Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
midnight black
DeelnemerWelke olie zit er in? Beetje tikken van hydraulische klepstoter bij alleen de start is niet dramatisch.
7 september 2014 om 20:32 In reactie op: piepend geluid linksvoor zoek functie reeds gebruikt. #18251177midnight black
DeelnemerHeb een keer gehad dat de veertjes die de remblokken spelingsvrij in de klauw houden verkeerd om gemonteerd waren waardoor deze na een 5000km (omdat toen de blokken enigzins waren afgesleten) tegen de schijf aan liepen. Maar ik weet niet of deze constructie ook zo is bij de remmen van jouw Corsa.
7 september 2014 om 20:25 In reactie op: Kadett E sedan turbodiesel ’91 (Vraag i.v.m. radio) #17391789midnight black
DeelnemerJe bent welkom, het is voor mij al een stukje en voor jou nog een uurtje meer, maar je rijdt diesel dus dat scheelt in de kosten en je kunt natuurlijk een stuk samenrijden ;)
6 september 2014 om 22:04 In reactie op: Kadett E sedan turbodiesel ’91 (Vraag i.v.m. radio) #17391787midnight black
DeelnemerVerhagen, Schijndel
Goede service, persoonlijk, nemen moeite voor de klant (bijvoorbeeld als ik vraag naar een onderdeel van mijn Kadett dan wordt daar ook echt actief naar gezocht.
midnight black
DeelnemerVandaag de velgen schoongemaakt met spul voor “arme jongens” dat werkt echt goed, de velgen worden bij elke wasbeurt goed meegenomen maar toch zijn ze nu schoner, bijna als nieuw :D
6 september 2014 om 19:40 In reactie op: Kadett E sedan turbodiesel ’91 (Vraag i.v.m. radio) #17391783midnight black
DeelnemerIs er een kans dat die mooie Kadett ook naar de Kadett meeting komt binnenkort?
midnight black
Deelnemer@wim-v6 wrote:
Z22se is niet geschikt voor E10.
Ik heb ook nooit een noemenswaardige verschillen kunnen ontdekken tussen verschillende pompen goedkoop en duur
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
De yh motoren zijn niet geschikt voor E10, bij de se motoren hoor ik verschillende verhalen. Ik heb het een keer getankt omdat er bij de betreffende pomp geen alternatief was en ik met een nagenoeg lege tank in Duitsland stond met notabene de caravan erachter. Qua prestaties merkte ik nauwelijks een verschil, maar het verbruik was beduidend hoger, na 300km stond ik weer bij de pomp (met de caravan dus he ;) )
midnight black
DeelnemerJe kunt de druk enignzins aflaten bij het ventiel op de aanvoerleiding naar de injectorrail.
midnight black
DeelnemerBij zowel mijn huidige als bij mijn vorige auto’s van alles geprobeerd van V power tot Tango en jarenlange boekhouding in Excel erbij met verbruik / prijzen en dergelijke maar nooit een duidelijk verschil kunnen merken in verbruik of loopeigenschappen/prestaties. Wel een keer in Duitsland bij gebrek aan iets anders E10 getankt met mijn Z22Se: kwam beduidend minder ver op een tank!
midnight black
DeelnemerHet lijkt wel een schaalmodel….
5 september 2014 om 08:20 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239510midnight black
DeelnemerDe pakkingen zullen waarschijnlijk nog in goede staat zijn (soort siliconenachtige pakkingen) maar nieuw is altijd goed mits niet te duur natuurlijk. Succes en als iets niet lukt dan horen we het wel.
midnight black
DeelnemerOf dat die sloper een aftermarket cc uit die Astra heeft gesloopt.
midnight black
DeelnemerMooi!
midnight black
DeelnemerTemperatuurmeter is zo uit mijn hoofd een blauwe draad.
midnight black
Deelnemer@Blackbull wrote:
Koppeling schakelaar via eBay besteld. Ik zal de updates hier plaatsen als die er zijn ;)
Heel verstandig: deze zorgt ervoor dat de cruise uitschakeld op het moment dat je de koppeling intrapt, wel zo veilig.
Succes met de werkzaamheden!midnight black
DeelnemerWelkom en een sfeervol plaatje geschoten van je Astra! (wij doen hier ook aan fotowedstrijden met je Opel als onderwerp)
midnight black
DeelnemerWelkom!
Deze zijn vast nog te bestellen via de Opel dealer.
30 augustus 2014 om 20:27 In reactie op: Mijn Kadett Cabrio topic: Geschiedenisles op Autoweek #17870873midnight black
DeelnemerAfgelopen week weer wat moois aangeschaft (tenminste dat vind ik) was er al lang naar op zoek maar wordt zelden aangeboden.
Ik zeg nog niet wat het is maar ik heb er 4 van….midnight black
Deelnemerhoes binnenste buiten trekken over de handgreep of pookknop en dan de tie-rap doorknippen. de pookknop hoeft er volgens mij niet eens af.
28 augustus 2014 om 19:59 In reactie op: Van 2 defecte versnellingsbakken F17W419 naar 1 goede. Help! #18242595midnight black
Deelnemer@rinus747 wrote:
Zoals meerderen hier heb ik mijn versnellingsbakken nog steeds in de hoek staan om tzt aan te beginnen, en dat is al jaaaaaaren zo.
Wat ik in het begin heb gedaan is in ieder geval verkeerd geweest:
Ten eerste lijkt het het staal van de tandwielen op porselein. Het is keihard, en slijtvast, maar je kunt er makkelijk splinters van af laten springen. Gewoon de poelie trekker er op, en hard aandraaien, en de scherven springen van de tanden!
De tanden zijn van gehard staal, als staal gehard is dan is het slijtvast maar ook bros, zeg maar het tegenovergestelde van taai.
Dit is hetzelfde als met verspanend gereedschap zoals boren en zaagbladen: ze zijn gehard zodat ze zolang mogelijk scherp blijven maar er kan zo een stuk afbreken!midnight black
DeelnemerIk begrijp uit je verhaal dat je koelvloeistof verliest zodra er vermogen wordt gevraagd van je motor?
Dan zou ik beginnen om het koelsysteem eens te (laten) afpersen. Een beetje garage moet hier toch wel raad mee weten lijkt me.midnight black
DeelnemerWat heel goedkoop is en stiekem heel goed werkt is oude kranten onder de mat leggen, deze nemen ook goed vocht op en kun je makkelijk vervangen als ze verzadigd zijn.
Het schutbord is de metalen scheiding tussen het motorcompartiment en het passagierscompartiment onder de voorruit.
Succes met het drogen en pas op voor mogelijke roest! (6 cilinder Vectra’s A moeten gekoesterd worden ;) )midnight black
DeelnemerTja, je zou de kat los moeten halen om sowieso iets te kunnen zien. Stuk rijden dan zou je er een pijp of iets tussen moeten zetten, anders geeft het een gigantische herrie.
midnight black
DeelnemerDrie knops is met openen van achterklep knop waarschijnlijk? Dan vermoed ik dat ie van een Vectra C is. Ik durf niet te zeggen of ie in te leren is zodat ie communiceert met de Kiekert in je Astra.
-
AuteurBerichten