Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Laat maar, eindeloze discussie…. :sleeping
Ikzelf ben begonnen met een exxcentrische en na enig “oefenen” op Porsche’s ben ik overgestapt op gewone.
Natuurlijk heb ik ervaring net als iedereen met turtlewax (niet echt slecht om op de daily te smeren als je een 2e auto hebt voor show, vooral de leerverzorging is een aanrader) en heb ik gewerkt met ProTech, D2, Meguirs en Smartwax.
Zelf vind ik Smartwax ideaal. Net ietsje fijner als Meguiars maar wel goedkoper omdat je minder nodig hebt (je kan de meeste dingen veel verder verdunnen met goed resultaat). Helaas is ProTech niet te koop particulier (toen iig niet) anders had ik dat blijven gebruiken.Met Autoglym wax heb ik geen ervaring, wel met hun interieur spullen, en dat spul is geweldig. Een tip voor super leer wat lang mooi blijft: Gebruik de reiniger van Autoglym, en zet er daarna gewoon leervet op (voor paardrijzadels etc.) is wat meer werk en moet een keer of 3 uitgepoetst worden verspreid over 3 dagen maar blijft super, zelfs het stuur.king:
Voor diegene die op zoek zijn naar een ronde een tip: pak een extreme (die lange) en laat die door een plaatwerker afronden, bijna hetzelfde effect.
tonnen mensen rijden met rota wielen….
Is dat een geldige reden?

VIndt goud persoonlijk iets te tacky. Maar dat is persoonlijk. En de Cali wordt een daily? Is dat wel een beetje schoon te houden dan? (vindt het met zilvere al minder plezierig).
Wat is de motivatie van de Meguiars gebruikers hier? Waarom niet Mothers of Smartwax?
Ik ben gewoon benieuwd (gebruik zelf Smartwax en heb ervaring met Meguiars) maar hoor graag anderen hun motivatie.
Sorry voor het zijdelings pad hier alvast.Mocht de mogelijkheid er zijn gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar 5×110. Maarja als je per se wilt…..
Die heeft het in zich!
Ligt eraan of de auto showwinnaar moet worden en wat je uit wilt geven.
Voor een dagelijks vervoermiddel is D2 wasmiddel goed samen met alles wat je bij de kruidvat kan vinden (gebruik het al jaren). En dan gewoon in een wasbox met hogedruk (nooit die borstel). En neem je eigen emmer mee met goede spons/handschoen en gebruik veel sop, wees er niet zuinig mee, weinig water = veel krassen.
Leer middel gewoon van turtlewax.Voor de showwagen: Alles van Smartwax en veel secuurder. Leer met leervet voor paardrijzadels (veel werk maar zeer goed).
Zogauw ik de auto heb gehaald en beetje toonbaar heb gemaakt zal ik er eentje plaatsen.
Ja een 2.0 8v. 130 000 gelopen. Moet alleen een stukje dorpel in (was de prijs ook naar).
Verder een flinke poetsbeurt. Komt helemaal goed dus!king:Bedankt voor je reactie manus.
Ik heb echt op je tips gelet!Is netjes geworden.
Meestal liggen die stekkers in de bekabeling op de vloer voor de stoelen.
Ik hoop trouwens dat het leer mooi blijft. Een auto op het bedrijf waar ik werk gaat snel achteruit nadat het geverfd was.Dankjewel voor de reactie!
Misschien heb jij of anderen nog tips voor mij waar ik relatief goedkoop aan een A omega kan komen?
Misschien ergens achteraf op een erfje ofzo?
Maar 3 eisen: Geen stationcar, geen diesel, en geen automaat.king:8V komt hard genoeg vooruit. V6en met automaat kan je gedag zwaaien ermee.
Mijne is er net weer vandaan.
Maandag heeft ie trouwens open dag met 15% korting op alles… aanrader?27 mei 2009 om 21:39 In reactie op: Calibraa V6 gekocht.. foto's!! UPDATE: NIEUWE VELGEN!!! #17484244Auto ziet er goed uit.
Zaten die aftermarket lampen er al in?Een goede turbo vinden lijkt me lastiger dan een goede V6 (turbo, distri, 4×4, airco… zelfde zo niet meer dingen die fout kunnen gaan).
Koeling.
Kleppendeksels zijn van plastic en kunnen kromtrekken. Iets wat een altijd lekkende pakking kan veroorzaken.17 mei 2009 om 20:23 In reactie op: Past deze velg op een calibra turbo ??? FOTO'S TOEGEVOE #17480709Niet slecht!
Maar dat bandenmerk ?Bekende toch van hier?
Volgens mij kun je die as afstellen, meen aan de voorkant?
6 mei 2009 om 06:28 In reactie op: Past deze velg op een calibra turbo ??? FOTO'S TOEGEVOE #17480697Gaat passen.
De spaken lijken me niet te ver naar binnen te vallen dus denk niet dat je problemen krijgt met je remklauwen (zeker niet als ze nog orgineel zijn).
En die lip is op velgen vaak dezelfde breedte, hoe breed de velg nu ook is, tenzij je echt extreem breed gaat met extreem lage ET waardes.
De ET verschillen lossen ze vaak namelijk op door het hart van de velg dikker of dunner te maken ipv het hart t.o.v. de rand van de velg te veranderen (de 1e oplossing is namelijk rendabeler).Trillen? As naar achteren al gecontroleerd op teveel aan speling?
V6 dan ook onafhankelijk neem ik aan?
Dan klopt het tenminste… Alles van C20NE en minder met een as, de rest onafhankelijk. -
AuteurBerichten