Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
midnight black
DeelnemerGooi dit topicje maar eens even naar boven: heb sinds vandaag ook een sissend geluid binnen in mijn auto als ik op de rem trap met lopende motor (Zafira A met Z22se, 2001 met ruim 200.000 op de teller) Nou dacht ik ook meteen aan de rembekrachtiger.
Deze net even schoongemaakt en hij ziet er aan de bovenzijde als nieuw uit maar onder de remcilinder is ie behoorlijk roestig.
Nu staat net de vakantie voor de deur en hij moet ons inclusief caravan veilig naar Frankrijk op en neer brengen…
Iemand enig idee hoeveel werk het is om de bekrachtiger bij een Zafira te vervangen? (je kunt er namelijk ook zo lekker bij bij een Zafira :( ) Alvast bedankt.midnight black
DeelnemerWelkom op het forum! Wat betreft de binnenverlichting, deze wordt geschakeld via de massa (van de carrosserie) de schakelaars in de deurstijlen maken als de deur open is contact met de carrosserie. Het zou kunnen dat een draad naar de schakelaar altijd massa maakt door een draadbreuk of iets dergelijks., ik verdenk de schakelaar aan de bijrijderskant omdat die niet werkt. Dat de verlichting na een uur uitgaat wordt geregeld door de multitimer.
Wat betreft de elektrische ramen, is de accu losgekoppeld geweest? dan moeten namelijk de ramen opnieuw ingeleerd geworden.
Dit doe je door de ramen helemaal open te doen en de knop even vast te houden op openen en vervolgens helemaal dicht doen en dan de knop even vast houden op sluiten. Ze zouden dan weer automatisch moeten werken.
Succes2 juli 2013 om 21:28 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059484midnight black
DeelnemerMooi met de Kadett een flinke vakantietrip maken zonder problemen :thumbup
Wat me opvalt is dat je een andere isolatiemat op je schutbord hebt dan ik, (hij lijkt veel dikker, is dat van een diesel ofzo?)midnight black
DeelnemerVoor het checken van de ABS kun je natuurlijk ook gewoon onder de kap kijken: de unit zit onder de zwarte rechthoekige relaikast, als je em niet hebt dan zit de relaiskast op een metalen steuntje.
Sportversie hadden natuurlijk altijd sportinterieur, maar GL had standaard geen velours bekleding.midnight black
DeelnemerHeb je velours bekleding en elektrische spiegel verstelling?
Volgens mij hadden alle Astra’s elektrische ramen voor behalve de GL.
Dus dat zou dan betekenen dat je een GL hebt met als opties de airco, bc en ccmidnight black
DeelnemerKijk dat is mooi! Maar heb je wel duidelijk een probleem geconstateerd en opgelost anders ben ik bang dat je zo weer hetzelfde probleem hebt.
midnight black
DeelnemerAls je een sloper hebt staan en je kunt het zelf (of iemand laten doen voor weinig) dan kan het wel.
Die airbag heeft echt wel effect bij een aanrijding ook al is de Corsa misschien niet zo sterk (toentertijd was het toch een van de sterkste auto’s in zijn klasse)midnight black
Deelnemer@Family man wrote:
@midnight black wrote:
Mooi dat het weer goed werkt, bij de Mettler kom ik ook geregeld. Bij Zafira A is hetzelfde systeem en bij mij blijft ie ook branden (klep moet even beter afgesteld worden) maar de verlichting gaat wel uit als je de auto afsluit.
Bij de Zafira B blijft zonder sleutel in het contact brand de verlichting wel (ook bij nieuwe unit, maar wellicht komt dit omdat de deur net geopend is en ook de binnenverlichting brand, ik bedoel daarmee dat het wellicht na een tijdje automatisch uitgaat maar dit nog niet geprobeerd)
Met afsluiten bedoel ik daadwerkelijk de auto op slot doen.
midnight black
DeelnemerIk heb hier een schema voor een Astra G maar zal niet veel anders zijn:
pin 1 van motor: rode draad op zekering 20 (30A)
pin 4 van motor: bruine draad: aan massa
overige pinnen moeten naar de schakelaar.midnight black
DeelnemerMooi dat het weer goed werkt, bij de Mettler kom ik ook geregeld. Bij Zafira A is hetzelfde systeem en bij mij blijft ie ook branden (klep moet even beter afgesteld worden) maar de verlichting gaat wel uit als je de auto afsluit.
midnight black
DeelnemerAstrawez, jammer dat de hatchback weg is maar een D station is tegenwoordig een rariteit, ga je voor zo origineel mogelijk of ga je deze ook een beetje op smaak brengen?
midnight black
DeelnemerKijk dat is mooi! (waar blijven de foto’s? ;) )
20 juni 2013 om 18:02 In reactie op: Wim’s C-Ascona’s: 03-02-14: Delco ontsteking vervangen #18097043midnight black
DeelnemerZiet er weer fris uit met die nieuwe achterlichten!
midnight black
DeelnemerWelkom, de binnenspiegel is bij moderne Opels niet meer in hoogte verstelbaar maar je zou het steuntje wat hoger op de ruit kunnen lijmen (met geschikte kit) of een spiegel uit bijvoorbeeld een Vectra A van de sloop halen die hebben nl nog wel hoogteverstelling.
Veel plezier met de automidnight black
DeelnemerIk denk dat er een probleem zit in de kabelboom naar de autoradio, is deze nog origineel of is ie verknipt?
midnight black
DeelnemerAllereerst welkom. Welk model Astra heb je? Astra G (1998/2004) Astra H (2004/2010)? Waarschijnlijk zit er een kabelbreuk in de kabelboom naar de achterdeur (in het stukje vanaf de B-stijl tot waar de kabelboom onder in het portier binnen gaat)
midnight black
DeelnemerWelkom!
Astra ziet er netjes uit op de foto, die 4 cassettelade houder is wel een heel zeldzame accessoire! Dus als je die eruit haalt houd em heel, zullen vast liefhebbers voor zijn. Cruise op een X18xe1 blok is origineel in te bouwen maar niet heel makkelijk (staan hier op het forum wel voorbeelden van)
Wat betreft de radio: zit er geen wisselaar in het dashboardkastje? Dit model radio is meestal aangeboden icm 4 cd wisselaar (en meestal ook stuurwielbediening) Veel plezier met de auto.midnight black
DeelnemerIk vind inderdaad dat de kap enigzins vreemd opgevouwen zit ter plaatse van het scharnierpunt tussen de delen welke normaal boven het achterste zijruitje zitten. Maar ik weet niet of de constructie echt anders is als van de Kadett (hij lijkt er namelijk wel op) Misschien is het een idee om de kap eens handmatig te openen, dit kun je doen door bij de hydraulische pomp van de kap (rechts achter afdekking in de kofferbak) een T-vormig sleuteltje helemaal tegen de klok in te draaien.
midnight black
DeelnemerIk denk dat er een comfort module op is gezet.
midnight black
DeelnemerKnappe wagen! (alleen mis ik een Opel logo? :hmmz )
midnight black
DeelnemerDat kan geen kwaad met dit weer!
midnight black
Deelnemer@Bvanleeuwen wrote:
Ach ja, wat zullen we er eens van zeggen. Klus aardig wat thuis bij, en we staan er waarschijnlijk met zijn allen toch om heen.
Hoe kan ik het raam er dan uit krijgen? Snap het niet helemaal, of moet je het raam dan naar binnen drukken?
Nee het raam duw je er naar buiten uit, om het glas zit een zwarte omlijsting (het rubber) hier zitten een soort draadeindjes in vast welke weer in gaatjes in de rand van de carrosserie vallen en de draadeindjes worden weer vastgezet met de kunststof moeren. Heb zo geen foto maar je zou eens op de sloop kunnen gaan kijken hoe het zit.
midnight black
DeelnemerGoed bezig :thumbup Enne zuinige auto zo’n Corsa :jerry
midnight black
DeelnemerMontage is gewoon omgekeerde van de demontage. Ik weet niet hoe handig je bent ;)
midnight black
Deelnemer@RISL wrote:
Ben benieuwd hoe die nieuwe motoren zijn. En van mij hadden ze de Insignia wat lichter mogen maken bij de facelift, daardoor zijn de Insignia’s tot nu toe altijd veel trager en luier geweest dan bijv. een vergelijkbare VW of Ford.
Ze hebben al veel werk verricht voor een “facelift” bij VW zouden ze zoiets een nieuw model noemen ;)
-
AuteurBerichten