Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
midnight black
DeelnemerAls de carrosserie roestschade vertoont op het zijscherm net onder de ruit dan moet de zijruit verwijderd worden. Hiervoor moet je aan de binnenkant het bekledingspaneel verwijderen onder het raam, op de b-stijl en op de C-stijl/dak (is 1 geheel) de ruit zit met een stuk of 10 kunststof moeren vastgeschroefd.
deze loshalen en dan kun je de ruit inclusief de rubberen omlijsting naar buiten duwen.midnight black
DeelnemerIk denk dat ie last heeft van de bekende kabelbreuk in de kabel tussen de deur en de carrosserie. Als je altijd safelock gebruikt (2x vergrendelen) dan krijg je de deur inderdaad niet meer handmatig open. Aangezien je het portierpaneel er wel al af hebt gekregen zou je kunnen proberen de bedrading tijdelijk te kunnen omleggen. Door bij de bestuurdersportier de kaartenbak langs de stoel te verwijderen (rubber matje er uit en torx schroeven los) daaronder loopt de kabelboom welke naar de achterdeur gaat. Vanaf hier de open/sluitdraden blootleggen en via een paar draadjes aansluiten op de bedrading in het portier.
Betreffende kleuren weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar dan moet je even kijken bij de aansluiting van de kiekert (vergrendelkastje in de deur) Succes.midnight black
DeelnemerIs de bodemplaat van een Firenza en Manta A identiek?
midnight black
DeelnemerTja die witte wijzerplaten is een kwestie van smaak denk ik: had eerst een Astra G met gewoon zwarte wijzerplaten, toen een Zafira met witte en ik vond het met name in het donker niet zo fijn aflezen, dus in mijn huidige weer zwarte gelukkig.
9 juni 2013 om 20:43 In reactie op: Corsa B 1999 1.2.16v Branschade is Klaar/Gevonden Totaal los #18078028midnight black
DeelnemerDit ga ik ook weer volgen, gaat zeker goed komen :thumbup
midnight black
DeelnemerIk zou beginnen met kijken of je bedrading naar de deur al is voorbereid.
Als dat het geval is zal je waarschijnlijk een ander kabelboompje in de deur moeten hebben, raammechanismes met motortjes, schakelaars achter, portierpanelen voor elektrische ramen en de 4 voudige raamschakelaar linksvoor.
Volgens mij staat er ergens een topic van iemand met een Zafira A die het heeft omgebouwd. Succesmidnight black
DeelnemerToch jammer dat ik dat heb moeten missen…. zo te zien was het zeker zo druk als vorig jaar met ook een flink aantal zuiderburen :thumbup
Goed weer en mooie plaatjes, hoop er volgende keer weer bij te kunnen zijn!midnight black
DeelnemerNette Zafira zo te zien! Met een mooie optie: stoelzittingverlengers!
midnight black
DeelnemerEn is die 30A zekering nu weer kapot?
midnight black
DeelnemerWauw, werkt dat spul ook zo met leren bekleding?
midnight black
DeelnemerInderdaad Wim, daarom zijn die spijkers niks, met die haken kun je daar nog een beetje aan trekken.
midnight black
DeelnemerBen benieuwd, ik vind facelifts vaak zelden qua uiterlijk een vooruitgang maar in dit geval is er sprake van veel vernieuwende techniek, ook mooi om te zien dat ze het zo enorm vaak bekritiseerde knoppencluster op de middenconsole hebben aangepakt.
midnight black
DeelnemerOp de sloop struikel je over die bakjes ;) Alleen even opletten dat niet 1 of meerdere van de 4 lipjes lam zijn.
midnight black
DeelnemerEen Centennial is uit 1999, dat was nog de B1 met de 1din radio: daarvoor heb je inderdaad de haken die Yentl 5552 laat zien nodig.
midnight black
DeelnemerBen bang dat ik ook niet kan komen :cry
midnight black
DeelnemerDat stuurwiel gaat er weer geweldig uitzien, ben benieuwd of het dadelijk ook weer lekker beet pakt. Het is echt verf wat je hebt aangebracht?
midnight black
DeelnemerIs goed! Volgende plaatje voor jou!
midnight black
Deelnemermidnight black
DeelnemerTE2800 (met voor de bonus?) Velgen van een M3 BMW E36
midnight black
DeelnemerIk zou bij een proefritje goed luisteren naar eventuele geluiden uit de versnellingsbak/cardanas/differentieel.
midnight black
Deelnemer@trashmetal wrote:
@combo c tour wrote:
een lampje vervangen van een Astra-h door de wiel kuip makkelijk?
stel voor dit eens te doen op straat in de stromende regen.
dat gaat echt never nooit lukken zonder dat je zeike nat bent.denk dat er maar weinig auto’s zijn waar je in de stromende regen een lampje kan vervangen zonder nat te worden :jerry :jerry
Kan dat niet bij een Fiat Multivla vanaf je stoel? :jerry
midnight black
DeelnemerHele nette Vectra qua carrosserie zo te zien in ieder geval. Paar originele waaiervelgen eronder en een nieuwe rand onder de koplampen zou het plaatje af maken! Ik dacht eigenlijk dat een cdx achter ook altijd elektrische ramen had maar kennelijk dus niet. Veel plezier ermee!
midnight black
DeelnemerZowel voor een B als C als D geldt: ze kunnen roesten!
midnight black
Deelnemer@beurjean wrote:
Lijkt met niet dat het een relais is anders zou die linksaf ook snel knipperen.
Controleer/vervang de fitting rechts voor. Meestal is het lipje wat erin zit kapot, of soldeer deze weer dicht.
Zijn zat Opels met de kleine knipperlichtrelais, dan heb je er 2 links en rechts gescheiden. En die gaan nogal eens kapot.
midnight black
DeelnemerNou moet ik zeggen dat ik onlangs weer een pit aan de bijrijderskant van een Corsa D heb vervangen en nu lukte het binnen 5 minuten: als je weet wat je moet doen dan gaat het natuurlijk al veel sneller.
-
AuteurBerichten

