Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
miral astra
Deelnemerneej dus hij zit niet bij de polie zoals die van mij.
hier kijk is, als al aangegeven via dit topic:
miral astra
Deelnemernu weet ik het niet bij een diesel, maar benzine zit die aan de kruk as poelly. zie je zo zitten als je naar je poelly kijkt. heb wel foto voor je, maar dat is voor mijn astra g bezine motor x16xel.
miral astra
Deelnemerals hij sinds een paar dagen pas koelwater gebruikt kan je nog niet direct zien of het de olie in gaat of dat hij de verbrandings ruimte in gaat.
je kan je bougies gaan bekijken wat voor kleur die heeft, en kijk ff door het gat heen of je zuigers mooi schoon zijn, zo ja weet je ook welke cilinder er problemen geeft.
of kijken dat je koelwater omhoog komt met het warm draaien van je motor, dop er af en erbij blijven.
als die binnen 50 km weer leeg is zal je ook rook pluimen moeten hebben van achteruit je uitlaat.
of olie krijgt een ander kleur. beetje witte olie krijg je dan.je zou ook kunnen gaan ruiken (reservoir bakje), maar dat is mij nooit gelukt om daar een diagnose uit te halen.
hoe dan ook die 8 klepper zijn erg makkelijk om de koppakking te vervangen (vergeet niet de thermostaat ook te doen)
miral astra
Deelnemerhelemaal vanuit omgeving Sint pancras, naar Emmeloord . is Michel met zijn astra G gekomen voor het vervangen van de db riem.
de beste man wou alles vervangen hebben, dus hele db kit genomen.
binnen 3 uurtjes was hij weer terug op weg naar huis.wat foto’s van zijn astra g:


30 mei 2012 om 17:36 In reactie op: Astra F ’92 C1.6NZ MM lamp knippert + Motor stottert soms #18030373miral astra
Deelnemeruitlezen
zijn hier genoeg die jouw auto kan uitlezen
miral astra
Deelnemerijzeren leiding lekt en jij wil hem dicht maken met een goedje, kosten van die troep 15 euro, en sloop zal zo”n leiding ook het zelfde zijn.
nu heb ik geen idee welk goedje je op een leiding moet smeren om aftedichten, behalve lassen’.
er moet genoeg op de sloop zijn voor een astra f.miral astra
Deelnemersorry het is erg lastig om van hier te vertellen wat het is, je zal iemand moeten vragen die er verstand van heeft en bij jouw in de buurt woont.
miral astra
Deelnemerwouw als dit je kleppen zijn, vraag ik me af hoe de rest van de staat is (motor), is erg moeilijk te horen aan je filmpje wat het moet zijn.
stoters rammelden- nokken as zwaar versleten- misschien wel een lager stuk bij de db. is erg lastig te horen zo.
gebruikt de motor olie?
miral astra
Deelnemer@krasy wrote:
zo die is wel erg goed afgebroken is maar goed dat het niet op de snelweg gebeurde in een bocht ofzo.
ik heb precies zelfde gehad mijn lager lag er daar ook uit .
maar niet afgebroken klopt dat ze het niet los verkopen op de sloop genoeg te vinden.ik had hem zelf eruit gehaalt en 25 euro kwijt succes ermee opletten dat je alles weer terug zet.
ik was eerste keer 1 buis vergeten :angelik ben van texel naar emmeloord gereden met die lager zo stuk.
dus dan ben ik niet de enige die het heeft gehad :agent
miral astra
Deelnemerruik is aan je mat, ff serieus, ruik is. bij koelwater zal je een zoete geur moeten hebben.
en bakje in astra G :hmmz
miral astra
Deelnemeroei oei oei, mooie klus mmmmm, net vervangen bij mijn Astra G.
dat hydraulisch druk lager was best prijzig, goed om je heen kijken, het kan een stuk goedkoper dan ff snel halen bij de opel dealer.
bij lekkage zal je rem olie moeten verliezen.
bij mij hoorde je de lager als hij stationeer draait, bij jouw dan?miral astra
Deelnemerje moet boven in een rand voelen, een opstaande rand.
hoelang heb je de auto?
kopbouten niet, zijn rek bouten. en jij hebt ze al op moment gehad. tja koppakking durf ik zelf niet te doen, maar wie weet.
ps hoe zien de zuiger koppen eruit?
anders moet je is wat foto’s posten
@Tjoppebob wrote:
Zuigers eruit gehaald en zuigerveren in tientallen stukjes. Lijkt me een duidelijk verhaal dus.
Ik heb gekeken naar de cilinderwanden en het lijkt me als daar enige vorm van slijtage is, dat je dat dan wel moet voelen als je met je vinger over de cilinderwand gaat. Maar daar is geen slijtage te voelen.Nu heb ik dus die koppakking met kopbouten die er nog geen half uur aan draaiuren op hebben zitten. Zou ik deze kunnen hergebruiken of MOET ik deze weer vernieuwen? Ik weet dat het natuurlijk beter is, als ik ze wel vervang, maar wat is de kans van slagen als ik ze wel hergebruik?
miral astra
Deelnemerzuiger eruit halen met de onder-blok in de auto gaat heel goed zelfs.
maar wat Wim zelf al aangeeft, waar zit de slijtage, je kan wel nieuwe zuigers en zuiger veren in doen, maar wat voor slijtage heeft de cilinder want zelf?
dit zal je moeten opmeten, bij lichte slijtage gewoon honen en zuigers erin, bij grootte verschil zal je moeten boren, maar dit is ook minimaal dat dit kan, omdat dit blok geen losse cilinder bussen heeft.
zuigers vervang je per 4 en niet per stuk, is net zoals je schoen, vervang je ook niet 1 van.
als de zuigerveren op zijn en niks mis is met de zuiger hoef je alleen maar zuigerveren te vervangen.waarschijnlijk heeft dit blok (motor) altijd al een slok olie gelust, of niet dan? dat geeft aan waarom jij nu in 1 keer geen compressie meer heb.
te weinig olie, een paar keer en dan gaat het snel.en wat ga je nog meer tegen komen als je de kruk as lagers los heb?
goedkoopste oplossing voor jouw, ander blok kopen!
heb ik ook gedaan, en hij rijd heerlijk die van mij.
miral astra
Deelnemergoeie morgen Mark,
als ik zo alle reactie’s lees, is dit niet normaal. in de zin van: dat het eigenlijk niks heeft te houden. als je goed alles bekijkt moet die het stuur een beetje in het midden houden!
tja ik kan het niet uitleggen waarom die in 1 keer stuk gaat, waarschijnlijk weinig vet of zo, en zon plastic behuizing gaat ook niet echt je hele leven mee.
of zat er al een tijdje een zwak punt in, en is die nu gebroken, geen idee.maar: het lager wat er nu in zit ziet er veel degelijker uit.
en hij doet het weer
miral astra
Deelnemer@chieltjuh wrote:
Netjes hoor!!
Nou hopen dat je ff een keer kan blijven rijden zonder problemen:)
een dag geen probleem, is dag niet gereden met mijn astra :angel
als ik zo door ga heb ik alles al vervangen, dan doe ik hem weg hahahaha
miral astra
Deelnemerna een dag aan de arbeid, zit ie weer in elkaar.
begrijp nu waarom het zo duur is, wat een kutttttt klus was dit zeg.
maar gelukkig zit die weer in elkaar en stuurt hij weer lekker zoals het hoort.
ik wil iederreen bedanken voor hun supprot, super bedankt allemaal :wors :wors
miral astra
Deelnemerkaneelschep, ik heb hier ook geen uitleg voor. maar gelukkig is die weer klaar :thumb
@kaneelschep wrote:
Wat belachelijk dat dat zomaar afbreekt hee.. Heb ik nog nooit bij een auto gezien.
Ik had met de corsa wel speling aan de as die in de kruiskoppeling steekt. omdat de bout niet strak genoeg zat was het gat uitgelubberd.. Dat had ik wel eens eerder gezien maar dit…miral astra
Deelnemeren we hebben er 1 van de sloop, echt goedkoop daar :vertag 10’tje mocht ik het meenemen.



miral astra
Deelnemer@astraTD wrote:
Dat heb je snel gedaan zeg :thumbup
snel, oke. ben om 9 uur begonnen en had hem los om 12 uur, das 3 uur. demonteren gaat altijd sneller dan monteren, dus ben ik vannacht klaar :sleeping
ga nu naar de sloop, weer 3 uur later, daar moet die ook uit de auto.
miral astra
Deelnemeren nu wat foto’s van het gebroken lager.





opel dealer heeft het niet liggen, en brezan ook nie, jammer, dan maar ff sloop kijken. auto moet vanavond weer klaar zijn king:
miral astra
Deelnemer@breezer wrote:
Zo te zien is het lager idd kapot gegaan, dat verklaart de speling ineens.
klopt helemaal, dwars door de midden en lager huis afgebroken :hmmz geen idee hoe dit kan.
miral astra
Deelnemerchieltjuh dan had ik mijn huis moeten verkopen en mijn vrouw :thumb
@chieltjuh wrote:
Suc 6 ermee!! als jij nou telkens naar de dealer moest rijden met je auto miral!! hopelijk dat de drama nou eens voorbij is:)
miral astra
Deelnemerik heb net alles eruit, en ja is het antwoord :hmmz geen idee hoe dit kan, maar is echt stuk.
@roodrunner wrote:Is dat nou het lager uit je stuurkolom wat om jou stuurkoppelling hangt :wtf
Dat verklaard wel de speling op je stuur.Groeten,
Patrickmiral astra
Deelnemergoeie morgen,
ik heb die koppeling gevonden, was moeielijk te missen :D
maar volgens mij is die nog goed, maar heb wel gevonden wat er stuk is.
dit zag ik direct toen ik de kap weg haalde


miral astra
Deelnemergoeie morgen Mark,
de zon schijnt en het is een nieuwe dag, ik ga nu maar is kijken naar deze koppeling.
we zullen is kijken of deze stuk is, bedankt voor je hulp.
@opel-mark wrote:
Jawel, enkel heb je dan veel speling en het risico dat er een keer een bout uitvalt, meestal breekt(als het breekt) hij bij de moer af en blijft er dus een groot gedeelte van de bout inzitten, even goed naar kijken.
Mark
-
AuteurBerichten