Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
midnight black
DeelnemerVandaag met een infrarood kacheltje van het kamperen de schutboard isolatie drooggestookt (je zag het verdampen :thumbup ) Nu vloerbedekking er weer terug in gelegd en stoelen gemonteerd. Verder wilde ik het inlaatspruitstuk er af halen ivm het klepje voor de carterontluchting maar er is te weinig ruimte onder de kap om het spruitstuk te verwijderen :cry
midnight black
Deelnemer@Wackoz wrote:
Ik heb eenzelfde probleem met de bestuurdersstoel van mijn vectra b1 uit 1996.
Hierbij piept er een steun in de rugleuning van de stoel. Kan iemand me vertellen of ik dat rode clipje waar over gesproken word ook ergens in moet klikken of volstaat de stekker loshalen?Als er alleen iets piept in de rugleuning dan zou ik niet heel de stoel eruit gaan halen: je kunt aan de onderzijde van de rugleuning 2 kunststof strips loshalen waarmee de bekleding wordt vast gespannen, vervolgens kun je de bekleding iets omhoog halen. Als de hele bekleding van de rugleuning af moet dan is het beduidend meer werk.
midnight black
DeelnemerHmm, de knippers zouden van een eend kunnen zijn maar de voorwielophanging zeker niet! Ik ga er nog eens even over nadenken.
midnight black
DeelnemerJe kunt in je onderhoudsboekje kijken wat het advies van Opel is bij de huidige km stand. Is ook bekend wanneer de laatste keer de distributie is vervangen?
Er zijn hier verder diverse eigenaren van een v6 die alle ins en outs kennen.midnight black
DeelnemerDenk eerder dat een schakelaartje enigzins lam is dan dat er iets mis is met de aansturing. Schakelaars blijven wel eens een beetje plakken.
midnight black
DeelnemerJep, denk dat er alles bij elkaar wel 2 liter uit is gekomen, mat ligt nu voor de kachel te drogen. Lastig is nog wel dat de schutbordisolatie ook zeiknat was en die krijg je er niet uit zonder heel het dashboard te verwijderen…. die isolatie heb ik eerst flink uitgewrongen en nu pak kranten onder gelegd, al een keer ververst ook, eerste pak was al flink nat.
midnight black
DeelnemerLijkt me een probleem met je carterventilatie waardoor de druk onderin het blok te hoog wordt.
midnight black
DeelnemerWelkom!
De cruisecontrol is op drie manieren uit te schakelen: rempedaal, koppelingspedaal of met het gestreepte knopje op de kopse kant van de richtingaanwijzer schakelaar. (knopje langs inschakelen en harder/zachter cc) Ik zou eens beginnen met de koppelingsschakelaar te controleren, komt het pedaal goed maximaal omhoog?
De Zafira heeft elektrisch/hydraulische stuurbekrachtiging: de pomp wordt elektrisch aangedreven en zit linksachter bij het schutbord met het reservoir er bovenop.
De Kenwood is niet origineel, normaal gesproken bij een originele radio verdwijnt de datum als de radio wordt ingeschakeld en verschijnt de zenderinformatie. Het is wel te programmeren dat de datum zichtbaar blijft.
Succesmidnight black
DeelnemerHet zullen waarschijnlijk mistlampen zijn (dat zijn breedstralers) Je kunt je bumper er af nemen om te kijken of de bedrading voorbereid is.
midnight black
DeelnemerStekkerdozen loshalen blijft altijd een ramp, die schroeven zijn vaak aan de achterkant zo verroest dat je als je denkt dat ie losgaat gewoon breekt.
Oplossing: schroefkopjes uitboren en nieuwe plaatsen, ik heb de laatste keer rvs inbus gehaald bij de ijzerwarenhandel dan ben je er vanaf.
De Zafira A heeft geen trekhaakmodule, er zijn uitvoeringen met een origenele stekker aansluiting voor de trekhaak, deze zit onder bij het rechter achterlicht.
Meestal zijn er echter aftak lassen gemaakt in de bedrading naar de achterlichten.
Verder om het probleem te lokaliseren: Is er verder ooit ergens gerommeld aan de bedrading: andere radio, versterker, parrot of iets dergelijks dan zijn dat verdachte plaatsen. Werken verder alle elektrische functies goed? Met name kabeldoorvoeren die bewegen kunnen problemen geven: kabeldoorvoeren van de achterdeuren zijn berucht bij de Zafira. Succes.midnight black
DeelnemerVandaag na de agenda te hebben geraadpleegd maar eens begonnen een optie te verwijderen waar ik al bijna een jaar last van heb: een zwembad in de auto!
Begin dit jaar was de kachelkraan lek met als gevolg koelvloeistof verlies wat onder de vloerbedekking belandt. Nou was de kachelkraan zo vervangen (onder garantie door de garage, met dank aan een winterplan :thumbup ) Maar goed de vloer droogmaken is een behoorlijk karwei waarvoor ik 2 dagen de auto niet kan gebruiken.Vandaag begonnen, kleine how-to:
-stoelen loshalen en naar achteren schuiven
-dorpelbekleding en bekleding A-stijlen verwijderen
-tunnelconsole eruit
-Schakelcoulisse loshalen (F23 bak met kabelbediening, dus hoef het mechanisme niet los te maken)
-min pool accu loshalen
-crashsensor van de airbags losnemen, (zit bij Zafira onder de schakelcoulisse in tegenstelling tot Astra, daar zit ie verder naar achteren)
-paneeltje met stekker voor OBD losnemen
-onderste aansluiting op kachelhuis losnemen
-vervolgens kun je (eindelijk) de vloermat er uit trekken.Wat plaatjes erbij:
Nu is het een kwestie van die enorme spons (isolatie onder mat is plaatselijk meer als 5cm dik) uitwringen en laten drogen en dan morgen alles weer monteren.
midnight black
DeelnemerHelemaal goed! Hij heeft ook wel wat van de oude en nieuwe Disco Volante (chromen strip vanuit de bumper over de flank)
midnight black
Deelnemermidnight black
DeelnemerVectra C is roest niet echt een issue, weet er 1 die al minstens 5 jaar op de sloop staat, helemaal gestript met stukken uit de carrosserie gezaagd en het enigste wat daaraan verroest is zijn de kopse kanten van het metaal waar het doorgezaagd is!
midnight black
DeelnemerEn als claxon lang niet is gebruikt dan kan ie vast gaan zitten, voorzichtige tik op geven met kunststof hamer wil wel eens helpen, let op dat gaat niet bij de claxons met een schelpje/hoorntje er aan.
midnight black
DeelnemerControleer je kabeldoorvoeren in de deuren maar eens op een mogelijke draadbreuk.
midnight black
DeelnemerWagoneer ga je nog een plaatje posten?
midnight black
DeelnemerMooi!
midnight black
DeelnemerVooral ook opletten of je de ketting hoort bij een koude start.
midnight black
DeelnemerZo vandaag is er een nieuwe aandrijfashoes op gekomen, durf ik tenminste weer met een gerust hart door prut heen te rijden :D
midnight black
DeelnemerDe gordelspanners van een Corsa B zijn mechanisch: met behulp van een voorgespannen veer die door een bepaalde schok wordt geactiveerd, dat clipje verhinderd dat ie kan worden geactiveerd! De Vec C heeft elektronisch aangestuurde gordelspanners, als je de stoel er uit moet halen dan eerst de accu loskoppelen en enkele minuten wachten alvorens de stekkers los te halen. Het kan ook zijn dat de stekker niet los hoeft onder de stoel, als je de stekker verbinding van het stoelframe losklikt heb je misschien al voldoende ruimte om de stoel achterover te kunnen kantelen.
midnight black
DeelnemerProbleem heb ik ook bij mijn Zafira, mijn oplossing is vooralsnog stil blijven zitten ;) Maar stoel gaat er volgende week uit dan zal ik eens kijken.
De vering is bereikbaar aan de onderkant dus hoef je niet heel je stoel te slopen, ik denk dat het geluid komt van waar de veer in het metaal van het frame haakt. Oplossing misschien om daar wat isolatietape tussen te doen. Let met het demonteren van de stoel op ivm de airbag/gordelspanner die er in zit!midnight black
DeelnemerAangezien het geen origineel alarm is, is het moeilijk om op afstand met een oplossing te komen. Het beste kun je een aansluitschema van het alarm zoeken (deze staan meestal ergens op internet) Met dit schema uitzoeken waar de bedrading heen loopt en dit compleet verwijderen en de originele bedrading herstellen. Vaak wordt voor startonderbreker bijvoorbeeld een draad van de ontsteking of benzinepomp onderbroken wat dan vervolgens via het alarm loopt, als je dan alleen het alarm weg haalt dan werkt het inderdaad niet meer. Succes.
midnight black
DeelnemerIk zat er eigenlijk aan te denken om het gaatje in dat pcv klepje iets op te boren, vergelijkbaar met het opboren bij de andere Opel motoren onder in het gasklephuis.
midnight black
DeelnemerHad al wat info gevonden op de speedster site aangezien dit niet de gebruikelijke constructie is.
Heb de verbindingsslang tussen kleppendeksel en luchtaanzuig er af gehad en doorgeblazen, zat een beetje in en in de luchtaanzuigbuis ook een en ander.
De slang van de EGR heb ik er ook af gehad maar die is schoon (alleen klein beetje roet).
Enigste wat ik kan bedenken is dat de pcv (wist niet dat die zo heet) dicht zit en inderdaad daardoor olie via de kleppendeksel aansluiting in de inlaat komt. -
AuteurBerichten



