Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
midnight black
Deelnemer@TedMechanic wrote:
Ik rij in z’n 5 als ik de CC inschakel, dus ik heb vanaf het tankstation de koppeling toch 5x ingetrapt gehad ;) Vervolgens doet die het niet, trap ik ‘m nog een keertje “loos” in en vervolgens doet die het.
Maar het is overigens niet alleen na stoppen hoor. Ook wel eens als ik file heb gehad of voor een stoplicht heb gestaan of gewoon een keer heb moeten terugschakelen. Dus ook wel eens in dezelfde key-cycle dat die er weer mee ophoudt.
Helaas heb ik geen opcom, dus ik kan het zelf niet controleren.
Die schakelaar lijkt mij ook verdacht, in het verleden wel vaker een defecte remlichtschakelaar bij Opel meegemaakt en dat is dezelfde constructie. Dus ik zou daar beginnen te kijken (lees schakelaar gewoon vervangen en kijken of het over is, die schakelaars kosten je de kop niet) Overigens heb ik wel een Opcom (maar nog nooit iets van cc parameters in gezien.)
midnight black
Deelnemer@2000 wrote:
Bedankt! Maar het is exact dezelfde procedure die ik volg. Toch morgen maar is in de auto blijven zitten met radio aan :shock:
De radio moet UIT he ;)
midnight black
DeelnemerWaar zit het probleem precies? De drukknop kun je gewoon indrukken maar hij ontgrendeld het slot niet? Je hebt uiteraard gecheckt dat ie niet met de sleutel handmatig vergrendeld is ;) Ik denk dat je het beste kunt proberen de binnenbekleding te verwijderen om het slot zo te kunnen ontgrendelen.
midnight black
DeelnemerHeb al weer wat mooi spul vandaag door de straat zien rijden :thumb
midnight black
DeelnemerWelkom!
Er zijn niet zoveel mensen met een Zafira met het panormadak, zeker niet hier op het forum dus is het waarschijnlijk moeilijk te zeggen of het een kwaal is of niet. Ik ken de constructie van het dak niet (gekit of geschroefd of een combinatie van beide?) Het lijkt mij waarschijnlijker dat iets aan de hemelbekleding met de bakje en verduistering kraakt dan het dak op zich. Als je een beetje handig bent kun je zelf de opbergvakken er uit halen en dan een stuk rijden en zo proefondervindelijk vaststellen wat het probleem is.
Als je heel de hemel wilt verwijderen let dan wel op met de inflateable curtains (airbags) in de dakranden.midnight black
DeelnemerHeb je de ketting van de balansassen / waterpomp ook vervangen?
midnight black
DeelnemerKlinkt meer als een rem die blijft hangen, parkeer je altijd met je handrem erop? In dat geval zou ik eens controleren of de handrem wel goed lost. Een 1.6 zie ik, als ik me niet vergis heeft die trommels achter.
11 september 2014 om 21:34 In reactie op: hoe kom ik bij de fitting van de ri aanwijzer vooraan astrag #18252092midnight black
Deelnemerowja projector koplampen….
midnight black
DeelnemerVreemde storing, de 2 ventilatoren zouden niet zomaar mogen gaan draaien en aangezien de controlelampjes niet direct branden vermoedt ik een probleem met ofwel de bedrading (ergens een slechte massa of een draadbreuk) of een slechte stekkerverbinding.
11 september 2014 om 21:21 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239523midnight black
DeelnemerIk merk qua rijden weinig verschil, reed voorheen ook gewoon goed, heb van de week weer een 5l can olie gekocht…..(gewoon omdat ie op was ;) ) Ik heb nog niet gepeild sinds de werkzaamheden, maar rij de laatste tijd ook zeer weinig km.
midnight black
Deelnemer:thumb
midnight black
DeelnemerVolgens mij moet deze inderdaad “aan” worden gezet.
midnight black
Deelnemer@Niek-Blubbering wrote:
Herkent iemand hier nog een Kadett E in :D ?

Tuurlijk, nog de originele voorbandjes zie ik :jerry :jerry
midnight black
DeelnemerJe kunt je accu nog in de kofferbak schroeven voor een betere gewichtsverdeling, doet BMW ook bij verschillende modellen.
10 september 2014 om 21:35 In reactie op: hoe kom ik bij de fitting van de ri aanwijzer vooraan astrag #18252089midnight black
DeelnemerHmmz bij die Depo’s is dat dus wel een stukje lastiger als bij de originele koplampen.
10 september 2014 om 21:24 In reactie op: Kadett E meeting, de derde, zondag 28 september 2014 13:00 h #18245070midnight black
DeelnemerHmm Eemnes is net een beetje omrijden…..
midnight black
Deelnemer@soepkiepe wrote:
saluma, jij was bezig geweest met mistlampen als ik mij niet vergis, maar stonden te ver naar buiten of zo?
misschien dit wat voor je dan?
zie je niet veel meer geloof ik..http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/oldtimer-onderdelen/m832368146-opel-kadett-e-voor-bumper-met-ingebouwde-mistlampen.html?c=c40de5ad629ab42516ec13768067e2e0&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Is destijds originele optie geweest, alleen in dit geval zitten ze er niet zo strak in als zou moeten, toch is dit wel een optie die in het topicje zeldzame Kadett opties mag.
10 september 2014 om 11:18 In reactie op: Kadett E meeting, de derde, zondag 28 september 2014 13:00 h #18245068midnight black
DeelnemerNiet een klein beetje toevallig: DE toenmalige concurrent van de E-Kadett (voor de niet ingewijden, de Golf II) Enthousiasten van de Golf houden een meeting (de derde meeting, op de 28e September….)
Zullen we ze gaan verblijden met een bezoekje? :Dhttp://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,5329990,5336353#msg-5336353″ onclick=”window.open(this.href);return false;
midnight black
DeelnemerDie hoofdsteunhouders zitten in het metalen frame geklikt met weerhaakjes. Je kunt proberen om ze enigszins te draaien en eruit trekken, of je moet de achterbank uit elkaar halen.
Maar aangezien ze toch al kapot zijn, als je al nieuwe hebt, dan zou je kunnen proberen om het deel wat uitsteekt er af te halen (zagen slijpen beitelen of zoiets) en het resterende deel naar beneden slaan met een passend pijpje.10 september 2014 om 10:40 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239521midnight black
DeelnemerGaatje zou ik niet groter maken en de pakkingen kun je zo monteren.
midnight black
Deelnemer@RISL wrote:
Gaaf hoor :D
Ook de manier waarop je je project laat zien vind ik geweldig :thumb
Ik vroeg me ook af of je nu niet heel veel overstuur krijgt? Veel gewicht voorin, veel vermogen op de achterbandjes.Risl, ik denk eerder onderstuur: veel gewicht op de vooras wil in een bocht vooral dezelfde richting uit blijven gaan (lees rechtdoor)
Maareh On topic: Hartstikke gave swap!
midnight black
DeelnemerWelkom!
midnight black
DeelnemerEen Marcos, denk een 1800 GT.
midnight black
DeelnemerDie passen in principe 1 op 1, uiteraard wel op het verhoogde frame van de Zafira.
midnight black
DeelnemerLet bij de nieuwe velgen ook op de juist ET waarde.
-
AuteurBerichten