Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
midnight black
Deelnemer@RamSwa72 wrote:
BMW toverde 1350HP uit een 1.5 vier cilinder blokje in 1986 met turbo op 5.5bar
http://youtu.be/9t4yfHfTfDs” onclick=”window.open(this.href);return false;Het is dus wel mogelijk als je de centen er voor hebt
‘
En het mooiste is dat ze daar een 2e hands motorblokje als basis voor namen (naar het schijnt omdat de spanningen uit zo een blok zijn)midnight black
Deelnemer@Famempeters wrote:
Je heb al meer als ik !!
ik merk dat hoe jonger de Zafira A is hoe meer er is weg gelaten ???
ik heb een van 2004 en heb niet eens die opberg koker wel bagage net en de Rolo ??? nu gebruik ik het net niet is thuis op zolder de 2 losse extra stoelen komen ook niet te voorschijn maar ik vind dit wel een punt .ook heb ik wat ik zie bij verschillende de bak onder de rechter stoel niet ???? nu schijnt het dat bij de Up Grade een ander stoel type is gebruikt daar doe ik het dan maar mee , ook kan ik zo,n bak niet vinden en niemand weet of dat zou passen ??????
dus ja ruimte auto met een ??? handvaatje !!!!!
Bert
Is bekend: bij de facelift hebben ze een aantal zaken “verbeterd” ondermeer de grepen achter op de leuningen van de derde zitrij, de achterbank kreeg eindelijk de derde 3 puntsgordel, de kofferafdekking is gewijzigd, de voorstoelen kregen actieve hoofdsteunen… Natuurlijk moet het ook bij Opel uit de lengte of uit de breedte dus hebben ze elders beknibbelt: rolnet en opbergkoker, opbergbak onder rechter voorstoel en de lendesteunen in de voorstoelen hebben op de meeste versies het veld moeten ruimen.
midnight black
DeelnemerElise is toch nogal afhankelijk van het bouwjaar wat er in ligt? Volgens mij was de eerste serie met Rover K serie motoren en toen Toyota vvti motoren.
midnight black
DeelnemerJa joh, nieuw riempje erop voor een paar tientjes en gaan met die banaan! :D
midnight black
DeelnemerJa maar hij moet wel strak onder de zitting zitten anders zit de middelste bankgeleiding in de weg!
midnight black
DeelnemerOja heb er wel eens aan gedacht om de cassete voor het bagagenet er af te schroeven / te modificeren zodat de afdekhoes daar past aangezien ik het net nooit gebruik en dus in de garage heb liggen. Maar vooralsnog is dit nog altijd in de idee fase…(rij al 6 jaar Zafira….)
midnight black
DeelnemerIs inderdaad geen opbergmogelijkheid voor, dus zoals al gezegd schuin in de kofferbak, achter de voorstoelen of thuislaten of gewoon opgerold op zijn plaats clicken maar dat is niet echt makkelijk instappen voor de derde zitrij :hmmz
midnight black
Deelnemer@tvdr wrote:
Hoeveel zou dat schelen dan qua rendement? Ik snap dat dat moeilijk te voorspellen is maar praten we dan over 2% of over 20%?
Dus dat word dan onvolledige verbranding, dat zal ook wel niet goed zijn denk ikAls je weet dat het rendement van een c20xe motor maximaal 37% is (dwz van de 100% energie (benzine) die er wordt ingestopt wordt maximaal 37% omgezet in mechanische energie, de rest is warmte!) en dat deze motor bij zijn introductie in de jaren 80 de ottomotor met hoogste rendement was, dan snap je dat het rendement door meer koelen niet gigantisch wordt beinvloedt.
Overigens wordt er weinig gepubliceerd over de rendementen van de huidige moderne “downsize” motoren.midnight black
DeelnemerJe bent (nog steeds) goed bezig. Heb jij een imbussleutel nodig als noodsleutel voor het schuifdak? Bij mijn zafira is dat gewoon een zaagsnede zodanig dat je met de autosleutel het dak kunt sluiten.
midnight black
DeelnemerJammer dat ik er niet bij kon zijn: al die mooie dakloze Opels en dan zo’n mooi weer…. :(
midnight black
DeelnemerIk denk dat die schakelaar op de bovenste foto van het dashboardkastje is.
Die groene zou ik niet weten, lijkt wel van een alarm of zo.midnight black
DeelnemerZo, die kunnen wel een klein opknapbeurtje gebruiken!
midnight black
DeelnemerBen benieuwd hoe ze dat met de moderne waslijsten aan accessoires allemaal op dat schiltje zetten :jerry
midnight black
Deelnemer@Rmoss wrote:
De spanning van mijn multiriem me multuriem wordt te groot als hij warm wordt en dat is de reden dat ik in het begin wel goed kan rijden en na 10 minuten mij stuurbekrachtiging er vanaf springt en mijn acculampje gaat branden. Met een nieuw multiriem en spanners moet die probleem verholpen zijn volgens hem. Suggesties om nog meer dingen te controleren?
Nou dan check ook je distributieriem maar eens (staat ergens wanneer die vervangen is?) Bij de distributiewissel wordt namelijk (vaak) ook meteen de multiriem meegenomen.
midnight black
DeelnemerNiet om het een of ander, maar de bovenste 3 tegenvallers en de laatste tegenvaller kun je bij wijze van spreken al uit de folder halen!
Verder plaatje erbij ? Ben wel nieuwsgierig hoe ie er uitziet.midnight black
DeelnemerDat is inderdaad precies zoals ik het bedoel! Mooie Crosa.
midnight black
DeelnemerHeel netjes! (en ook weer praktisch!)
midnight black
Deelnemer@camper wrote:
was vorigeweek in bels
kwam ik een bitter tegen met duits kenteken
super moooie wagen helaas geen fotoDat is mooi, maarrrr is deze Bitter ook bekend: dwz had ie een bijrol in een aflevering van Derrick ofzo?
midnight black
DeelnemerWelkom, ik weet niet waar je woont maar bij mij in de buurt zijn (Brabant) zijn wel enkele sloperijen waar een F cabrio ligt.
midnight black
DeelnemerInderdaad een leuke variatie op het “bekende Opels” topic.
Ik ken alleen geen Opel rallywagens dus kan ik dit topic niet uitbreiden….midnight black
DeelnemerWelkom, mooie C2!
midnight black
Deelnemer@wim-v6 wrote:
jup, 87graden thermosstaat erin, 92graden koelvinschakelaar erin.
Wel kans dat je verbruik stijgt, daar is t allemaal om te doen namelijk..
Willem
Juistem, dat is dus het rendement deels om zeep helpen!
midnight black
DeelnemerZoals beloofd, nog een kliekje van baba 2.0 :D
[/quote]Gefeliciteerd!
midnight black
Deelnemer@sjoerdie wrote:
En hij zit ernaast met het koppel wat de bak aankan.
Het is niet in nm, zoals al vaker hier uitgelegd op het forum.
Hoe zit het dan wel, ik vind het namelijk ook wel interessant….
midnight black
DeelnemerTechnisch gezien verbruikt elke motor olie! Alleen de ene (beduidend) meer dan de andere…
Bij veel korte ritjes kan het zijn dat er veel vocht in de olie komt door condens waardoor het lijkt dat het peil niet zakt.
Maar goed weinig tot geen zichtbaar olieverbruik is alleen maar fijn! -
AuteurBerichten