Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
midnight black
DeelnemerGeweldig idee!
15 juli 2014 om 09:22 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239489midnight black
Deelnemer@Dolby wrote:
@Midnight black, Ik ga in mijn vakantie zoals nu gepland ook kijken om het spruitstuk los te halen om te kijken naar de PVC klepje. Maar ik zelf zie
geen probleem qua ruimte om het spruitstuk te verwijderen. Maar ik laat het je nog wel weten. Ga eerst volgende week 5 dagen weg met
gezin. Daarna ga ik kijken voor het spruitstuk na te kijken.@midnight black wrote:
Haasje, weet jij misschien een makkelijke manier om die injectorrail te demonteren. Er zitten van die irritante clipjes op waarmee de rail op de injectoren wordt geborgd maar bij 2 van de 4 is er te weinig plek om ze er af te halen.
Ok, ik heb dit zelf ook voor in de vakantie staan.
Goede vakantie alvast.midnight black
DeelnemerGelukkig strooit de type aanduiding nog wat zand in de ogen….
midnight black
Deelnemer@Vinci wrote:
Irmscher achterlichten geplaatst…

Pas op Vinci, dadelijk gaat de medeweggebruiker nog in de gaten krijgen dat je Kadett toch een snelle jongen is met die achterlichten… :jerry
14 juli 2014 om 20:17 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239485midnight black
DeelnemerHaasje, weet jij misschien een makkelijke manier om die injectorrail te demonteren. Er zitten van die irritante clipjes op waarmee de rail op de injectoren wordt geborgd maar bij 2 van de 4 is er te weinig plek om ze er af te halen.
midnight black
Deelnemerhaha
midnight black
DeelnemerFerrari F12 ver :puke door de firma Mansory
13 juli 2014 om 21:26 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239483midnight black
Deelnemer@Dolby wrote:
@midnight black, Of het veel werk is kan ik nog niet zeggen. Heb het tot nu toe nog niet zelf gedaan. Maar de luchtfilterhuis, gasklep heb je er binnen 10min van af. En dan ben je al op de helft.
Daarna moet je de vacuum van de rembekrachtiger loshalen, computer met 4 bouten loshalen en aan de kant leggen, daarna 7x m6 bouten om de luchtinlaat te verwijderen.
Dus zoals het erop lijkt zal het wel meevallen. Qua ruimte maak ik me echt geen zorgen. Tussen radiator en luchtinlaat zit toch voldoende ruimte lijkt me. Op verschillende
forums die het al eerder hebben gedaan om een luchtinlaat van een 2.4 te monteren met een grotere gasklep met foto’s en al. En daarbij was niemand die het blok moest
loshalen om dit te kunnen doen. (Astra G, Zafira A, Vectra B).Bedankt voor je informatie. Moet even kijken wat ik ga doen. Want heb helaas nog niet de pakkingen binnen gekregen. En zonder deze onderdelen lijkt het me
niet handig om ermee te beginnen.@midnight black wrote:
Vergis je niet in de hoeveelheid werk om het inlaatspruitstuk er af te halen: je kunt alles loshalen maar je moet het spruitstuk naar voren trekken om er af te halen en daar is te weinig ruimte voor. Je kunt proberen je bovenste motorsteun los te halen en met een krik oid je blok naar achteren kantelen om zo hopelijk voldoende ruimte te maken of je bumper demonteren en de steunen van de condensor en radiateur losmaken om zo ruimte te maken, maar de aircoleidingen kunnen nog een probleem vormen. Succes.
Vandaag nog even onder de kap gekeken waarom dat inlaatspruitstuk er ook alweer zo moeilijk af kan bij een Zafira: de injectorrail zit gruwelijk in de weg!
midnight black
DeelnemerZie ik nou dat jij ook VW onderdelen in je Kadett hebt? (2 raamschakelaars)
midnight black
DeelnemerDank je, de Zafira A2 heeft standaard 3 3-puntsgordels op de achterbank. Alleen helaas deze bekledingsstof niet meer….
Ik weet er wel 1 te staan op de sloop bij ons dus ik denk dat ik er eerdaags eens ga shoppen.midnight black
DeelnemerDat wordt dus een 3 puntsgordel en een gordelverlenger scoren.
midnight black
Deelnemermidnight black
Deelnemer:thumb Mooi, dat het opgelost is!
midnight black
DeelnemerRisl, heb je misschien een kleine hint, heb het idee dat ik de auto wel ooit eerder heb gezien maar kan hem niet thuisbrengen.
midnight black
Deelnemer@Dolby wrote:
Bij mij werkt de achterruiten wisser wel goed. Maar komt ook niet 100% terug. Blijft +/- 5cm voor het einde hangen. Met de hand duw ik hem weer netjes terug. Maar wanneer je hem aanzet gaat het steeds het zelfde. Stopt na mijn menig 5cm te vroeg. Ik moet ook zeggen dat ik dat bij andere Zafira A ook zie. Ik vind het zelf erg storend want de ruitenwisser arm staat dan gedeeltelijk voor het 3de remlicht zeg maar. En vind het niet mooi uit zien.
Dat is absoluut een kwaaltje van de Zafira A, is eigenlijk de speling die de wisser heeft op het rustpunt en inderdaad heb ik sowieso al nooit gesnapt waarom ze bij een Astra G netjes het remlicht aan de bovenzijde van de ruit maken en bij de Zafira onderaan half achter de wisser….
midnight black
DeelnemerLigt er enigzins aan hoe origineel je het wilt maken: dwz met koplampsproeiers en automatische koplamphoogteregeling is dit een behoorlijke klus.
(regelaar op de achteras met bedrading, andere lichtschakelaar zonder hoogteverstelling, complete hd sproei installatie)
Als je alleen de xenon koplampen op zich wilt inbouwen dan hoeft eigenlijk alleen de aansluitkabel aangepast te worden.midnight black
Deelnemer@Astra_R wrote:
Omdat ik veeleisend ben en dus de aansluiting van de retrofit wissers te hoog boven de bladen uit vind steken. Dat vind ik er minder luxe uit zien.
Ik snap wel wat je bedoelt, heb zelf ook wel eens van een Zafira B op mijn A willen kijken maar is inderdaad nog niet zo eenvoudig.
midnight black
DeelnemerHmm ik zou gaan zoeken in je contactslot of in een kabel (stekkerverbinding of draadbreuk) van je contactstand.
midnight black
DeelnemerOp zich vindt ik dit wel vreemd: weet niet hoe het bij de Meriva is maar bij mijn (toch al oudere Zafira) gaat alle verlichting altijd na 59 minuten uit, geregeld door de multitimer.
midnight black
Deelnemer@Senatorman, kunnen we dit topic niet beter samenvoegen met die van vorig jaar? viewtopic.php?f=29&t=168323&hilit=vakantie
Edit: 2012 alweer zie ik…
midnight black
Deelnemer@pixels66 wrote:
De uitsparingen zitten er wel, maar de sproeiers helaas niet. Volgens mij ook een kostbaar geintje om in te bouwen. Zal ook wel een stuurhendel gewisseld moeten worden denk ik zo..?
Dus bij het meerendeel van de Astra’s H zijn die sproeikapjes in de bumper fake?? Dat is dan weer jammer.
midnight black
DeelnemerMooi dat het opgelost is, alleen jammer dat het ooit zoveel tijd (en dus geld) kost om het probleem te vinden.
midnight black
DeelnemerGoed! Volgende voor jou
midnight black
Deelnemermidnight black
DeelnemerMaserati Quattroporte VI
-
AuteurBerichten

