Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
miral astra
Deelnemer@Blue-Dragon wrote:
Voor welke type motor is de ecu , x18xe1?
Beste kan je kijken naar een complete set ecu / transponder en de immobiliser.
Als je dat hebt kan je het monteren en loopt de motor weer.Of je moet een ecu hebben die ze hebben afgemeld van de afkomstige auto.
Die kunnen ze dan wel weer progammeren met een tech2 kweet niet of dat ook met een opcom kanz16xe staat er in het kenteken. dus als ik u goed begrijp kan ik gewoon alles in 1x bestellen zonder software op te zetten :hmmz dat zal mooi zijn wel hoop werk maar mooi zijn.
http://www.ebay.nl/itm/12214850-ASTRA-VECTRA-ZAFIRA-1-6-1-4-ECU-PROGRAMMED-KIT-/390313366922?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5ae07d558a” onclick=”window.open(this.href);return false;
miral astra
Deelnemeral iemand een keer gedaan met op-com software een ecu geprogrameerd :hmmz zoals meneer koenelsenaar aangeeft?


miral astra
Deelnemervandaag ff weer gekeken, krijg geen vonk meer zowel als de nieuwe en oude bobine en blijf deze foutcodes houden, na wissen.
als ik de kabel van de bobinebrug er uitlaat en dan gaat starten krijg ik geen foutcode :hmmz




miral astra
Deelnemer@koenelsenaar wrote:
denk toch dat je het inderdaad in de ecu moet gaan zoeken…..
Zag het bij onze Zafira z18xe ook op de rekening staan(vorige eigenaar), onderzoek nav geen vonk…. bobine en ecu vervangen.ik hoop het niet. het is echt onglooflijk duur altijd deze reperaties.
miral astra
Deelnemer:cry heeft niemand van de zafira rijders dit ooit gehad en is het probleem opgelost door……………… :wtf iets te vervangen?
kan het de nokken as sensor zijn?
misschien een draad bruek?
ik wil die beste mensen niet vertellen dat hun ecu stuk is en dit bakken met geld gaat kosten :vertagik heb bij mijn astra de ecu stuk gehad en heeft mij een hoop geld gekost, maar toen had ik op 1 cilinder geen vonk.
de zafira heeft op alle 4 niks meer.13 augustus 2012 om 19:47 In reactie op: co te hoog van de vectra, dus niet door de keuring(gevonden) #18055139miral astra
Deelnemerhi Fearless,
eigenlijk gaat alle credit’s naar jouw, door jouw heb ik het spruitstuk er af gehaald :D en ik denk dat ik het gevonden heb.
aam de foto’s zie je dat de pakking er tussen uit is geblazen, zeker aan de kant van het kleine gat en een stukje van de 4 e cilinder.
foto van de pakking er tussen uit.

het spruitstuk eraf (eindelijk)

de kop zelf.
12 augustus 2012 om 17:31 In reactie op: co te hoog van de vectra, dus niet door de keuring(gevonden) #18055137miral astra
Deelnemerik zal morge weer een afspraak maken voor een her keuring, en dat ze de rem leiding vervangen die niet door de keuring kwam, en dan zal ik het wel weer horen.
co goed of niet goed :thumbup12 augustus 2012 om 17:23 In reactie op: co te hoog van de vectra, dus niet door de keuring(gevonden) #18055104miral astra
Deelnemer12 augustus 2012 om 17:18 In reactie op: co te hoog van de vectra, dus niet door de keuring(gevonden) #18055103miral astra
Deelnemer@wim-v6 wrote:
Je zal m achter wel horen brommen (imitatie meuk op een B wil wel brommen..
Willem
hi Willem,
what the f= m dan :hmmz heb geen idee waar de m voor staat :cry
12 augustus 2012 om 09:40 In reactie op: co te hoog van de vectra, dus niet door de keuring(gevonden) #18055135miral astra
Deelnemer@Fearless wrote:
Dan kun je gelijk de waardes bekijken al.
Als dit niet werkt zal het toch ergens valse lucht zijn, met name de inlaatpakkingen zijn soms drama. Scheuren namelijk naar buiten op de lastigste plekjes waar je met remmenreiniger niet bij kan
klinkt dit dan ook alsof je uitlaat lek is?
ik heb namelijk het gevoel dat de uitlaat lek is, maar dat is niet zo, vanaf spruitstuk tot achter demper is helemaal dicht, nergens een lek, zelfs als je de uitlaat afdicht door hand erop te houden lekt die nergens. maar toch als je rijd hoor het wel :hmmz12 augustus 2012 om 09:37 In reactie op: co te hoog van de vectra, dus niet door de keuring(gevonden) #18055134miral astra
Deelnemerik heb gister bijna 200 km gereden en heb geen fout melding in op-com over de o2 sensor. die ik gister heb vervangen voor een nieuwe.
de waardes zijn alles tussen 124 en 910 mw
11 augustus 2012 om 10:28 In reactie op: co te hoog van de vectra, dus niet door de keuring(gevonden) #18055132miral astra
Deelnemer@Fearless wrote:
90 euro voor een enkeldraads lambda? zijn die van goud dan?
http://www.mister-auto.nl/fl/lambdasonde/opel-vectra-b-36-1-6-i-16v-100ch_v5166_g3922.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kijk daar eens. Daar bestel ik ook veel. Heb daar ook veel van het “bolk” merk besteld, dan krijg je gewoon onderdelen van een goedkoop merkje. Werkt perfect.
bedankt Fearless, kan ik de volgende keer mooi gebruiken, zag heel mooi een db kit voor nog geen 150 euro :D voor de vectra.
maar helaas de lambda sensor had ik al besteld en zit er nu in, dus nu ff checken of die weer in fout melding krijg in opcom.
10 augustus 2012 om 16:59 In reactie op: co te hoog van de vectra, dus niet door de keuring(gevonden) #18055129miral astra
Deelnemeropcom meet waarde







10 augustus 2012 om 16:36 In reactie op: co te hoog van de vectra, dus niet door de keuring(gevonden) #18055128miral astra
Deelnemer10 augustus 2012 om 16:31 In reactie op: co te hoog van de vectra, dus niet door de keuring(gevonden) #18055126miral astra
Deelnemerik zal het ff doen
warm of koud?
10 augustus 2012 om 16:24 In reactie op: co te hoog van de vectra, dus niet door de keuring(gevonden) #18055123miral astra
Deelnemer@arjontje wrote:
Kijk ook even je temperatuur sensor na, met de opcom.
temperatuur sensor stuk geeft zwarte rook en erg beroerd stationair lopen van de motor :hmmz
10 augustus 2012 om 16:14 In reactie op: co te hoog van de vectra, dus niet door de keuring(gevonden) #18055121miral astra
Deelnemer@Fearless wrote:
Met een warme motor meten he…
multimeter werkt wel, alleen niet zo nauwkeurig als je opcom.
Probeer maar eens een lambda van de sloop, zul je zien dat het beter gaat.
beste Fearless,
morgen heb ik een nieuwe :D hoop dat het dan beter is :wors
10 augustus 2012 om 15:16 In reactie op: co te hoog van de vectra, dus niet door de keuring(gevonden) #18055119miral astra
Deelnemertussen de 200 en 600 blijft hij steeds schommelen millivolt op de op-com.
10 augustus 2012 om 11:38 In reactie op: co te hoog van de vectra, dus niet door de keuring(gevonden) #18055117miral astra
Deelnemerdus volgens opcom is het o2 sensor, is dat ook de lambda?
als ik de stekker los trek loopt de motor niks anders, ook geen mm lampje gaat branden.
10 augustus 2012 om 11:22 In reactie op: co te hoog van de vectra, dus niet door de keuring(gevonden) #18055116miral astra
Deelnemerallemaal bedankt voor de reactie’s :thumb
ik ben bij brezan geweest en inderdaad is het tussen de 80 en 90 euro.

dit zijn de waardes van de lambda die ik met volt meter heb gemeten.
9 augustus 2012 om 21:06 In reactie op: co te hoog van de vectra, dus niet door de keuring(gevonden) #18055114miral astra
Deelnemer@Fearless wrote:
Volgas en dergelijke zal eigenlijk niet moeten.
Maar wel beter.Ik rij zelf altijd een auto die ik moet keuren warm, ik rij dan altijd een rondje van 2km. Hierbij trek ik hem redelijk door, maar ook niet overdreven hard.
Maar als zon auto al stinkt uit de uitlaat weet je al dat de lamda niet regelt.
ik begrijp het zal de lamba vervangen :thumb super bedankt :wors
9 augustus 2012 om 15:16 In reactie op: defecte waterpomp met als gevolgschade 14 kleppen defect. #18054358miral astra
Deelnemerde waterpomp in de x16xel motor kan 1 op ander moment lek gaan, heb ik ook gehad, maar niet de kleppen krom.
alleen als hij vast slaat en de db riem eroverheen gaat dan wel, maar dat zal wel niet het verhaal zijn geweest, en eigenlijk ook bijna onmogelijk.
fearless geeft ook al aan dat je tijdens het vervangen van de waterpomp de db riem niet op een juiste tijdstip heeft gezet.
hoe dan ook, het kan niet zo zijn dat wanneer je de auto start voor de 2keer, neem aan dat je dat gedaan heb toen er nieuw water in ging de kleppen al krom waren.
met zoveel kleppen krom heb je 0 aan compressie.echt een bulllshit verhaal vind ik dit, en heb je gelijk dat je genaaid voelt.
laat maar je geeft al aan dat het voorbij was, voordat je de auto weg ging brengen.
Wat ik erbij vergeet te melden is dat toen de auto de sleepwagen werd opgereden mijn zwager en ik al dachten dat de einde motor was door het rammelende geluid. Is dit niet al een voorbode voor gevolgschade? Volgens de garage lag dat geluid aan de defecte waterpomp…
9 augustus 2012 om 12:54 In reactie op: co te hoog van de vectra, dus niet door de keuring(gevonden) #18055109miral astra
Deelnemer@opelvectra wrote:
warm rijden voor meeting helpt niet????
ik was er niet bij hoe ze het doen: maar dit is wat hij vertelde.
blijkbaar reden ze met zijn 2e achter elkaar en toen rook de achterste de vectra, hij vertelde dat die behoorlijk stonk. daar na zullen ze wel een test hebben gedaan waar uit kwam co te hoog.
9 augustus 2012 om 12:45 In reactie op: co te hoog van de vectra, dus niet door de keuring(gevonden) #18055107miral astra
Deelnemer@opelvectra wrote:
lekke uitlaat was wel met apk naar voren gekomen,
maar krijg je een te hoge co waarde als de uitlaat lek is bij de klem passing?
miral astra
Deelnemer@D-gek wrote:
Mijn Bieber is weer geslaagd king:
Die van jou nu ook?:thumb mooi.
yep die van mij heeft ook weer 2jaar keuring :D
-
AuteurBerichten