Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@wim-v6 wrote:
Klopt, Z16XE is een E-gas motor, dat gaat weer via de motorstuurkomputer
Willem
Dacht al dat dat hem niet zou worden. Dank je wel voor het beantwoorden van mijn vragen Willem!
@wim-v6 wrote:
zorgen voor een CC servo met lange kabel, stekkers en schakelaar, en wat meters draad, liefst in 9 verschillende kleuren..
Willem
Top! Ik zag op de sloop trouwens een vectra staan met CC.
Dit was een 1.6 maar deze had niet zo’n draad die het gas regelt zoals bij die van mij. Deze was dus elektronisch geregeld (?)
Ik neem aan dat hier niet de benodigdheden op zitten?@wim-v6 wrote:
CC: Welke motor spreken we over, geen voorbereiding is kabelboompje maken, gaskabel motor, is Servo zoeken..
EGR: Toch geen goede Torkx gebruikt, als je de goed, of een goed kwaliteits torkx had gebruikt had de kop van de bout afgebroken.
Tip, sla een half of heel maatje te groot in de bout, dan heb gelijk de bout goed laten schrikken en komt ie soepel los (meestal)..Knoppen middenpanee: Ja, die passen.
Willem
Motor is de X25XE. Hmm, misschien toch niet de goeie maat dan, de bouten waren wel bijzonder verroest trouwens. Voortaan maar een maatje te groot erin dan.
Had de bouten ook al laten schrikken en heb kruipolie gebruikt. Tjah, maar iets anders op zien te vinden of anders maar laten zitten.
Dank je wel!zo lekker prijzig terwijl ze bij anwb Heerenveen anders hadden verteld :vertag
Klantenservice opbellen en onderhandelen. 9 van de 10 keer kan je er wel wat van af halen. Geen persoonlijke ervaring daarin met de ANWB trouwens
@Darkspy wrote:
:vertag hoe duur kost anwb wegenwacht voor na oostenrijk.
Heb gehoord dat je dan €60,- per jaar kwijt ben.
Of is er een goedkopere optie? :hmmzhttps://www.anwb.nl/wegenwacht/pages/public/lidworden.jsf?pkgCode=WE&supCodes=WPL” onclick=”window.open(this.href);return false;
Link naar de site van wegenwacht europa service. Staan de tarieven gelijk bij.
N.B. Deze link is geen beveiligde link trouwens dus sluit niks af via deze link.@Klopper wrote:
Zitten normaal inderdaad niet zo erg vast…
Dan zou ik toch gaan voor kruipolie, en hoe raar het ook klinkt, eerst een keer naar rechts proberen te draaien, inspuiten en dan na 5 mins linksom draaien…
Welke uithoek van het land kom je eigenlijk vandaan?Kruipolie heb ik gelukkig ook nog staan. Zal het proberen, dank je wel. Ik kom uit Delfzijl, goed hoog in Nederland dus, je kan het best een uithoek noemen haha.
@wim-v6 wrote:
Goeie torkxdoppen kopen welke op een 1/2duims ratel kunnen.
en zoweizo effe goed laten Schrikken, anders breken deze bouten.
Willem
Zal een ratel proberen op te sporen en anders gelijk maar 1 kopen. Dat ook weer liggen dan tenminste. Dank je wel.
@Klopper wrote:
@Milanvectra: Gewoon wat kruipolie of WD40 gebruiken. Heb hem vandag ook los gehaald, ging eigenlijk vrij makkelijk… Alleen heb ik wel een hefboom van 30cm :P
Heb hem ingespoten met WD40 maar krijg hem nog steeds niet los. Heb er ook tegenaan getikt (tegen het ijzer waar de schroef vast zit) en ook dat hielp niet.
Accuboor machine gebruikt maar die is lang niet sterk genoeg. Hefboom gebruikt met waterpomptang en zo’n tang die je in kan stellen met zo’n veer zodat ie vast blijft zitten zonder dat je de hendels dicht hoeft te knijpen maar ook die schoot er over heen. Ik ben niet de sterkste maar kan me niet voor stellen dat deze schroeven standaard zo vast zitten.@Klopper wrote:
@Milanvectra: Gewoon wat kruipolie of WD40 gebruiken. Heb hem vandag ook los gehaald, ging eigenlijk vrij makkelijk… Alleen heb ik wel een hefboom van 30cm :P
Ah kijk! Wat WD40 heb ik nog wel liggen. Heb zelf ook al geprobeerd met een waterpomptang maar die glipt er steeds vanaf :(
Hoe krijg ik mijn EGR klep los?
Hij zit vast met 2 torx schroeven en ik heb ook een torx setje maar of ik ben er niet sterk genoeg voor
of hij zit gewoon belachelijk hard vast en er is een speciale techniek of hulpstuk voor om dit los te krijgen.Juffer, helemaal top!
Ja heb alleen deze producten omdat ik “wist” dat dit goede producten waren die nodig zijn. De rest heb ik niet gekocht omdat ik niet zeker was van wat ik toe moest voegen aan mijn
collectie bij gebrek aan een beter woord.Heb veel topics gezien waar poorboys en Meguiars staat. Alleen Meguiars was te koop hier en heb dit dus gekocht, de rest zal ik wel ergens bestellen denk ik.
Waardeer het dat je de tijd hebt genomen om deze lijst voor mij in elkaar te zetten. Ik zal nog wel een keer een foto plaatsen van het eindresultaat
@Japs wrote:
Misschien vind je hier je antwoord: http://www.artikeltjes.com/artikeltjes/754/1/Auto-wassen-en-lakonderhoud/Page1.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het nadeel van polijsten is dat je een bovenste laag van je lak verwijderd.
Het voordeel is dat je je oorspronkelijke glanslaag terug krijgt.
Misschien niet zo handig om te doen als je hier geen ervaring mee hebt.Dank je wel Japs! Nee ik ben ook niet van plan om dit zelf te doen. Ten eerste heb ik niet eens de materialen ervoor en ten tweede niet de ervaring.
Ik laat dit wel een keer door iemand doen die weet wat hij of zij doet.Rood is meer stressgevend aan je ogen dan groen of blauw. Waarbij groen de meest rustige kleur is voor je ogen.
Uiteraard is dit geen tot geen enkel probleem tenzij het felle lichten zijn en je alleen maar ’s nachts rijdt.Nieuwe EGR-buis….105 euro verder
Delfzijl, Groningen.
Bleek toch de EGR-buis te zijn. Nieuw buisje bestellen en dan weer klaar.
Vraagje, heb iets gehoord over het afdoppen van de EGR klep. En dan voornamelijk in het topic van Wim-V6.
Is dit ook een slim idee voor de X25XE en zo ja moet dit eventueel anders gedaan worden dan bij de Z18XE motor in het voorbeeld.
@Lemmens wrote:
Ik heb dus precies hetzelfde probleem maar dan met een 1.8. Nergens te vinden terwijl duidelijk is dat er meer herrie is dan zou moeten… (
Als je alles al hebt nagekeken kijk dan toch nog even je EGR buis na.
Vind de B2 stations toch wel de mooiste Vectra. Mooie wagens! Ben er jaloers op
@opelvectra wrote:
gehoor doet ook een boel,komt het onder de wagen weg of onder de moterkap.trillend hitteschild van uitlaat
Ja komt dus onder de motorkap vandaan. Tussen de motor en het waar het inzittende compartiment begint (Ik ben echt slecht met onthouden hoe deze dingen heten)

Om even een foto te jatten van Sander2.5v6. Waar het geluid vandaan komt is dus aangegeven met de Rode pijl. Dacht dus zelf dat het daar lek was maar monteur zei van niet. Kon zelf ook niks zien moet ik toegeven maar ben er dan ook niet bepaald ervaren in.
Dank jullie wel iedereen, heb hem vrijdag weer bij huis staan dus ik zal hem toch maar weer even de brug op zetten om onder goed na te kijken.
Zal inderdaad wel aan de pakkingen liggen maar kan iemand mij nog wat verder informeren naar die EGR-buis of is dit gewoon complete onzin?@svdk20 wrote:
sxcheurtje in spruitstuk?
flexibel deel lek?
inlaatrubber gescheurt?Nee flexibel deel is nog heel. Zou het mogelijk zijn om gewoon het spruitstuk eraf te halen zonder verdere problemen?
En zijn die scheurtjes makkelijk te zien? Als het niet bijzonder moeilijk is haal ik hem eraf om goed na te kijken.@Helmer opelfan wrote:
Welkom :wors direct goed bezig. En zo’n lekkere V6 mooi man :thumb
Dank je wel! Ik zal m’n ogen open houden naar je Vec. Aangezien je hier in de buurt woont
Dacht update hem even. Ben weekje weg geweest op de Vrachtwagen in Zweden. Voordat ik weg ben gegaan nog 2 nieuwe Michelins erop gezet en hij rijdt heeeeerlijk.
Had hiervoor wat getril rond de 120 maar dat is nu helemaal weg.
Alle velgjes met band staan nu op 0-0 en de velg waar de band was opgevouwen had maar 5 gram nodig. Helemaal geen schade dus, wat een geluk.
Toch maar weer even naar Duitsland toe om op naar Emmen te gaan maar dit keer maar geen topsnelheden.
200km/h en hij reed zo perfect als maar kon. Totale controle en geen enkele trilling of wat dan ook.
Nu laat ik hem mooi langs de kant staan en gewoon een keertje per week mee rijden tot dat ik de distributie riem kan vervangen.
Nu je in deze tijden zonder degelijke reden je spullen kan pakken bij je werk (en waar ik dus de dupe van ben) is dit niet zo makkelijk op te hoesten.
Dus dat wordt maar even niet rijden.@Seth wrote:
Gelukkig heb je zelf noch je vader niets. Lijkt me meer dat je banden de 240 km/u niet aankonden. Moet je altijd nakijken op je banden voor je je auto loslaat ;) Niettemin wel spijtig van de materiële schade.
Grtz Seth
Ja dat dacht ik dus ook, waren wel gewoon v-bandjes dus tot 240. Echter wel ching-chong bandjes. Heb gelijk mooie michelin bandjes gekocht. Dit overkomt mij niet nog een keer.
@Spacejam wrote:
Waren het oudere banden of eigenlijk wel goede banden?
Hadden nog zo’n 4 a 5 mm profiel. Verder ook geen teken van uitdroging of ongelijk slijtage dus ik had dit niet verwacht. Maar ik heb mijn lesje geleerd met goedkope bandjes.
Heb ze er zelf overigens niet opgezet, de vorige eigenaar heeft dit gedaan maar er gaan gelijk Michelins op en een non-a merk gaat er ook nooit weer op ook niet bij volgende auto’s@astraTD wrote:
Netjes hoor al meteen een v6 :thumbup
Welkom hier
Dank je! :)
@Seth wrote:
Mooie wagen :thumb Plannen mee?
Grtz Seth
Dank je! Jazeker, eerst nieuwe dis. riem water pomp etc. want dat zit er snel aan te komen.
Daarna nog wat andere praktische dingen zoals de hydraulische stangen bij de achterklep te vervangen. Zijn een beetje slap.
Ook moet ik nog een “nieuw” rechtervoorscherm en bumper van de sloop af zien te halen.
Moet r.achter nog een rubbertje zien te vervangen want daar kraakt ie bij elk hobbeltje. Zodra ik dit klaar heb komen de kleine cosmetische dingetjes maar om dat nu allemaal al te plannen.
Tijd en geld moet dan beschikbaar zijn uiteraard. Nieuwe velgjes koop ik wel zodra ik ook nieuwe zomerbanden nodig heb. Zonde om dat nu aan te schaffen en ook nieuwe banden te moeten kopen.@astraTD wrote:
Wejoo jij mag blij zijn dat je dit verhaal nog kan typen. :thumbup
Succes verder met je afhandeling :thumb
Ja precies, gelukkig is het maar blikschade en nog bijzonder weinig ook. Ik kan niet blijer zijn met de afloop.
Dank je!
-
AuteurBerichten