Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
midnight black
DeelnemerDe binnen/buitenzijde van de klep zit bij de meeste Opels verlijmd, gaan de pennen wel soepel op en neer en helemaal naar buiten als de klep open is?
Dan is ie waarschijnlijk te strak afgesteld zodat ie niet goed in de gaten valt.midnight black
Deelnemer@Duurt wrote:
Ik hoorde dat een spatbord van een C Kadett tegenwoordig ook al een paar 100€ kosten, dan word het nog weer een dure hobby
Als ik toch eens alles van tevoren wist…..(dan was het leven ook maar saai) Maar dan had ik mijn spatborden voor mooi geld kunnen verkopen.
midnight black
DeelnemerGefeliciteerd, een echte sedan (4drs) of een coach ? (2drs)
midnight black
DeelnemerIk vind een 1.6 in een Zafira nou niet echt overhouden, dan doet ie op lpg nog wat minder en met een automaat nog minder dus dat zou niet echt mijn optie zijn. De 1.8 in de Zafira A gaat ook goed op gas en deze (de Z18xe) heeft 140 pk dus doet nauwelijks onder voor de 2.2 (Z22se) motor qua vermogen.
midnight black
DeelnemerEh een badgelezer? kan deze niet gewoon ergens langs de stippels op het “doorkijkgedeelte” zeg maar, worden geplaatst?
midnight black
DeelnemerDe 2.2i in de Omega is een geheel ander blok als de 2.2i in de Zafira! De Z22se die in een Zafira ligt heeft inderdaad een ketting en staat er ook om bekend dat ie wel wat olie lust. Zoek verder eens hier met de zoekfunctie er is al zoveel over geschreven.
midnight black
DeelnemerOm precies te zijn zit de sensor in het midden van het roostertje onder in de bumper geklikt.
midnight black
DeelnemerHeb dit probleem ook ooit gehad, koste me een nieuwe rugleuning. Bij mij kwam het doordat de doorlopende stang van de verstelling van de leuning er niet goed in zat en dat het linker scharnier toen ten opzichte van het rechter was verdraaid waardoor het frame tordeerde…
Je zult je stoelbekleding los moeten halen om het probleem te achterhalen.midnight black
DeelnemerDe batterij in de sleutel kan ook te zwak zijn waardoor alleen het ledje nog zwak brandt.
midnight black
DeelnemerDe afwatering bij een Zafira bestaat links en rechts uit behoorlijke gaten dus de kans dat deze compleet verstopt zitten is vrij klein. Heb je een Zafira A of B?
Bij de A kun je in ieder geval het middelste gedeelte van de parafaan apart los klikken zodat je het gemakkelijk kunt controleren.
Waarschijnlijker is een verstopt interieurfilter of een recirculatieklep die niet werkt (beide achter je dashboardkastje) Controleer ook maar eens onder je vloermat, (makkelijkst bij de rechtse voorstoel het plaatje langs de dorpel verwijderen waar het chassisnummer is ingeslagen) je zou niet de eerste zijn met een kapotte kachel radiator/kraan.midnight black
DeelnemerOngeveer 1 liter op de 5 a 6000km. Maar goed een deel blijft dus daar (je ziet inderdaad een hele plas…)
midnight black
DeelnemerOk, ben benieuwd bij de mijne is onderin het inlaatspruitstuk een soort 2e carterpan… Hij loopt er trouwens niet minder door.
midnight black
DeelnemerWat geeft je boardcomputer op actueel verbruik aan bij stationaire loop en warme motor? De Z22se heeft geen luchtmassameter maar een inlaatluchttemperatuursensor, dus lmm kan ook niet defect zijn.
Het klinkt inderdaad alsof de timing niet klopt, vandaar dat ik benieuwd ben naar stationair verbruik, hij zal als het goed is ongeveer 0.8 of 0.9 l/uur aan moeten geven.midnight black
DeelnemerHoho, sluiten we niet zo maar af, je zegt dat je olie ziet in je inlaatspruitstuk.
Dat probleem heb ik bij mijn Zafira ook, ik denk dat het klepje van de carterventilatie niet goed werkt maar het inlaatspruitstuk bij een Zafira er af halen
is een :swear :swear karwei, je moet namelijk de halve auto slopen ivm de beperkte ruimte.
Dus ben benieuwd of en hoe jij het inlaatspruitstuk schoon gaat maken.midnight black
DeelnemerNouja dan kom je toch alvast gewoon naar de Brabant meeting 22 Juni, dan heb je nog even de tijd om wat puntjes op de i te zetten.
midnight black
DeelnemerHmm dan is het ineens een leuk hebbedingetje om ergens voor weinig op de kop te tikken. (Als je er tenminste aan kan komen)
Zie het al voor me:Sloper, pardon autodemontagebedrijf”: “zeg het maaar”
Ik: “deze afdekplaat wil ik graag hebben”
Autodemontagebedrijf: “waar komt ie onder vandaan ?”
Ik “onder een Opeltje uit”
Autodemontagebedrijf: “doe dan maar 2 tientjes, ik zie dat ie nog heel is en als ie dan van een Golf was dan had ik er €150 voor gevraagd.
:lol: :lol:midnight black
DeelnemerEven een kleine aanvulling op je HOW-TO Risl, De 2 Torx schroeven langs de stuurkolom om de lijst rondom de klokkenwinkel los te nemen zitten daar alleen bij de modellen met stuurverstelling.
midnight black
DeelnemerIk zeg: gewoon met zijn allen naar de Brabant meeting komen 22 Juni, dan kunnen we het allemaal eens mooi bekijken. Hoewel sommige onder ons nog een paar chauffeurs moeten regelen om al hun auto’s te kunnen showen ;)
midnight black
DeelnemerDie hier afgebeelde carterplaatbescherming is denk ik meer een stroomlijnplaat dan een carterbeschermer : (van plastic :vertag) Die (Braziliaanse?) Kadett die Vince in zijn topic heeft staan lijkt me beter het carter beschermen.
midnight black
DeelnemerGoed bezig!
26 februari 2014 om 20:45 In reactie op: Brabantmeeting 2014 – a.s. zondag 22 juni 2014 in Breda! #18210991midnight black
DeelnemerJuist Risl, ik ben weer op de hoogte! En als het lukt dan ben ik erbij.
25 februari 2014 om 22:00 In reactie op: De cabrio is ontwaakt zonnetje weer naar buiten . #18220281midnight black
DeelnemerDat ziet er weer heel netjes uit!
midnight black
DeelnemerGefeliciteerd, ziet er op het oog inderdaad niet verkeerd uit en er moet natuurlijk altijd iets te hobbyen blijven he ;) Zeker voor de prijs van het geld…..
Goed trouwens ook dat je even dat onderzoek doet naar de kwaliteit van een Fin of een Duitser.midnight black
DeelnemerAls echte Opel liefhebber moet je die verzameling eigenlijk gezien hebben, ben er zelf een paar jaar geleden geweest en heb mijn ogen uitgekeken.
midnight black
DeelnemerKijk dat is mooi! Heb je de betreffende Autovisie er ook bij?
-
AuteurBerichten