Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
de egr stekker is bij mij wit grijze stekker. ik zal even kijken en proberen een foto van te maken.
dus als ik het zo zie is het overbodig om te laten reseten bij de dealer als de probleem blijf komen volgens de tech 2 terwijl de egr afgedopt is.
moet dat perse gedaan worden?
de dealer hierheeft volgende week donderdag pas tijd :Sorigineel gepost door corsaracer
origineel gepost door miketje
maar weet iemand al wat die platte zwarte stekker is met al die kleuren erop?egr klep maar dat had ik al gepost in mijn eerste post volgens mij :D:D:D:D:D:D
had even gekeken en die wit met blauwe stekker komt op je egr die zwarte platte blijft over. die is bovendien ook te breed om erin te pluggen ( foto 4 )
maar weet iemand al wat die platte zwarte stekker is met al die kleuren erop?
zo vandaag de egr afgedopt.
het ging echt niet makkelijk moet ik zeggen maar het is gelukt.
de oude egr zag er niet uit heb hem eruit gehaald zat helemaal vast die plunjer heb hem schoongemaakt de plunjer kwam weer tot normaal maar heb voor de zekerheid een andere gehaald die het wel doet op de sloop.
het kwam van een draaiende motor vanaf waar de lamp niet brand.
die ook schoongemaakt en het stuk in het blok waar de egr op komt.eenmaal dat gedaan te hebben heb ik de inlaat ook eraf gehaald daar zat een drap van een zooi in. werd er gewoon misselijk van.
heb dat schoon staan maken met bijna 2 bussen remreiniger.
en natuurlijk ook de gasklep en dat rubberverbindstuk.toen bij het terug monteren kwam ik erachter dat er een slang van mijn inlaat was gescheurd ( een L vorm) misschien dat het ook een oorzak was dat die bij het stationair draaien wat aanzoog zodra die bijna wegvalt.
al met al na alles gemonteerd te hebben ging die lampje niet meer aan en bij een warme start ook niet wisselvallig toeren.
dus missie is geslaagd !moet ik trouwens de auto laten reseten bij de dealer? of kan ik dat ook zelf doen doormiddel van accupolen tijdje eraf halen ofzo?
ik heb afgelopen week een airco check gedaan. hij heeft al een jaar niet gedaan.
ze hadden het systeem op druk gezet en en vervolgens 10 minuten erop gelaten als de meter daalde betekent dta die lek is en als die langzaam oploopt betekent dat die leeg is.
wel sloeg mijn ven 1 keer aan toen dta gebeurde. ze zeiden zodra je het gaat vacumeren en vullen dan moet die het gewoon doen omdat die leeg is.klopt dit of is het maar een verkoop verhaaltje?
15 september 2008 om 21:24 In reactie op: Olie bij de koelvloeistof!!! HELP ME ….. Volgende vraag en #17420171waaraan kan je zien dat je olie in je koelvloeistof heb zitten? bepaalde kleur of geur?
dus je raad mij aan om een nieuwe egr af te doppen?
ik dacht aan mijn huidige schoonmaken en vervolgens afdoppen.
heb vandaag uitlaten lezen er kwam uit egr klep defect.
ik ga het deze week afdoppen en kijken wat die daarna doet. -
AuteurBerichten