Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
midnight black
DeelnemerWelkom op het OPEL – FORUM.
midnight black
DeelnemerZiet er zeer netjes uit! Top.
midnight black
DeelnemerMisschien iets meer info? Je moet geregeld bijvullen ofzo?
midnight black
DeelnemerDie slang is voor het ventileren van het carter, je wilt niet dat daar olie door gepompt wordt, dan is er iets goed mis….
midnight black
DeelnemerVervangen door een originele of imitatie?
27 november 2015 om 22:47 In reactie op: Leidinger Manta-cabrio met reportage in Klassiek&techniek #18277351midnight black
Deelnemer@kadettgte@freeler.nl wrote:
:thumb Klaar voor z’n winterslaap ,
Afgelopen week nog wel met de cabrio aan een fotoshoot met het blad Klassiek&techniek meegewerkt , word in het voorjaar gepubliceerd..
Was leuk om aan mee te doen..

Dat is inderdaad leuk, heb met de Kadett in de Autoweek Classics gestaan, fotoshoot en interview duurde hele dag maar was een topdag. Laat hier even weten als het blad in de winkel ligt.
midnight black
DeelnemerCode P0130 (neem ik aan dat je bedoelt) lijkt mij eerder een probleem met de LMM.
midnight black
DeelnemerCode invoeren moet middels vaste handeling,
Bij mijn CCR600 is het als volgt, zal bij CCRT 700 waarschijnlijk hetzelfde zijn:
-contact aan
-radio uit
-AS knop indrukken en ingedrukt houden
-radio inschakelen
-je hoort nu pieptoon, dan kun je AS knop loslaten en je ziet 4 streepjes.
-met voorkeuzetoetsen 1,2,3,4 stel je de code in. –> als code bijvoorbeeld 4578 is dan doe je 4x toets 1, 5x toets 2 enz.
-na invoer afsluiten met de AS toets tot je een pieptoon hoort.midnight black
DeelnemerIk weet niet waar je je interieurfilter ziet maar die zie ik in ieder geval niet. Ik zie wel een 1.6 8 klepper met zichtbaar de monopoint injectie. Vervuiling zal waarschijnlijk komen vanaf je carterventilatie: de motor verbrandt waarschijnlijk de olie voor een deel.
Lekkages kun je opsporen door het blok goed te reinigen en dan na een tijdje kijken waar de oliesporen beginnen.midnight black
Deelnemer@Imi-tatie wrote:
I40 is heel mooi maar is ruim buiten mijn budget.
Zafira heb ik ook aan gedacht. Lekker recht en hoger is heerlijk. Maar weet niet of de ruimte op de achterbank ook veel groter is. Daarnaast vind ik de meeste Zafira’s best karig aangekleed. Meeste hebben bijvoorbeeld geen elektrische ramen achter en geen stoelverwarming. Kan ook zijn dat ik beter moet kijken hoor.
Bedankt voor de tips weer.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Klopt inderdaad dat de Zafira B over het algemeen niet meer de luxe had van de Zafira A: deze had als Elegance altijd 4 elektrische ramen.
midnight black
Deelnemer@harms wrote:
ik reed ook een astra h en j en wou ook groter ben overgestapt op een hyundai i40 station ook super ruim
vooral achterin niet normaal wat een verschilLogisch dat ie ruimer is, is ook een klasse groter. Toch oogt een I40 niet bijzonder ruim, zal waarschijnlijk komen door de apart gevormde D stijl.
midnight black
Deelnemer@wim-v6 wrote:
Vectra-C station is knap ruimer als de Omega-B
Deze moest bijde Opels vervangen namelijk.
Een beetje hetzelfde als dat de Astra-F station meer laadruimte heeft met de bank plat dan de Vectra-B
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Astra F station was ook onovertroffen ruim: gooide er zo flinke fiets achterin, hoe ik bij mijn Zafira niet te proberen!
midnight black
DeelnemerIk zou oppassen met reset gerelateerde zaken met de Opcom als je niet zeker bent wat je doet!
midnight black
DeelnemerDe station (of de underdog: Signum) hebben wel een grotere wielbasis en dus meer beenruimte dan de sedan en de GTS, maar deze zijn inderdaad ook al behoorlijk ruim.
midnight black
DeelnemerWelkom!
Als een Vectra station niet groot genoeg meer is dan is bijna niks meer groot genoeg!
Redelijk probleemloze auto’s over het algemeen, meer info hierover kan je vinden in het Vectra gedeelte.
Een verbruik van 1 op 15 zal je niet gaan halen maar 1 op 12/13 zal toch moeten kunnen op redelijke afstanden.
Succes.midnight black
DeelnemerHoe is het met je ruit? Weet haast zeker dat deze bij station ook geschroefd zit: 3drs gehad en had dit ook: nylon moeren aan de binnenkant en schuimband tussen de carrosserie en het rubber van de ruit.
23 november 2015 om 21:13 In reactie op: Wim’s Corsa-B upd 04-05-’14: Remmen Banden + Diversen kleine #18157554midnight black
DeelnemerWim, een eps lampje op een corsa zonder eps? ;)
22 november 2015 om 21:17 In reactie op: Wim’s Corsa-B upd 04-05-’14: Remmen Banden + Diversen kleine #18157544midnight black
Deelnemer@wim-v6 wrote:
@soepkiepe wrote:
.
Regelbare interval:
1: PHaal oude hendel los
2: Knip de draad aan pin I (kan ook J zijn) door, zodat je aan bijde kanten nog een draad kan aansluiten
3: doe de ene draad van het stelwieltje aan 1 kan van de I draad (auto kant). en de andere draad van het wieltje aan de andere kant van de I draad (hendel kant)
4: Plaats het (meestal Gele) Interval relais van de Omega-B met Regelbare interval.
WillemHeb er gewoon een VW 99 relais ingestoken:ook regelbare interval! Bij Kadett ook meteen gedaan, was nu toch Golfjes aan het plunderen ;)
zag leeslampje voor ingebouwd, extra draad getrokken? Heb nl mooie smoke glas leeslamp van Vec b er in gezet maar bedrading is niet voorbereid. ….midnight black
DeelnemerKijk eens of je linker achterste zijruit wel waterdicht is, deze zijn geschroefd op de carrosserie. Binnenbekleding verwijderen en met tuinslang testen.
midnight black
Deelnemer@arjontje wrote:
Mooie velgen. :wub
Maar moet toe geven je durft wel met gepolijste velgen in de winter.
Ben bang dat je na 2 a 3 seizoenen op nieuw gepolijst moeten worden.Dat dacht ik ook meteen, net als lage bandjes voor in de winter.
Maar goed, het is wel sjiek en als je ze netjes elke week afwast zal het misschien wel meevallen.midnight black
DeelnemerSchakelaar moet toch ook beide kanten op stroom geven: omhoog/omlaag: Er zit een hele rij relais tussen rechts in de kofferbak boven de pomp, die zijn natuurlijk niet voor niets, de meeste zijn Italiaans dus zou daar eerst eens naar kijken.
midnight black
Deelnemer? Als het goed is zit de arm met een vertanding op de wisserarm vast en wordt hij geborgd met een moer, echter zit de arm inderdaad vaak muurvast.
midnight black
Deelnemer@johan1981 wrote:
Opel Rekord had deze optie ook, zat een drukknopje onder dashboard vlakbij zekeringkast.
Leek op knopje van deurbel en als je erop drukte ging de klep (sedan) open, volgens mij zaten er veren aan de schanierpunten, weet het niet meer precies.
Mijn opa en oma hadden zo’n Rekord voordat ze de Kadett (die ik nu heb) aanschaften. Ik vond dat altijd een machtig interessant knopje.
Ja maar daar kon de klep alleen mee open, je maakt tegenwoordig de blits als je een denkbeeldig blikje onder je achterbumper weg schopt en na het laden decadent met de afstandsbediening de klep laat sluiten. ;)
midnight black
DeelnemerKabeltjes in de stekker van de lmm geven ook wel eens probleem.
midnight black
DeelnemerWelkom, echte sleutelaar?! Dikte kan ik je niet mee helpen maar zijn er hier vast die het je kunnen vertellen.
-
AuteurBerichten