Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
midnight black
Deelnemer@Cobus wrote:
Vandaag draagarmen, thermostaat en multiriem vervangen.
Meteen wat kleine roestpuntjes op de bodem behandelt.
Laat de winter maar komen.Roestpuntjes?? Waar? Dan kan ik bij mij even checken of ie daar ook last van heeft…
midnight black
DeelnemerNou de gordelverlenger zit erin, ook met schuim wat afstand tussen de recaro’s en de easy base vergroot. Heb nu nog 1cm vrije ruimte tussen de Recaro’s en de portieren….Maar goed het past en kennelijk past het bij veel andere auto’s sowieso niet eens dus ik ben tevreden.
midnight black
DeelnemerVolgens mij moet je een remlichtschakelaar met 2 aparte aansluitingen hebben
midnight black
DeelnemerHeb nog wel een startmotor liggen Rik, kom je die even halen? :jerry :D ;)
24 juli 2014 om 18:22 In reactie op: problemen Corsa B, barst voorruit, waterpomp lek, trekhaak #18243713midnight black
DeelnemerWat betreft de voorruit, zolang het geen afkeur is en je er geen geld voor (over) hebt dan zou ik er gewoon mee door rijden.
Bij ons op het werk rijden diverse busjes al enkele jaren met een scheur van links naar rechts zonder verder problemen.
Wat betreft de trekhaak, ik ga er vanuit dat ie origineel voor jou model Corsa bedoelt is, belangrijk is dat ie compleet is (inclusief bussen!)
Wat betreft de waterpomp, wat Pixels 66 al aangeeft: vervangen en bij voorkeur ook de distributie doen (zeker bij oudere riemen geeft het opnieuw op spanning brengen van een oude riem een verhoogde kans op breuk) Dit kost inderdaad wat geld maar als de auto verder nog goed is dan koop je voor dit geld ook geen andere auto zonder problemen.midnight black
DeelnemerHet klinkt alsof je de draad van het snelheidssignaal (die zit ook in de radiostekker voor radio’s met snelheidsafhankelijk volume) op een of andere manier op de mute hebt aangesloten.
midnight black
DeelnemerTen eerste welkom!
Als de cabine vacuum zou zuigen dan zou de druk dalen, inderdaad wat Wim al aangeeft je luchtafvoer controleren.
De roosters kunnen inderdaad ook in de deur zitten bij oudere Opels (ondermeer Corsa)
Het zou niet uit moeten maken of je de airco aanzet of niet, de aanjager in een hogere stand zetten zou wel verschil kunnen maken maar zoveel overdruk creeren dat de deuren met kracht open gaan vind ik erg knap van het aanjagertje.midnight black
Deelnemer@Haasje17 wrote:
De astra g heeft in princiepe active hoofdsteunen zover ik weet:
Opel op de zogenaamde actieve hoofdsteunen. Dit zijn geen hoofdsteunen die de hele rit met de bestuurder babbelen of zich met de rijstijl bemoeien. Het is een systeem waarbij de druk van de rug, in geval van een aanrijding van achter, de hoofdsteunen naar voren duwt om het hoofd op te vangen en nekletsel voorkomt.
Dit bebeurd overigens gelijktijdig met airbag en gordelspanner.
De “aktieve” hoofdsteunen zijn bij de Zafira A vanaf de facelift pas van de aktieve soort en te herkennen aan de bevestiging op de stoel met de tekst “aktive” erop. Zal bij Astra denk ik ook zo zijn.
midnight black
Deelnemer@Berrus81 wrote:
Om even het topic over te nemen:
Hoe zet je de wisser lager? Want die van mij blijft ook te hoog stil staan.
Had de moer onder het kapje al losgedraaid. Dacht dat je de wisser er dan afhalen kon en er weer op zetten kon maar zo werkt het dus niet?
Zo moet het dus wel, maar de wisser zit op een conisch deel en vaak behoorlijk vast waardoor je geweld moet gebruiken om de wisser er af te krijgen, wat weer lastig is zonder de boel te slopen of beschadigen…
midnight black
DeelnemerVoor dat bedrag moet je heel aardig kunnen shoppen.
Ik zou eens kijken op een site als Carclean.nl.
Droogdoek heb ik de Dillerium, heb je maar 1 nodig, werkt super
Shampoo, ik ben erg tevreden over Poor Boys, daar heb ik ook de Wax van maar smaken verschillen.midnight black
DeelnemerWelkom op het Opel-forum. We zijn wel benieuwd naar wat foto’s van je C.
midnight black
DeelnemerEnne voor €119,- is dat geen originele VW radio.
midnight black
DeelnemerGefeliciteerd met je dochter! En nu met de paplepel aan de gang…..
midnight black
DeelnemerWelkom!
Je bedoelt zo’n dubbel Din ding waar ze al die Volkswagens voor slopen….Geen idee of zo’n radio moet worden afgemeld of iets dergelijks, maar waarschijnlijk niet gezien het enthousiasme
onder het dievengilde.midnight black
DeelnemerEr is al het een en ander aan verbouwd zo te zien, maar het ziet er goed uit.
midnight black
DeelnemerVul het expansievat bij tot aan de verdikte rand van het reservoir en ga eens een goed stukje rijden en kijk dan of het peil is gezakt.
Het klinkt namelijk alsof je inderdaad condensdruppels van de airco hebt gezien (heb je deze gevoeld, waren ze vettig of leek het gewoon water, dan is het de airco) de melding kan gewoon toeval zijn omdat er net te weinig in het systeem zat. Succes.19 juli 2014 om 20:45 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059558midnight black
DeelnemerWil je de onderste schotel van de Mc Person poot verlagen? Bij de Kadett is daar inderdaad volgens mij nog wel ruimte voor, bij mijn Peugeotje 205 zat de schotel destijds vlak boven het loopvlak (met de originele 14″ lichtmetaaltjes)
midnight black
DeelnemerEn de wielbasis zal dan waarschijnlijk ook niet (zichtbaar) groeien.
midnight black
DeelnemerSowieso wat meer Opeliseren, Antara bij ons thuis zie ik erg veel (Koreaanse) oplossingen die je niet in een Opel verwacht. (zoals beduidend slechtere stoelen met een rugleuning die alleen in stapjes is te verstellen.) Ook de restwaarde van de huidige Antara is niet erg goed. Hoop in ieder geval dat de krachtbronnen dadelijk wel van Opel zijn.
midnight black
DeelnemerWelkom op het Opel-forum en nog gefeliciteerd met het vaderschap!
Zo te zien nette Astra met heel degelijk motorblok en een flinke kofferbak. :thumbupmidnight black
DeelnemerHeb wel wat algemene tips: houdt de temperatuurmeter goed in de gaten en zet zonodig de airco even uit als je auto heuvelop moet en er flink moeite voor moet doen. Ook de olie tijdens de rit een keer controleren. (Ik weet niet hoe ver de reis is…)
midnight black
DeelnemerSterker, op de sloop struikel je erover: 2 per Zafira! (Bij de mijne 3 king: ) Kosten: nooit meer als 5 euro voor geven.
midnight black
DeelnemerOops, niet meer gekeken, ik kan vanavond pas kijken voor een plaatje. Risl doe jij anders even een ander plaatje?
midnight black
DeelnemerIk denk inderdaad dat het met de vervuiling beduidend minder zal zijn bij een gasgestookte motor.
Heb je problemen met de EGR? Anders zou ik deze niet afdoppen. Heb je al eens gekeken of ie erg vervuilt is?midnight black
DeelnemerWelkom. Hopelijk in de toekomst wat minder trammelant.
-
AuteurBerichten