Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
midnight black
DeelnemerTja, smaken verschillen…persoonlijk heb ik een 156 altijd een erg mooie auto gevonden en zijn voorloper de 155 was in mijn ogen ook schitterend maar het zijn inderdaad wel auto’s die veel “liefde” nodig hebben!
midnight black
DeelnemerZo, flink doorgewerkt aan het motorblok, ziet er goed uit! :thumb
midnight black
DeelnemerOja en we zijn natuurlijk nieuwsgierig naar wat foto’s!
midnight black
DeelnemerAllereerst welkom!
Tja wat je ermee gaat doen moet je natuurlijk zelf weten, het is per slot van rekening jouw auto en jouw hobby.
Persoonlijk zou ik een 1.2 LS niet look a like GSi of iets maken want een 1.2 is op en top betrouwbaar en degelijk maar zeker niet snel ;)
Bovendien, bij de laatste Kadett-meeting (topic vindt je in de Kadett topics) had Ralph met zijn standaard witte 1.2 LS 3deurs een hoop bekijks juist omdat de auto zo origineel was.midnight black
DeelnemerOnder welke omstandigheden doet ie dit?
Bij stationairloop en komt dan op een gegeven moment de koelfan in of gewoon onder het rijden?
Doet je kachel het nog goed?midnight black
Deelnemercheck ook de winterbandentest in bijvoorbeeld Autoweek, ontwikkelingen gaan wel snel maar dan kun je in ieder geval zien welke banden aanraders zijn: (zo’n beetje alle bekende merken en welke niet)
midnight black
DeelnemerHeb zelf Vredesteijn Snowtrack 3 op origineel Zafira B lichtmetaal waar ik heel tevreden over ben.
midnight black
DeelnemerDat klinkt inderdaad als een probleem met de turbo, drukslang vanaf turbo kapot of los?
midnight black
DeelnemerIk heb net even een schemaatje ingescand voor je , maar dat is een pdf, weet niet hoe ik dat hier zichtbaar krijg…..
midnight black
DeelnemerDie remklauwen gaan weer mooi worden!
midnight black
DeelnemerBen wel weer benieuwd naar een paar :kewlpics
30 november 2013 om 19:11 In reactie op: Wie heeft er ervaring met retrofit projectorkoplampen? #18195819midnight black
DeelnemerTja die originele Xenons staan ook een al eeuwen een setje op Marktplaats maar zoveel geld heb ik er niet voor over (en dan zit de xenon op zich er nog niet eens in….)
28 november 2013 om 20:12 In reactie op: Rik’s Opel Kadett E heeft ook ROEST achter de pedalen #18194917midnight black
DeelnemerJa weet ook niet of het ML is of iets anders maar goed, nog ff verder -offtopic (sorry Rik) Maar heb je links onder in je linkje gekeken? Gut geschutzt: Zafira, Schwach gespritzt: Mercedes A.
28 november 2013 om 19:52 In reactie op: Rik’s Opel Kadett E heeft ook ROEST achter de pedalen #18194915midnight black
Deelnemer@Vinci wrote:
Ik zou maar heel gauw gaan kijken, want ga er maar vanuit dat er ellende zit…
Zo niet, dan zou ik gelijk een staatslot kopen. :vertag
Ik verwacht eigenlijk dat het mee moet vallen: aangezien de eerste eigenaar wel het nut van een ML behandeling in zag. king:
28 november 2013 om 19:49 In reactie op: Wie heeft er ervaring met retrofit projectorkoplampen? #18195815midnight black
DeelnemerNou ik heb een Zafira A waar originele Xenon koplampen zeer zeldzaam en dus achterlijk duur zijn (als je ze al kunt vinden) En ik wil een zo origineel mogelijk ogende look, dus niet met van die kerstslingers er in ofzo. Die ben ik nog niet tegengekomen, als ze er zijn dan hoor ik het graag.
28 november 2013 om 11:54 In reactie op: Rik’s Opel Kadett E heeft ook ROEST achter de pedalen #18194911midnight black
DeelnemerConclusie: als ie niet in het begin van zijn leven ook in die holle ruimtes is volgeblaft met ML of iets dergelijks dan is het bingo! (Begin nu toch een beetje nieuwsgierig te worden hoe het er bij mij uit zal zien als ik een inspectiegaatje maak…)
midnight black
DeelnemerVoor het geval dat je (fabrieksdak) er mee stopt als ie wel open staat: je kunt deze altijd handmatig sluiten met de sleutel van de auto of een platte schroevendraaier.
midnight black
Deelnemer@SlayrNeo wrote:
Ik zie de laatste tijd veel mensen voorbijkomen die winterbanden erop leggen, echter doen velen het verkeerd.
Winterbanden moet je in principe op stalen velgen leggen, ook al ziet het minder mooi uit. Lichtmetalen velgen breken sneller als je een glijder maakt, stalen vervormen alleen. Hierin is staal dus veiliger.
Ook zie ik dat veel mensen brede winterbanden kiezen, terwijl smallere veiliger zijn. De band duwt zich dan vaster op de weg=meer grip.
Deze 2 zaken zijn natuurkundig ook nog uit te leggen, maar ik hoop dat dit te begrijpen is ;).Ik wil wel een keer een fotootje zoeken van mijn Astra G die na aanrijding (total loss) het linker voorwiel compleet 10cm naar achter was geduwd: originele lichtmetalen velg was niks aan te zien!
Gebroken lichtmetalen velgen inderdaad al vaker gezien maar nog niet bij origineel Opel, die zijn behoorlijk sterk!midnight black
DeelnemerGoed! next!
midnight black
DeelnemerWelkom en wat een SCHITTERENDE Astra, precies zo zou ik hem ook willen hebben (dream) :wub
midnight black
Deelnemermidnight black
DeelnemerHoor je het ook met de koppeling ingetrapt?
midnight black
DeelnemerBen inderdaad benieuwd wat er dan mis zou moeten zijn met de brandstofpomp, betreft hier een Z22se dus met indirecte inspuiting en dus geen hoge druk directe inspuiting (is de Z22YH)
Maar misschien heeft de pomp problemen om voldoende brandstof op te voeren bij vollast, dit zou je dan bij een proefrit vast kunnen stellen.midnight black
Deelnemerwim-v6 wrote:Waarschijnlijk gevuld met 75w90 of 75w80.
Dan gaan ze koud moeilijk schakelenRr hoort rode OPEL olie (GEEN ATF) in, ik heb dezelfde bak onder mijn vectra (F23), en met Verse OPEL handbak olie schakelt ze echt prima, ook koud.
Bak is 260.000km oud, en hangt achter een 225pk Vectra-B 3.0 V6. Mijn bak komt eveneens van een 2.0DTi af ( alleen Bellhoude van de V6 gebruikt)
Aha F23 dacht ik al, heb ook de F23, zou het slim zijn olie keer te vervangen, (gaat pas 206500km mee…) Schakelt met koude dus wat stroever maar anders perfect.
midnight black
DeelnemerIs het alleen bij koude bak/motor? Met het koudere weer kan het namelijk zijn dat het even duurt voordat het schakelen zo soepel gaat als je gewend bent.
-
AuteurBerichten
