoi, Ik heb sins maart 2011 een Zafira 2.2 automaat uit 2001, ook dus met die slechte motor.. heb er nu bijna 17000km erbij gereden. staat nu op 161000km. enigste probleempje wat ik gehad heb is dat de spanningsregelaar van de dynamo kapot is gegaan.
voor de rest helemaal niks.
2.2motor is heerlijk soepel en veel koppel alleen hij lust een aardige slok benzine, olieverbruik is normaal, ik heb 1 keer wat bij moeten vullen.
de mijne heeft ook nergens roest.
gewoon een hele fijne ruime vlotte wagen.goeie morgen Silver,
bedankt voor u reactie,
de 2.2 is zal best wel een goeie blok hebben maar ik denk niet dat de benzine prijs intresant is.
als ik u begrijp heeft u een fijne Zafira gekocht met tot nu toe geen problemen.miral astra
Deelnemer@pieterrademakers wrote:
Ik heb een zafira 1.8 uit 2000, de x1.8xe1 motor met 147000 km.Geen enkele roest te vinden! Temperatuur komt ook gewoon omhoog tot 85/90 graden.
Deze motor maken best wat toeren bij 120 Km, 3700 toeren en dat hoor je een beetje. Prima auto om te kopen. De mijne verbruikt blijkaar als een van de weinige opels 0 olie! dus het kan dus wel.
Slechte punten bij zafira’s (en meerdere opels) zijn de krakerige rubbers, egr problemen (gewoon afdoppen) en ook worden soms ecu problemen genoemd. Voor mij is roest gewoon slecht onderhoud en dus gewoon laten staan, er zijn er genoeg! En voor 4000 euro zelfs die van mij ;)nou dat klinkt goed, en we kunnen het altijd over de prijs hebben natuurlijk, als jij je Zafira weg wil doen. maar dan moet je ook een auto terug nemen, ze willen hun oude auto erop in ruilen.
ecu is blijkbaar met elke opel, zodra er een bobine brug op de motor zit kan je misschien de geluk krijgen dat de ecm stuk gaat, zoals met mijn astra.
en EGR precies zelfde probleem!miral astra
Deelnemer@midnight black wrote:
Heb een Zafira A 1.8 uit 2000 gehad en nu een A 2.2 (die slechte motor :hmmz ) uit 2001 en allebei geen spatje roest. Persoonlijk vind ik de X18Xe motor nogal rauw en heeft ook maar 15pk meer als de 1.6 (die echt onder de maat is voor deze auto) deze 1.8 luste bij mij circa elke 5000km een litertje olie. De 2.2 heeft power zat en loopt heel mooi, gebruikt ongeveer een liter olie op 4000km. (ik zorg dat ie altijd strak op de bovenste streep staat) 1.8 was goed 1 op 12 mee te rijden, met de 2.2 kom ik meestal ergens 1 op 10/ 1 op 11 uit.
Motorisch zou ik proberen te gaan voor een Z18 , deze heeft meer vermogen en loopt mooier dan de oudere, volgensmij zitten deze er ongeveer vanaf de facelift in.
Kwaaltjes: reactiearmen stabilisatorstang voor, draadbreuk in kabelboom naar achterportieren, slijtage claxonknoppen, scheurtjes in plaatwerk bij portieren (bij deurvangers en onderaan de raamstijlen)
Bij autobild/autoweek ooit Zafira A uit elkaar geschroefd en conclusie was dat het een goed doortimmerd product was, ik ben het er helemaal mee eens.goeie morgen midnight black,
bedankt voor u positieve reactie,
om de 4000 kilometer een liter olie is niet erg.
volgens u heeft de Zafira eigenlijk helemaal geen olie drinkende motor, niet u auto dan.
had u problemen met u Zafira 1.8 tempratuur, of niet.miral astra
Deelnemer@Vinci wrote:
Interessant topic, was ook al met een schuin oog aan het kijken naar Zafira’s, maar dan om over een jaar of twee pas te kopen… De 2.2 leek me nou juist interessant, maar beter afblijven dus!
Zijn wel erg mooi ruime auto’s! :wub
goeie morgen Vinci,
mijn vrouw wil ook graag een Zafira, maar ik vind ze nog erg duur. nu willen kenissen van ons wel zo’n auto, maar ik denk niet dat het gaat gebeuren.
de 1.8 drinkt dus liters olie en de 2.2 is een waardeloos blok.
1 ding is zeker, alle ruimte van de wereld in zo’n auto en het rijd heerlijk.miral astra
Deelnemer@GRSBK wrote:
uit ervaring:
1.8 benzine verbruikt veeeeeel olie
2.2 benzine slechts gemaakte auto (motorisch) ooit, aldus de opeldealer.
eerlijk gezegd beter een Zafira A te kopen dan een Zafira B.
type B zit te vol met milieutechnische snufjes.vergeet niet, iedere auto en merk heeft wel wat.
De roest moet je echt even door zoeken. Eenmaal een goede gevonden:
De lak goed onderhouden.succes met zoeken en kopen.
goeie morgen GRSBK,
bedankt voor u reactie,
zolang het oppervlakte roest is kunnen we er altijd wat aan doen, zodra en roest veranderd in rot, dan zijn we te laat en kunne we gaan lassen. dus volgens u een ZAFIRA A kopen, maar als ik deze mensen moet gaan vertellen dat het mogelijk is dat
ze om de 1-2 of 3 tank beurten olie erbij moeten doe, nemen ze vast geen Zafira.miral astra
Deelnemer@Ger Reinders wrote:
Ik heb een Zafira 1.6 16V gehad van 10-2000. De deuren zaten aan de onderkant vol roestblaren. Gelukkig viel dat door zijn kleur (donker-blauw) niet op. Geregeld
moest ik de EGR schoonmaken en schrik niet…………… Bij elke tankbeurt een liet olie!!!!
Succes, Groeten, Gergoeie morgen Ger Reinders,
bedankt voor u reactie,
dit klinkt als mijn astra g, moet ik ook een liter olie bij doen om de 600 km zo’n beetje, raad jij is wat voor motor in mijn astra zit.
1.6 16 x16xel blok, weet niet wat voor blok u heeft.
en hoe zit het met de thempratuur meter bij u auto?
miral astra
Deelnemer@Cobus wrote:
Ik heb een Zafira uit 1999 1.8 Elegance
Alleen het subframe heeft wat lichte roest plekkjes
Temperatuurnaald komt niet echt hoog( Komt een kwart uit de hoek), maar als ik hem uitlees met een opcom geeft hij wel 80 graden aan, maar dit schijnt een opel kwaaltje te zijn.
Verder prima wagen eigenlijk.goeie morgen Cobus,
bedankt voor u reactie,
als de auto dan stationeer draait dus met koude motor, loopt het koel water dan direct via het kleine pijpje terug het koel resivior in dan?
en als je voor de auto staat en dan de linker koelwater slang in drukt zie je dan ook het koelwater in je ressevior bakje omhoog komen? -
AuteurBerichten