Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
midnight black
DeelnemerNetjes hoor, maar die 16″ was ik ook al jaloers op….
10 april 2015 om 21:02 In reactie op: Dolby Zafira 2.2 16V Elegance – (Z22se) motor overleden. #18229852midnight black
DeelnemerDuidelijke omschrijving van de werkzaamheden :thumb
de opmerking over het uitlijnen is wel een terechte, het zou jammer zijn als die dure sloffen scheef afslijten.
Heb je ook nog eens goed naar de remschijf gekeken? Het lijkt op de foto dat de buitenste rand roestig is.midnight black
DeelnemerAlles kan natuurlijk maar het zal zeker niet de makkelijkste weg zijn, maar goed als je het voor elkaar krijgt heb je zeker iets aparts.
midnight black
DeelnemerWelkom! Ik zou voor het turboblok gaan. De pijnpunten van deze motoren kan ik je echter niet vertellen.
midnight black
DeelnemerIk zal daar binnenkort ook weer eens langs gaan, daar staat tenminste nog ouder spul als een Astra G!
midnight black
DeelnemerNetjes hoor, weer een prijs erbij!
midnight black
DeelnemerDat klopt maar dat is nu net het punt: aan de ene kant moet het allemaal milieuvriendelijk zijn maar aan de andere kant wordt het schonere rijden weer flink teniet gedaan. Heb je een boardcomputer in je auto? Dan moet je voor de grap eens kijken wat het verbruik is op het moment dat je weer snelheid maakt na bijvoorbeeld zo’n drempel….
midnight black
Deelnemer@joop1970 wrote:
Puur Elektrisch is ook nog geen vooruitgang, dat staat er ook niet ;) , het is technisch gezien (vanuit de werktuigbouw) alleen een meer geoptimaliseerde optie, elektro motoren zijn ook veel efficiënter. Helaas de accu’s nog niet.
Overigens is een hybride de beste optie die je kunt bouwen, zeker met stroom die uit accu’s moet komen. Bij het optrekken is een elektromotor veel beter, die levert maximaal koppel op 0 toeren terwijl een ice daar veel voor moet verbranden. Andersom is een brandstofmotor beter is de constante toeren stukken. Als je beide dan combineert werk je vaker in een optimaal gebied. Qua efficiency scoor je dan hoger, met groene energie zuinigheid ook.
Als ze nou vast eens zorgden dat er minder vaak opgetrokken en geremd hoeft te worden; bij ons liggen er tussen 2 dorpen gemiddeld 24 drempels en 6 sluisjes….Ja maar dat is voor de veiligheid zegt men dan, nou tussen die obstakels wordt gewoon 2 keer zoveel gas gegeven.
midnight black
Deelnemer@GSE wrote:
Respect heb ik ook voor de techniek maar zelf wil ik niet zo,n motor met 4 nokkenassen en 2 riemen en 4 5 kleppen per cilinder en 2 lambda sondes en heel veel electronica en nog een turbo en dan uit een 1.4l 180kw persen dan geef mij persoonlijk maar een v8 met 180kw aangezien ik die zelf makkelijk kan repareren.
En die liter meer die een ls1 bv gebruikt tegenover een 2liter opc motor met hezelfde vermogen neem ik dan op de koop toe,die maken de onderhouds/reparatie kosten wel weer goed.
Persoonlijk ben ik overtuigt dat vermogen te koste gaat van de levensduur ik zie een 16 turbo met 200pk eerlijk gezegt geen 300.000km probleemloos maken.
De techniek veranderd niet veel….feit is zuiger motor is der al meer als een eeuw en der word langzaam meer op gemaakt maar de kern van de motor is gelijk……Eerst hadden we een tv toen een kleuren tv toen een afstandsbediening toen kwamen de platte tvs en nu de smart tv maar dat zijn allemaal ontwikkelingen op het oude concept..Zo ook meerdere kleppen een turbo variable nokkenas timing enz enz….
Echt nieuwe dingen bedenken is ook moeilijk in deze tijd waarin de wereld enorm klein is geworden: alle merken spelen ofwel leentjebuur of iets in de vorm van beter goed gejat dan slecht bedacht….
Vroeger …… toen merken als Citroen of Lancia weer eens met een nieuw idee kwamen, goed vaak was het niks maar af en toe geniaal.midnight black
DeelnemerJe zegt dat ie in het begin slecht loopt, nou start ie ook altijd op benzine dus is het ook als je op benzine blijft rijden?
midnight black
Deelnemer@2slow wrote:
Heb wel eens een filmpje gezien met Jemmery Clackson over een BMW 3 serie met een C20XE erin.. je zou toch zeggen dat BMW niet een mietje is in motoren bouwen…
Klopt maar de c20xe was zeker toen ie nieuw was echt een topmotor!
midnight black
DeelnemerDan zou ik die eens wisselen voor een andere, misschien met iemand even wisselen om te testen.
midnight black
DeelnemerStart hij wel goed met een teentje gas?
midnight black
DeelnemerFord Transit connect van de zaak ging vandaag ook nogal onrustig over de weg, maarja met zo’n windkracht….
De banden zijn ook voor een belangrijk deel verantwoordelijk voor de wegligging, wat voor banden liggen er op de Vivaro?midnight black
DeelnemerVeel voorkomend probleem bij de Astra G / Zafira A, latere modellen hebben meestal 1 groot relais ipv de 2 kleine, deze is veel betrouwbaarder.
midnight black
DeelnemerAPK goedgekeurd zonder enige opmerking! Wel 2 nieuwe pedaalrubbertjes, gewoon omdat het kan.
26 maart 2015 om 21:13 In reactie op: Rem probleem zeer vervelend piep geluid. *Probleem OPGELOST* #18278688midnight black
DeelnemerRemklauwen zouden bij de mijne ook wel eens vast kunnen zitten gezien de behoorlijke slijtage aan de blokken… Volgens de vraagbaak zijn de klauwen niet te reviseren, ben benieuwd wat een nieuw setje klauwen dan zou kosten….
midnight black
Deelnemer@bart-gsi wrote:
Ik heb al ervaring met een boom gehad in een astra G en ik schatte me snelheid rond de 80a 100 maar de airbag deed geen drol.. Die klaptw niet eens uit en er was geen storing.. Ik raakte in de slip en kreeg de boom links voor binnen . ik had tegengestuurd maar toen dat tevergeefs was de bijrijdersdeur vast gepakt zodat ik met mijn hoofd niet tegen de portierruit aan klapte… De auto was total loss maar heb er niks an over gehouden en ben door het raam naar buiten geklommen… Ik heb verder heel weinig met electronica.. Abs stuurbekrachtiging en TCS is goed maar automatische koplampen die aangaann als het donker is.. Ik zie steeds vaker mensen die savonds hun lampen niet aan doen en nog meer gevallen waar bestuurders lui worden en niet meer met autorijden bezig zijn
De frontairbags werken alleen maar tot in een inpacthoek van 30 graden omdat ze anders meer schade toebrengen dan voorkomen. Jou verhaal lezend zouden je zijairbags en inflateable curtains aan de inpactzijde in actie moeten komen maar deze zitten in lang niet alle Astra’s G, de curtains waren zelfs uitsluitend na de facelift leverbaar.
Overigens werkte de frontairbags van mijn Astra G destijds perfect….
Ik ben het trouwens helemaal eens met het verhaal dat meer veiligheid voor veel mensen een excuus is om roekelozer te gaan rijden (Ik heb toch ABS Airbags, radar dit en sensor zo….) Uiteindelijk is ook de meest dikke veilige Volvo ofzo niet veilig genoeg voor die aanvaring met een boom als de snelheid te hoog ligt….midnight black
DeelnemerLeuk initiatief heb helaas geen Astra gtc
23 maart 2015 om 20:42 In reactie op: Rem probleem zeer vervelend piep geluid. *Probleem OPGELOST* #18278682midnight black
DeelnemerZitten de veertjes van je blokken goed? Zie ook topic wat heb je vandaag aan je zaf gedaan.
23 maart 2015 om 20:38 In reactie op: Inlaatspruitstuk X20XEV "verbouwen" is zelf maken geworden.. #18278820midnight black
DeelnemerDat werkt goed bij hoge toerentallen, maar niet bij lage, het is niet voor niets dat ze zo een spruitstuk met “omweg” en korte weg maken.
midnight black
DeelnemerDe bedrading voor stuurwiel bediening is niet altijd voorbereid hoor, mijn Astra had redelijk wat voorbereid maar de stuurwielbediening niet. Je zal de kappen van de stuurkolom moeten demonteren om te kijken of het voorbereid is.
23 maart 2015 om 20:30 In reactie op: Inlaatspruitstuk X20XEV "verbouwen" is zelf maken geworden.. #18278818midnight black
DeelnemerWat wil je bereiken met de kortere inlaten?
midnight black
DeelnemerStaat een artikel over de lotus omega in de youngtimer magazine van deze maand. Staat nog te koop ook.
midnight black
Deelnemer@Dolby wrote:
Ik ga aankomend mijn zomer banden terug monteren. Maar eerst even mijn piepend geluid rechtsachter gaan oplossen. :fy1
Heb ook eens piepgeluid bij de blokken achter gehad: hadden ze in de garage de veertjes verkeerd om gemonteerd, met de bolle kant naar de schijf waardoor het metaal van het veertje de schijf na een paar duizend km begon te raken….
-
AuteurBerichten