Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
15 augustus 2014 om 07:51 In reactie op: Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979 #18037338
midnight black
DeelnemerMooie plaatjes, succes met de APK!
14 augustus 2014 om 21:43 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239502midnight black
DeelnemerAls alles meezit (het weer en vervelende boutjes bijvoorbeeld) dan is het een uur demontagewerk, voor het schoonmaken van de diverse onderdelen is maar net hoe ver je daar in gaat, alleen het restrictieklepje schoonmaken is maar een minuut werk.
Montage zal ook een uur of anderhalf zijn.
Ik heb wel een vraagbaak maar deze niet gebruikt, gewoon logisch nadenken en dan is het een redelijk eenvoudig karwei.
Ik kan eventueel een eenvoudige werkvolgorde doorsturen, als ik tijd heb kan ik nog eens kijken voor een How to.midnight black
DeelnemerInderdaad staan ze best goed, voor het mooie zouden er inderdaad spacers tussen mogen.
Maar goed voor het mooie mag ook die Twinny Load beugel eraf :jerry14 augustus 2014 om 13:44 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239498midnight black
DeelnemerHij loopt weer als een naaimachientje, dadelijk nog even het oliepeil op max zetten (als die :swear regen weer eens is afgelopen) en dan zal ik de komende tijd eens in de gaten houden of er verbetering in zit.
midnight black
DeelnemerBij de x18xe is het evenveel werk hoor, Alleen bij de motoren beginnende met de Z in de motorcode is het makkelijker, deze hebben allen een elektronisch gaspedaal.
14 augustus 2014 om 10:18 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239497midnight black
DeelnemerDe pakkingringen zijn allen van een soort siliconenachtig en nog prima voor hergebruik (alles uiteraard goed gecontroleerd op beschadigingen en scheurtjes. De injectorrail moet zoals gezegd er ook af anders heb je echt te weinig ruimte. Aan de voorzijde zit namelijk een starre leiding vanaf de aircopomp naar boven lichtelijk in de weg. Ook niet vergeten aan de onderzijde van het inlaat spruitstuk zitten een aantal kabels met tie-raps vast aan het spruitstuk.
Het scheelt ook als de ECU er al af is (wat bij mij niet lukte omdat 1 boutje was afgebroken) De O-ringen op de injectoren (2 per injector) dien je ook goed te controleren op scheurtjes en beschadigingen.
Ik ben de boel nu weer aan het monteren maar het weer zat even tegen…..midnight black
DeelnemerMakkelijkst is om de bumper te demonteren (klinkt als meer werk dan het is, met 10 minuten is ie eraf)
midnight black
DeelnemerMooi, nu nog een plaatje erbij. ;)
13 augustus 2014 om 19:57 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239494midnight black
Deelnemer12 augustus 2014 om 20:02 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239492midnight black
Deelnemermidnight black
DeelnemerDie combi heb ik nog nooit gezien, maar de originele Calibravelgen (vlakke dichte velg met 5 gaten) zie ik geregeld op MP voorbij komen voor niet teveel geld. Vind ik persoonlijk nog steeds erg goed staan bij het gladde design van de Calibra maar smaken verschillen natuurlijk!
Deze dus: http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m831001190-4x-orginele-opel-velgen-met-band-205-50-r15.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
midnight black
DeelnemerWilde gok: doet mij aan een Datsun Cherry denken….
midnight black
DeelnemerHoe krijg je nu verse lucht in het interieur? Altijd met raampje een beetje open rijden?
midnight black
DeelnemerDie wielkasten zien er goed gevuld uit! Rijdt het ook nog een beetje?
midnight black
DeelnemerWelkom! Het is zo te zien een “GL” uitrusting, deze moesten destijds ten opzichte van de maar iets duurdere “club” uitvoering een hele waslijst aan extra’s ontberen: onder meer: hoofdsteunen achter, chromen portiergrepen binnen, hoogteverstelling stuur en stoel, elektr ramen voor en elektr spiegels, leeslampjes achter en velours bekleding.
Voor zover ik weet was de middenarmsteun op de achterbank altijd standaard voor nederlandse wagens.
Anyway, veel rijplezier met je nieuwe aanwinst.midnight black
DeelnemerSowieso is heel de auto eigenlijk een Isuzu die op een aantal details “geOPELiseerd” is.
Wat specifieke aandachtspunten zijn weet ik helaas niet.midnight black
DeelnemerWelkom op het Opel-forum! Een Antara met 6 cilinders voldoet ook aardig aan je wensenlijstje, alleen een ander budget nodig als voor een Frontera.
midnight black
DeelnemerIk lees dat je oliepeil halverwege het maatstafje zit, als je eens begint om deze op max. af te vullen.
Als het dan over is dan kun je in ieder geval al weer wat gerichter zoeken. (want bij peil op half zou het niet mogen gaan branden…)midnight black
DeelnemerWelkom!
midnight black
DeelnemerWat :shock:
Heb je er ook foto’s van?midnight black
DeelnemerKijk das mooi, probleemloos op vakantie geweest!
midnight black
DeelnemerBy the way, ik zie dat je een Kadett station hebt? Interesse in een meeting 28 September? Een mooie station komt er vooralsnog niet. viewtopic.php?f=26&t=186240
midnight black
DeelnemerJe raam hoeft er echt niet uit hoor, als je een goede rakel erbij hebt dan kun je de folie netjes achter de rubbers duwen. Scheelt een hele hoop werk. Tip: kijk ook eens op youtube naar filmpjes over ramen tinten.
midnight black
DeelnemerNet een klik te weinig gedaan…. ;)
Ze hebben voor de onderdelen flink in de magazijnen van ondermeer Alfa Romeo gewinkeld.
Maar als ik die nou zou hebben en een C-Aero en een D-Bieber dan heb ik de open Kadett cabrio’s compleet :D
Of zou er op basis van een B-Kadett ook iets geknutseld zijn?midnight black
DeelnemerWouw, nooit geweten dat er zo’n stijlvol italiaans Kadettje bestond / bestaat (er is namelijk zo gauw niks over te vinden op het web)
-
AuteurBerichten


