Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
midnight black
Deelnemermidnight black
DeelnemerTalbot T23?
midnight black
DeelnemerHiermee bedoel ik de grijze of zwarte kunststof pijpjes waarvan je het kraagje met de blokkering boven de bekleding uit ziet steken.
Zijn er op de sloop zat alleen moeilijk uit de auto te halen zonder hele stoel of bank af te breken. Je kunt eventueel van de wat oudere sedans pakken (Omega/Vectra A) daar zitten ze in de hoedenplank maar ik durf zo niet te zeggen of die hetzelfde zijn.midnight black
DeelnemerJe geeft aan dat de rechter spiegel het op de linker aansluiting het wel goed doet en dat er zowel op de rechter kabelboom als op de aansluiting bij de schakelaar geen spanning staat, eerste verdachte lijkt mij de schakelaar zelf te zijn en dan het omschakelknopje van links naar rechts. Werkt de spiegelverwarming niet? (deze wordt gelijk geschakeld met de achterruitverwarming)
10 augustus 2013 om 18:33 In reactie op: Bedrading doorvoer linkerachterdeur kapot Astra H. #18165764midnight black
DeelnemerHet nummer weet ik niet maar de dealer kan je hiermee vast verder helpen.
midnight black
DeelnemerZiet er open nog niet onaardig uit en gezien het schutterstentje als dak kun je met regen het best gewoon vol gas doorrijden en die kap bij het vuil zetten.
midnight black
DeelnemerNog wel een E kadett met koplampsproeiers! (niet zo vreemd in Zweden) maar ook een Saab zonder de koplampwissers!
midnight black
DeelnemerHow to: op de juist plaats gaatjes in de bekleding maken en de hoofdsteunbevestiging er in duwen/voorzichtig slaan (zit er geklemd in)
10 augustus 2013 om 18:12 In reactie op: Astra G Stekker sigarettenaansteker hoe loshalen ?! #18166045midnight black
DeelnemerDe stekker is gewoon een schuifstekker.
De asbak fatsoenlijk monteren is inderdaad een beetje lastig maar daar hoef je normaal gesproken niet alles voor los te halen.midnight black
DeelnemerHet betreft een origineel dakraam neem ik aan? In dat geval de dealer en anders de sloop, pin je in dat geval niet vast op alleen Corsa’s, goede kans dat een rubber van een ander fabrieksdak van een Opel ook past of passend is te maken.
midnight black
DeelnemerWelkom, heb je de lijst bij de voorruit al er afgehaald (tussen de 2 tweeters) hierachter zit het dash ook vast.
midnight black
DeelnemerIk heb de kabel destijds ter hoogte van de bestuurdersstoel gelast(vanaf daar vervangen: kaartenbakje langs het portier er uit halen en dan zie je de kabel lopen, hier doorgeknipt en nieuwe er aan gezet met krimpkousjes.
midnight black
Deelnemermidnight black
Deelnemernova…. wrote:Waar heb je die ramen laten tinten … prijs??Heb de ramen zelf getint met 35% folie, was voor circa €25 klaar en dan had ik zat om nog eens een foutje recht te zetten…
midnight black
Deelnemermidnight black
DeelnemerTrekhaaklampje knippert mee met de knipperlichten maar ik dacht dat er wel een verlichtingscomputer voor in moet hebben zitten.
midnight black
DeelnemerGisteren de auto technisch onderhanden genomen:
remvloeistof laten vervangen, nieuwe olie met filter, nieuw luchtfilter geplaatst en ruitenwissers vervangen.
Vandaag de achterste zijruiten aan het folieen met 35% folie (daar kun je tenminste nog doorheen kijken, komt ongeveer overeen met het standaard door Opel geleverde privacyglass)



midnight black
Deelnemerpinnetjes in de dopjes naar binnen slaan en dan de pinnetjes eruit trekken. Kapjes bij de dealer of de sloop (maar daar zullen ze vaak kapot zijn: komt door niet zorgvuldig de stoelleuning in de vergrendeling laten vallen)
midnight black
DeelnemerWelkom! mooie Vec zo te zien en inderdaad wat praktischer als een cabrio, waarschijnlijk begint de zomer nu eindelijk ;)
Veel rijplezier met de auto en succes met het aankomende vaderschap.6 juli 2013 om 17:49 In reactie op: En ons Kadett GSI project/ Update Opbouw van onze paarse GSI #18157042midnight black
DeelnemerAh weer een mooi Kadett projectje ben benieuwd!
midnight black
DeelnemerDe remvloeistof is verre van helder…. maandag gaat de auto naar de garage, die hebben dat sneller gefixt als ik thuis.
midnight black
DeelnemerEr zal hooguit een relais geplaatst moeten worden en als de kabelaansluitingen niet overeenkomen (geen originele Opel mistlampen?) dan zou ik op de sloop originele kabeltjes van de mistlampen afknippen en deze aan de mistlampen maken, dan houdt je je originele kabelboom tenminste heel.
midnight black
DeelnemerJe hebt de mistlampen op dezelfde manier aangesloten als de drv, heb je gekeken of de originele bekabeling voor de mistlampen er ligt?
Drv trekt inderdaad bijna geen stroom maar afzekeren moet je altijd doen, zeker als je 2x H3 lamp plaats: die trekken tenminste samen 110W: dat is bijna 10A stroom!midnight black
DeelnemerVinci bedankt voor je snelle reactie alweer :thumb Ik denk ook dat het meevalt, huidige remolie oogt donker en is oud, die ga ik op zeker nog voor de vakantie vervangen. Denk dat ik dat maar even laat doen, hebben ze bij de garage zo gepiept en dan kunnen ze ook meteen een blik werpen op de bekrachtiger.
midnight black
DeelnemerNet nog eens gecheckt, hij maakt zeker geen continu sissend geluid bij intrappen van de rem, alleen 1 keer sissen per keer intrappen van de rem, dat is normaal maar lijkt een harder geluid als voorheen. na een tijdje met de motor uit kan ik nog net als voorheen circa 3x remmen met bekrachtiging. Als ik vervolgens de rem ingetrapt houdt en de motor start dan merk je dat de bekrachtiger goed werkt.
Conclusie werkt toch nog goed (was er naar aan het kijken omdat mijn vrouw opmerkte dat de auto anders remt) ik hou de roest even in de gaten en ik denk dat ik de remolie even laat verversen, die heb ik namelijk nog nooit vervangen in 4 jaar/ 60000km.
Iemand enig idee wat voor remolie een normale verversingstermijn is? Ik heb zelf namelijk geen meter voor de vochtigheid te meten. -
AuteurBerichten





