Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
midnight black
DeelnemerDe MID heeft een 32 pins stekker.
midnight black
DeelnemerIs zeker niet echt kwaal hoor! Is de afdichting bij de fitting nog goed?
midnight black
DeelnemerIk denk dat het aan de buitenkant niet op gaat vallen als de achterruit 15% is en de zijruiten 20%: Heb bij mijn Zafira de zijruiten namelijk 35% gedaan en aangezien de achterruit al 2 keer is mislukt zit daar nog niks op. Valt ook bijna niemand op (en toch moet het gebeuren!)
midnight black
DeelnemerZiet er heel goed uit (afgezien van de velgen dan ;) )
28 december 2013 om 19:31 In reactie op: Hoe RDS functie inschakelen bij CD30 MP3 bij een Antara #18202029midnight black
DeelnemerHeb me er nog even in verdiept, ben al iets wijzer: bij een Corsa stel je dit in met het klokje knopje bij het display maar de Antara heeft deze knopjes niet.
Nu moet je bij de radio via Settings / pijl links / System / auto tijdsynchronisatie ON instellen maar daar staat ie dus op en toch doet ie het niet :shock:midnight black
Deelnemer28 december 2013 om 19:17 In reactie op: Rik’s Opel Kadett E heeft ook ROEST achter de pedalen #18194957midnight black
Deelnemerof gewoon wat holy moly folie ertussen :D
28 december 2013 om 19:14 In reactie op: Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over! #17492399midnight black
DeelnemerAls je met een spuitbus (die ik heb spuiten in een waaier) meer laagjes er op zet en dan naderhand met schuurpapier met een hele fijne korrel even nat naschuurt en dan evt nog met bijvoorbeerld commandant 5 erna dan wordt het resultaat veel beter. Toegegeven is wel even wat werk maar goedkoop en een hobby mag tijd kosten he.
midnight black
Deelnemermidnight black
Deelnemer+1 Aapje: heb ook met mijn 2.2 afgezien van een kettingvervanging (gelukkig) nog geen gekkigheid gehad en het is inderdaad verder een fijn blok!
Wat betreft de nummer 3 op komst (bij mij ook :D ) even kijken hoe dat gaat met de zitjes op de achterbank. Er is hier iemand met een Zafira B die met gordelslotenverlengers het passend krijgt op de achterbank maar er zijn maar weinig auto’s waar 3 moderne kinderzitjes zonder problemen op de achterbank passen.28 december 2013 om 00:23 In reactie op: Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over! #17492397midnight black
DeelnemerHmm Hobby tandemasser en een Ascona, ik kan me herinneren dat onze Ascona 1.6s (luxus op lpg in dezelfde kleur als jou gerestaureerde!) destijds al een hele kluif had aan onze Home-Car van 1100kg max maar wel een leuke foto! Wat betreft het spuiten: ik heb al 2x een spuitbusje lak laten maken bij de autoschadehersteller: €20/per busje en als je er secuur werk van maakt dan oogt het best goed!
midnight black
DeelnemerWeet je zeker dat het de nokkenas is die het tikken veroorzaakt?
midnight black
DeelnemerWelkom! foto’s uploaden doe je door bijvoorbeeld een account aan te maken bij photobucket, daar vervolgens de foto opzetten en dan de IMG link hier in het tekstvak te plakken.
midnight black
DeelnemerKnipperschakelaar is vaak nog wel te repareren maar als je garantie hebt dan moeten ze zoiets gewoon in orde maken, hetzelfde geldt voor het probleem met de versnellingsbak, kan ook zijn dat de koppeling redelijk ver heen is maar meestal zit het inderdaad in het schakelmechanisme.
midnight black
DeelnemerWelkom, foto’s kun je plaatsen met behulp van bijvoorbeeld photobucket. Ik zou beginnen met de selectiehandel van de automaat na te kijken.
midnight black
DeelnemerOnder de asbak kun je 1 torx loshalen, vervolgens kun je de asbak compleet met sigarettenaansteker er uit trekken. Dan worden achter de asbak 4 torxen zichtbaar, 2 waar de tunnelconsole mee vast zit en 2 van het kachelpaneel, deze loshalen en dan kun je het kachelpaneel lostrekken (iets naar onderen trekken, hij zit aan de bovenzijde geklikt)
Succesmidnight black
DeelnemerGefelicteerd! (maar waar is de foto ;) )
midnight black
DeelnemerZit er een originele of een aftermarket radio in?
midnight black
DeelnemerWelkom!
Meestal zitten de verschillende paneeltjes vast met een combinatie van klemmetjes en al dan niet verborgen schroeven. Voor de klemmetjes geldt voorzichtig lostrekken, opletten dat je zo dicht mogelijk bij een klem trekt. Neem er de tijd voor en als het niet los wil dan niet met lomp geweld trekken, waarschijnlijk zit er dan nog een verborgen bevestiging.midnight black
DeelnemerKabeldoorvoeren al gecheckt? En hoe zit de trekhaak aangesloten aan de autobedrading?
midnight black
DeelnemerBij de Z22se zit ie aan de rechtse kant van het motorblok en zo ziet ie er uit:
Bij het losnemen 2 tips: de 2 boutjes een half uurtje van tevoren flink inspuiten met WD40 of IMAL (ik maak alles los) of iets dergelijks ivm de stalen boutjes vreten nogal in op het aluminium.
En om het stekkertje los te krijgen moet je eerst het lichtgrijze clipje uit de stekker halen, hieronder zit een borglipje dat je in moet drukken om de stekker te verwijderen. (wijst eigenlijk zichzelf maar er zijn mensen die proberen met lomp geweld die stekker er af te trekken)midnight black
DeelnemerOok vanuit Brabant: fijne feestdagen en een gezond en goed 2014!
midnight black
DeelnemerOja de EGR er ook maar eens afgehad, blijkt dat deze al afgedopt is :shock:
Kun je in ieder geval bij een Z22se dan uitprogrammeren! Anyway, ding toch maar schoongemaakt en weer teruggeplaatst.midnight black
DeelnemerKijk hiervoor naar het topic aankoopadvies Astra G.
midnight black
DeelnemerDat is niet zo mooi: als er drap in je koelvloeistof zit dan is waarschijnlijk je koppakking kapot. Lekt het blok ook echt olie of is het niet meer als die smurrie?
Het beste kun je het blok schoonspuiten en dan een ritje met de auto maken dan kun je zien waar hij olie lekt. -
AuteurBerichten


