Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
3 oktober 2014 om 09:45 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239527
midnight black
DeelnemerNee ik bedoel van buiten: er lekt nergens olie! De binnenkant van de uitlaat is wel zwart, maar je ziet nooit blauwe rook of iets dergelijks uit de uitlaat komen. (daarvoor zal het verbruik te laag zijn)
Zou nog kunnen gaan onderzoeken hoe ie het verbrandt maar aangezien het olieverbruik niet echt de onkosten zijn en de motor verder goed zijn werk doet, vind ik het eigenlijk wel prima.midnight black
DeelnemerHeb de Astra gespot! Je bent er mooi mee aan het knutselen: leuke vinding met de spotjes en knap gemaakt met die cruisecontrol :thumb
Let je wel op het vermogen van die spotjes? Als ze teveel vermogen hebben dan kan je originele bedrading dat na langere tijd misschien niet meer aan (smelt mantel) en die spotjes willen nogal
heet worden waar je in je achterklep weer mee op moet letten. (tenzij er led in zit natuurlijk)midnight black
DeelnemerNette wrap (neem aan dat het een wrap is)
midnight black
Deelnemer@asconahobbyist wrote:
Nu na jaren weer een tijdje een Calibra.
Nu het weer vroeger donker wordt valt het weer extra op,de verlichting is waardeloos van de Cali.Het mooie is dat in de folder destijds trots werd vermeld dat de koplampen waren uitgevoerd met “elipsoide” techniek waar de Opel ingenieurs nog flink aan hadden zitten verbeteren om tot
een zeer veilige verlichting te komen. :hmmzmidnight black
Deelnemer@Andre_Ede wrote:
Het gaat nog wat verder, Adam had een bloed hekel aan auto’s hij wilde er niets mee te maken hebben, de passie van Fritz wer Opel.
Er zijn ook nog vliegtuigmotoren gemaakt, motorfietsen, Wijn, Chips.
Die vliegtuigmotoren waren volgens mij in licentie geproduceerde BMW motoren.
Oja die Kadett Corsa was een speciale uitvoering van de Kadett D, misschien om het publiek te peilen naar de naam Corsa?midnight black
Deelnemer:thumb Succes!
midnight black
Deelnemer@TWA wrote:
Blauw eerder 8000k. 10.000k is donker en 12.000k of hoger paars. 6500 toch wel t meeste lichtopbrengst, is wit. Let wel: je gaat strooilicht veroorzaken door je lampen. Stad minste last, donkere wegen zijn de andere niet gelukkig met je.
Zo veel mogelijk naar beneden richten, al is het om de boete te voorkomen van voeren verblindende verlichting :angel
Greetz Emiel
Waarom zou je strooilicht verooorzaken? Een Calibra heeft toch standaard een lens in de koplamp!
midnight black
DeelnemerVoor die aanhaalmomenten heb je een vraagbaak en het is geen hogere wiskunde. Wat Haasje inderdaad al zegt: kop moet eigenlijk gevlakt worden (dat hoeft niet zoveel te kosten en het is zo jammer als na de werkzaamheden blijkt dat je het nog een keer kan doen…) En meestal moet je je distributieriem ook vervangen als deze van spanning af is geweest.
3 oktober 2014 om 06:06 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239525midnight black
DeelnemerHelaas, helaas….Gisteren maar weer een half litertje olie er bij gegooid! Ik zou even terug moeten zoeken bij welke kilometerstand het de vorige keer was. (Vanaf nu zet ik de stand en datum op de oliecan ;) ) Een ding is zeker: hij verbrandt de olie, het blok is schoon!
midnight black
DeelnemerZou het een zogenaamde “Supreme” zijn? gezien de wieldoppen? De stootstrips zitten wel wat te laag….
2 oktober 2014 om 05:42 In reactie op: Mijn Kadett Cabrio topic: Geschiedenisles op Autoweek #17870885midnight black
DeelnemerDank u! Ben er ook blij mee. Jammer dat je er zondag niet bij kon zijn, was gezellig, stond trouwens nog een 1.6s met automaat van het eerste uur.
midnight black
DeelnemerWelkom! Inderdaad denk ik dat je op het C-forum meer kans maakt maar nooit verkeerd om het ook hier eens te vragen natuurlijk.
30 september 2014 om 07:56 In reactie op: Vectra C 10 Jaar oud en 200.000 km en continue problemen #18255085midnight black
DeelnemerOplossing: Vec de deur uit doen en een NIEUWE auto kopen (welk merk eender) Met een beetje geluk geen hoge garagerekeningen de eerste paar jaar…..maar een afschrijving van circa 3000 Euro na 2 jaar in het D-segment zal tegen gaan vallen…
midnight black
DeelnemerRick 1974: Welkom!
Als de sleutel goed in elkaar geklikt zit dan zou die niet zomaar uit elkaar mogen vallen bij een normale val, is (zeker vergeleken met sommige andere merken) een degelijke constructie.
28 september 2014 om 21:08 In reactie op: Kadett E meeting, de derde, zondag 28 september 2014 13:00 h #18245122midnight black
DeelnemerMooie foto’s! Het was gezellig.
midnight black
Deelnemer@hillclimber16V wrote:
eerste probleempje zal het achterste deel van de uitlaat zijn, zit een gat in.
Als dat alles is….. Een schitterend Kadettje zo te zien op de foto’s.
25 september 2014 om 19:44 In reactie op: Mijn Kadett Cabrio topic: Geschiedenisles op Autoweek #17870882midnight black
Deelnemermidnight black
DeelnemerHmm, heb geen verstand van automaten, maar kun je iets meer gegevens er bij zetten, dan is de kans groter dat iemand met een mogelijke oplossing komt.
Motorisering, km-stand, bak evt al ooit gereviseerd of gespoelt, ik neem aan dat het storingslampje niet brandt?midnight black
DeelnemerAls er geen storing is dan zou ik toch de ontsteking maar eens controleren en anders een compressietest (laten) doen.
midnight black
DeelnemerIk denk dat je beter de schakelaars en indien nodig de draadboompjes naar de stoelen mee kunt nemen en dan nieuwe matten in de stoelen kunt leggen.
midnight black
DeelnemerMooie Astra met leuke extra’s en dadelijk met leren interieur wordt de (in mijn ogen) minder mooie bekleding ook meteen verholpen!
Wat betreft de spiegelverstelling, je kunt proberen de schakelaar schoon te maken (contactjes in de schakelaar) of een andere schakelaar op de kop tikken want vaak is het de schakelaar die deze problemen geeft.23 september 2014 om 19:49 In reactie op: Kadett E meeting, de derde, zondag 28 september 2014 13:00 h #18245093midnight black
Deelnemer:thumb
midnight black
DeelnemerIk ben benieuwd hoe de meesten een potkrik onder de auto zetten zonder dat de auto schade oploopt…
midnight black
DeelnemerTuurlijk kan dat, dan moet je de matten uit de leren stoelen slopen (zowel in rugleuning als in zitting) en de bekleding van je huidige stoelen compleet demonteren, de matten zitten op het schuim maar de bekleding zit door de matten heen (in het zitgedeelte) met krammen vast. De krammen moet je doorknippen en naderhand kun je goede tieraps gebruiken voor de montage.
Let op is best wel een werk.23 september 2014 om 19:35 In reactie op: GSi 16v van verbouw naar orgineel(stapsgewijs) +1 :D #18254084midnight black
DeelnemerDat is jammer, maar goed daar wordt ie wel knapper van natuurlijk!
-
AuteurBerichten
