Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
midnight black
DeelnemerDat zijn leuke wijzigingen! :thumbup
midnight black
Deelnemertuono wrote:Hoi ralf bedankt voor de antwoorden, ik heb net even de knopjes van de stuurwiel bediening er af gehaald, er zit een printplaatje achter, ik zal eens gaan meten of er ergens stroom op gaat staan waar ik dan een klein ledje op kan solderen, het lijkt erop dat er in het midden een ledje zou kunnen, hier zit een klein gaatje. Heeft iemand toevallig wel verlichting(in de personen auto) kan die misschien een foto maken.Heb je misschien een foto van de radiobediening nu die er uit is, ben benieuwd hoe die er dan uitziet.
Ik heb nog ergens een radiobediening van een Astra liggen, zal wel eens kijken of ik een fotootje kan schieten.midnight black
Deelnemer@jules-66 wrote:
hallo forum leden,
ik had een vraagje. kan ik gewoon een opc stuur vervangen voor de standaard stuur? en hoe zit dat met die airbag ?
groetjes
De meeste mensen willen juist een standaard stuur vervangen voor een OPC stuur, waarom wil je dit veranderen? (Lees: wat ga je met het opc stuur doen ;) )
Als het trouwens om een Astra G/Zafira A gaat dan zit de airbag vast met 2 torx schroeven aan de achterkant van het stuurwiel en niet zoals in de how-to met de schuifjes.midnight black
DeelnemerABS heb je trouwens inderdaad niet, zie ik op de derde foto.
midnight black
DeelnemerTijgetje, wel het B-model neem ik aan dan?
midnight black
DeelnemerControleer dat relais maar eens op werking, ik denk dat de dynamo niet bij laadt als dat relais er niet tussen zit of niet wordt bekrachtigd.
Dat relais heeft volgens mij te maken met de werking van de spanningsregelaar.midnight black
Deelnemerhmm Rostyle velgen maar de rest ben ik nog niet achter
midnight black
DeelnemerIk zie een multimeter, een schema, een net steuntje: dit gaat goed komen! Doe je wel ook even die accubak netjes tegen de roest behandelen ;)
midnight black
DeelnemerIk heb dit vroeger ook wel eens gedaan met een klokkenwinkel van peugeot, in autocad uitgetekend en geprint op fotopapier, dit ging goed omdat de Peugeot geprojecteerde verlichting had (van voren verlicht ipv van achteren) Naderhand ook eens gedaan met verlichting van achteren, hiervoor had ik sheet-vellen gehaald (voor een overheadprojector, (is van vroeger ja)) deze geprint en de achterzijde in grijs metallic gespoten, gaf een erg mooi resultaat en je kunt inderdaad mooi een eigen ontwerp maken.
midnight black
Deelnemer@Farva wrote:
Zoals ik heb getypt:
Op het begin laadde de dynamo netjes 13,8-14,2V bij. Na enkele dagen werd dit echter nog maar 12V; te weinig dus.
De laadstroom is op het begin goed geweest alleen nu komt ie niet verder dan 12V. Als ik verbruikers aan zet wordt het nog minder, dan wordt de accu leeggetrokken.
De laadstroom is nog niet bekend: dit is het amperage, de laadspanning is het voltage.
Hoe heb je gemeten?12 januari 2014 om 20:23 In reactie op: Vectra C 3.0 V6 geeft gas bij bij intrappen koppeling! #18207293midnight black
DeelnemerIk denk niet dat de bedrading van de koppelingspedaal schakelaar loskoppelen storingen zal geven, is gewoon een maak/verbreek contact.
Dus is eventueel te proberen om eenvoudig uit te kunnen sluiten.12 januari 2014 om 20:16 In reactie op: Hoog olieverbruik/tikkende nokkenas/ inhouden motor #18207691midnight black
DeelnemerPoeh dat is een serieus olieverbruik, waarbij je je af moet vragen waar het blijft, hoe zien de uitlaatgassen eruit?
midnight black
DeelnemerZo Rik, je bent een echte Wheeler Dealer! :thumbup
(Edit 1:) Enne, gefeliciteerd. Ben benieuwd hoeveel mensen er 13 jaar een auto in bezit hebben die zo tevreden en blij zijn met hun vierwieler.
(Edit 2:) ( -offtopic maar mag hoop ik wel) Nu ik erover nadenk dat vraagt om een nieuw topic: Welke auto heb je het langst in bezit gehad, wat voor 1 en hoe beviel ie king:
12 januari 2014 om 19:28 In reactie op: Kadett GSi 16v (1989) met 6356 km origineel op de teller #18203622midnight black
Deelnemerff mee -offtopic die van Rik is anders ook nog super origineel en heel netjes, maar een life is geen gsi….
midnight black
DeelnemerIk heb nog wel een setje verlagingsveren liggen voor een Astra G, mag je hebben voor weinig.
Als je interesse hebt dan stuur maar een PM.midnight black
DeelnemerIn dat geval heeft ie dan ook niet lang met dat TG kenteken rond gereden….
midnight black
DeelnemerJa maar de fan kan in 2 standen draaien, doet ie dat ook?
midnight black
DeelnemerWaar je remblok sensor bij hebt staan dat is de sensor voor het olieniveau.
En waar je “als laatste sensor/draad” bij hebt staan dat is voor de remblok slijtage controle.midnight black
DeelnemerTja inderdaad km standen zeggen eigenlijk weinig, het ligt er veel meer aan hoe er met de auto is omgesprongen en hoe de auto is onderhouden.
midnight black
DeelnemerWelkom op het Opel-forum!
Bezitter van 2 BMW’s :wub en een vriendin met verstand van auto’s :thumbmidnight black
DeelnemerWelkom op het Opel-forum!
Er is hier veel informatie te vinden over de Ascona en Kadett, zo zul je ook wel lezen dat als je er eenmaal 1 gevonden hebt dat er dan nog wel wat (las) werk aan zit….maar goed je leert niet voor niets voor automonteur he ;)midnight black
DeelnemerBijvoorbeeld via photobucket.
midnight black
DeelnemerWelkom op het Opel-forum! Je houdt wel van de vlottere uitvoeringen zie ik :thumbup
Ben wel benieuwd naar wat plaatjes van je OPC!9 januari 2014 om 19:54 In reactie op: Astra G: Toerental valt bij neutraal en hoog verbruik #18205366midnight black
Deelnemer@Sebazzz wrote:
Bedankt voor de reacties. Ik zal er binnenkort aan beginnen. Zit ik waarschijnlijk goed met dat er een cilinder niet werkt? Is dat schadelijk?
Daar durf ik zo niks over te zeggen, maar schadelijk kan het zeker zijn als je motor slecht loopt!
8 januari 2014 om 21:17 In reactie op: Astra G: Toerental valt bij neutraal en hoog verbruik #18205363midnight black
DeelnemerIk zou de auto eerst uit (laten) lezen, dat zoekt wat gerichter naar het probleem. Gezien het geringe aantal km op de teller zou vervuiling wel eens het probleem kunnen veroorzaken.
-
AuteurBerichten