Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
midnight black
DeelnemerDit is op best heel veel Astra’s H geleverd hoor dus best een redelijke kans om op een sloop ergens te scoren.
midnight black
DeelnemerMisschien kun je je ruitensproeierreservoir in de wielkuip maken net als bij de moderne Opels.
Oja dat is ook het mooie van een hobby, dat het nooit af is….midnight black
DeelnemerNette Vectra zo te zien!
midnight black
Deelnemer@saluma wrote:
Ik weet niet of ik kan.Op 13 september zit ik in Alphen aan den Rijn bij de Oldtimerdag.Op die dag kan ik wel rijden,de rest van het jaar niet.Dus ik moet in verstek gaan.Sorry
Marcel werk jij al met een strippenkaart op de Kadett???
midnight black
Deelnemer@saluma wrote:
Ik weet niet of ik kan.Op 13 september zit ik in Alphen aan den Rijn bij de Oldtimerdag.Op die dag kan ik wel rijden,de rest van het jaar niet.Dus ik moet in verstek gaan.Sorry
Marcel werk jij al met een strippenkaart op de Kadett???
midnight black
Deelnemer@Vinci wrote:
Dit vocht, komt niet omdat iemand dat blikje onder de kraan gehouden heeft, maar simpelweg door de overgang van koud metaal naar warme lucht. Condensatie heet dat. Eenvoudig te verklaren door het feit dat warme lucht een veel hogere verzadigingsgrens heeft om vocht op te nemen, maar waar het dus over gaat naar ijskoud verliest het die verzadigingsgrens en komt al dat vocht weer in vloeibare vorm vrij.

En dan beetje vuil erbij….
Vind het altijd schattig dat veel mensen randjes rubber op de velsrand schuiven of plakken om daar de roest te ‘voorkomen’, denkend dat het vocht wel uit het opslingerende water van het wiel moet komen. Helaas, het maakt het eerder nog erger. Goed behandeld metaal kan prima tegen vocht, zolang de coating het kan tegenhouden, en dan wel tussen de naad. Alleen daar waar het heet is geworden van het puntlassen gaat het op den duur toch mis. Het moet dan of een bikkelharde, liefts met galvaniserende onderlaag coating zijn, of het moet perfect ventileren, zodat het vocht er ook weer snel uit kan verdampen.
En ineens heb je het : je zet een pc ventilatortje tussen je binnen en buitenscherm om goed te ventileren :jerry :jerry :jerry :jerry
midnight black
DeelnemerDat is toch snel geraden voor zo’n zeldzame Japanse Renault. Next!
midnight black
Deelnemer@pixels66 wrote:
is dat echt zo goed dat spul? IMO is shampoo gewoon shampoo, ik had die Meguiars Ultimate wash & wax, maar als het eenmaal een sopje is, is alles hetzelfde, en schoon is schoon.. of kun jij me anders wijsmaken?
Shampoo zit echt wel verschil in, beste shampoo haalt zoveel mogelijk vuil weg en zo min mogelijk de bescherming (waxlaag)
midnight black
Deelnemer@HarrieAstra wrote:
Een volwassen fles (3780 ml) Poorboys Super Slick & Suds shampoo besteld. Is even wat anders als de kleine fles (970 ml) waarmee ik bijna 2 jaar heb kunnen doen!

Hartstikke fijne shampoo vind ik het :thumbup
Zooo, daar kun je wel even mee vooruit, ik heb zelf de halve liter (473ml) fles Poorboys Super Slick & Wax en daar doe ik al lang mee….
midnight black
Deelnemermidnight black
DeelnemerDank je, kan pas vanavond wat posten maar heb wel nieuwe inspiratie (nieuw boek gekregen)
midnight black
DeelnemerHet lijkt me eigenlijk een SL maar dan met de neus van een 722?
midnight black
Deelnemer@KRSA2000 wrote:
Je hoeft niet lang te zoeken…


Mijn favorite auto overigens…Valt de afwerking binnen tegen…die ventilatieroosters komen anders wel uit een Corsa hoor! ;)
midnight black
DeelnemerWelkom!
Geluiden is altijd moelijk op afstand te beoordelen maar het eerste waar ik naar zou kijken zijn de remmen. Klinkt bij mij als een remblok wat versleten is.
midnight black
DeelnemerDe zijruiten zijn over het algemeen niet heel lastig als je de tips hierboven en op de youtube filmpjes volgt maar een bolle achterruit is een lastige klus.
midnight black
DeelnemerRammelen, benzinelucht en het geluid van een koffiemolen…..Hoe is het met je distributieketting gesteld?
midnight black
DeelnemerLeuk Rik, maar de originele antenne is toch ook een telescoop antenne? (bij mij wel tenminste)
midnight black
DeelnemerGefeliciteerd! Geniet van deze mooie tijd.
midnight black
DeelnemerDie 12 en 11.5 V die je hebt gemeten was dat op de dynamo of op de accu?
midnight black
DeelnemerNet even je topicje op het Speedster forum gelezen, 1 woord: Wauw…
midnight black
DeelnemerOf gaspedaal, kan van alles zijn. Is de oude ontstekingslat teruggezet?
26 juni 2014 om 19:36 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239478midnight black
DeelnemerVergis je niet in de hoeveelheid werk om het inlaatspruitstuk er af te halen: je kunt alles loshalen maar je moet het spruitstuk naar voren trekken om er af te halen en daar is te weinig ruimte voor. Je kunt proberen je bovenste motorsteun los te halen en met een krik oid je blok naar achteren kantelen om zo hopelijk voldoende ruimte te maken of je bumper demonteren en de steunen van de condensor en radiateur losmaken om zo ruimte te maken, maar de aircoleidingen kunnen nog een probleem vormen. Succes.
midnight black
DeelnemerDie “air ducts” zitten op alle Zafira’s dus ik zou eens op de sloop kijken. (weet alleen niet of ze bij de aansluiting op de bumper hetzelfde zijn….) 60 Euro is namelijk belachelijk!
midnight black
DeelnemerHele originele accessoire! En de “CD” velgen zag je destijds al niet veel en nu al helemaal nooit meer. (Alleen bewaar je wel de originele set velgen met doppen want die zijn ook al behoorlijk zeldzaam!)
midnight black
DeelnemerHeb je de reservesleutel al geprobeerd? Het kan toch zijn dat de batterij te zwak is om het signaal te verzenden.
-
AuteurBerichten
